Nederland 2012
Moderator: euromunter
Re: Nederland 2012
Ik vind het ook een enorme teleurstelling
Had gehoopt op een €2cc of een zilveren tientje 200 jaar koninkrijk, maar dit is natuurlijk een uitgifte waar geen muntenverzamelaar op zit te wachten, ik wacht wel tot ik m'n proofset binnen heb daar z.it de 10 cent 2012 ook gewoon in zonder kleurtje.
Het is te hopen dat de Knm nog met een leuke verassing komt dit jaar om deze teleurstelling goed te maken
Had gehoopt op een €2cc of een zilveren tientje 200 jaar koninkrijk, maar dit is natuurlijk een uitgifte waar geen muntenverzamelaar op zit te wachten, ik wacht wel tot ik m'n proofset binnen heb daar z.it de 10 cent 2012 ook gewoon in zonder kleurtje.
Het is te hopen dat de Knm nog met een leuke verassing komt dit jaar om deze teleurstelling goed te maken
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik denk dat je dan niet al te lang hoeft te wachten, volgens https://mijnpakket.postnl.nl wordt er vandaag een pakketje afkomstig van POSTBUS 2407 3500GK UTRECHT bij mij bezorgd, kan eigenlijk aleeen maar de proof set zijn.sgtravel schreef: ik wacht wel tot ik m'n proofset binnen heb daar z.it de 10 cent 2012 ook gewoon in zonder kleurtje.
Helaas zal ik wel niet thuis zijn, dus dan wordt het morgen...
Luit
-
- Globale moderator
Ik lees toch veel teleurgestelde reacties.
Het jaar is nog maar net begonnen, hebben al diverse muntensets gehad, de eerste verzamelaarsmunt en we hebben nog heel wat tegoed.
Wat betreft de zilveren munten van 200 jaar Koninkrijk zullen we toch moeten wachten tot volgend jaar.
Hoewel het startschot van deze serie dit jaar plaatsvind, verwacht ik er eigenlijk niet zo veel meer van.
We hebben nog twee verzamelaarsmunten tegoed, waarvan de eerstvolgende in de serie Europaster zal zijn met als centrale thema Europese Beeldende Kunst. De laatste van dit jaar zal dus goed het begin kunnen zijn van de serie.
Maar de grote uitgiften van deze serie zullen in de periode 2013 - 2015 uitgegeven worden.
En daar verwacht ik wel heel veel van.
De verwachting waren denk ik te hoog en wij Nederlanders zijn vorig jaar wat teveel verwend met de Nederlandse uitgiftes. Het programma is wel vergelijkbaar met vorig jaar, dus ik vind niet echt dat we mogen mopperen!
groeten Paul
Het jaar is nog maar net begonnen, hebben al diverse muntensets gehad, de eerste verzamelaarsmunt en we hebben nog heel wat tegoed.
Wat betreft de zilveren munten van 200 jaar Koninkrijk zullen we toch moeten wachten tot volgend jaar.
Hoewel het startschot van deze serie dit jaar plaatsvind, verwacht ik er eigenlijk niet zo veel meer van.
We hebben nog twee verzamelaarsmunten tegoed, waarvan de eerstvolgende in de serie Europaster zal zijn met als centrale thema Europese Beeldende Kunst. De laatste van dit jaar zal dus goed het begin kunnen zijn van de serie.
Maar de grote uitgiften van deze serie zullen in de periode 2013 - 2015 uitgegeven worden.
En daar verwacht ik wel heel veel van.
De verwachting waren denk ik te hoog en wij Nederlanders zijn vorig jaar wat teveel verwend met de Nederlandse uitgiftes. Het programma is wel vergelijkbaar met vorig jaar, dus ik vind niet echt dat we mogen mopperen!
groeten Paul
Het is niet mijn verzamelgebied, dus laat hem lekker aan mij voorbij gaan.
