Misslag?

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op biljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet

Moderator: Arjena3

Gungho Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Misslag?

Bericht door Gungho »

Hoi allemaal,

Volg sinds kort deze site waardoor ik met de verschillende onderwerpen vaak waardevolle reacties lees vandaar dat ik nu net lid ben geworden ook om gelijk mijn eerste vraag hier te plaatsen

Enige tijd geleden kreeg ik met boodschappen doen deze 1 euro munt uit Griekenland terug uit 2002

Het jaartal wat onderop in het midden hoort te zitten (op 6 uur) zit nu links bovenin (op 10 uur)
Alsof het binnenste gedeelte in de buitenste ring een kwartslag naar rechts is gedraaid wat misschien best zou kunnen want zowel aan de voorkant en achterkant van de munt zie ik dezelfde kleine beschadigingen
Kan iemand mij vertellen of een munt als deze vaker voorkomt en dat iemand misschien met geweld die kwartslag naar rechts heeft gemaakt (mocht dat mogelijk zijn) of dit een originele misslag is?
En mocht het wel een misslag zijn waar zou ik deze dan kunnen laten taxeren en/of eventueel verkopen...heb geen idee van de waarde dan....vandaar de taxatie vraag

Bij voorbaat dank voor degene die mijn vragen kan beantwoorden en een fijne dag allemaal

Met vriendelijke groet

Cees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Re: Misslag?

Bericht door Bram VDV »

Welkom op het forum!

Dit is helaas geen misslag, maar iets wat iemand achteraf gedaan heeft. Met genoeg kracht kan je het midden uit een euromunt slaan. En als je daarna de kern er terug in slaat krijg je dit. Dat verklaart ook meteen de schade en deukjes die in de munt zitten.

Deze video had ik vroeger al eens gevonden:

Mvg, Bram

PS: ik zie ook dat deze post bij de bankbiljetten geplaatst is. Er is ook een categorie voor euromunten en misslagen ervan. 😉
Gungho Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Misslag?

Bericht door Gungho »

Hartelijk dank voor de uitleg en de bijgevoegde video Bram🙏👍 Duidelijk verhaal dat de binnenkant van deze munt geforceerd een kwartslag gedraaid is Met vriendelijke groet
Cees

Terug naar “Misdrukken”