Munten & Bankbiljetten Magazine

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Munten & Bankbiljetten Magazine

Bericht door Daniël »

AfbeeldingBeste leden,

Het komt er aan, het Munten & Bankbiljetten Magazine. Allerlei leuke nieuwtjes, informatiestukken en leukigheden over munten en bankbiljetten!

Achter de schermen zijn we druk bezig met het maken van het magazine. Wanneer dit magazine verwacht wordt is niet bekend, hoe groot het magazine wordt is niet bekend en wie er precies in het team komt te zitten is niet bekend!

Kortom, we hebben jullie hulp nodig! Heb jij interesse in het schrijven van een artikel, heb jij ideeën voor in het magazine, zie je het magazine wel zitten? We horen het graag van je! Vertel hoe jij erover denk in dit topic. Mocht jezelf bijdragen willen leveren graag het verzoek dit per mail te versturen! Dit kan via het volgende adres: mbmagazine@munthunter.nl

Groeten,
Daniël en Jeroen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Coins and Banknotes Magazine

Bericht door Munthunter »

Ja het beloofd wat en ik heb er het volste vertrouwen in dat we een prachtig magazine kunnen maken met hulp van diverse leden.

Bij groot succes, kunnen we wellicht een vervolg starten, maar voor nu gaan we deze try-out eens tot leven wekken.

Kun je niet zo goed schrijven, heb je moeite met de Nederlandse taal, of ben je die niet machtig, maakt niet uit! De redactie weet het vast wel om te zetten in een mooi leesbaar artikel.

Voor vragen en of opmerkingen kun je ons altijd via bovenstaand e-mailadres benaderen.

Groeten,

Jeroen - Munthunter

Hahaha en we kunnen al niet meer terug, Google- en BingBot zijn al in dit topic geweest dus het is te vinden via zoeksites. :dizzie: Zo snel gaat dat dus op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Coins and Banknotes Magazine

Bericht door Ilosab »

Wat gaat het worden dan? Uiteraard over munten en papiergeld maar wordt hier ook over de euromunten geschreven? Dat lijkt me enigszins overbodig want daar is het Euro 4 All Magazine al voor.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Re: Munten & Bankbiljetten Magazine

Bericht door Daniël »

Er komt wel een klein gedeelte euromunten in terug maar voor het echt up-to-date blijven is het Euro 4 All Magazine.

PS: Coins & Banknotes Magazine is nu gewoon Munten & Bankbiljetten Magazine. Het staat allemaal nog op losse poten maar samen proberen we er iets stabiels van te maken.
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

Ik vind het een erg leuk initiatief! Zelf heb ik ooit wat informatie gezocht / gekregen over de muntslag in Vietnam, dus als daar interesse in is, wil ik gerust kijken of ik daar een artikeltje over kan schrijven. Maar dan wel na mijn vakantie, want ik ga dit weekend voor een goede week weg. :knipoog:

@ Alfred, als jij de tijd ervoor kunt vinden, zou een artikel over kampgeld in het algemeen, of juist een specifieke serie met daarbij de geschiedenis van het kamp en het gebruik van de biljetten denk ik erg interessant zijn voor dit tijdschrift.

Juist de veelzijdigheid van het munt- en bankbiljetverzamelen kan in zo'n magazine goed aan bod komen, dunkt me.

Bernard
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Kan men de numismatische bijdragen niet net zo goed op het forum zelf plaatsen?

Een aantal mensen is heel druk met het Euro 4 All magazine, en nu dit nieuwe initiatief, maar ondertussen is de numismatische input op het forum zelf, niet echt florerend...
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

rtholen schreef:..., maar ondertussen is de numismatische input op het forum zelf, niet echt florerend...
Daar ben ik het niet mee eens, momenteel zijn er diverse numismatische onderwerpen waar flink in geschreven wordt. neem aan dat je ook de afgelopen weken bedoeld, daar was het inderdaad een stuk rustiger. Heb het idee dat het alweer aantrekt.