Wat Paul zegt de verwachtingen waren wellicht te hoog en dan begrijp ik deze teleurstelling. Maar goed het jaar is nog niet om en ik wacht gewoon op nieuwe uitgiften en kijk het zaterdag even aan bij de KNM kraam en wie weet ben ik toch zo'n hebbert die straks met een geluksdubbeltje huiswaarts keert.
Gr. Jeroen 'Dagobert' Munthunter
Wat Paul zegt de verwachtingen waren wellicht te hoog en dan begrijp ik deze teleurstelling. Maar goed het jaar is nog niet om en ik wacht gewoon op nieuwe uitgiften en kijk het zaterdag even aan bij de KNM kraam en wie weet ben ik toch zo'n hebbert die straks met een geluksdubbeltje huiswaarts keert.
Gr. Jeroen 'Dagobert' Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Lid
Wat ik mij af vraag, is een dergelijke gekleurde munt een wettig betaalmiddel binnen de eurozone? Of hebben we hier te maken met een penning?
Dick
Dick
Aangezien het een normaal bewerkt 10 eurocentmuntje van 2012 is, is het een wettig betaalmiddel. Hij is enkel oranje gekleurd, maar dat mag en dus mag er mee betaald worden.
Je mag je natuurlijk afvragen wie er bijna 5 euro voor een muntje wil betalen, om hem daarna voor 10 cent uit te geven.
Wat ik mij wel afvraag is of er al meer bekend is over de oplage? In welke getale wordt dit muntje 'geslagen', of beter geformuleerd, bewerkt en verpakt?
Gr. Jeroen
Je mag je natuurlijk afvragen wie er bijna 5 euro voor een muntje wil betalen, om hem daarna voor 10 cent uit te geven.
Wat ik mij wel afvraag is of er al meer bekend is over de oplage? In welke getale wordt dit muntje 'geslagen', of beter geformuleerd, bewerkt en verpakt?
Gr. Jeroen
-
- Senior lid
Volgens de Europeese Commisie moeten munten de verminkt zijn (wat gekleurde munten zijn) aangemerkt worden als ongeschikt voor circulatie. Dus in princiepe betaal je hier 5 euro vor ongeldig geld....Munthunter schreef:Aangezien het een normaal bewerkt 10 eurocentmuntje van 2012 is, is het een wettig betaalmiddel. Hij is enkel oranje gekleurd, maar dat mag en dus mag er mee betaald worden.
Gr. Jeroen
123
-
- Globale moderator
Gewoon een leuk hebbedingetje voor tijdens het EK! Niet te zwaar denken allemaal!
We gaan een mooi EK tegemoet, verwacht ik
Net als alle commercieel ingestelde bedrijven gaat de KNM ook mee in de Oranje gekte! Dat is nu ook eenmaal Nederland. En gelijk heeft de KNM. Er zijn nu eenmaal 'idioten' die zo'n muntje aanschaffen.
En ik ben er 1 van!
groeten Paul
We gaan een mooi EK tegemoet, verwacht ik
Net als alle commercieel ingestelde bedrijven gaat de KNM ook mee in de Oranje gekte! Dat is nu ook eenmaal Nederland. En gelijk heeft de KNM. Er zijn nu eenmaal 'idioten' die zo'n muntje aanschaffen.
En ik ben er 1 van!
groeten Paul
Is het hoofd van Beatrix ook in oranje? Zou wel bij haar passen toch...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Globale moderator
Je bedoelt van Oranje
Hoop ophef over een wat eerst dubbeltje was en nu eigenlijk een penning is geworden.
Vind het eigenlijk een aanfluiting van jewelste, maar goed ieder die het wilt kopen voor 4,95 hou ik niet tegen!
Gr. Mischa
Vind het eigenlijk een aanfluiting van jewelste, maar goed ieder die het wilt kopen voor 4,95 hou ik niet tegen!
