Misdruk 20 euro

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
lampie1000

Misdruk 20 euro

Bericht door lampie1000 »

Hallo ik heb hier een 20 euro biljet en ja rechtsstreeks uit de geld automaat gekregen en nooit uitgegeven
het was de eerste keer dat ik voor de euro geld pinde uit de automaat met 2 briefjes van 20 en zag toen een verschil
en nee dit is niet met wassen ed gebeurd de brief ed spreekt voor zich
ik vroeg mezelf af wat een verzamelaar hier voor zou willen geven
omdat ikzelf niet echt een verzamelaar ben vandaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Misdruk 20 euro

Bericht door Munthunter »

Als eerste een hartelijk welkom op Het Munten en Bankbiljetten Forum!

Dat is een mooie misdruk, die je hier laat zien en met bijgevoegde brief is het een leuk item. Dergelijke foutjes komen wel vaker voor, maar van een 20 euro biljet zie je ze minder en dat is natuurlijk ook logisch omdat er 'minder' van gedrukt worden. Een waarde geven aan een dergelijke misdruk is ook lastig omdat er geen vaste bedragen voor zijn en je af moet gaan op wat de verzamelaar er voor over heeft.

Kortom, je kunt hem aanbieden in de forummarkt, E-Bay of Marktplaats (of een andere veilingsite) en kijken wat het oplevert. Dat kan tegenvallen, maar de kans is zeker aanwezig dat er een verzamelaar is die hem graag voor een interessant bedrag van je over wil nemen. De meeste aandacht krijgt je biljet op E-Bay.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
lampie1000

Hallo bedank voor je snelle reaktie
ik ben gewoon heel erg nieuwschierig en dacht namelijk dat dit de place to be is om te horen wat munten verzamelaars erover zeggen
het gaat me niet direkt om geld maar meer zo van of het heel erg vaak voor komt en of er gegadigden zijn.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Inderdaad daar slaat Herman de spijker op z'n kop.

Kun je die zijde nog plaatsen?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
lampie1000

oke bijdeze ook de andere zijde wist niet dat dat belangrijk was ik ben maar een leek op dat gebied
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
andres

Bericht door andres »

Bij de laatste MPO veiling in Ijsselstein , in mei 2012 is een dergelijk biljet geveild voor 25 euro ----> kavel nummer 6681
dit was een exemplaar in Fraai/Zeer Fraai en zonder brief van de DNB .
andres

Bericht door andres »

Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de veiligheidsstrip aan de ACHTERZIJDE :
Afbeelding
andres

Bericht door andres »

Geen dank Herman, graag gedaan

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”