Bankbiljet van 500 gulden

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Herman van B

Bankbiljet van 500 gulden

Bericht door Herman van B »

Beste lezer,

Ik heb me aangemeld om de volgende vraag te kunnen stellen, voor de re-enactment (Levende geschiedenis) verzamel ik munten over de periode van de tweede wereldoorlog, voornamelijk zinkgeld en munten uit de late jaren 20 en 30, alleen om aan mensen te kunnen laten zien hoe die er in die tijd uitzagen, maar ik ben niet echt een verzamelaar in de strikte zin van het woord.
Op dit moment ben ik bankbiljetten uit de tweede wereldoorlog aan het namaken, ook voor educatieve doeleinden, maar ik kan geen biljetten vinden van 500 gulden, klopt het dat die niet in de oorlog aangemaakt zijn, of werden de biljetten van voor de oorlog gebruikt, dat is wat ik graag wil weten.
Mochten de biljetten wel in omloop zijn geweest, zou een van u me dan een afbeelding kunnen bezorgen van de voor en achterzijde, u zou me er zeer mee helpen.

Bij voorbaat dank voor alle hulp, met vriendelijke groet Herman
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Bankbiljet van 500 gulden

Bericht door Jan W »

Ik zie in mijn muntenalmanak alleen een 500 gulden uit 1930 die daarbij in de buurt komt. Geen 500 gulden biljetten uit de oorlogsjaren. Googel even op 500 gulden 1930 en je vindt vast een mooi plaatje.
Herman van B

Re: Bankbiljet van 500 gulden

Bericht door Herman van B »

Hallo Jan,

Dank voor je reactie, ik wist al dat in 1930 zo'n biljet in omloop was gebracht, maar ik twijfelde of dat de laatste uitgifte zou zijn, ik ging er vanuit dat er later ook nog 500 gulden biljetten waren uitgegeven maar mogelijk is dat niet zo, ik heb inderdaad ook op internet gekeken maar ook daar het zelfde verhaal.

Nogmaals dank, met vriendelijke groet Herman

Terug naar “Ideeënbus en hulp”