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
-
- Globale moderator
Wordt pas later bekend gemaakt. In eerste instantie zit er geen limiet aan. Rond eind mei/begin juli zal de munt wel 'uitverkocht' zijn. Of terwijl: de munt zal niet meer worden geslagen voor deze actie.Munthunter schreef:Wat ik mij wel afvraag is of er al meer bekend is over de oplage? In welke getale wordt dit muntje 'geslagen', of beter geformuleerd, bewerkt en verpakt?
groeten Paul
-
- Globale moderator
Deze reactie is één van de best wel veel negatieve reacties. Komt de KNM een keer met wat anders voor de verzamelaars, is het weer niet goed. Kan de KNM in jullie ogen nog wat goeds doen? Wees blij met de uitgiftes! Kijk eens in de landen om ons heen?
Ze proberen steeds meer de wensen van de verzamelaars te vervullen. Ik had het ook leuk gevonden als er een verzamelaars/herdenkingsmunt of set zou worden geslagen ter ere van de 100ste geboortedag van Marten Toonder. We kunnen nu eenmaal niet alles hebben. Komen ze met wat leuks voor de verzamelaars richting het EK, is het weer niet goed.
Kan nu al uitkijken naar het azijn pissen over het programma "200 jaar Koninkrijk der Nederlanden" . Bij voorbaat al niet naar wens van de verzamelaars. Beetje minder kritisch mag ook wel.
Gaan jullie nu ook massaal klagen op Filanumis bij de KNM? Of stuur je ook je verontwaardiging en teleurstellingen naar de KNM?
Jammer dat ze bij de KNM niet een keer de complimenten krijgen die ze verdienen door de producten die ze aanbieden aan de verzamelaars. Zo te lezen ben ik één van de weinigen die het wel waardeert wat ze doen voor de verzamelaars.
groeten Paul
Ze proberen steeds meer de wensen van de verzamelaars te vervullen. Ik had het ook leuk gevonden als er een verzamelaars/herdenkingsmunt of set zou worden geslagen ter ere van de 100ste geboortedag van Marten Toonder. We kunnen nu eenmaal niet alles hebben. Komen ze met wat leuks voor de verzamelaars richting het EK, is het weer niet goed.
Kan nu al uitkijken naar het azijn pissen over het programma "200 jaar Koninkrijk der Nederlanden" . Bij voorbaat al niet naar wens van de verzamelaars. Beetje minder kritisch mag ook wel.
Gaan jullie nu ook massaal klagen op Filanumis bij de KNM? Of stuur je ook je verontwaardiging en teleurstellingen naar de KNM?
Jammer dat ze bij de KNM niet een keer de complimenten krijgen die ze verdienen door de producten die ze aanbieden aan de verzamelaars. Zo te lezen ben ik één van de weinigen die het wel waardeert wat ze doen voor de verzamelaars.
groeten Paul
De KNM schreef:gdgf schreef:Wat ik mij af vraag, is een dergelijke gekleurde munt een wettig betaalmiddel binnen de eurozone? Of hebben we hier te maken met een penning?
Dick
Het Oranje Geluksdubbeltje is gemaakt van een authentieke 10 eurocent 2012, het is daarmee in basis een officieel betaalmiddel maar het dubbeltje is bedoeld om te verzamelen. De Koninklijke Nederlandse Munt geeft echter niet de garantie dat er mee betaald kan worden.
Komt op neer dat het een soort van 'tussenin' ding is.
Probeer straks dat "dubbeltje" of een gekleurde "2 euro munt" is uit te geven. Ik weet zeker dat het nergens wordt geacepteerd.Griphus schreef:De KNM schreef:gdgf schreef:Wat ik mij af vraag, is een dergelijke gekleurde munt een wettig betaalmiddel binnen de eurozone? Of hebben we hier te maken met een penning?
DickHet Oranje Geluksdubbeltje is gemaakt van een authentieke 10 eurocent 2012, het is daarmee in basis een officieel betaalmiddel maar het dubbeltje is bedoeld om te verzamelen. De Koninklijke Nederlandse Munt geeft echter niet de garantie dat er mee betaald kan worden.
