Naamsverandering

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Naamsverandering

Bericht door Willem »

Dat er wat moet gebeuren dat staat vast, zou zonde zijn als het forum op deze manier ten onder dreigt te gaan. Maar probleem is, er zijn 2 beheerders en beide reageren nergens op en dat heeft niet met vakantie tijd te maken want dit speelt al veel langer, de interesse van de beheerder (s) is verschoven naar misschien andere hobby.

Willem
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Ontheffen van taken en overnemen dan. Zal voor hun ook eerder een opluchting zijn. Hen hun hen. Ik denk hen. Het is laat :)
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Willem schreef: de interesse van de beheerder (s) is verschoven naar misschien andere hobby.
Denk eerder dat het te maken heeft met klein grut. Volgens mij heeft Jeroen er een stuk of drie thuis rondlopen, en uit eigen ervaring weet ik dat er daardoor heel wat minder tijd voor hobbies overblijft... Zeker als je er dan ook nog eens een drukke baan bij hebt.
PietjePuk190 schreef:Ontheffen van taken en overnemen dan.
Aangezien het domein en alles van hem is, gaat dat niet zo makkelijk. :) Het staat je natuurlijk altijd vrij om zelf een nieuw forum op te zetten.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

spatbord schreef:Aangezien het domein en alles van hem is, gaat dat niet zo makkelijk. :) Het staat je natuurlijk altijd vrij om zelf een nieuw forum op te zetten.
Ja da's wel jammer inderdaad. Ik heb zelf geen plannen om een nieuw forum op te zetten hoor, daarvoor heb ik gewoon te weinig kennis van zaken. Zowel van het runnen van een forum als van numismatieke zaken. Lekker makkelijk, schreeuwen vanaf de wal ;) Beste stuurlui en zo greeny

Een nieuw forum is ook helemaal niet nodig, dit is op zich een prima plek. Er moet alleen wel ff wat meer tijd in gestoken worden door iemand. Dat is eigenlijk het enige. Verder heb ik het hier uitstekend naar mijn zin hoor :)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Er zijn veel leden verbannen, vooral die kennis van zaken hadden op bepaalde gebieden. En als veel kennis verloren gaat wordt zo'n forum ook oninteressant.
Onlangs had Jeroen zich gemeld op het forum en zou hij wat vaker aanwezig zijn, niet dus. Ik ben er bang voor dat het met dit forum dezelfde kant op gaat als met het forum wat in België was jaren geleden. Dat was ook een leuk forum maar werd verkocht aan de Verzamelaarsmarkt dus dat ging ter ziele.

Grivnagozer moderator - laatste keer op forum op 1 juli.
Munthunter webmaster - laatste keer op forum op 6 juli.
Rinuske moderator - laatste keer op forum op 16 november 2014.
Koiboyke moderator - laatste keer op forum op 29 juni.
Robin moderator - laatste keer op forum op 17 mei.
Atox moderator/webmaster - laatste keer op forum op n.n.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Tja, lastig. Ik snap ook heel goed dat dit voor sommige mensen erg frustrerend is. Wat de reden ook is: blijkbaar zijn andere zaken voor de huidige moderatoren belangrijker (zonder oordeel bedoeld). Misschien moeten we Jeroen maar eens voorstellen nieuwe moderatoren te benoemen en de inactieve moderatoren te ontheffen van hun taken.

Misschien is het een idee deze discussie af te splitsen van het oorspronkelijke onderwerp naamsverandering en op een andere plek te discussieren over wat de forumleden van een moderator verwachten en wie eventueel interesse heeft om moderator te zijn. Waarschijnlijk moeten dat wat mensen met verschillende expertises zijn, bijvoorbeeld koninkrijksmunten, provinciaal, euro's, papiergeld nederland, papiergeld buitenland, enz.

Ik las ook de optie van een nieuw forum, maar ik vraag me af of dat nou echt de oplossing is. Hier op dit forum staat al zo veel informatie en bij een nieuw forum moet je helemaal op nul beginnen. Het kan jaren duren voordat je een forum als dit hebt. We hebben hier ook best veel mensen met verschillende achtergronden en interesses. Zouden die allemaal mee gaan naar een nieuw forum? Zo nee, dan heb je bij voorbaat ook al een hoop kennis en kunde minder.

