Nieuwe markt en veilingrubriek
Re: Nieuwe markt en veilingrubriek
Ik ben niet bevoegd de forummarkt te lezen als ik hierop klik in de lijst met diverse fora borden...
Ben ik al bevoegd om te modereren, of is een en ander nog in de maak? Ik zie nog geen mogelijkheden om topics te wijzigen...
Ben ik al bevoegd om te modereren, of is een en ander nog in de maak? Ik zie nog geen mogelijkheden om topics te wijzigen...
Hmmm, als ik jou permissies overneem kan ik gewoon modereren hoor. Ik zie de knop wijzigen, verwijderen en nog meer. Heb je al goed gekeken?rtholen schreef:Ik ben niet bevoegd de forummarkt te lezen als ik hierop klik in de lijst met diverse fora borden...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Helemaal mee eens, maar zo staat het ook gewoon in het reglement, dus als iedereen die de forummarkt wil gebruiken eerst even het reglement leest, dan komt alles goed.hierm schreef:Ben het geheel met Bernard eens, na afloop van de looptijd verplicht kopen en verkopen, ik wens geen Marktplaatsachtige toestand.
gr
Ina

Gr. Jeroen
Ik denk dat deze link bedoeld wordt:
http://www.munthunter.nl/viewforum.php?f=206
Als ik via die link in het forum naar de forummarkt wil, zegt het forum dat ik geen permissies heb
http://www.munthunter.nl/viewforum.php?f=206
Als ik via die link in het forum naar de forummarkt wil, zegt het forum dat ik geen permissies heb
OK en waar staat die link? Kan ik hem aanpassen.
Ik neem aan dat Ron wel wat verder heeft geprobeerd, er zijn meerdere knoppen (boven op iedere pagina, naast donatie - vacatures - FORUMMARKT, maar ook rechts tussen 'minichat' en 'Leden'. Klik daar maar op en zelfs als je NIET ingelogd bent kom je er terecht en kun je advertenties bekijken.
Gr. Jeroen
Ik neem aan dat Ron wel wat verder heeft geprobeerd, er zijn meerdere knoppen (boven op iedere pagina, naast donatie - vacatures - FORUMMARKT, maar ook rechts tussen 'minichat' en 'Leden'. Klik daar maar op en zelfs als je NIET ingelogd bent kom je er terecht en kun je advertenties bekijken.
Gr. Jeroen
Ik kan enkel reacties op het aangebodene verwijderen. Ik zie geen mogelijkheid om een compleet topic te verwijderen dan wel te verplaatsen.
Ik kan volgensmij ook de advertentie niet wijzigen.
Zo wilde ik bij Frans het jaartal van het zilveren tientje aanpassen, maar geen idee hoe het moet...
Verder zou ik graag een extra balkje, achter de aanbiedingslijst zien. Nu staat er alleen hoe vaak het bekeken wordt, maar liever zie ik aangegeven, of er een reactie op is gegeven door een ander forumlid.
Ik kan volgensmij ook de advertentie niet wijzigen.
Zo wilde ik bij Frans het jaartal van het zilveren tientje aanpassen, maar geen idee hoe het moet...
Verder zou ik graag een extra balkje, achter de aanbiedingslijst zien. Nu staat er alleen hoe vaak het bekeken wordt, maar liever zie ik aangegeven, of er een reactie op is gegeven door een ander forumlid.
Ron, ik zie echt overal knoppen 'wijzigen' het bekende kruisje voor verwijderen, etc. staan als ik met jouw permissies de forummarkt bezoek. Heb alle permissies nagelopen en alles staat goed zo te zien.
Maar ik kijk verder en mocht je tijd hebben, plaats dan even een printscreen a.u.b., mag ook allemaal via PB hoor, of in het moderatorforum.
Gr. Jeroen
Maar ik kijk verder en mocht je tijd hebben, plaats dan even een printscreen a.u.b., mag ook allemaal via PB hoor, of in het moderatorforum.
Gr. Jeroen
Ook ik kan geen advertenties in de nieuwe markt wijzigen of verwijderen, of is dat de opzet, gaan alle verlopen advertenties automatisch naar het archief.
Gr. Willem
Gr. Willem
Heb de printscreens in het moderatorforum gezet. Een eventuele automatische doorkoppeling naar het archief zou ideaal zijn denk ik...toch?
Hmm nee Willem en Ron moeten dat gewoon kunnen, althans zo staan de instellingen bij mij.
Ga er mee bezig.
Gr. Jeroen
Ga er mee bezig.
Gr. Jeroen
Knop toegevoegd, voor plaatsen nieuwe advertenties. Even snel in elkaar geknutseld, maar ga hem nog wat mooier maken.