Komt op neer dat het een soort van 'tussenin' ding is.
Vind goed dat de KNM iets probeert uit te geven maar wat eerst een munt is en na behandelijk dus een penning is, gaat aan mij voorbij, want daar zit ik in ieder geval niet op te wachten.
Maar ik gun ieder deze euh... penning.
HUP HOLLAND HUP!
Gr. Mischa
p.s heb het al kenbaar gemaakt bij het KNM.
Beetje rare gedachte om alles zelf in te vullen...
Het is een wettig betaalmiddel en ik ga er van uit dat ze deze gewoon aan zullen nemen, maar welke discussie voeren we dan nog???
De vijf euromunten worden geaccepteerd en naar hartelust verzameld, niemand klaagt, integendeel. We hebben het er dan ook niet over dat deze niet zouden worden aangenomen.
Ik ben het met Paul eens, denk eens aan al die denominaties en uitgiften van bijvoorbeeld alleen al Frankrijk. Ik denk dat de KNM het dan heel netjes doet. Ik geef heel duidelijk aan dat het niet een verzamelgebied van mij is, maar ik het verder wel grappig vind. Niet grappig genoeg om er een van aan te schaffen, maar goed. Degene die dat wel willen doen moeten dat lekker doen en ik zal mij er zeker niet druk over maken of de KNM contacteren hierover.
Inderdaad jammer dat het zo'n hoop gemopper oplevert, terwijl je het ook naast je neer kunt leggen en gewoon verder gaan met je eigen verzameling. Bedenk dat de KNM gewoon een commercieel bedrijf is en daar ook naar handelt. Ik ben niet altijd gecharmeerd van alle producten, maar het zal mij verder niet boeien als ze iets dergelijks uitbrengen.
Gr. Jeroen
Het is een wettig betaalmiddel en ik ga er van uit dat ze deze gewoon aan zullen nemen, maar welke discussie voeren we dan nog???
De vijf euromunten worden geaccepteerd en naar hartelust verzameld, niemand klaagt, integendeel. We hebben het er dan ook niet over dat deze niet zouden worden aangenomen.
Ik ben het met Paul eens, denk eens aan al die denominaties en uitgiften van bijvoorbeeld alleen al Frankrijk. Ik denk dat de KNM het dan heel netjes doet. Ik geef heel duidelijk aan dat het niet een verzamelgebied van mij is, maar ik het verder wel grappig vind. Niet grappig genoeg om er een van aan te schaffen, maar goed. Degene die dat wel willen doen moeten dat lekker doen en ik zal mij er zeker niet druk over maken of de KNM contacteren hierover.
Inderdaad jammer dat het zo'n hoop gemopper oplevert, terwijl je het ook naast je neer kunt leggen en gewoon verder gaan met je eigen verzameling. Bedenk dat de KNM gewoon een commercieel bedrijf is en daar ook naar handelt. Ik ben niet altijd gecharmeerd van alle producten, maar het zal mij verder niet boeien als ze iets dergelijks uitbrengen.
Gr. Jeroen
Nou, ik heb hem gewoon via de website besteld omdat ik niet het risico wil lopen om zaterdag eventueel in een lange rij te gaan staan voor dat dubbeltje. Per slot van rekening hoop ik in Houten papiergeld te scoren. En ja, ik ben er blij mee, ik vind het een mooie aanvulling voor mijn verzameling coincards, weer eens wat anders zo'n kleurtje. En ja, waarom mogen we niet chauvinistisch zijn. En het is maar 1 kleurtje, hoeveel verzamelaars zijn er niet die de gekleurde euromunten verzamelen?
1 minpuntje v.w.b. de KNM. Na mijn bestelling en betaling kreeg ik 3 bevestigingsmails, ik vraag me of waar dat goed voor is.
Ik vind het goed gedaan van de KNM. En als het qua drukte zaterdag meevalt dan koop ik er misschien nog wel wat bij. Ik denk trouwens dat deze coincard qua prijs aardig omhoog zal schieten want hij is niet bij de postkantoren te koop en er zijn verzamelaars die geen lid zijn van de KNM, moeten ze maar snel worden dan.
