Hoe lang en wat verzamel je?
Re: Hoe lang en wat verzamel je?
Ik heb hem zelfs in coincard!!r.veldema schreef:Die heb ik ook!!
(foto van internet gejat)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat de gek er voor geeft.
En brengt hij geluk
Gr. Willem
Gr. Willem
Het plastic van de coincard beperkt het geluksdubbeltje in het ontplooien van haar volledige gelukspotentie.
Scheelt toch zeker een paar nulletjes...
Scheelt toch zeker een paar nulletjes...
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Nou hij heeft nog geen geluk gebracht Willem, maar waarschijnlijk door wat Robin zegt inderdaad
Wat de gek er voor geeft.
Als hij geen geluk brengt dan hoef ik hem niet, ik dacht mocht hij geluk brengen dan koop ik ook ene, misschien dat ik dan eens de Lotto jackpot win
Geluk is met de dommen, het werk voor de krommen
Gr. Willem
Geluk is met de dommen, het werk voor de krommen
Gr. Willem
Ik heb daarentegen een korte tijd geleden voor weinig een gulden gekocht die sinds 1945 (van verder terug waren geen gegevens bij Maarten) niet op een Schulmanveiling is aangeboden...daarnaast nog een guldenstempelproef die nog nooit iemand gezien heeft....en net een nieuwe vriendin...die helemaal niet verkeerd is...
En dat allemaal dankzij de Donald Duck en de ABN...
Sorry, moet stoppen...ga ff duikje nemen in m'n berg muntjes...
Groet, Robin
Groet, Robin
Bij welke munt kwam die vriendin mee?r.veldema schreef:Ik heb daarentegen een korte tijd geleden voor weinig een gulden gekocht die sinds 1945 (van verder terug waren geen gegevens bij Maarten) niet op een Schulmanveiling is aangeboden...daarnaast nog een guldenstempelproef die nog nooit iemand gezien heeft....en net een nieuwe vriendin...die helemaal niet verkeerd is...
Groet, Robin
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Als ik nou 'Hollandse maagd' zou zeggen...dan zou ik liegen
Eurocoin,
Leuk dat je hebt gereageerd. Dit topic bestaat al bijna 1 jaar en degene die het ooit gestart heeft is een aantal maanden geleden helaas overleden. Door jouw antwoord komt het weer in beeld en misschien zijn er nog forumleden die zich later hebben geregistreerd die deze poll nog in willen vullen.
Gr. Alfred
Leuk dat je hebt gereageerd. Dit topic bestaat al bijna 1 jaar en degene die het ooit gestart heeft is een aantal maanden geleden helaas overleden. Door jouw antwoord komt het weer in beeld en misschien zijn er nog forumleden die zich later hebben geregistreerd die deze poll nog in willen vullen.
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik verzamel:
Alles van het koninkrijk (nederland) munten en Biljetten.
Speciale 2-euromunten
5+10 euromunten los en in coincard
en als bijzaak koop ik elk jaar het jaarsetje!
Alles van het koninkrijk (nederland) munten en Biljetten.
Speciale 2-euromunten
5+10 euromunten los en in coincard
en als bijzaak koop ik elk jaar het jaarsetje!
gewoon euromunten en wil de guldens er bij gaan doen
-
- Donateur
Bovenaan deze topic staat een soort grafiekje met hoe lang iemand verzamelt.
Ik ben zelf wel benieuwd naar een soort grafiekje wat men verzamelt. Het wordt wel door diverse mensen genoemd in dit topic, maar een soort samenvatting zegt mij meer. En men zou meerdere opties kunnen aankruisen.
Bijv :
- euromunten op jaartal alleen nederland
- euromunten op jaartal voor alle eurolanden
- euromunten op type voor alle eurolanden
- nederland voor de euro op jaartal
- nederland en overzeese gebiedsdelen
- wereldmunten op type vanaf 1900
- wereldmunten op jaartal vanaf 1900
- wereldmunten vanaf jaar nul
- provinciale munten specifiek op provincie ed
- plantagegeld ed
- bankbiljetten (onderverdeeld zoals hierboven ook voor munten)
- overig niet genoemd gebied (lijst kan aangevuld worden)
Ben alleen zelf niet in staat dit te maken, is er iemand die hier ook belangstelling voor heeft en dit wel kan maken?
Ik ben zelf wel benieuwd naar een soort grafiekje wat men verzamelt. Het wordt wel door diverse mensen genoemd in dit topic, maar een soort samenvatting zegt mij meer. En men zou meerdere opties kunnen aankruisen.
Bijv :
- euromunten op jaartal alleen nederland
- euromunten op jaartal voor alle eurolanden
- euromunten op type voor alle eurolanden
- nederland voor de euro op jaartal
- nederland en overzeese gebiedsdelen
- wereldmunten op type vanaf 1900
- wereldmunten op jaartal vanaf 1900
- wereldmunten vanaf jaar nul
- provinciale munten specifiek op provincie ed
- plantagegeld ed
- bankbiljetten (onderverdeeld zoals hierboven ook voor munten)
- overig niet genoemd gebied (lijst kan aangevuld worden)
Ben alleen zelf niet in staat dit te maken, is er iemand die hier ook belangstelling voor heeft en dit wel kan maken?
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
- Volledig lid
Is niet zo moeilijk hoor. Klik op 'nieuw onderwerp', dan onderaan de optie 'peiling toevoegen' aanklikken (rechts van de optie 'bijlage toevoegen') en dan de vraag in de eerste kolom zetten, in het grote vak daaronder de opties (onder elkaar), bij 'aantal stemmen mogelijk' het aantal opties invullen (mensen kunnen namelijk ook alles verzamelen, maar niet meer dan de som van de opties), bij 'tijdsduur' 0 invullen en voila, poll gereed.hierm schreef: Ben alleen zelf niet in staat dit te maken, is er iemand die hier ook belangstelling voor heeft en dit wel kan maken?
