Franse munten

Plaats hier berichten over munten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Milan04316 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Franse munten

Bericht door Milan04316 »

Goeiemiddag allemaal,

Nieuw hier en ik hoop wat advies te krijgen. Afgelopen dagen meerdere artikelen gelezen, dat 1 en 2 euro munten uit frankrijk van het jaar 1999 en 2000 een grote waarde zouden kunnen hebben. Gelijk even alle spaarpotten omgedraaid en ik heb er een aantal gevonden uit die jaartallen. Aangezien ik echt 0 verstand hiervan heb, heb ik me aangemeld op dit forum om jullie kritisch oog erop los te laten…. Heb ik kleine schatjes uit de spaarpotten van mijn kids gehaald, of zijn dit gewoon gangbare modellen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Milan04316 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Franse munten

En de laatste!

Alvast bedankt voor jullie hulp
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Een goedemiddag,

Heb denk ik 'slecht' nieuws.. In mijn optiek is er niets bijzonder aan een Franse 1 & 2 Euro uit 1999/2000.
Ik begrijp die stukjes/artikelen ook niet.. Net zo als dat de 2 Euro 2002 uit Griekenland met een "S" veel waard zou zijn..
Naar mijn mening zijn deze munten gewoon waard wat er achter op de munt staat..

Voor je beeldvorming even de slagaantallen van de Franse..

! Euro 1999 = 301 050 000 exemplaren
1 Euro 2000 = 197 270 000 exemplaren.

2 Euro 1999 = 56 695 000 exemplaren
2 Euro 2000 = 171 100 000 exemplaren..

Maar vond je het niet leuk om al die verschillende munten door je handen te laten gaan.. misschien wel een nieuwe hobby gevonden.. :knipoog:
Milan04316 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Beste Sander,

Ach, het is wat je als slecht ziet. Ik dacht er een leuk slagje mee te slaan, maar uiteindelijk verlies ik er ook niets mee… het is nog steeds een euro!

Hobbymatig, nee daar heb ik het te druk voor. Ik ben opzich ook wel zelfreflectief en durf zonder schroom te zeggen dat ik me erin wil verdiepen, als het geld kan opleveren! Als ik ergens een lijst kan vinden met “zeldzame” munten die ik voor een leuk bedrag kan verkopen aan echte liefhebbers, dan ga ik wel even alle muten die ik heb 2x bekijken ja🤣
etr United States of America
Lid
Lid

Bericht door etr »

Normally I despise Euro commemorative coins however France made quite a few ones that are worth having but they are silver coins. Sometimes as big as 5 ounces. I've collected them since 2010 or 2011.

Germany should pick better patterns as I only use their coins as a bullion.

Terug naar “Munten algemeen”