Nederland 2011

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nederland 2011

Bericht door Marten van Leerdam »

Heb vandaag de 2 coincards van het Schilderkunstvijfje binnen gehad. Helaas zat mijn meebestelde Muntgebouwvijfje er nog niet bij, maar die zal nog wel komen dan.

Wat is eigenlijk de bedoeling van die actiecode op de coincard. Er staat wel leuk, ga naar www.herdenkingsmunt.nl en win, maar op die site is er niks over te vinden. Waar moet je de code invoeren en wat kan je winnen?
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

Marten van Leerdam schreef:Heb vandaag de 2 coincards van het Schilderkunstvijfje binnen gehad. Helaas zat mijn meebestelde Muntgebouwvijfje er nog niet bij, maar die zal nog wel komen dan.

Wat is eigenlijk de bedoeling van die actiecode op de coincard. Er staat wel leuk, ga naar http://www.herdenkingsmunt.nl en win, maar op die site is er niks over te vinden. Waar moet je de code invoeren en wat kan je winnen?
Actievoorwaarde en wat je kunt winnen: klik hier
Zoals je hier kunt lezen is de actie al afgelopen.....

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Dat verklaart waarom ik het niet kon vinden. Bedankt voor het antwoord.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

Lumi schreef:
Marten van Leerdam schreef:Heb vandaag de 2 coincards van het Schilderkunstvijfje binnen gehad. Helaas zat mijn meebestelde Muntgebouwvijfje er nog niet bij, maar die zal nog wel komen dan.

Wat is eigenlijk de bedoeling van die actiecode op de coincard. Er staat wel leuk, ga naar http://www.herdenkingsmunt.nl en win, maar op die site is er niks over te vinden. Waar moet je de code invoeren en wat kan je winnen?
Actievoorwaarde en wat je kunt winnen: klik hier
Zoals je hier kunt lezen is de actie al afgelopen.....

Ludo
Ik vond dat trouwens een toffe actie van knm. Ik had de coincard daar besteld, ik maar wachten krijg ik dat ding de 25 ste binnen ik denk zal die code is checken is het al afgelopen. Zo kan ik ook goud weggeven hahaha gewoon te laat je coincards versturen. Ik had hem ook bij postkantor kunnen halen, maar dan nog vind ik het vreemde zaak. Ik ben geen zeikert, dus ik kan best wel de humor er van in zien in dit soort stomme dingen
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Finny

Bericht door Finny »

ik heb wel eens een klant gehad die met een 5 euromunt wilde betalen. mijn collega wist er niet veel van af en toen zei ik, geef die munt maar aan mij dan krijg je er wel 5 euro voor. Maar er zijn veel mensen die niet weten dat het een wettig betaalmiddel is. Als er nou een heel knap iemand achter de kassa zit. (bij voorkeur jong en blond) is het wel leuk om met zon munt te betalen. kun je nog even naar die persoon blijven kijken. greeny
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Finny schreef:ik heb wel eens een klant gehad die met een 5 euromunt wilde betalen. mijn collega wist er niet veel van af en toen zei ik, geef die munt maar aan mij dan krijg je er wel 5 euro voor. Maar er zijn veel mensen die niet weten dat het een wettig betaalmiddel is. Als er nou een heel knap iemand achter de kassa zit. (bij voorkeur jong en blond) is het wel leuk om met zon munt te betalen. kun je nog even naar die persoon blijven kijken. greeny
Nee dan neem ik me verzameling 5 centen mee en dan laat ik der even tellen en ondertussen kan ik nog genieten 8)
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

munt9490 schreef: Ik vond dat trouwens een toffe actie van knm. Ik had de coincard daar besteld, ik maar wachten krijg ik dat ding de 25 ste binnen ik denk zal die code is checken is het al afgelopen. Zo kan ik ook goud weggeven hahaha gewoon te laat je coincards versturen. Ik had hem ook bij postkantor kunnen halen, maar dan nog vind ik het vreemde zaak. Ik ben geen zeikert, dus ik kan best wel de humor er van in zien in dit soort stomme dingen
De actie is wegens succes verlengd: http://www.herdenkingsmunt.nl/domains/d ... ctiePagina
Er staat niet bij hoe lang....

