Hallo,
Misschien een Romeins muntgewichtje.
AE.
VZ.: 2 rechte lijnen en een paar puntjes.
KZ.: niets.
Gewicht: 4,36 gram.
Afmetingen: 12,7 x 12,7 mm.
Graag determinatie aub..
Groeten,
Denis49
Romeins muntgewichtje ??.
-
- Senior lid
Re: Romeins muntgewichtje ??.
Hallo Dennis,
Naar ik meen waren de, overigens zeldzame, Romeinse muntgewichten meestal rond, maar daar kan ik mij in vergissen. Daarbij lijkt deze mij wat te veel op de 'normale' muntgewichten. Ik heb er ook gevonden die geheel gesleten waren en waar je niets op kon (heb ze niet meer) zien.
Ik zou het denk ik eerder zoeken bij andere gewichten dan muntgewichten. Medicinale muntgewichten bijvoorbeeld, deze werden vaak ook voorzien van stippen en dergelijke.
Misschien het gewicht eens proberen te herleiden naar de (medicinale)gewichtstelsels van rond 1600/1700? Misschien dat dat iets oplevert? Hopelijk weet Saint hier iets meer van, is toch meer zijn gebied.
maar altijd leuk dergelijke duistere dingetjes, ben benieuwd!
Gr. Jeroen
Naar ik meen waren de, overigens zeldzame, Romeinse muntgewichten meestal rond, maar daar kan ik mij in vergissen. Daarbij lijkt deze mij wat te veel op de 'normale' muntgewichten. Ik heb er ook gevonden die geheel gesleten waren en waar je niets op kon (heb ze niet meer) zien.
Ik zou het denk ik eerder zoeken bij andere gewichten dan muntgewichten. Medicinale muntgewichten bijvoorbeeld, deze werden vaak ook voorzien van stippen en dergelijke.
Misschien het gewicht eens proberen te herleiden naar de (medicinale)gewichtstelsels van rond 1600/1700? Misschien dat dat iets oplevert? Hopelijk weet Saint hier iets meer van, is toch meer zijn gebied.
maar altijd leuk dergelijke duistere dingetjes, ben benieuwd!
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Senior lid
Bedankt munthunter.
Hopelijk komt Saint hier even langs.
Groeten,
Denis49
Hopelijk komt Saint hier even langs.
Groeten,
Denis49
Ja ik heb hem al een tijdje niet gezien.
Anders PB-em even om te vragen of hij even kan kijken.
Gr. Jeroen
Anders PB-em even om te vragen of hij even kan kijken.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!