Eerste Rotterdamse Muntendag - Numismatische Kring Rotterdam

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

rvonumismatics Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Eerste Rotterdamse Muntendag - Numismatische Kring Rotterdam

Bericht door rvonumismatics »

De Numismatische Kring Rotterdam organiseert op zaterdag 19 oktober van 13:00 - 17:00 een open dag, de "Eerste Rotterdamse Muntendag"

Er worden diverse activiteiten georganiseerd. Wat kunt u verwachten?
• Gratis taxatie: deskundige taxateurs van http://www.Munttaxatie.nl beoordelen kosteloos en vrijblijvend de waarde van uw munten, penningen en bankbiljetten.
• Identificeren van uw munten, penningen en bankbiljetten: leden van de Numismatische Kring Rotterdam helpen u bij het determineren en geven interessante achtergronden over uw stukken.
• Ruilen en verkopen: er zijn tafels waar men objecten kan ruilen of (ver)kopen.
• Achtergrondinformatie: in een aparte ruimte worden korte, boeiende voordrachten gehouden over diverse numismatische onderwerpen.
• Ontmoet de Kring: Maak kennis met de Numismatische Kring Rotterdam, krijg informatie over lidmaatschap en ontmoet andere verzamelaars.

Wanneer u zich op deze dag aanmeldt als nieuw lid, krijgt u een bijzonder welkomstcadeau in de vorm van een authentieke munt die gehavend tevoorschijn kwam uit de puinhopen van het bombardement van Rotterdam in 1940.

Verloting: Onder bezoekers die zich vooraf per e-mail aanmelden verloten we aan het eind van de dag (omstreeks 16:45) een aantal interessante, oude munten. We hopen hiermee de middag feestelijk af te sluiten. Voor degenen die de uitslag eventueel niet ter plekke kunnen afwachten, kunnen we de winnaars later informeren via het geregistreerde e-mailadres.

Datum: zaterdag 19 oktober 2024, Tijd: 13:00 – 17:00
Locatie: Cultureel centrum De Buurvrouw, Larikslaan 200, 3053 LG Rotterdam
Toegang en parkeren is gratis. Tramlijn 125 stopt voor de deur.

Iedereen is van harte welkom, of u nu een ervaren verzamelaar bent of gewoon nieuwsgierig naar de waarde van uw vondsten. Kom langs voor een leerzame en gezellige middag.
Vooraf aanmelden per email is niet verplicht, maar wel gemakkelijk om de organisatie voor te bereiden via info@nkrotterdam.nl

http://www.nkrotterdam.nl

http://www.nkrotterdam.nl/Agenda/agenda.
Laatst gewijzigd door rvonumismatics op 10 okt 2024, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Eerste Rotterdamse Muntendag - Numismatische Kring Rotterdam

Bericht door koenmunten »

Mooi initiatief 👍
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Helaas geen gelegenheid, ben wel benieuwd of het een succes was!
rvonumismatics Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Het was zeker een geslaagde dag. Veel aanloop van mensen die wat te taxateren of te determineren bij zich hadden en leden van de kring die voor de gezelligheid langs kwamen.
Daarnaast was er ook veel interesse voor de lezingen en de kring zelf. Met als resultaat dat er een aantal nieuwe leden verwelkomd konden worden.

Al met al voor herhaling vatbaar.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Leuk dat dit nog gedaan wordt.Vooral jonge mensen trekken is mooi, dat zijn de verzamelaars van de toekomst. Hopelijk zijn er nog wel genoeg leuke verzamelgebieden met behapbare prijzen. Kan me van vroeger de muntenmarkten in A'dam en R'dam herinneren waar de handelaren altijd bakken hadden met veel munten voor leuke prijsjes. Zo begon het allemaal voor mij naast de vooroorlogse muntjes die ik kreeg van mijn ouders en opa en oma.
Skoda90 Nederland
Lid
Lid

Bericht door Skoda90 »

rvonumismatics schreef: 20 okt 2024, 17:46 Het was zeker een geslaagde dag. Veel aanloop van mensen die wat te taxateren of te determineren bij zich hadden en leden van de kring die voor de gezelligheid langs kwamen.
Daarnaast was er ook veel interesse voor de lezingen en de kring zelf. Met als resultaat dat er een aantal nieuwe leden verwelkomd konden worden.

Al met al voor herhaling vatbaar.
Oh! als ik dit wist was ik zeker langs gekomen. Wordt er eens iets in mijn buurt regio Rotterdam georganiseerd en dan mis ik het het. :problem:
Ik zal in het vervolg de website/forum eens beter in de gaten houden.
Mvg, Skoda
rvonumismatics Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Er is een herkansing. De dag was zo'n succes dat we besloten hebben om volgend jaar weer een open dag te organiseren.

Daarnaast start in januari 2025 een inleidende cursus Numismatiek.

Terug naar “Beurzen Nederland”