Luit
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik betaalde er ook mee,en deze volronde mooie vrouw moest ongeveer 5 minuten
voorover met haar borsten op de toonbank hangen! :thumb up:
een heerlijke combie;vrouwelijk schoon en munten ;)
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
munt9490 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 »

llinde schreef:
munt9490 schreef: Ik vond dat trouwens een toffe actie van knm. Ik had de coincard daar besteld, ik maar wachten krijg ik dat ding de 25 ste binnen ik denk zal die code is checken is het al afgelopen. Zo kan ik ook goud weggeven hahaha gewoon te laat je coincards versturen. Ik had hem ook bij postkantor kunnen halen, maar dan nog vind ik het vreemde zaak. Ik ben geen zeikert, dus ik kan best wel de humor er van in zien in dit soort stomme dingen
De actie is wegens succes verlengd: http://www.herdenkingsmunt.nl/domains/d ... ctiePagina
Er staat niet bij hoe lang....

Luit

aahhh zal het meteen is effe invullen. Maar toch blijf ik het raar vinden je geeft de mensen de mogelijkheid bij je te bestellen en hangt er een actie aan en vervolgens lever je pas als de actie eigenlijk is afgelopen.
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten
Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Het blijft raar, maar denk niet dat de KNM er rekening mee gehouden heeft. Blijft toch een trage bende af en toe.

Ik heb het net ook even ingevuld en had helaas niks gewonnen.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

De volgende verzamelaarsmunt van Nederland is ter ere van de 50ste verjaardag van de oprichting van het Wereld Natuur Fonds.

De eerste slag vind plaats op 12 september!

groeten Paul
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

5 euro "100 jaar muntgebouw" Proof: Afbeelding Afbeelding
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Bouwe
Lid
Lid

Bericht door Bouwe »

Heeft Beatrix hier een zure citroen gegeten?
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

100 jaar Muntgebouw: de bijzondere oplage is geworden...

11 juli 2011

De herdenkingsmunt '100 jaar Muntgebouw' is een bijzondere munt in alle opzichten.

De aanleiding om deze munt te slaan is bijzonder: Het Muntgebouw in Utrecht bestaat 100 jaar. In 1911 opende Koningin Wilhelmina het Muntgebouw door een Gouden Tientje te slaan. Nu, 100 jaar later, sloeg Koningin Beatrix een Gouden 10 euro, ter gelegenheid van het 100-jarig jubileum. Een bijzondere Eerste Slag op 22 juni.

Vandaag, 11 juli, is de oplage van het ‘100 jaar Muntgebouw Vijfje’ in circulatiekwaliteit bepaald. Het aantal munten dat vandaag om 12 uur is verkocht* is 71618! Veel verzamelaars hebben dit weekend nog de kans gegrepen om deze unieke uitgifte te bemachtigen. Deze munt is wellicht nog wel beschikbaar bij de leden van de Nederlandse Vereniging van Munthandelaren.
De bijzondere kwaliteiten Zilver Proof en Goud Proof zijn nog wel beschikbaar.
groeten Paul
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Over 3 weken wordt het ontwerp van de 50 jaar WNF munt bekend gemaakt:
26 juli 2011

Op dinsdag 16 augustus aanstaande wordt het ontwerp bekend gemaakt van de nieuwste herdenkingsmunt 2011 met het thema 50 jaar Wereld Natuur Fonds (WNF). Dit is de vierde officiële herdenkingsmunt in 2011.

Op 11 september 1961, legden vier Engelse natuurliefhebbers de basis voor de internationale Wereld Natuur Fonds. Deze werd tot 1976 geleid door Z.K.H. Prins Bernhard der Nederlanden. Het WNF zet zich na 50 jaar nog altijd volop in om de prachtige rijkdom aan dier- en plantensoorten op aarde te beschermen. Om samen met anderen een wereld tot stand te brengen waarin mens en natuur in harmonie leven.

Houd onze website in de gaten voor het laatste nieuws rondom de nieuwe herdenkingsmunt of schrijf u in op onze nieuwsbrief!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Vannacht om 0.00 uur wordt het ontwerp van de 5 & 10 euromunt van Nederland bekend gemaakt.