Gr. Alfred
1 minpuntje v.w.b. de KNM. Na mijn bestelling en betaling kreeg ik 3 bevestigingsmails, ik vraag me of waar dat goed voor is.
Ik vind het goed gedaan van de KNM. En als het qua drukte zaterdag meevalt dan koop ik er misschien nog wel wat bij. Ik denk trouwens dat deze coincard qua prijs aardig omhoog zal schieten want hij is niet bij de postkantoren te koop en er zijn verzamelaars die geen lid zijn van de KNM, moeten ze maar snel worden dan.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Vanuit numismatisch standpunt gezien is dit zeker een wezenlijke discussie!Munthunter schreef:Het is een wettig betaalmiddel en ik ga er van uit dat ze deze gewoon aan zullen nemen, maar welke discussie voeren we dan nog???
Eigenlijk is er maar één antwoord op en dat is dat het GEEN wettig betaalmiddel is, zolang het niet aan de daarvoor geldende specificaties voldoet. Als je het ornaje kunt verwijderen zonder de munt zodanig te beschadigen dat hij niet meer aan de specificaties voldoet is hij vanaf dat moment weer wettig betaalmiddel.
Dit geldt dus ook voor eventuele stickers op munten!!
Voor de vijf euromunten ligt dat anders, officieel zijn die wel wettig betaalmiddel in de vorm waarin ze worden uitgegeven.
Een winkelier is dus verplicht deze aan te nemen tenzij hij vooraf duidelijk maakt via een sticker of iets dergelijks dat hij dat niet doet.
Ik vind het dan ook jammer dat je deze discussie met deze vergelijking probeert dood te slaan.
Ik vind het best een aardig idee van KNM, maar het is geen officiele munt meer en dus overboding voor een "echte" muntenverzamelaar.
Dit staat dan los van het feit of dit een verzamelwaardig item is.
Het is natuurlijk niet voor niets dat KNM op facebook een ontwijkend antwoord plaatst, als het nog een wettig betaalmiddel zou zijn zou dit wel keihard aangegeven worden, vertellen dat het officieel geen wettig betaalmiddel is maakt het product minder aantrekkelijk voor een bepaalde categorie.
Luit
-
- Senior lid
Ik vind het pure geldklopperij maar daarvoor is de KNM ook tot een commercieel bedrijf gemaakt door onze regering. Dat ze in de markt stappen met zo'n gadget; nou ja, ik persoonlijk heb daar geen moeite mee.
De oranje vlinderdasjes, aanstekers, vlaggetjes en schoenen zullen ook wel lopen als een trein tegen die tijd. Heel wat waardeloze rommel zal de weg naar de fans wel vinden! Zelf zal ik daar niet aan meedoen, maar dit muntje vind ik persoonlijk toch wel een chic cachet hebben in vergelijking met de andere prullaria. Zelf ben ik geen fan van gekleurde munten. Wel vind ik het een groot verschil of ze als gekleurd worden uitgegeven of achteraf verkracht worden met een aanbakstickertje. Die laatste daar zal ik altijd met een grote boog omheen lopen, maar dat is persoonlijke smaak en wat dat betreft heb ik er geen behoefte aan met 'mijn tijd(?)' mee te gaan... Een vrolijk opgeverfde duit of een als paas-ei opgefleurde Willem I munt zal ik ook nimmer aanschaffen en voor een euro-munt vind ik dat exact hetzelfde.
Dit dubbeltje echter wel, dat mag in mijn collectie niet ontbreken vind ik... Ik heb dan ook meteen maar twee besteld. Eentje om in een munthouder te stoppen bij de dubbeltjes op jaartal en eentje in het bescheiden blad met coincards, slechts voorbehouden voor de speciale coincards want ik blijf die krengen ook maar lelijke verpakkingen vinden als je het mij vraagt.
