Muntenkopen laat munten certificeren door PCGS
Forumregels
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
-
- Lid
Muntenkopen laat munten certificeren door PCGS
Muntenkopen is in de week van 18 tot 22 september naar het nieuwe kantoor geweest van PCGS.
Hier is Danny Neuzerling geïnterviewd door de directeur David Hall, oprichter van PCGS.
PCGS is een bedrijf dat ruim 24 miljoen munten heeft gecertificeerd werelwijd, met kantoren in Amerika, Hong Kong en Parijs is dit de grootste onafhankelijke keurings- en certificerings instantie ter wereld.
Inmiddels zijn vele verzamelaars ooit de dupe geweest van aankopen die te mooi om waar te zijn. Munten die aangeboden werden als fdc, waar de verzamelaar een fixe prijs voor heeft betaald, maar waar bij nader inzien toch problemen mee waren. PCGS beoordeelt de munten als onafhankelijk instituut. Hiermee wordt uitgesloten dat munten problemen hebben en koopt de verzamelaar meer zekerheid qua kwalificatie. Ook bij verkoop kan er niet zomaar gezegd worden tegen een fdc munt dat de munt maar prachtig is.
Muntenkopen is opweg om één van de weinige nederlandse dealers van munten voornamelijk gecertificeerde munten te verkopen, zodat de verzamelaar meer zekerheid heeft bij aankoop van hoge kwaliteit munten en dat de echtheid is gegarandeerd.
[youtube][/youtube]
Binnenkort zullen er ruim 60 gecertificeerde munten extra aan de website worden toegevoegd, allen in mintstate of proof conditie. Hiermee heeft Muntenkopen daadwerkelijk de grootste bewezen ongecirculeerde handelaarsvoorraad van Nederland uit de periode 1815 tot en met 1970.
Meer informatie over het certificeren van munten,
kijk op de website Muntenkopen.nl of neem contact op.
Danny Neuzerling
Hier is Danny Neuzerling geïnterviewd door de directeur David Hall, oprichter van PCGS.
PCGS is een bedrijf dat ruim 24 miljoen munten heeft gecertificeerd werelwijd, met kantoren in Amerika, Hong Kong en Parijs is dit de grootste onafhankelijke keurings- en certificerings instantie ter wereld.
Inmiddels zijn vele verzamelaars ooit de dupe geweest van aankopen die te mooi om waar te zijn. Munten die aangeboden werden als fdc, waar de verzamelaar een fixe prijs voor heeft betaald, maar waar bij nader inzien toch problemen mee waren. PCGS beoordeelt de munten als onafhankelijk instituut. Hiermee wordt uitgesloten dat munten problemen hebben en koopt de verzamelaar meer zekerheid qua kwalificatie. Ook bij verkoop kan er niet zomaar gezegd worden tegen een fdc munt dat de munt maar prachtig is.
Muntenkopen is opweg om één van de weinige nederlandse dealers van munten voornamelijk gecertificeerde munten te verkopen, zodat de verzamelaar meer zekerheid heeft bij aankoop van hoge kwaliteit munten en dat de echtheid is gegarandeerd.
[youtube][/youtube]
Binnenkort zullen er ruim 60 gecertificeerde munten extra aan de website worden toegevoegd, allen in mintstate of proof conditie. Hiermee heeft Muntenkopen daadwerkelijk de grootste bewezen ongecirculeerde handelaarsvoorraad van Nederland uit de periode 1815 tot en met 1970.
Meer informatie over het certificeren van munten,
kijk op de website Muntenkopen.nl of neem contact op.
Danny Neuzerling
Re: Muntenkopen laat munten certificeren door PCGS
Hoi Danny,
Dat is zeer goed nieuws, waarvoor mijn felicitaties!
Gr. Jeroen
Dat is zeer goed nieuws, waarvoor mijn felicitaties!
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Een leuke site om te bekijken, vooral vanwege de achtergrondverhalen over muntslag en kwaliteitsaanduidingen. Ook een aantal zeer mooie munten te bekijken.
