Waarde coincards
Moderator: euromunter
Waarde coincards
Op pag. 143 van de muntalmanak 2012 van de NVM staat een overzicht van de uitgegeven cc.
Daarbij wordt vermeld dat de KNM op een later tijdstip alsnog de munten uit 2002 t/m/ 2004 Europamunt in c.c. heeft uitegegeven.
Echter in een beperkte oplage, De cat.prijzen lopen op tot 250 euro.
War is reeel? Zijn deze c.c. te obnderscheiden van de andere?
Tammo
Daarbij wordt vermeld dat de KNM op een later tijdstip alsnog de munten uit 2002 t/m/ 2004 Europamunt in c.c. heeft uitegegeven.
Echter in een beperkte oplage, De cat.prijzen lopen op tot 250 euro.
War is reeel? Zijn deze c.c. te obnderscheiden van de andere?
Tammo
Re: Waarde coincards
Ik denk dat 250 euro echt flink te duur is, maar op de helft moet je toch wel minimaal rekenen.
Wat bedoel je met onderscheid t.o.v. andere coincards. Ze zijn gewoon net als de rest in de serie, alleen zijn er veel minder.
De munten erin zijn exact gelijk, je betaalt dus uitsluitend voor het papier.
Luit
Wat bedoel je met onderscheid t.o.v. andere coincards. Ze zijn gewoon net als de rest in de serie, alleen zijn er veel minder.
Luit
-
- Superlid
En dan te bedenken dat je ruim 150 tot 175 euro betaalt alleen voor het kartonnetje, de losse munten kosten globaal 10 á 15 euro per stuk.llinde schreef:Ik denk dat 250 euro echt flink te duur is, maar op de helft moet je toch wel minimaal rekenen.
Luit
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Alhoewel ik het gestoord vind, doe ik er toch zelf ook aan mee, ik heb ze alle 4.Dick schreef:En dan te bedenken dat je ruim 150 tot 175 euro betaalt alleen voor het kartonnetje
Ik heb ze weliswaar gewoon voor uitgifteprijs bij KNM gekocht, maar eigenlijk maakt dat geen verschil, ik zou ze immers nu voor veel meer kunnen verkopen, maar doe dat niet omdat ik het toch mooier vind dat de map met coincards van Nederland helemaal compleet is.
Ik zit zelfs te overwegen of daar toch nog een geluksdubbeltje in moet...
Dit soort sentiment zorgt dus mede voor die hoge prijzen.
Luit
-
- Superlid
Ik heb zelf ook alle coincards incl het geluksdubbeltje, deze laatste hoort er gewoon bij ook al heeft deze niet het geluk gebracht bij het voetbal wat ik ervan gehoopt had, ik had er 4, en nog geen geluk.llinde schreef:Alhoewel ik het gestoord vind, doe ik er toch zelf ook aan mee, ik heb ze alle 4.Dick schreef:En dan te bedenken dat je ruim 150 tot 175 euro betaalt alleen voor het kartonnetje
Ik heb ze weliswaar gewoon voor uitgifteprijs bij KNM gekocht, maar eigenlijk maakt dat geen verschil, ik zou ze immers nu voor veel meer kunnen verkopen, maar doe dat niet omdat ik het toch mooier vind dat de map met coincards van Nederland helemaal compleet is.
Ik zit zelfs te overwegen of daar toch nog een geluksdubbeltje in moet...
Dit soort sentiment zorgt dus mede voor die hoge prijzen.
Luit
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
Ik ben daar nog niet helemaal uit en hoor daarom graag argumenten voor en tegen.Dick schreef:geluksdubbeltje, deze laatste hoort er gewoon bij ook al heeft deze niet het geluk gebracht
Zelf verzamel ik de coincards in de KNM map en daar staat op "Officiële Nederlandse Herdenkingsmunten"
Of onder dat begrip ook de 2 euromunten vallen kan je over discussiëren, maar dat valt wel te verdedigen.
Ik zie echter totaal geen argument waarom een geluksdubbeltje daar bij zou horen.
Officieel is het geluksdubbeltje zelfs geen munt meer en het is in ieder geval geen herdenkingsmunt.
Luit
-
- Moderator
Dat zie ik net zo! Ik heb hem ook niet in de KNM-map.llinde schreef: Ik zie echter totaal geen argument waarom een geluksdubbeltje daar bij zou horen.
Officieel is het geluksdubbeltje zelfs geen munt meer en het is in ieder geval geen herdenkingsmunt.
Luit
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
-
- Donateur
Hi Luit,
Vooralsnog heb ik doen besluiten om het geluks dubbeltje in het mapje te plaatsen.. Ik heb ook dat mapje, en dacht als ik dan toch alle coincards compleet wil hebben dan hoort die er dus ook bij.. maar ik moet zeggen dat ik afgelopen jaar mezelf wel afgevraagd heb of ik nog wel compleet wil blijven.. Tulpen vijfje nu ook in 2 varianten, alle volgende zullen dus ook wel in BU & circulatie uitkomen.. N'ja voorlopig probeer ik compleet te blijven maar voor hoelang.. ?