Ik heb het topic al klaar en zal deze om 0.00 uur gaan plaatsen. Fantastisch ontwerp naar mijn mening!

groeten Paul
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door JvH - Johan »

ik ben benieuwd maar wacht niet tot middernacht om ze te zien, ik zie ze morgen wel :)
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

euromunter schreef:Fantastisch ontwerp naar mijn mening!

groeten Paul
Als webmaster mocht ik natuurlijk even onder het alles verhullende doek kijken en geloof mij, dit is een pracht van een munt!
Misschien ga ik het wel de mooiste vinden van alle 5 euromunten die Nederland heeft uitgebracht, tot nu toe.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

nou ben zeer benieuwd dan ....
altijd op zoek naar die ene munt
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Nederland - 5 & 10 euro 2011 "50 jaar WNF".

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Zie voor uitgebreide informatie dit topic: Nederland 5 & 10 euro 2011 "50 jaar WNF"

Groeten Paul
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Kan niet anders zeggen dan dat ik het een schitterend mooie munt vindt, nu nog maar wachten tot de uitgifte...........

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Koninklijke Nederlandse Munt:

Themaset 2011 - Jublieumuitgifte 100ste geboortedag Prins Bernhard

01 september 2011

De speciale themaset die de Koninklijke Nederlandse Munt dit jaar uitgeeft is een eerbetoon aan één van Nederlands meest kleurrijke Prinsen; Prins Bernhard. Naast de 8 Nederlandse eurodenominaties 2011 in BU-kwaliteit bevat deze themaset ook een speciale Zilveren herdenkingsuitgifte. De themaset 2011 is het topstuk onder de Nederlandse muntsets en heeft een streng gelimiteerde oplage van 5.000 stuks. Wees er dus snel bij!

Afbeelding

Zilveren herdenkingsuitgifte
Op de voorzijde van de bijzondere herdenkingsuitgifte in de Themaset 2011 ziet u een treffend portret van Prins Bernhard.

De keerzijde symboliseert in woord en beeld waar Prins Bernhard tijdens zijn leven voor stond.
Als omschrift de tekst: PRINS – ECHTGENOOT – VADER – OPA – AFRIKA LIEFHEBBER – VLIEGER – MILITAIR – VOORVECHTER GOEDE DOELEN – CULTUREEL EN ECONOMISCH AMBASSADEUR VAN NEDERLAND.

In beeld is de positie van Prins Bernhard als stamhouder uitgelicht. De stamboom symboliseert de positie van Prins Bernhard als echtgenoot, vader en opa. In de stam van de boom staan de initialen van Koningin Juliana en Prins Bernhard. Vanuit de stam zijn er vier vertakking, één voor elke dochter van het paar. Deze takken splitsen zich weer uit in kleinere takken en blaadjes waarin de initialen van de kleinkinderen en de achterkleinkinderen van Prins Bernhard in zijn aangebracht.

Boven de initialen van de lijn van troonopvolgers is een kroontje aangebracht.

THEMASET 2011

• De Themaset 2011 staat in het teken van de 100ste geboortedag van Prins Bernhard.

• Alle 8 Nederlandse eurodenominaties van 2011, in Brilliant Uncirculated kwaliteit.

• Inclusief Zilveren herdenkingsuitgifte ter ere van prins Bernhard.

• Streng gelimiteerde oplage van 5.000 stuks.

• Het topstuk onder de Nederlandse muntsets.

• Op de voorzijde ziet u een treffend portret van Prins Bernhard.

• De keerzijde symboliseert in woord en beeld waar Prins Bernhard tijdens zijn leven voor stond. Naast de stamboom ziet u hier als omschrift de tekst: prins - echtgenoot - vader - opa - afrika liefhebber - vlieger - militair - voorvechter goede doelen - cultureel en economisch ambassadeur van nederland.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

groeten Paul
Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol »

En deze set vandaag binnen gekregen. :lach:
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

Hoe kan het dat de 5 euro WNF munt vanaf 12 september op het postkantoor te verkrijgen is als ze pas de 12e beginnen met het slaan ?
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

Dick schreef:Hoe kan het dat de 5 euro WNF munt vanaf 12 september op het postkantoor te verkrijgen is als ze pas de 12e beginnen met het slaan ?
Op dezelfde manier waaop men de 'eerste steen' van een huis ook midden in een pui kan metselen :lol: .

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”