Ik heb wel een vraag aan Danny: vaak zie je dat men met de kwaliteitsaanduidingen voor munten van vóór 1800 wat "losser" omgaat. Een leeuwendaalder die bijvoorbeeld als zeer fraai wordt gekwalificeerd door erkende munthandelaren maar eigenlijk volgens de standaarden niet meer dan fraai is.
Is de kwaliteitsbepaling verschillend voor de oudere munten?
Ik heb wel een vraag aan Danny: vaak zie je dat men met de kwaliteitsaanduidingen voor munten van vóór 1800 wat "losser" omgaat. Een leeuwendaalder die bijvoorbeeld als zeer fraai wordt gekwalificeerd door erkende munthandelaren maar eigenlijk volgens de standaarden niet meer dan fraai is.
Gefeliciteerd hier mee Danny, zal zeker in de toekomst vele munten via jouw in slab laten doen.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Helemaal super Danny!
Vaak genoeg zijn er zogenaamde FDC munten verkocht terwijl ze gereinigd waren, of Prachtig van kwaliteit zijn enz. enz.
Met een onafhankelijk bedrijf zoals PCGS krijg je een zicht van welke kwaliteiten je koopt of in je verzameling hebt zitten. En de munt is natuurlijk ook op echtheid gekeurd.
Zo is het straks voor vele verzamelaars makkelijker om een geslabte munt te kopen.... je hoeft niet meer te discussiëren over kwaliteit e.d.

Vaak genoeg zijn er zogenaamde FDC munten verkocht terwijl ze gereinigd waren, of Prachtig van kwaliteit zijn enz. enz.
Met een onafhankelijk bedrijf zoals PCGS krijg je een zicht van welke kwaliteiten je koopt of in je verzameling hebt zitten. En de munt is natuurlijk ook op echtheid gekeurd.
Zo is het straks voor vele verzamelaars makkelijker om een geslabte munt te kopen.... je hoeft niet meer te discussiëren over kwaliteit e.d.

Verzamelaar zeldzame en proof munten van wilhelmina en proof munten juliana!
-
- Lid
Off Topic
door Jan W » 45 minuten geleden
Een leuke site om te bekijken, vooral vanwege de achtergrondverhalen over muntslag en kwaliteitsaanduidingen. Ook een aantal zeer mooie munten te bekijken.
door Jan W » 45 minuten geleden
PCGS heeft één gradatie systeem en dat is de Sheldon schaal (puntentelling tot 70 punten).
Zij gaan dus niet losser met deze schaal om, alleen het aantal munten in Mint State zal kleiner zijn en meer in about uncirculated kwaliteit en EF kwaliteit.
De schaal staat ook op mijn website, zie link.
http://www.muntenkopen.nl/c-787206/amer ... an-munten/
Maar er zijn ook hoge kwaliteit provinciale munten, zie deze link ebay.
http://www.ebay.ca/itm/1726-Netherlands ... 46081785b5
met vriendelijke groet
Danny Neuzerling
Muntenkopen
Ik zat de filmpjes op de site te bekijken. Het valt me erg op dat ze veel met de handen eraan zitten. Wel aan de rand, maar toch. Waarom geen handschoenen?
De persoon die de munt in de ring duwt voordat hij de slab ingaat ging er ook niet zachtzinnig mee om.
Ik zie een 65 zo een 63 worden op deze manier.
ooit een film van ngc gezien waar er voorzichtiger met de munten gewerkt werd.
De persoon die de munt in de ring duwt voordat hij de slab ingaat ging er ook niet zachtzinnig mee om.
Ik zie een 65 zo een 63 worden op deze manier.
ooit een film van ngc gezien waar er voorzichtiger met de munten gewerkt werd.
-
- Volledig lid
Ik ben zelf niet zo'n fan van slabs, regelmatig zie ik ze met een verkeerde munt beschrijving en ook het gewicht van de munt ontbreekt. En de eerste vervalste slabs zijn inmiddels al gesignaleerd.
Kortom ook met slabs moet je goed je munten kennen.
Kortom ook met slabs moet je goed je munten kennen.
de kwaliteit van de beoordeling is afhankelijk van de beoordelaar. Ik ben er geen fan van zeker niet voor munten van voor 1800 of stukken die met de hand zijn geslagen. Er is veel kennis voor nodig om deze stukken goed te kunnen beoordelen.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
-
- Lid
Beste Spaarvarken,
Zoals jezelf al hebt geciteerd
Dat je hetzelf niet aantrekkelijk vindt dat de munt in een slab zit is persoonlijk. En daar mag ieder zijn of haar mening over hebben.