Het magazine zal ook geen vervanger van het forum zijn, maar wellicht meer een verzameling van interessante en gewaardeerde onderwerpen die op het forum te vinden zijn... de highlights zullen we maar zeggen. ;) Daarnaast leuke tips en verhalen voor de beginnende verzamelaar en leuke actergrondinformatie voor de doorgewinterde verzamelaars. Ideeën om je verzameling nieuw leven in te blazen met een andere verzameltak of andere verzamelwijze, alles kan. Voor ieder wat wils dus.

Bedenk ook dat het vakantieperiode is en men zich wellicht met andere zaken bezig houdt, voor ons een mooi moment om een start te maken met het plan wat al even heeft liggen weken. We hebben ook geen deadline die we willen halen, zo kan het best zijn dat het magzine pas aan het einde van 2012 het levenslicht zal zien. Kortom geen druk en geen datum die gehaald moet worden.

Gr. Jeroen
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

al even heeft liggen weken.
Om exact te zijn ligt dit plan er al voor het Euro magazine er kwam! :sttt:

Ik snap Rtholen zijn reactie wel. Op het forum is het momenteel niet zo heel erg druk en dan is het raar als wel in het blad het heel wat informatie aan bod komt. Maar zoals Jeroen zegt, het idee heeft al even gelegen en heeft geen houdbaarheidsdatum dus het kan best zijn dat volgend jaar het blad voor het eerst komt. Het is ook niet de bedoeling dat er vaste datums gepland worden maar gewoon zo nu en dan, en dan zitten we aan 2x per jaar te denken.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Als je net zo een mooi blad wilt maken als de muntkoerier moeten er natuurlijk wel voor 75% van de ruimte advertenties in komen :LoneRanger:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt »

Munthunter schreef:
Het magazine zal ook geen vervanger van het forum zijn, maar wellicht meer een verzameling van interessante en gewaardeerde onderwerpen die op het forum te vinden zijn... de highlights zullen we maar zeggen. ;) Daarnaast leuke tips en verhalen voor de beginnende verzamelaar en leuke actergrondinformatie voor de doorgewinterde verzamelaars. Ideeën om je verzameling nieuw leven in te blazen met een andere verzameltak of andere verzamelwijze, alles kan. Voor ieder wat wils dus.

Gr. Jeroen
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind wel dat als je zo een blad maakt dat het met informatie moet zijn die hier al op het forum bestaat. Als je in het blad artikelen gaat plaatsen met numismatische kennis die nog niet op het forum te vinden is zou wel weer zonde zijn.
Voor de rest zou het ook leuk zijn als bijvoorbeeld MPO en KNM een artikel kunnen schrijven hiervoor.

MPO kan bijvoorbeeld uitleg geven in het blad hoe een veiling werkt van A tot Z en de KNM zou ook diverse dingen kunnen vertellen.
Verder is er genoeg numismatische kennis hier op het forum aanwezig. Hopelijk willen deze mensen ook hier aan mee werken om een leuk artikel te maken.

Ik denk als genoeg mensen hieraan willen mee werken dat dit erg leuk kan zijn.

Maar heren Super idee dit:! Hopelijk komt het er net zo goed uit te zien als het euro4all magazine. Kijk er al naar uit op het eerste nummer :lach:

Maar is het de bedoeling dat dit ook hier word uitgegeven als Word of PDF bestand of gaat dit in boekvorm uitkomen?

Maar
- alles voor de euro uit Nederland.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