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Ina,hierm schreef:Bovenaan deze topic staat een soort grafiekje met hoe lang iemand verzamelt.
dan mag je ook boordgeld, Duits Notgeld (munten), en penningen algemeen toevoegen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
-
- Donateur
Ga zondag een poging wagen, morgen is eerst de MPO veiling waarbij ik aanwezig zal zijn.
Succes morgen, ik vond het donderdagavond best gezellig.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Donateur
Alfred,
Ik ben vanmiddag ook al geweest voor de provinciale munten. Mijn aanwinst zal ik in een ander topic laten zien.
Heb wel bekenden gezien, maar niemand van dit forum, maar de meesten ken ik ook niet.
Het was lekker druk, volgens mij drukker dan andere keren. Ook waren de prijzen over het algemeen hoog, zal waarschijnlijk samenhangen met de hoge zilverprijs.
gr
Ina
Ik ben vanmiddag ook al geweest voor de provinciale munten. Mijn aanwinst zal ik in een ander topic laten zien.
Heb wel bekenden gezien, maar niemand van dit forum, maar de meesten ken ik ook niet.
Het was lekker druk, volgens mij drukker dan andere keren. Ook waren de prijzen over het algemeen hoog, zal waarschijnlijk samenhangen met de hoge zilverprijs.
gr
Ina
De prijzen van de biljetten waren ook knap hoog, en daar zit geen zilver in.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
-
- Donateur
Dit onderwerp staat toch al in het praathuis?Eurocoin schreef:zou ik jullie mogen doorverwijzen naar het praathuisIlosab schreef:De prijzen van de biljetten waren ook knap hoog, en daar zit geen zilver in.
Gr. Alfred
Al 10 jaar! Had ik eigenlijk niet gedacht maar na even nadenken!
Ik verzamelvooral de euro's
Daarnaast is alles wat ik krijg welkom. Heb eigenlijk van alles wat maar vooral de euro's.
Daarnaast is alles wat ik krijg welkom. Heb eigenlijk van alles wat maar vooral de euro's.
-
- Superlid
Alles wat ik krijg ik ook welgekomen bij mij Al snap ik best wat je bedoelt. 10jaar verzamelen is al een heel eindje zeg en het nog steeds volhouden.. houden !Ingrid schreef:Al 10 jaar! Had ik eigenlijk niet gedacht maar na even nadenken!
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
de infosite over 2-euromunten
Altijd leuk om in oude onderwerpen te posten, zometeen ook maar eens een berichtje in "waar kom je vandaan" plaatsen want daar is ook niet 1 antwoord op mogelijk.
Maar goed, hoe lang verzamel ik. Nou niet echt lang, ik ben maar 1m73.
...
Het gaat om tijd? Nou dat is wel een bijzonder geval, toen ik zelfs nog iets kleiner was dan nu ben ik begonnen met verzamelen van munten, vooral aan familie en bekenden munten van vakanties vragen maar ook een paar kleine aankopen. Maar dat kan je niet echt goed verzamelen noemen want ik had het nooit ingekaart en geordend. Zo ongeveer tijdens mijn studie is het hele zooitje in een kast beland en heeft het meer dan 10 jaar en een paar verhuizingen overleefd. Nu ben ik er serieus mee bezig sinds oktober vorig jaar (dat klinkt langer geleden dan het is).
En serieus betekent voor mij in ieder geval identificeren op land / nominale waarde / jaartal en inkaarten / inmappen en alles in een min of meer overzichtelijk bestand verwerken. En natuurlijk de verzameling uitbreiden.
Maar goed, hoe lang verzamel ik. Nou niet echt lang, ik ben maar 1m73.
...
Het gaat om tijd? Nou dat is wel een bijzonder geval, toen ik zelfs nog iets kleiner was dan nu ben ik begonnen met verzamelen van munten, vooral aan familie en bekenden munten van vakanties vragen maar ook een paar kleine aankopen. Maar dat kan je niet echt goed verzamelen noemen want ik had het nooit ingekaart en geordend. Zo ongeveer tijdens mijn studie is het hele zooitje in een kast beland en heeft het meer dan 10 jaar en een paar verhuizingen overleefd. Nu ben ik er serieus mee bezig sinds oktober vorig jaar (dat klinkt langer geleden dan het is).
En serieus betekent voor mij in ieder geval identificeren op land / nominale waarde / jaartal en inkaarten / inmappen en alles in een min of meer overzichtelijk bestand verwerken. En natuurlijk de verzameling uitbreiden.
-
- Globale moderator
Ben ik het mee eens.Houtenmunt schreef:Altijd leuk om in oude onderwerpen te posten...
Ik ben al even lid, maar ben de laatst tijd pas echt heel het forum aan het doorlopen.
Heb net verzamelen tussen 5-10 jaar aangevinkt, maar toen bedacht ik me ineens 'het is al weer 2013 en ik verzamel sinds de invoering van de euro, dus is al weer langer dan 10 jaar'. Waarmee ik ook al een beetje heb weggeven wat ik verzamel.... inderdaad Euromunten en Biljetten.
Hierbij verzamel ik:
- de 'normale' euromunten per land(incl. vernieuwde ontwerpen) maar niet van elk jaartal.
- de 2 euro CC
- 1 exemplaar van elk van de eurobiljetten(moet er nog 2)
Ik spaar het meest uit/via de circulatie, heb hier en daar een setje gekocht van de nieuwst toegetreden Euro-leden
Daarnaast vinden familie en vrienden het leuk om hun overige vakantiegelden(niet euro's) aan mij af te doen.
Gr Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool