Ik doe dingen graag een beetje anders dan gebruikelijk. Nou heb ik een paar weken geleden een nieuwe uitdaging opgepakt. Eentje met ruimte voor wat snelle vorderingen voor een hoopgevend begin, maar ook eentje die waarschijnlijk nooit helemaal af komt. Maar wie weet. Ik noem het "Project PMG" waar PMG staat voor "Pick Matches Grade". Het idee is om voor alle 29 gradaties op de 70-puntenschaal een biljet te vinden in die conditie, met ook dat getal als catalogusnummer. De grootste moeilijkheden verwacht ik bij de extreem lage nummers. En voorts moet e.e.a. wel een beetje betaalbaar blijven natuurlijk. Maar je loopt tegen van alles aan. Veel landen zijn te oud (alle Pick-nummers boven de 70), veel biljetten zijn te goedkoop (niemand gaat een tientje 1968 laten slabben als de kwaliteit minder dan 64 is) etc. Vooralsnog haal ik alles van eBay maar naarmate het project vordert zullen er ook heel wat uurtjes grasduinen op beurzen aan besteed moeten worden denk ik

Ik heb weer even wat te doen!
Er zijn nog wel wat andere wensen die losgelaten kunnen worden als het zo uitkomt, en die bovendien ruimte maken voor toekomstige verbeteringen:
Het liefst wil ik alleen Pick nummers, maar nummers van andere catalogi zijn ook goed
Het liefst alleen PMG slabs, maar slabs van andere graders zijn ook prima
Het liefst allemaal verschillende landen
En het liefst allemaal verschillende jaartallen.
Momenteel ben ik op vakantie dus het zou kunnen dat er alweer wat meer in de brievenbus ligt, maar tot op heden heb ik er 8 binnen, 8 onderweg en nog 13 nodig. Als er wat nieuws binnen komt meld ik dat hier in het topic wel. Tot op heden zijn binnen:
10: Confederate States of America (1861). Extra grappig omdat ook de denominatie 10 is.
25: Siam (1935)
30: St Pierre & Miquelon (1960)
35: Curaçao (1942)
58: Canada (1991)
64: Ierland (1962)
65: Joegoslavië (1946)
67: India (1969 of 1970)