bernard3 schreef:@ Alfred, als jij de tijd ervoor kunt vinden, zou een artikel over kampgeld in het algemeen, of juist een specifieke serie met daarbij de geschiedenis van het kamp en het gebruik van de biljetten denk ik erg interessant zijn voor dit tijdschrift. Bernard
Nou, dat zit er even niet in. Ik heb ieder jaar wel één of twee artikelen geschreven voor de IBNS maar vorig jaar had ik een artikel ingeleverd met foto's en dat werd niet geplaatst omdat het te groot was. Terwijl ik altijd schrijf dat ze het eventueel kunnen aanpassen.
Ten tweede ben ik voor het 4e jaar in successie aan het klussen bij één van mijn dochters. Ik heb 2 dochters en die maken er een gewoonte van om iedere 2 jaar te verhuizen.
Ten derde worden de komende maanden erg druk voor me qua werk en privé.
Allemaal een beetje hectisch dus.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Overbodig bericht verwijderd. Gewoon in dit topic je mening zeggen en niet doorverwijzen naar een ander topic. Zo houden we het overzichtelijk en weten we hoe de mensen er nu over denken.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ilosab schreef:
bernard3 schreef:@ Alfred, als jij de tijd ervoor kunt vinden, zou een artikel over kampgeld in het algemeen, of juist een specifieke serie met daarbij de geschiedenis van het kamp en het gebruik van de biljetten denk ik erg interessant zijn voor dit tijdschrift. Bernard
Nou, dat zit er even niet in. Ik heb ieder jaar wel één of twee artikelen geschreven voor de IBNS maar vorig jaar had ik een artikel ingeleverd met foto's en dat werd niet geplaatst omdat het te groot was. Terwijl ik altijd schrijf dat ze het eventueel kunnen aanpassen.
Ten tweede ben ik voor het 4e jaar in successie aan het klussen bij één van mijn dochters. Ik heb 2 dochters en die maken er een gewoonte van om iedere 2 jaar te verhuizen.
Ten derde worden de komende maanden erg druk voor me qua werk en privé.
Allemaal een beetje hectisch dus.

Gr. Alfred
Begrijpelijk Alfred. Ik zou er ook weinig trek in hebben als je zoveel moeite doet en je artikel word niet geplaatst. Echter kan ik je wel verzekeren dat we alle artikelen zullen plaatsen, net als bij het Euro Magazine willen we een goed werkend team hebben die ervoor zorgt dat de artikelen leesbaar en correct geschreven zijn.

Mocht je ooit eens interesse hebben voor een artikel mag dat altijd. Prive gaat natuurlijk altijd voor, daarvoor ook het volste begrip natuurlijk.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Hoi Gerardo,

Dat is mogelijk. Op het forum zijn diverse onderwerpen erg populair en wellicht is het interessant om een stuk te schrijven over dat onderwerp.

Bijvoorbeeld het verzamelen van 2 euro herdenkingsmunten is in de gehele eurozone bijzonder populair. Ik zit er aan te denken om een artikel te schrijven over deze bijzondere 2 euro herdenkingsmunten. Bij het atrikel kunnen dan inderdaad afbeeldingen komen die ook op het forum te vinden zijn. Ik kan je gerust stellen dat teksten niet worden gekopieerd, dat zou te makkelijk zijn en niets toevoegen. Zie het daarom meer als een samenvattig van een discussie/onderwerp.

Natuurlijk zijn andere zaken ook mogelijk, denk aan de bankbiljettentopics die je zelf plaatst en bijhoudt (verschillen in biljetten) die topics zijn zeer interessant en zouden niet missstaan in het magazine. Mochten we onderwerpen gaan gebuiken, dan krijgen de auteurs natuurlijk altijd even een seintje en kunnen ze vooraf zien wat er geplaatst zal gaan worden, indien gewenst.

Hoop dat ik je vraag zou heb kunnen ebantwoorden.

Gr. Jeroen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Munthunter schreef:Bijvoorbeeld het verzamelen van 2 euro herdenkingsmunten is in de gehele eurozone bijzonder populair. Ik zit er aan te denken om een artikel te schrijven over deze bijzondere 2 euro herdenkingsmunten. Gr. Jeroen
Dat bedoel ik dus. Zo'n artikel hoort dan toch in het Euro 4 All Magazine thuis?
Het zou toch meer logisch zijn om een magazine te fabriceren zonder informatie over de euro? Dan denk ik dus aan een magazine over niet-euro munten en papiergeld.

Gr. Alfred
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Gezien de euro ook binnen de muntenwereld thuis hoort en het magazine los staan van het Euro 4 All magzine, lijkt het ons leuk om er toch een klein deel aan te wijden.