Wat ik toejuich is (zoals blijkt) ook deze uitgave weer stuit op controversionele reacties, ook hier op het forum! Ook het 'moderne' KNM heeft tenminste wel een eigen smoel concludeer ik hieruit. En iemand die het alleen maar lelijk en verderfelijk vindt hoeft hem niet aan te schaffen!!!
Marvin
De oranje vlinderdasjes, aanstekers, vlaggetjes en schoenen zullen ook wel lopen als een trein tegen die tijd. Heel wat waardeloze rommel zal de weg naar de fans wel vinden! Zelf zal ik daar niet aan meedoen, maar dit muntje vind ik persoonlijk toch wel een chic cachet hebben in vergelijking met de andere prullaria. Zelf ben ik geen fan van gekleurde munten. Wel vind ik het een groot verschil of ze als gekleurd worden uitgegeven of achteraf verkracht worden met een aanbakstickertje. Die laatste daar zal ik altijd met een grote boog omheen lopen, maar dat is persoonlijke smaak en wat dat betreft heb ik er geen behoefte aan met 'mijn tijd(?)' mee te gaan... Een vrolijk opgeverfde duit of een als paas-ei opgefleurde Willem I munt zal ik ook nimmer aanschaffen en voor een euro-munt vind ik dat exact hetzelfde.
Dit dubbeltje echter wel, dat mag in mijn collectie niet ontbreken vind ik... Ik heb dan ook meteen maar twee besteld. Eentje om in een munthouder te stoppen bij de dubbeltjes op jaartal en eentje in het bescheiden blad met coincards, slechts voorbehouden voor de speciale coincards want ik blijf die krengen ook maar lelijke verpakkingen vinden als je het mij vraagt.
Wat ik toejuich is (zoals blijkt) ook deze uitgave weer stuit op controversionele reacties, ook hier op het forum! Ook het 'moderne' KNM heeft tenminste wel een eigen smoel concludeer ik hieruit. En iemand die het alleen maar lelijk en verderfelijk vindt hoeft hem niet aan te schaffen!!!
Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Volgens mij is dit dubbeltje niet uitgegeven als gekleurde munt en daarom dus ook geen munt.Martin schreef:Wel vind ik het een groot verschil of ze als gekleurd worden uitgegeven of achteraf verkracht worden met een aanbakstickertje.
Als ik zelf de cijfers oranje maak heeft dit precies dezelfde waarde, KNM kan dit kwalitatief waarschijnlijk veel beter, maar numismatisch gezien blijft dit dubbeltje zonder enige waarde.
Luit
-
- Globale moderator
Laat ik voor op stellen dat ik absoluut géén voorstander ben van gekleurde munten zoals de 2 euromunten. Ik zie vaak de nieuwsbrieven van de Nederlandse muntenhandelaren met daarin de gekleurde 2 euro herdenkingsmunten. Ze doen in elk geval voorkomen dat het een immens populair product is. En dan zie je die prijzen, sla je helemaal stijl van achter over. Maar ja, ieder zijn of haar verzamelgebied! Ik schaf deze coincard met de 10 eurocent aan omdat ik wel van de oranje dingen ben. Heb ik meteen het speelschema op zak, hoewel die al aardig in mijn hoofd zitIlosab schreef:Nou, ik heb hem gewoon via de website besteld omdat ik niet het risico wil lopen om zaterdag eventueel in een lange rij te gaan staan voor dat dubbeltje. Per slot van rekening hoop ik in Houten papiergeld te scoren. En ja, ik ben er blij mee, ik vind het een mooie aanvulling voor mijn verzameling coincards, weer eens wat anders zo'n kleurtje. En ja, waarom mogen we niet chauvinistisch zijn. En het is maar 1 kleurtje, hoeveel verzamelaars zijn er niet die de gekleurde euromunten verzamelen?
