Is dit nu een munt 200 EURO MUNT 1997 ZILVER

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
verzameldirk
Senior lid
Senior lid

Is dit nu een munt 200 EURO MUNT 1997 ZILVER

Bericht door verzameldirk »

200 EURO MUNT 1997 ZILVER Nederland uitgegeven door de Nederlandse MUNT

thema Luxemburg , ontwerp Willem Vis , Materiaal Zilver .999 ,Gewicht 5 troy ounce [ 155,5 gram ] ,Diameter 65 millimeter ,kwaliteit Proof-like ,materiaal kinegram Goud .999 ,gewicht kinegram 2 gram ,diameter kinegram 15.8 millimeter

een (echte) euromunt in 1997 :?: :?:

ik weet het niet, weet alleen dat er een trein op staat afgebeeld, maar een munt
is dit niet, of wel een munt ??? :roll:

Dirk
verzamelaar van trein munten en penningen, zie mijn treinfoto's
http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
member # 856 van de IASAC, The International Association of Silver Art Collectors
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Dat lijkt mij dan eerder een penning. De Euromunten zijn er pas vanaf 2002. Maar ja natuurlijk werden er voor die tijd ook al 'penningen' geslagen ter ere van de aankomende Euro.

Zie het dus maar niet als een officiële Euromunt, maar misschien hebben andere leden nog suggesties?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Het zou ook mij eerder een penning lijken om eerlijk te zijn....
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

In 1987 werd de ECU een rekeneenheid, zijnde de European Currency unit.

Na het verdrag van Maastricht moesten overheidsinstellingen ook gaan factureren naast de nationale valuta in het equivalent euro. Gevolg was dat een heleboel naties die aanvankelijk de euro zouden hanteren die euro in beeld gingen brengen in de periode 1995-1999.

Muntpost Elst
Sir Rowland Hill
Grenswisselkantoor
Pobjoy Mint
Klaaswaal en Zonen

Iedere handige jongen rook handel en ging euro fabriceren van Noorwegen tot aan Israel. In 1999 werden deze praktijken overbodig, daar de echte ontwerpen werden goedgekeurd door de nationale parlementen.

Firma Klaaswaal en zonen blijft euro- pattern- sets fabriceren van Nederlandsch Indië, Spitsbergen, Israel, Nederlandse antillen, Aruba, Zwitserland, en overige landen die never nooit niet bestonden in het Euro-tijdsperk danwel daaraan deelnemen van 1999 tot en met 2005.

zonder foto is uit mijn hoofd die treinpenning van Muntpost Elst
verzameldirk
Senior lid
Senior lid

Bericht door verzameldirk »

ik weet intussen wel genoeg dank voor de reacties, deze penning zal ik aan mij voorbij laten gaan.

Dirk
verzamelaar van trein munten en penningen, zie mijn treinfoto's
http://www.flickr.com/photos/35830155@N05
member # 856 van de IASAC, The International Association of Silver Art Collectors

Terug naar “Munten algemeen”