Gr. Jeroen
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Gerardo schreef:
Munthunter schreef:Hoi Gerardo,
Dat is mogelijk. Op het forum zijn diverse onderwerpen erg populair en wellicht is het interessant om een stuk te schrijven over dat onderwerp.
Natuurlijk zijn andere zaken ook mogelijk, denk aan de bankbiljettentopics die je zelf plaatst en bijhoudt (verschillen in biljetten) die topics zijn zeer interessant en zouden niet missstaan in het magazine. Mochten we onderwerpen gaan gebuiken, dan krijgen de auteurs natuurlijk altijd even een seintje en kunnen ze vooraf zien wat er geplaatst zal gaan worden, indien gewenst.
Hoop dat ik je vraag zou heb kunnen ebantwoorden. Gr. Jeroen
Krijgen de auteurs een seintje dat het geplaatst wordt (is) of wordt er voordat het geplaatst wordt toestemming gevraagd?
Als we denken iemand te moeten inlichten zullen we dit zeker gaan doen. Al is niet alle informatie gelijk iemands eigendom alleen omdat hij er een topic over gemaakt heeft. Kan best voorkomen dat er eens informatie gebruikt wordt wat al op het forum te vinden is maar dan door iemand anders geschreven is.

Mochten wij dingen gaan overnemen uit een topic vragen we zeker toestemming en komt er een naamsvermelding.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

leuk,t zal wel eind augustus voordat mensen weer terug zijn van vakantie,(om stukjes te schrijven)
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

leon voorn schreef:leuk,t zal wel eind augustus voordat mensen weer terug zijn van vakantie,(om stukjes te schrijven)
We hebben geen deadline dus mochten mensen na augustus zich geroepen voelen horen we dit natuurlijk graag! :)
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Als we stukken tekst kopieren uit iemands topic vragen we hier toestemming voor en komt er een bron bij te staan.

Met dit antwoord sluit ik ook graag deze discussie af. Nog even kort samengevat:

Wij vragen toestemming mocht dit nodig zijn. We nemen niks zomaar klakkeloos over.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Wij zijn het copyright-team, dus geen zorgen maken over deze dingen, doen wij wel ;)

Voor deze magazine zal ik passen vrees ik. Ik werk met plezier mee aan de euromagazine, maak met plezier tijd om nieuwe dingen te bedenken voor die magazine en goed mee te werken voor de eindredactie :D Dit zal ik ook verder blijven doen, geen probleem hierbij :D

Maar het feit is dat ik nu begonnen ben met werken (terwijl iedereen rondom mij precies in vakantie gaan :jajajaja: ), dus hier wordt mijn vrije tijd enorm in beperkt. Ben tegelijk ook bezig met het updaten van mijn eigen website. Nog enkel de munten-pagina (interactie met de database) moet afgewerkt worden en deze kan online. Maar ik ben niet met weinig tevreden dus vele elementen zullen nog vaak aangepast worden. Ook ben ik nog webmaster van project voor kinderkankerfonds waar ook veel tijd kruipt in het onderhoud, dus mijn schemaatje zit wel lekker vol voor het moment :D

Maar ik wens het toekomstige team zeker veel succes en dat het ook een succesvolle magazine mag worden :D

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ik heb een flink aantal berichten verwijderd. De spanningen zijn gister hoog opgelopen en laten we het er maar ophouden dat er niet zomaar zo gereageerd is. Het lag zeker niet alleen aan hoe Gerardo reageerde in het topic maar ook aan wat er voorheen gebeurd is tussen Gerardo en enkele personen. Ik wil bij deze graag verzoeken terug te gaan naar het onderwerp magazine en omdat het nogal verwarring heeft opgeleverd leg ik hieronder duidelijk uit wanneer we toestemming vragen.

Bij informatie die we kopieren uit een topic vragen we toestemming.
Bij plaatjes/foto's die we kopieren uit een topic vragen we toestemming.
Informatie en plaatjes die we kopieren van websites vragen we toestemming.

Het is mogelijk dat er al eens een informatietopic op het forum staat over een bepaald onderwerp en dat daar over geschreven word. Dit betekend echter niet dat er ook gebruik gemaakt is van het al eerder bestaande topic en dan hoeven we dus ook geen toestemming te vragen aangezien het topic niet gebruikt is. Dat bedoelde ik eigelijk te zeggen met: als dat nodig is.