Wat betreft de drukte zal het echt wel meevallen, misschien in het begin even. Het is toch de KNM en iedereen wil even komen kijken. Als het wat rustiger is kun je ook een praatje maken met de werknemers van de KNM. Zij waarderen het wanneer een verzamelaar zijn of haar mening geeft. Erg aardige mensen, dus zeker een aanrader om eens een praatje te gaan maken.
Groeten Paul
Het gaat mij puur om de ophef die wordt gemaakt door de KNM, er wordt overal vermeld dat er een herdenkingsmunt uitgegeven gaat worden en men doet er uiterst geheimzinnig over, vervolgens gaat het allemaal om een gewone 10 cent met een kleurtje wat gewoon een soort van EK gadget blijkt te zijn!!
Dit geluksdubbeltje heeft toch niets met een herdenkingsmunt te maken!?
En de prijs vindt ik al helemaal belachelijk, had dan een leuke actie op touw gezet waarmee je dit muntje op een of andere manier om kunt ruilen voor pak hem beet een euro of een bos wortelen van mijn part.
Het had dus ook met een hoop bombarie minder aangekondigd kunnen worden.
Peter.
Dit geluksdubbeltje heeft toch niets met een herdenkingsmunt te maken!?
En de prijs vindt ik al helemaal belachelijk, had dan een leuke actie op touw gezet waarmee je dit muntje op een of andere manier om kunt ruilen voor pak hem beet een euro of een bos wortelen van mijn part.
Het had dus ook met een hoop bombarie minder aangekondigd kunnen worden.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Ik ben al druk bezig met de viltstiften van de kinderen, ik ga ze straks in elke kleur uitgeven.llinde schreef:Volgens mij is dit dubbeltje niet uitgegeven als gekleurde munt en daarom dus ook geen munt.Martin schreef:Wel vind ik het een groot verschil of ze als gekleurd worden uitgegeven of achteraf verkracht worden met een aanbakstickertje.
Als ik zelf de cijfers oranje maak heeft dit precies dezelfde waarde, KNM kan dit kwalitatief waarschijnlijk veel beter, maar numismatisch gezien blijft dit dubbeltje zonder enige waarde.
Luit
Gr. Mischa
Hier blijkt maar weer eens hoe gek ze bij de Nederlandse Munt geworden zijn. Ze denken het Vaticaan maakt een coincard met 50 cent en iedereen wil er zo een dus wij gaan het ook doen.
Ze vergeten dat een 50 cent van het Vaticaan normaal gesproken nooit in je portemonnee zal zitten en een hollands dubbeltje wel. En dan de prijs, het is te gek voor woorden. Ik heb hem dus niet besteld, heb zowieso een hekel aan verknoeide munten, die gekleurde 2 euro munten daar walg ik van !
Ze vergeten dat een 50 cent van het Vaticaan normaal gesproken nooit in je portemonnee zal zitten en een hollands dubbeltje wel. En dan de prijs, het is te gek voor woorden. Ik heb hem dus niet besteld, heb zowieso een hekel aan verknoeide munten, die gekleurde 2 euro munten daar walg ik van !
-
- Senior lid
Helemaal eens met het bericht van Petijsach.
Wat zullen ze lachen daar bij de KNM.
''Wedden om een kratje hertog dat we 10 cent kunnen verkopen voor 50x nominaal?''
-Hoe dan?
''Gewoon een paar Litouwers de bende oranje laten verven, paar uur leedvermaak en een zak vol muntjes!''
Maar toch best slim om het in een coincard te doen, volgens mij verzamelen best veel mensen de coincards, en daardoor is dit item ook weer een must.
Wat zullen ze lachen daar bij de KNM.
''Wedden om een kratje hertog dat we 10 cent kunnen verkopen voor 50x nominaal?''
-Hoe dan?
''Gewoon een paar Litouwers de bende oranje laten verven, paar uur leedvermaak en een zak vol muntjes!''
Maar toch best slim om het in een coincard te doen, volgens mij verzamelen best veel mensen de coincards, en daardoor is dit item ook weer een must.