Andere zaken lopen nog!
Gr. Jeroen
Andere zaken lopen nog!
Gr. Jeroen
-
- Donateur
Jeroen,
Bij mij staan 3 topics in de rubriek als verlopen, echter die munten zijn reeds naar de hoogste bieder, hoe kan ik die verplaatsen naar verkocht?
Verder heb ik zelf ook een set munten gekocht voor afloop tijd, de verkoper heeft al aangegeven dat die verkocht is maar de topic blijft gewoon staan, hoe kan de verkoper deze topic sluiten?
gr
Ina
Bij mij staan 3 topics in de rubriek als verlopen, echter die munten zijn reeds naar de hoogste bieder, hoe kan ik die verplaatsen naar verkocht?
Verder heb ik zelf ook een set munten gekocht voor afloop tijd, de verkoper heeft al aangegeven dat die verkocht is maar de topic blijft gewoon staan, hoe kan de verkoper deze topic sluiten?
gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Ik zoek een muntalmanak 1988/89, hoe kan ik een "zoekadvertentie" plaatsen?
Bij de oude forummarkt kan ik bij "gezocht" geen nieuw onderwerp meer aanmaken...
Ludo
Bij de oude forummarkt kan ik bij "gezocht" geen nieuw onderwerp meer aanmaken...
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Nieuwe advertentie aanmaken in de FORUMMARKT en dan bij markering (prefix) kiezen voor Gezocht.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Gelukt.Munthunter schreef:Nieuwe advertentie aanmaken in de FORUMMARKT en dan bij markering (prefix) kiezen voor Gezocht.
Gr. Jeroen
Een opmerking: ik moet hier ook een prijs invullen, lijkt me niet logisch....? Lijkt me beter als je ook een optie "nader overeen te komen" kunt kiezen.
Ludo
Klopt Ludo 
Ik heb hier een bloknote vol met aantekeningen die ik er nog in wil bouwen en aan wil passen.
Altijd lastig, want ik wil natuurlijk niets verpesten, alles kan geback-upt worden dat wel.
Ook dit neem ik dus weer mee in mijn to-do-list.
Gr. Jeroen

Ik heb hier een bloknote vol met aantekeningen die ik er nog in wil bouwen en aan wil passen.
Altijd lastig, want ik wil natuurlijk niets verpesten, alles kan geback-upt worden dat wel.
Ook dit neem ik dus weer mee in mijn to-do-list.
Gr. Jeroen
De advertenties staan nu maximaal 14 dagen in de forummarkt. Vinden jullie dat te kort? Ik denk dat 21 dagen of misschien nog een week langer beter is.
Wat vinden jullie?
Gr. Jeroen
Wat vinden jullie?
Gr. Jeroen
Als er na 14 dagen geen interesse is in het aangebodene dan zal dat in de weken erna ook niet gebeuren ljkt mij.Munthunter schreef:De advertenties staan nu maximaal 14 dagen in de forummarkt. Vinden jullie dat te kort? Ik denk dat 21 dagen of misschien nog een week langer beter is.
Wat vinden jullie?
Gr. Jeroen
Hou het overzichtelijk en laat de ads er max 14 dagen op staan. Niet verkocht kan men het altijd opnieuw proberen...
Ludo
Als je advertenties binnen 14 dagen niet verkocht zijn dan moet je je prijs opnieuw bijstellen of later nog eens proberen. ik weet dat er meer dan genoeg mensen in de forummarkt kijken en als er echt interesse is hoor je dit gauw genoeg.
Enkele dingen verkocht via forummarkt en het bevalt me prima. Wel een kleine opmerking is dat het misschien makkelijker is om de ik wil op de hoogte gehouden worden per mail automatisch op 'ja' te zetten.
Maar kleine geiten hou je toch wel, grote trouwens ook.
Enkele dingen verkocht via forummarkt en het bevalt me prima. Wel een kleine opmerking is dat het misschien makkelijker is om de ik wil op de hoogte gehouden worden per mail automatisch op 'ja' te zetten.
Maar kleine geiten hou je toch wel, grote trouwens ook.
Misschien nog een idee om de laatste 4 of 6 advertenties ook kort op de indexpagina van het forum te laten zien?
Ik vind dat zelf wel een aardige optie om toch te zien wat er voorbijkomt.
Of je dat dan bovenaan of onderaan doet is dan nog een volgende keuze.
Luit
Ik vind dat zelf wel een aardige optie om toch te zien wat er voorbijkomt.
Of je dat dan bovenaan of onderaan doet is dan nog een volgende keuze.
Luit
Kunnen we best vandaag eens uitproberen. Graag hier reactie wat je er van vindt.
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
Ik persoonlijk zou het liever terug zien in het portaal.
