Ik ken die knakker niet, maakt me ook niet uit dat hij is gaan hemelen maar het biljet vind ik wel mooi.
Gr. Alfred
Koning van Tonga overleden
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Re: Koning van Tonga overleden
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Voor de verzamelaar is het meestal positief nieuws... Dan komen er nieuwe munten en/of biljetten en de oude worden vaak meer waard 

Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
George Tupou V wordt beschreven als de koning die democratie bracht in zijn eilandenrijk. Onder zijn voorgangers bezette de adel zo'n 70 % van de parlementszetels en hij bracht daar verandering in. Hij had gestudeerd in Oxford en hield daar nogal wat excentrieke trekjes aan over. Men zegt over hem dat hij Britser was dan de Britten. Kenmerkend aan hem was het feit dat hij regelmatig een monocle droeg: hij vond het niet protocollair om in jacquet een bril te dragen...
Aangezien hij geen wettige afstammelingen heeft (enkel een onwettige dochter), wordt hij opgevolgd door zijn jongere broer ʻAhoʻeitu ʻUnuakiʻotonga Tukuʻaho Tupou VI (en ik heb er niet het minste idee van hoe je dat uitspreekt...)
Aangezien hij geen wettige afstammelingen heeft (enkel een onwettige dochter), wordt hij opgevolgd door zijn jongere broer ʻAhoʻeitu ʻUnuakiʻotonga Tukuʻaho Tupou VI (en ik heb er niet het minste idee van hoe je dat uitspreekt...)
Verzamelaar van wereldmunten op type