En Arnout, er worden altijd artikelen nagemaakt, dus ook slabs. Er zijn kenmerken in de slab zelf, het certificaatnummer is te controleren op de website van PCGS, daarnaast met de nieuwste slabs worden vrijwel alle munten ingescand, dus de foto en de munt zijn na te trekken op de website.
http://www.pcgs.com/cert/
voer dit nummer maar in: 17252132 , de gulden 1956 in ms66 ook op de website te vinden.
Zoals jezelf al hebt geciteerd
Hier geeft het bedrijf PCGS dus een uitkomst voor de verzamelaars en investeerders die minder goed kunnen beoordelen, onzekerder zijn met dure aankopen of dat munt echt is bevonden, maar wel willen kopen mits de munt gekeurd is. Het voordeel is ook dat de munt indien deze toch niet echt is bevonden je je geld terug krijgt.Spaarvarken schreef: Er is veel kennis voor nodig om deze stukken goed te kunnen beoordelen.
Dat je hetzelf niet aantrekkelijk vindt dat de munt in een slab zit is persoonlijk. En daar mag ieder zijn of haar mening over hebben.
En Arnout, er worden altijd artikelen nagemaakt, dus ook slabs. Er zijn kenmerken in de slab zelf, het certificaatnummer is te controleren op de website van PCGS, daarnaast met de nieuwste slabs worden vrijwel alle munten ingescand, dus de foto en de munt zijn na te trekken op de website.
http://www.pcgs.com/cert/
voer dit nummer maar in: 17252132 , de gulden 1956 in ms66 ook op de website te vinden.
-
- Volledig lid
@muntenkopen, bedankt voor de info dat op de site de munt + foto is op te zpeken. Dat wist ik niet.
Ik denk dat er voor en tegens zijn en dat is altijd het geval en zeker onder verzamelaars
Een valse munt in een slab lijkt mij moeilijk na te wegen, maar ik ga er toch wel een beetje van uit dat de kenners een dergelijke valse munt toch niet na zo veel onderzoek als echt in een slab zullen stoppen. Ik persoonlijk vind een slab ook niets en het stoort mij dat hij zo groot is, maar dat is dus persoonlijk. Ik kan het wel waarderen dat een munt door certificaat en slab mij direct zekerheid geeft van wat ik in huis heb.
Gr. Jeroen
Een valse munt in een slab lijkt mij moeilijk na te wegen, maar ik ga er toch wel een beetje van uit dat de kenners een dergelijke valse munt toch niet na zo veel onderzoek als echt in een slab zullen stoppen. Ik persoonlijk vind een slab ook niets en het stoort mij dat hij zo groot is, maar dat is dus persoonlijk. Ik kan het wel waarderen dat een munt door certificaat en slab mij direct zekerheid geeft van wat ik in huis heb.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Lid
Beste Jeroen en andere verzamelaars,
ik begrijp dat er altijd voor en tegens zijn voor slabben en certificeren.
Maar tijden zijn aan het veranderen. In de jaren tachtig, negentig en begin jaren 2000 gingen veel verzamelaars naar munt-en verzamelbeurzen. Daar waren veel verzamelaars en handelaren aanwezig, je kon van elkaar leren en leren waarderen (kwalificeren) van munten. Tegenwoordig worden de beurzen minder, aantal verzamelaars worden minder en kopen via internet is vaak van de koude kermis thuiskomen bij hoge kwaliteit munten. In iedergeval zo ervaar ik dat.
Dit is één van de reden dat gecertificeerde munten van bepaalde bedrijven het juist zo interessant maken voor de verzamelaar, de kans op miskoop is beduidend afgenomen. Je koopt geen muntje meer die achteraf zeer fraai blijkt te zijn terwijl jij dacht een mogelijke unc munt te hebben gekocht.
