Koning van Tonga overleden

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Koning van Tonga overleden

Bericht door Ilosab »

Ik ken die knakker niet, maakt me ook niet uit dat hij is gaan hemelen maar het biljet vind ik wel mooi.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Voor de verzamelaar is het meestal positief nieuws... Dan komen er nieuwe munten en/of biljetten en de oude worden vaak meer waard :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
bart België
Senior lid
Senior lid

Bericht door bart »

George Tupou V wordt beschreven als de koning die democratie bracht in zijn eilandenrijk. Onder zijn voorgangers bezette de adel zo'n 70 % van de parlementszetels en hij bracht daar verandering in. Hij had gestudeerd in Oxford en hield daar nogal wat excentrieke trekjes aan over. Men zegt over hem dat hij Britser was dan de Britten. Kenmerkend aan hem was het feit dat hij regelmatig een monocle droeg: hij vond het niet protocollair om in jacquet een bril te dragen...

Aangezien hij geen wettige afstammelingen heeft (enkel een onwettige dochter), wordt hij opgevolgd door zijn jongere broer ʻAhoʻeitu ʻUnuakiʻotonga Tukuʻaho Tupou VI (en ik heb er niet het minste idee van hoe je dat uitspreekt...)
Verzamelaar van wereldmunten op type
bart België
Senior lid
Senior lid

Bericht door bart »

:klap:
Verzamelaar van wereldmunten op type

Terug naar “Oceanië”