Vooralsnog heb ik doen besluiten om het geluks dubbeltje in het mapje te plaatsen.. Ik heb ook dat mapje, en dacht als ik dan toch alle coincards compleet wil hebben dan hoort die er dus ook bij.. maar ik moet zeggen dat ik afgelopen jaar mezelf wel afgevraagd heb of ik nog wel compleet wil blijven.. Tulpen vijfje nu ook in 2 varianten, alle volgende zullen dus ook wel in BU & circulatie uitkomen.. N'ja voorlopig probeer ik compleet te blijven maar voor hoelang.. ?
Helaas heb ik de eerste 4 coincards door Nederland uitgegeven niet. Ik heb ze wel gehad maar gesloopt om de munt in mijn verzameling te doen. Achteraf besloot ik pas om ook coincards te gaan verzamelen en gezien de prijzen van de eerste 4 coincards had ik er toen beter 2 moeten kopen. En het geluksdubbeltje is dan wel geen officiële munt meer maar zit wel in een coincard en is uitgegeven door de KNM dus die zit bij de coincards.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Senior lid
Je kunt de volgende afweging maken:
- Verzamel ik coincards (waaronder dan ook de 2 euromunten en het geluksdubbeltje vallen)
- Verzamel ik herdenkingsmunten in coincards
- Verzamel ik penningen in coincards
- Verzamel ik commemoratieve 2 euromunten in coincards
Persoonlijk verzamel ik geen coincards, maar ik heb de meerwaarde herdenkingsmunten in een album zitten. De commemoratieve 2 euromunten heb ik in een ander album zitten. De jaarseries heb ik dan weer in een 3e album zitten. In de laatste map heb ik ook het geluksdubbeltje gestopt.
- Verzamel ik coincards (waaronder dan ook de 2 euromunten en het geluksdubbeltje vallen)
Persoonlijk verzamel ik geen coincards, maar ik heb de meerwaarde herdenkingsmunten in een album zitten. De commemoratieve 2 euromunten heb ik in een ander album zitten. De jaarseries heb ik dan weer in een 3e album zitten. In de laatste map heb ik ook het geluksdubbeltje gestopt.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Of: Verzamel ik een stukje karton.Collecteuro's schreef:Je kunt de volgende afweging maken:
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
-
- Senior lid
een munt met daaromheen een zeldzaam kartonnetje.Mischaop82 schreef:Of: Verzamel ik een stukje karton.Collecteuro's schreef:Je kunt de volgende afweging maken:
Gr. Mischa
Club van 2304!
Club van 2304!
Tja, en dan te bedenken dat dat zeldzame kartonnetje er eerder voor zorgt dat de munt verkleurt, dan dat het de munt beschermd.Collecteuro's schreef:een munt met daaromheen een zeldzaam kartonnetje.
Luit
-
- Volledig lid
Tja; de meeste munten zijn natuurlijk ook alleen maar stukjes niet-schaars metaal met daarop een afbeelding en jaartal gestempeld.
Als je er goed over nadenkt is het misschien een beetje rare hobby...
-
- Senior lid
Herman schreef:En papiergeld is gewoon een stukje papier, met al dan niet een kleurige afbeelding erop, waarbij ook nog eens in het papiertjemmmunten schreef:Tja; de meeste munten zijn natuurlijk ook alleen maar stukjes niet-schaars metaal met daarop een afbeelding en jaartal gestempeld.
allerlei dingen verstopt zitten, zodat je een vergrootglas, een UV-lamp en weet ik wat nog meer allemaal moet hebben om het te ontdekken?
Inderdaad een hele rare hobby
Herman
Sowieso een beetje raar om je boodschappen te betalen met een papiertje waar een getal op staat......
Club van 2304!
Club van 2304!
Volgens mij ging het over coincards....?
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
KloptMischaop82 schreef:Volgens mij ging het over coincards....?
En eigenlijk hebben we net geconstateerd dat de waarde daarvan niet in de coin zit maar in de card.
Op zich vind ik het best wel aardig om ons verzamelaarsgedrag eens van een afstandje proberen te bekijken en dan is het inderdaad best wel raar, maar volgens mij geldt dat een beetje voor elke hobby, waarom gaat je treinen in het klein namaken om er dan mee te gaan spelen?
Ik vind zelf overigens de coincards uit deze topic wel één van wat ik uitwassen noem van onze verzamelhobby.
We pretenderen muntenverzamelaars te zijn, maar dan geven we voor de 4 meest voorkomende Nederlandse herdenkingseuromunten het hoogste bedrag uit omdat ze in die slechte verpakking zeldzaam zijn. Dit geldt trouwens niet voor alle verzamelaars, er zijn er ook genoeg die wel alleen de munten verzamelen en niets hebben met verpakkingen.