Daar staan alle rubrieken van laatste dingen, denk aan laatste forum mededelingen en laatste nieuws.
Als je dit dan plaatst onder laatste nieuws dan is het niet zo erg aanwezig maar je kan er wel op kijken (andere plek kan natuurlijk ook).
Ik vind het zelf een beetje te veel aanwezig om de index en vind eigenlijk dat de index meer bedoelt is om de rubriek op te zoeken die je wilt hebben.
Daar staan alle rubrieken van laatste dingen, denk aan laatste forum mededelingen en laatste nieuws.
Als je dit dan plaatst onder laatste nieuws dan is het niet zo erg aanwezig maar je kan er wel op kijken (andere plek kan natuurlijk ook).
Ik vind het zelf een beetje te veel aanwezig om de index en vind eigenlijk dat de index meer bedoelt is om de rubriek op te zoeken die je wilt hebben.
- alles voor de euro uit Nederland.
Standaard is het portaal geen optie, met wat creativiteit lukt het misschien wel.
Zelf vind ik bovenaan in de index eigenlijk wel prima, maar onderaan de index gaat ook, dan is het minder opvallend aanwezig.
Minder opvallend zou ook nog kunnen door voor de laatste 4 te kiezen.
Luit
Zelf vind ik bovenaan in de index eigenlijk wel prima, maar onderaan de index gaat ook, dan is het minder opvallend aanwezig.
Minder opvallend zou ook nog kunnen door voor de laatste 4 te kiezen.
Luit
Ik ga hem zometeen nog even onderaan plaatsen, bovenin vind IK niets. 
Wat betreft het plaatsen van een advertentie/ afbeelding. Ik heb van diverse leden begrepen dat na het uploaden van een afbeelding of advertentie ze opnieuw moeten inloggen.
Ik heb dit nagekeken en inderdaad is dat het geval, maar enkel als je Internet Explorer van Windows gebruikt. Ikzelf heb een broertje dood aan Internet Explorer en wel om diverse redenen. Zo is deze browser ontzettend traag, wordt hij automatisch soms wel 3!!! keer per dag ge-upgrade en komen er dan allemaal nutteloze en vreemde aanvullingen bij die alles nog meer tegenwerken. Daarnaast geeft Internet Explorer regelmatig fouten en werkt het niet bij zaken die in 2012 inmiddels niet eens meer zo nieuw zijn. Alle andere browsers werken veel beter en daardoor dat ik Internet Explorer zo min mogelijk gebruik.
De alternatieven zijn:
Dit alles als tip en je bent natuurlijk niets verplicht. Echter zul je zien dat al deze zaken wel goed werken op 1 van de bovenstaande browsers. Ik heb ze allemaal geïnstalleerd en gebruik ze allemaal en regelmatig.
Gr. Jeroen

Wat betreft het plaatsen van een advertentie/ afbeelding. Ik heb van diverse leden begrepen dat na het uploaden van een afbeelding of advertentie ze opnieuw moeten inloggen.
Ik heb dit nagekeken en inderdaad is dat het geval, maar enkel als je Internet Explorer van Windows gebruikt. Ikzelf heb een broertje dood aan Internet Explorer en wel om diverse redenen. Zo is deze browser ontzettend traag, wordt hij automatisch soms wel 3!!! keer per dag ge-upgrade en komen er dan allemaal nutteloze en vreemde aanvullingen bij die alles nog meer tegenwerken. Daarnaast geeft Internet Explorer regelmatig fouten en werkt het niet bij zaken die in 2012 inmiddels niet eens meer zo nieuw zijn. Alle andere browsers werken veel beter en daardoor dat ik Internet Explorer zo min mogelijk gebruik.
De alternatieven zijn:
- Google Chrome (aanrader en werkt snel en zonder al te veel poespas)
- Opera (zeer degelijke en stabiele browser, snel en ook zonder al te veel poespas)
- Mozilla FireFox (Iets uitgebreidere webbrowser, geeft wel eens een vastloper, maar is ook snel en geeft ook alles goed weer)
Dit alles als tip en je bent natuurlijk niets verplicht. Echter zul je zien dat al deze zaken wel goed werken op 1 van de bovenstaande browsers. Ik heb ze allemaal geïnstalleerd en gebruik ze allemaal en regelmatig.
Gr. Jeroen
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een mail krijg als ik ergens op heb geboden?
Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Ik heb op advertentie van Maarten geboden en er zijn inmiddels 2 reacties geweest waarvan ik niets binnen kreeg.
Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Ik heb op advertentie van Maarten geboden en er zijn inmiddels 2 reacties geweest waarvan ik niets binnen kreeg.
- alles voor de euro uit Nederland.