2 Euro Duitsland 2002 zonder Muntteken

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
chobbit Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

2 Euro Duitsland 2002 zonder Muntteken

Bericht door chobbit »

Beste lezers,

Ik heb een 2 euromunt van Duitsland uit de circulatie gehaald met het jaartal 2002. Bijzondere is dat deze helemaal geen muntteken (ADFGJ) bevat. Munt heeft verder geen bijzonderheden. Gewicht is correct, randschrift correct, geen draaiende sterren. Het is overduidelijk dat het muntteken niet verwijderd/versleten is. Nu is mijn vraag, zijn er jullie meer voorbeelden bekend? Ik heb dit nog nooit gevonden als bestaande misslag.

Groet,
Chobbit
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Re: 2 Euro Duitsland 2002 zonder Muntteken

Bericht door $and€r »

Kan zijn dat het stempel volgelopen is op de plek van de letter.. maar meestal zijn er dan ook andere stukken die wat minder zijn..
Heb er zelf eens 1tje gevonden van België waarbij het laatste cijfer van het jaartal verdwenen was..
Heb je misschien de mogelijkheid om er een foto van te plaatsen?

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”