Luit
Dat heb ik inderdaad ook al eens lopen denken, gezien vervalsen interessant kan zijn, zouden deze coincards niet misstaan met de veiligheidszaken als die van een gemiddeld bankbiljet.Herman schreef:En papiergeld is gewoon een stukje papier, met al dan niet een kleurige afbeelding erop, waarbij ook nog eens in het papiertje
allerlei dingen verstopt zitten, zodat je een vergrootglas, een UV-lamp en weet ik wat nog meer allemaal moet hebben om het te ontdekken?
Herman
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Senior lid
Er staat toch het logo von de KNM op, dat moet genoeg zijn.Munthunter schreef:Dat heb ik inderdaad ook al eens lopen denken, gezien vervalsen interessant kan zijn, zouden deze coincards niet misstaan met de veiligheidszaken als die van een gemiddeld bankbiljet.Herman schreef:En papiergeld is gewoon een stukje papier, met al dan niet een kleurige afbeelding erop, waarbij ook nog eens in het papiertje
Herman
Gr. Jeroen
123
-
- Senior lid
Verpakkingvervalsing mag ook niet! Een logootje nadrukken is nog wel het minst moeilijke en het niet-zuurvrije karton dat de munten kapot vreet is overal te koop...Munthunter schreef:Dat heb ik inderdaad ook al eens lopen denken, gezien vervalsen interessant kan zijn, zouden deze coincards niet misstaan met de veiligheidszaken als die van een gemiddeld bankbiljet.
Gr. Jeroen
Bij de Etos kan men een tube tandpasta ook beveiligen en gaat er een belletje rinkelen bij niet afgerekende waar. Kortom: ook waardeloze verpakking valt goed te beveiligen als daar behoefte aan bestaat .
Maar ja, de meeste mensen gooien de verpakking van hun waar gewoon in de vuilbak... En; zou een karton-fetisjist het verschil ooit kunnen ontdekken?
Let the children play!
Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Ik verzamel munten en geen verpakkingen, dus blisters, coincards, brieven en al dat soort nieuwlichterij komt er bij mij niet in. Het is allemaal nog moeilijk opbergen ook.
Bovendien tasten veel verpakkingen de munten aan. Als ik wat binnen krijg in een blister of coincard dan gaan de munten altijd in munthouders.
Bovendien tasten veel verpakkingen de munten aan. Als ik wat binnen krijg in een blister of coincard dan gaan de munten altijd in munthouders.
Om toch weer even een coincarddiscussie op te wekken, deze link naar de site van de KNM : http://www.knm.nl/Pracht-Parelsnoeren/nl/page/925/
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening omtrendt het verzamelen van penningen in een kaartje, ik denk dat deze kaartjes (net als de andere penningen in coincard) ook wel weer gewild gaan worden.
Peter.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening omtrendt het verzamelen van penningen in een kaartje, ik denk dat deze kaartjes (net als de andere penningen in coincard) ook wel weer gewild gaan worden.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
-
- Donateur
Deze serie is waar ik nu de grens trek. M.u.v de eerste vier en de kroonprinselijke familie, hebben mijn zoon en ik ze allemaal, inclusief penningen. Ook de geluksdubbeltjes en de 2 euro uitgifte's.Petijsach schreef:Om toch weer even een coincarddiscussie op te wekken, deze link naar de site van de KNM : http://www.knm.nl/Pracht-Parelsnoeren/nl/page/925/
Peter.
Maar deze parelsnoerserie wordt me, na de 200 jaar koninkrijk serie wat te gortig
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
-
- Donateur
De grap wordt met de dag beter. Nu ook Grootmeesters der lage landen, in zilver en zwaar verzilverd, in coincard. Weer 24 verschillende coincards erbij.
Het valt me ook op dat bij sommige ebayveilingen tegenwoordig ook flink geboden wordt op HNM coincards. Maakt niet uit wat erin zit of wie hem uitgegeven heeft, als er maar een kartonnetje omheen zit.
De vijfjes in coincard vond ik nog wel leuk, maar dit loopt echt de spuigaten uit.
Het valt me ook op dat bij sommige ebayveilingen tegenwoordig ook flink geboden wordt op HNM coincards. Maakt niet uit wat erin zit of wie hem uitgegeven heeft, als er maar een kartonnetje omheen zit.
De vijfjes in coincard vond ik nog wel leuk, maar dit loopt echt de spuigaten uit.
Edit: linkje toegevoegd
-
- Globale moderator
Dit kun je toch eigenlijk geen coincards meer noemen. Het zijn technisch gezien namelijk geen coins(munten) om dat ze geen denominatie hebben.
Dit valt voor mij onder het kopje 'penningen en prullaria' en zeer ver buiten mijn verzamelgebied.
Ze spreken hiermee denk ik weer een ander deel van de markt aan wat wel graag van deze uitgiftes verzameld. En als er geld valt te verdienen dan is de KNM er niet vies van om dat dan ook te doen.
Gr, Stephan
Dit valt voor mij onder het kopje 'penningen en prullaria' en zeer ver buiten mijn verzamelgebied.
Ze spreken hiermee denk ik weer een ander deel van de markt aan wat wel graag van deze uitgiftes verzameld. En als er geld valt te verdienen dan is de KNM er niet vies van om dat dan ook te doen.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool