BENELUX-set 2012: Normale Belgische 2 euromunt
BENELUX-set 2012: Normale Belgische 2 euromunt
Afgelopen weekend kreeg ik een groot aantal BENELUX-sets in handen voor mijn klanten.
Een van de sets was een BENELUX-set waarbij de normale Belgische 2 euromunt zit en niet de commemoratieve '10 jaar euro'.
Het precieze aantal is niet echt duidelijk, ik hoor aantallen van 50 tot 600 exemplaren.
Uiterlijk morgen zal ik een scan plaatsen van de ontdekking.
Een van de sets was een BENELUX-set waarbij de normale Belgische 2 euromunt zit en niet de commemoratieve '10 jaar euro'.
Het precieze aantal is niet echt duidelijk, ik hoor aantallen van 50 tot 600 exemplaren.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Re: BENELUX-set 2012: Normale Belgische 2 euromunt
Stoute KNM!!!!! Wat een blunder, en dat met zo'n thema!! 
-
stilte
Geen nood, binnen tien jaar zie je er toch niets meer van want tegen die tijd zijn de muntjes al zo gecorrodeerd,... dat je de gewone 2 euro niet meer kan onderscheiden van de TJE, 
-
euromunter
- Globale moderator

Feestje aan het vieren of te hard gefeest gisteravondCollecteuro's schreef:Uiterlijk morgen zal ik een scan plaatsen van de ontdekking.
groeten Paul
Ga de foto vanavond laat of morgen heel vroeg posten, eerst nog ff de huldiging! 
Club van 2304!
Club van 2304!
-
Dick
- Superlid

Alweer, we zijn nu al weer een dag verder.Collecteuro's schreef:Ga de foto vanavond laat of morgen heel vroeg posten, eerst nog ff de huldiging!
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
omdat ik nog niet ben uitgefeest in AmsterdamDick schreef:Alweer, we zijn nu al weer een dag verder.Collecteuro's schreef:Ga de foto vanavond laat of morgen heel vroeg posten, eerst nog ff de huldiging!
Club van 2304!
Club van 2304!
-
Martin
- Senior lid

Eens waren het brood en spelen... Nu voetbal en euromuntjes...
Hierbij foto's van zo'n setje,
Marvin
Hierbij foto's van zo'n setje,Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
-
Aernout
- Moderator

Jammer dat men hier gekozen heeft voor de overgang van 500fr naar 10euro (ong. 433fr).Martin schreef: Hierbij foto's van zo'n setje,
Marvin
Terwijl de 200fr veel dichter ligt bij de 5 euro of de 2000fr bij de 50euro.
Deze 200fr en 2000fr werden immer ingevoerd als 'springbiljetten' om de euro omschakeling makkelijker te laten lopen.
mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
Maakt mijn foto overbodig.
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat deze sets alsnog zijn uitgebracht.
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat deze sets alsnog zijn uitgebracht.
Club van 2304!
Club van 2304!
-
Martin
- Senior lid

Volgens zwei-euro-muenzen gaat het inderdaad om circa 600 'verkeerde' setjes. Ze worden door hem aangeboden op eBay: http://www.ebay.nl/itm/KMS-BENELUX-2012 ... 19d095f16b. Ik ben benieuwd wat zo'n foutje op gaat leveren!Collecteuro's schreef:Afgelopen weekend kreeg ik een groot aantal BENELUX-sets in handen voor mijn klanten.
Marvin
Ik denk dat Bjorn daar ook heel benieuwd naar is 
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Zo'n foutje heeft al enkele keren 100 euro opgeleverd.Martin schreef:Volgens zwei-euro-muenzen gaat het inderdaad om circa 600 'verkeerde' setjes. Ze worden door hem aangeboden op eBay: http://www.ebay.nl/itm/KMS-BENELUX-2012 ... 19d095f16b. Ik ben benieuwd wat zo'n foutje op gaat leveren!Collecteuro's schreef:Afgelopen weekend kreeg ik een groot aantal BENELUX-sets in handen voor mijn klanten.
Marvin
Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
Haha, ik denk dat ik deze set wel bewaar, vind het wel leuk om te hebben!Munthunter schreef:Ik denk dat Bjorn daar ook heel benieuwd naar is
Gr. Jeroen
Club van 2304!
Club van 2304!
Ik was afgelopen maandag in Luxemburg bij de postzegel afdeling van het postkantoor waar ze deze Benelux set ook verkopen en daar waren alle sets met de gewone Belgische 2 euromunt.
Ik heb hem niet gekocht want hij zit ook in mn Luxemburgse abonnement. Ik wilde hier op het forum een vraag over stellen maar dat hoeft nu niet meer.
Hans
Ik heb hem niet gekocht want hij zit ook in mn Luxemburgse abonnement. Ik wilde hier op het forum een vraag over stellen maar dat hoeft nu niet meer.
Hans
Ik heb enkele van deze sets.
Speciaal voor de forumleden wil ik deze aanbieden voor €75,- incl. aangetekende verzending.
Niet meer dan 1 per persoon en OP=OP.
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een prive-berichtje!
Speciaal voor de forumleden wil ik deze aanbieden voor €75,- incl. aangetekende verzending.
Niet meer dan 1 per persoon en OP=OP.
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een prive-berichtje!
Club van 2304!
Club van 2304!
Volgens mij was er elders op het forum al een bericht van iemand dat deze sets op een beurs in Dendermonde te koop waren voor 42,50 oftewel de normale prijs voor een Beneluxset, ik vind 75 euro wat zelfs boven uitgifteprijs is nu niet echt een speciale aanbieding voor forumleden. Je bedoeling zal best goed zijn, maar je bent ingehaald door de realiteit, de afwijking is te algemeen om een hogere prijs te veroorzaken.
Luit
Luit
-
barteuro
Vandaag in de bus de Muntinfo mogen ontvangen. En rara wat staat er op pagina 16 over de Beneluxset
Er wordt met geen woord gerept over de speciale TJE munten die er zouden moeten inzitten, volgens de uitleg bestaat de set uit gewone 2 euromunten.
Zie foto :
Er wordt met geen woord gerept over de speciale TJE munten die er zouden moeten inzitten, volgens de uitleg bestaat de set uit gewone 2 euromunten.
Zie foto :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Martin
- Senior lid

Dat gaat in tegen de informatie zoals die wordt verstrekt door de KNM. Kijk maar eens op http://www.knm.nl/BeNeLuxset-2012/nl/product/2039/, daar staat wel degelijk vermeld dat het de herdenkingsmunten zou bevattenbarteuro schreef:Vandaag in de bus de Muntinfo mogen ontvangen. En rara wat staat er op pagina 16 over de Beneluxset![]()
Zie foto :
Marvin
-
barteuro
Wie moeten we nu geloven
Kan er hier iemand hier zijn contactpersoon bij de Nederlandse of Belgische Munt eens een belletje geven.
Kan er hier iemand hier zijn contactpersoon bij de Nederlandse of Belgische Munt eens een belletje geven.
Waarom zouden niet allebei gelijk hebben, er zijn immers 2 varianten van deze set, dat is al lang duidelijk.
Luit
Luit
-
barteuro
De 2 sets kan men gewoon kopen op de site van de Koninklijke Munt van België.
Ze staan afzonderlijk vermeld op de site en worden aangeboden aan de zeer aantrekkelijke prijs van 60 euro.
Ze staan afzonderlijk vermeld op de site en worden aangeboden aan de zeer aantrekkelijke prijs van 60 euro.