Mocht dit nog onduidelijk zijn mag er gepb't worden, dan maak ik nu graag ruimte voor een volgende vraag. Kritische vragen mogen uiteraard maar wel op een nette manier. Ik wil het best 2 keer uitleggen maar dan moet er ook netjes gereageerd worden als iemand een antwoord niet snapt of graag een iets uitgebreider antwoord heeft.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Zo te lezen heb ik iets gemist in de afgelopen 24 uur en zijn de emoties hoog opgelopen.
Ik weet ook niet waarom er berichten zijn verwijderd maar ik neem aan dat het berichten zijn geweest die niets met het onderwerp van dit topic te maken hadden. Mocht dat niet zo zijn dan vraag ik me af waarom ze verwijderd zijn. Ik kan me voorstellen dat men beledigende teksten uit een bericht verwijderd maar de onderdelen van het onderwerp kunnen blijven staan. Een bericht verwijderen zonder toestemming van de schrijver is net zo erg als een deel verwijderen. Misschien moeten de moderatoren eens in overleg met Jeroen gaan om te bepalen wanneer wel en niet verwijderd moet worden want de laatste tijd wordt er maar te pas en te onpas verwijderd. Het heeft een lid al doen besluiten om te bedanken als lid van dit forum.
Daniël schreef: Bij informatie die we kopieren uit een topic vragen we toestemming.
Bij plaatjes/foto's die we kopieren uit een topic vragen we toestemming.
Informatie en plaatjes die we kopieren van websites vragen we toestemming.
Het is mogelijk dat er al eens een informatietopic op het forum staat over een bepaald onderwerp en dat daar over geschreven word. Dit betekend echter niet dat er ook gebruik gemaakt is van het al eerder bestaande topic en dan hoeven we dus ook geen toestemming te vragen aangezien het topic niet gebruikt is. Dat bedoelde ik eigelijk te zeggen met: als dat nodig is.
Ik vraag me af wat hiermee bedoeld wordt. Als ik een topic schrijf of begin en er komt totaal geen reaktie op dan wil dat nog niet zeggen dat ik dan automatisch toestemming geef voor plaatsing omdat het topic niet gebruikt is. Per slot van rekening is het mijn tekst geweest.

Ik vraag me af waarom er informatie/foto's/plaatjes uit een topic gekopieerd moet worden? Mijn inziens is een magazine afhankelijk van datgene wat er door de leden wordt aangeleverd, zoals het in het Euro 4 All Magazine gaat want daar wordt na een oproep informatie aangeleverd door de leden.
Ik denk dat er nog goed nagedacht of gediskussierd moet worden omtrent de inhoud van het magazine.

Gr. Alfred
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Beste Alfred,

Hartelijk dank voor je uitgebreide vragen en antwoorden.

Inderdaad liep bij mij gisteren de spanning flink op. De hele discussie was niet opzienbarend schofferend, maar was simpelweg uitgesproken. Het topic gaat enkel over, nog te maken Munten en Bankbiljetten Magazine. De vraag werd gesteld of er toestemming gevraagd zou worden aan auteurs van berichten op het forum, mochten we daar gebruik van willen maken in het magazine. Het antwoord was en is, simpel, ja dat zullen we doen, niets meer en niets minder. Einde discussie zou je dan denken, maar helaas dacht men daar anders over. Ik heb diverse keren vriendelijk gevraagd om het er verder bij te laten rusten, maar daarop volgden weer vragen die direct beantwoord konden worden door eerder geposte berichten van mij en moderatoren even terug te lezen. Kortom vragen naar de bekende weg. Mijns inziens werden in die onnodige berichten wel wat uitingen gedaan die ik niet wens te accepteren. Vriendelijke verzoeken om via PB de vragen te stellen werden niet beantwoord en het vragenuurtje ging gewoon hier verder en enkele andere leden dachten zich in deze discussie te moeten mengen.

Als oud gediende van het forum weet jij wel hoe vervelend deze topics af kunnen lopen en dat is voor niemand prettig. Vandaar dat ik besloot om het topic (tijdelijk) te sluiten. Goed om te vermelden en om antwoord te geven op je vraag, is dat we over dit alles hebben gesproken met de moderatoren in ons moderatorforum. Dit forum is enkel zichtbaar voor moderatoren en daar bespreken we zaken. Bedenk dat het voor moderatoren ook lastig is, zeker gezien ze alles met de goede bedoelingen doen en echt niet om te pesten of om te laten zien dat ze meer zouden zijn dan een gewoon forumlid. Dit overleg heeft er voor gezorgd dat het topic ook opgeschoond is en daarna weer is geopend. Het topic is en blijft enkel bedoeld om ons plan kenbaar te maken en leden de mogelijkheid te bieden om ideeen aan te dragen en wellicht een leuk artikel.