Maar zoals ik al heb gezegd, ik begrijp de voor en tegens, maar veel heeft te maken met verandering en het natuurlijke verzet er tegen. Een mooi voorbeeld vind ik dat een slabje niet in het 5x5 cm vakje van je album kan.
groet Danny
Muntenkopen
Maar tijden zijn aan het veranderen. In de jaren tachtig, negentig en begin jaren 2000 gingen veel verzamelaars naar munt-en verzamelbeurzen. Daar waren veel verzamelaars en handelaren aanwezig, je kon van elkaar leren en leren waarderen (kwalificeren) van munten. Tegenwoordig worden de beurzen minder, aantal verzamelaars worden minder en kopen via internet is vaak van de koude kermis thuiskomen bij hoge kwaliteit munten. In iedergeval zo ervaar ik dat.
Dit is één van de reden dat gecertificeerde munten van bepaalde bedrijven het juist zo interessant maken voor de verzamelaar, de kans op miskoop is beduidend afgenomen. Je koopt geen muntje meer die achteraf zeer fraai blijkt te zijn terwijl jij dacht een mogelijke unc munt te hebben gekocht.
Maar zoals ik al heb gezegd, ik begrijp de voor en tegens, maar veel heeft te maken met verandering en het natuurlijke verzet er tegen. Een mooi voorbeeld vind ik dat een slabje niet in het 5x5 cm vakje van je album kan.
groet Danny
Muntenkopen
Nou dan is het je eigen domme fout hoor dannyMuntenkopen schreef:Beste Jeroen en andere verzamelaars,
groet Danny
Muntenkopen

Gr.
Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Toch opvallend dat ondanks minder verzamelaars de prijzen van munten maar blijven stijgen, ook van de niet-FDC/Proof munten. Betekent dit nu dat minder verzamelaars blijkbaar meer kopen? Het lijkt erop dat het idee dat de rijken rijker worden en de armen armer ook in de numismatische wereld geldtMuntenkopen schreef:Tegenwoordig worden de beurzen minder, aantal verzamelaars worden minder en kopen via internet is vaak van de koude kermis thuiskomen bij hoge kwaliteit munten.

Zelf kan ik heel erg genieten van de mooie kwaliteitsmunten op beurzen maar voor mezelf koop ik liever 5 munten in zeer fraai dan eentje in FDC. Een beetje gesleten munt heeft de (romantische) historie dat hij in handen is geweest van de mensen van toen. En ik vind het zelf ook altijd leuk om de munten in eigen hand vast te houden zonder angst te hebben dat er vlekken of krasjes opkomen.
Gelukkig dat iedereen op zijn of haar eigen manier munten verzamelt.
-
- Volledig lid
en soms gaat grading mis http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1159633278 hier is een leuk Vierkant muntje van oman Gemaakt in 1365 , in het nederlands is dat 1946, maar deze word verkocht als 1940 want dat is het volgens NGC en dan ook nog als een die voor Dhofar provincie gemaakt is. Dit had toch beter moeten kunnen. En je vraagt je toch af als de provincie en het jaar niet goed hebben hoe zit het dan met de rest.
sc
sc
Ik vraag mij af wat er 'straks' gaat gebeuren als de huidige kwaliteits- aanduidingen veranderd zouden worden door MS, PL, PP Etc. Wat gebeurd er dan met de munten (qua waarde) van de 'boekjes-spaarders' ?
Zal dan elke verzamelaar die nu tegen bijv. PCGS of NGC is, zijn of haar munten gaan laten kwalificeren?
Zal dan elke verzamelaar die nu tegen bijv. PCGS of NGC is, zijn of haar munten gaan laten kwalificeren?
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
Welnee, het is een amerikaans systeem met met hun eigen kwaliteitsaanduidingen.MuntenZwolle schreef:Ik vraag mij af wat er 'straks' gaat gebeuren als de huidige kwaliteits- aanduidingen veranderd zouden worden door MS, PL, PP Etc. Wat gebeurd er dan met de munten (qua waarde) van de 'boekjes-spaarders' ?
Wij gebruiken hier onze eigen kwaliteitsaanduidingen en mocht er hier echt behoefte zijn aan een dergelijk systeem dan start ik vandaag nog mijn eigen bedrijf DCGS ( Dutch coin grading service ).

Groeten, Cor.