Mooi biljetje Herman, heb je die persoonlijk in Ceylon opgehaald? Doen ze daar niet moeilijk dan als je er speciaal om vraagt?
Groeten, Alfred
Sri Lanka 5000Rupees
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Re: Sri Lanka 5000Rupees
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Tja, maak je niet vaak mee dat de klant koning is en je ook als zodanig behandeld wordt. Ze zien zelf ook wel aan je witte haar dat je daar niet vandaan komt dus dan proberen ze een goede indruk te maken. Het is hier trouwens erg goed weer maar net zoals jij ben ik ook niet in NL. Ik ben benieuwd naar je volgende biljetjes als je terugkomt.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Dus je geeft de reden van je rode neus aan de zon, ja,jaHerman schreef:Nou aan mijn witte haren zien ze het niet direct, want er lopen er daar ook genoeg mee rond. Maar aan mijn neus (die rood verbrand is zien ze het zeker wel) daar lopen er trouwens ook velen met een rode neus rond, maar die hebben dan een stuk in d'r r..t want zuipen doen ze daar als ketters, het land heeft een mega groot alcohol probleem. Dus jij zit met het vrouwtje in Hongarije, probeer je maar weer tegelijk wat mooie biljetten te verkrijgen? Ik zal nog wel een paar biljetten laten zien de komende tijd. Herman, proost dit met een alcoholvrij drankje

Yep, ik zit in HU. Was nog even tricky of we zouden gaan na Anikó's operatie maar ik heb haar toch kunnen overtuigen om te gaan. Achteraf gaf ze toe dat het beter voor haar is geweest want ze is zienderogen opgeknapt. De heenreis gaf nog wat problemen want ze kon nog geen 25 meter lopen. Ik dus vooraf een rolstoel met begeleiding gereserveerd via Schiphol maar op het afgesproken punt niemand gezien. Gelukkig stond op de parkeerplaats een achtergelaten rolstoel dus hebben we die maar genomen. Was fijn met één hand de rolstoel, andere hand de koffer en een zware rugzak. Klacht ingediend via internet en dat is netjes afgehandeld volgens het thuisfront want ze hebben inmiddels al schriftelijk gereageerd. Anikó gaat snel vooruit maar lange afstanden kan ze nog niet lopen. Dus ik heb hier alle tijd om overdag een beetje in de tuin te werken en het internet af te speuren naar aanwinsten. Inmiddels de nieuwe 2 euro CC van Frankrijk besteld, een lang gezocht biljet van de geallieerden gewonnen op eBay (voor weinag) en in Canada bij een handelaar 9 behoorlijk gerouleerde biljetten kunnen kopen. Tussendoor nog 7 veilingen gewonnen van kampgeld. Je weet het, kamp en oorlogsgeld moet bij mij zoveel mogelijk gerouleerd zijn. En komende week ga ik nog een aardige bestelling plaatsen in Duitsland bij Reinhard Tieste. Als we terugkomen van vakantie dan ben ik wel even bezig om alles te plaatsen.
Veel plezier, Alfred
-
- Donateur
goedeavond
ja,in de filippijnen word ik ook altijd zeer correct behandeld
ik zit daar bij"bank van goud" en ga daar binnenkort een dollar account openen
ze flapperen wel evev met de oren als ik zeg dat ik verzamelaar ben.
ik zal in ieder geval wat nieuwe setjes bankbiljetten meenemen
stiekem hoop ik dat herman wat gewone biljetten uit sri langka te koop/te ruil aanbied
prettige zomervakantie iedereen
ja,in de filippijnen word ik ook altijd zeer correct behandeld
ik zit daar bij"bank van goud" en ga daar binnenkort een dollar account openen
ze flapperen wel evev met de oren als ik zeg dat ik verzamelaar ben.
ik zal in ieder geval wat nieuwe setjes bankbiljetten meenemen
stiekem hoop ik dat herman wat gewone biljetten uit sri langka te koop/te ruil aanbied
prettige zomervakantie iedereen
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Hebben jullie er al eens over nagedacht om elkaar een PB te sturen? Zou wel wo makkelijk zijn als je ruilobjecten voor elkaar hebt.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Als iemand toch op vakantie is in een bepaald land, in dit geval Sri Lanka versus de Filippijnen, dan kan men elkaar wel eens een plezier doen. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen handelaar ben maar ik krijg wel eens iets wat ik dan voor iemand verkoop op MP.
Misschien een optie om eens een topic te starten waarin leden kunnen aangeven dat ze op vakantie gaan naar een bepaald land. Verstandig is dan wel om niet de periode erbij te zetten en misschien kan men dan elkaar een plezier doen. En er moet tenminste tijd voor zijn in de vakantie want ik neem aan dat het gezin ook niet blij is als pa iedere dag op sjouw gaat naar munten of papiergeld. En het moet natuurlijk gevonden kunnen worden. Ik zit zelf in Hongarije maar kan bepaalde munten maar niet te pakken krijgen en om naar een beurs te gaan in Budapest waarvoor ik 80 km moet rijden bij een temperatuur van 40 graden is effe teveel van het goede.
Gr. Alfred
Misschien een optie om eens een topic te starten waarin leden kunnen aangeven dat ze op vakantie gaan naar een bepaald land. Verstandig is dan wel om niet de periode erbij te zetten en misschien kan men dan elkaar een plezier doen. En er moet tenminste tijd voor zijn in de vakantie want ik neem aan dat het gezin ook niet blij is als pa iedere dag op sjouw gaat naar munten of papiergeld. En het moet natuurlijk gevonden kunnen worden. Ik zit zelf in Hongarije maar kan bepaalde munten maar niet te pakken krijgen en om naar een beurs te gaan in Budapest waarvoor ik 80 km moet rijden bij een temperatuur van 40 graden is effe teveel van het goede.
Gr. Alfred
-
- Donateur
hoi alfred
als je de hand op de 2 nieuwe series bosnie hersegovina kan leggen ben ik geintreseerd
hoever is dat rijen??
als je de hand op de 2 nieuwe series bosnie hersegovina kan leggen ben ik geintreseerd

hoever is dat rijen??
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Heel ver want inmiddels ben ik alweer thuis en als we met vakantie gaan dan gaan we met het vliegtuig.
Gr. Alfred
Gr. Alfred