Kortom een hele hetze om niets, het antwoord was meermalen gegeven en dan is het voor mij voldoende. Als men dan door blijft gaan en blijft zoeken naar een stok om mee te slaan, dan is de maat bij mij vol en volgen er sancties, in deze een ban van 7 dagen. Dit alles staat los van andere zaken die gespeeld hebben op het forum en het heeft dan ook geen zin om die te blijven benoemen.

Ook interessant om te vermelden dat er tevens een afgezonderd forum is waar de redactie van het aanstaande magazine nestelt en overlegt. Daar smeden we plannen en verzamelen we de artikelen. Ik heb er nog het volste vertrouwen in en hoop dat men ons de kans geeft om er serieus aan te kunnen werken en niet vooraf al stampij gaat lopen trappen over zaken die zeer zorgvuldig zullen worden nagegaan. Immers ik zal me geen tweede keer snijden aan een dergelijke vervelende ophef over auteursrechten ;)

Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden en hoop ook dat hiermee de discussie is beeindigd en men rustig kan wachten op wat komen gaat, zonder zaken te zoeken die al lang en breed zijn ingedekt. En laten we die oude koeien gewoon in de sloot staan. :D

Gr. Jeroen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Jeroen,

Ik begrijp hieruit dat er is overgegaan tot het verbannen van Gerardo voor 7 dagen.
Of dat terecht is of niet dat kan niemand meer beoordelen om de doodeenvoudige reden dat zijn berichten (en misschien meerdere van anderen) zijn verwijderd. Om eerlijk te zijn verbaasd me dat een beetje omdat iedereen de manier van schrijven van Gerardo een beetje kent en hij is er ook niet de persoon naar die beledigende of schofferende teksten schrijft. Nogmaals, ik heb veel reakties gemist omdat die al zijn verwijderd maar is een ban niet een beetje kinderachtig? We zijn nota bene volwassen, tenminste, we worden geacht dat te zijn. Als het om beledigende teksten gaat dan zou ik al definitief van het forum verbannen moeten zijn.
Maar een forum is er toch om informatie uit te wisselen en om te discussieren? Dan moet iedereen toch wel zo'n beetje de mogelijkheid krijgen om zijn mening te geven n.a.v. de geplaatste berichten? Kijk, voor sommigen kan een discussie uitgesproken zijn nadat hij/zij zijn mening heeft gegeven maar dat hoeft het nog niet persé voor een ander te zijn. En andere leden mogen toch ook de kans krijgen om zich in de discussie te menegen, daar is een forum toch voor? Of is dat alleen voorbehouden aan degenen die het topic gestart hebben?
Intussen begrijp ik nog steeds niet waarom er berichten van het forum gebruikt moeten worden voor een magazine, dat is bij het andere magazine ook niet het geval. Men zou wel kunnen vragen aan de leden of ze iets willen schrijven voor het magazine. Voor wie is het magazine eigenlijk bedoeld? Alleen voor de leden van dit forum? Als dat zo is waarom zouden er dan berichten van het forum gebruikt worden want die zijn dan toch al gelezen? Ik neem als voorbeeld een verhaal van Koenmunten over tokens die op dit forum staat. Wat heeft het dan voor nut om hetzelfde verhaal in het magazine te zetten?
Ik denk dat het beter was geweest om vóór plaatsing van dit topic GOED was nagedacht over het nut van een nieuw magazine, over de voor en nadelen en hoe en met wat het gevuld gaat worden. Ondanks dat de plannen er al lang liggen komt het nu over als een impulsieve plaatsing.
Ik zal morgen de discussie wel verder lezen, na een dag klussen duik ik nu mijn bed in.

Welterusten, Alfred

Terug naar “Ideeënbus en hulp”