Beste Alfred,
Hartelijk dank voor je uitgebreide vragen en antwoorden.
Inderdaad liep bij mij gisteren de spanning flink op. De hele discussie was niet opzienbarend schofferend, maar was simpelweg uitgesproken. Het topic gaat enkel over, nog te maken Munten en Bankbiljetten Magazine. De vraag werd gesteld of er toestemming gevraagd zou worden aan auteurs van berichten op het forum, mochten we daar gebruik van willen maken in het magazine. Het antwoord was en is, simpel, ja dat zullen we doen, niets meer en niets minder. Einde discussie zou je dan denken, maar helaas dacht men daar anders over. Ik heb diverse keren vriendelijk gevraagd om het er verder bij te laten rusten, maar daarop volgden weer vragen die direct beantwoord konden worden door eerder geposte berichten van mij en moderatoren even terug te lezen. Kortom vragen naar de bekende weg. Mijns inziens werden in die onnodige berichten wel wat uitingen gedaan die ik niet wens te accepteren. Vriendelijke verzoeken om via PB de vragen te stellen werden niet beantwoord en het vragenuurtje ging gewoon hier verder en enkele andere leden dachten zich in deze discussie te moeten mengen.
Als oud gediende van het forum weet jij wel hoe vervelend deze topics af kunnen lopen en dat is voor niemand prettig. Vandaar dat ik besloot om het topic (tijdelijk) te sluiten. Goed om te vermelden en om antwoord te geven op je vraag, is dat we over dit alles hebben gesproken met de moderatoren in ons moderatorforum. Dit forum is enkel zichtbaar voor moderatoren en daar bespreken we zaken. Bedenk dat het voor moderatoren ook lastig is, zeker gezien ze alles met de goede bedoelingen doen en echt niet om te pesten of om te laten zien dat ze meer zouden zijn dan een gewoon forumlid. Dit overleg heeft er voor gezorgd dat het topic ook opgeschoond is en daarna weer is geopend. Het topic is en blijft enkel bedoeld om ons plan kenbaar te maken en leden de mogelijkheid te bieden om ideeen aan te dragen en wellicht een leuk artikel.
Kortom een hele hetze om niets, het antwoord was meermalen gegeven en dan is het voor mij voldoende. Als men dan door blijft gaan en blijft zoeken naar een stok om mee te slaan, dan is de maat bij mij vol en volgen er sancties, in deze een ban van 7 dagen. Dit alles staat los van andere zaken die gespeeld hebben op het forum en het heeft dan ook geen zin om die te blijven benoemen.
Ook interessant om te vermelden dat er tevens een afgezonderd forum is waar de redactie van het aanstaande magazine nestelt en overlegt. Daar smeden we plannen en verzamelen we de artikelen. Ik heb er nog het volste vertrouwen in en hoop dat men ons de kans geeft om er serieus aan te kunnen werken en niet vooraf al stampij gaat lopen trappen over zaken die zeer zorgvuldig zullen worden nagegaan. Immers ik zal me geen tweede keer snijden aan een dergelijke vervelende ophef over auteursrechten
Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden en hoop ook dat hiermee de discussie is beeindigd en men rustig kan wachten op wat komen gaat, zonder zaken te zoeken die al lang en breed zijn ingedekt. En laten we die oude koeien gewoon in de sloot staan.
Gr. Jeroen