Het zou mijn voorkeur hebben dit forum een opfrisbeurt te geven: actieve leden en actieve moderatoren.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

janssenfrank schreef:Het zou mijn voorkeur hebben dit forum een opfrisbeurt te geven: actieve leden en actieve moderatoren.
Actieve leden hebben we zelf deels in de hand. Maar een vers aantal nieuwe moderatoren zou niet gek zijn. :thumb up:

Volgens mij is een vereiste voor moderator zijn dat je zelf regelmatig op de site komt en in ieder geval bereikbaar bent voor pb-tjes.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Jeroen is al jaren niet meer met het forum bezig, de motivatie weet ik niet, maar het is uiteindelijk zijn eigen bewuste keuze.

Elke keer oude koeien uit de sloot halen en hier over klagen lijkt me dan ook weinig zinvol.

Liever een interessante numismatische bijdrage plaatsen....waardoor het forum kan groeien....
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

rtholen schreef:Elke keer oude koeien uit de sloot halen en hier over klagen lijkt me dan ook weinig zinvol. Liever een interessante numismatische bijdrage plaatsen....waardoor het forum kan groeien....
We mogen dan wel oude koeien uit de sloot halen maar het forum zal niet groeien met beheerders en moderatoren die er niets aan doen. Nieuwe leden kunnen donateur worden maar als ze een bijdrage willen leveren en er wordt niet gereageerd dan zal er weinig groeien. Qua ledental groeit het enorm maar het merendeel stelt 1 vraag en zien we verder nooit meer terug. Leden met kennis van zaken daar kan ik intens van genieten zoals Jan W, George III enz. Ik verzamel geen munten maar lees hun verhalen graag. Ik heb heel veel respect voor leden die (bijna) overal een antwoord op hebben zoals o.a. Melcoins. In het verleden hadden we Grivnagozer, Sebastiaan95, Gerardo, Herman die we ook niet meer zien. Twee zijn er verbannen (wat ik toen en nog steeds belachelijk vond) en de andere twee hebben nooit meer iets van zich laten horen of dan sporadisch. Het is toch te gek voor woorden dat mensen een financiële bijdrage willen leveren of er is toegezegd om hun gebruikersnaam te veranderen en er gebeurt gewoon niets? Ik heb er begrip voor als de beheerder een druk leven heeft. Een gezin met 3 kinderen, een andere baan enz. maar laat dan wel even af en toe iets van hem horen of draag anders de beheerdersactiviteiten over aan iemand.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ilosab schreef:Op dit forum zijn ruim 2700 leden en als 5% actief is dan is dat veel.
Veel leden van de beginjaren hebben het bijltje erbij neergegooid door de één of andere reden. Ik kan me de tijd nog herinneren van Grivnagozer, Gerardo en Sebastiaan1995. En waar is Leon gebleven?
Ook moderatoren zijn niet vaak actief en die moeten alles toch up-to-date houden.

Alfred
Ik lees elk week bij, moet ik op alles reageren. Ik kan alleen maar modereren binnen 3 sub forums en daar loopt alles goed.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

maarten89 schreef:Ook moderatoren zijn niet vaak actief en die moeten alles toch up-to-date houden.
Alfred
Ik lees elk week bij, moet ik op alles reageren. Ik kan alleen maar modereren binnen 3 sub forums en daar loopt alles goed.[/quote]

Ik heb je nergens genoemd. Ik weet ook dat je het druk hebt, zeker privé maar je doet je moderatorwerk naar behoren denk ik want niemand heeft over je geklaagd. Maar dat er iets moet veranderen is een ding dat zeker is.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ik denk eigenlijk dat dit forum een hoge graad van zelfregulering heeft. In principe kun je alles makkelijk af met 1 admin en 1 of 2 moderators, als die alledrie ook maar 3 keer per week online zouden zijn. Heel veel houdt elkaar wel in bedwang om het zo te zeggen, het enige werk eraan is om af en toe een spam accountje eraf te mikken. Zo spannend is het allemaal niet. Maar ja, als je gewoon maandenlang je neus niet laat zien, dan gaat het uiteindelijk heus wel een keer fout ja. Jeroen heeft dit gewoon veel te ver laten komen, terwijl dat totaal niet nodig was geweest. Al had hij er maar een kwartiertje per week even naar gekeken. Maar als ook dat bij herhaling gewoon teveel gevraagd blijkt te zijn, dan moet er wel wat anders gebeuren ja.
Ruud H Nederland
Lid
Lid

Bericht door Ruud H »

Ilosab schreef: 12 aug 2017, 14:19 Er zijn veel leden verbannen, vooral die kennis van zaken hadden op bepaalde gebieden. En als veel kennis verloren gaat wordt zo'n forum ook oninteressant.
Onlangs had Jeroen zich gemeld op het forum en zou hij wat vaker aanwezig zijn, niet dus. Ik ben er bang voor dat het met dit forum dezelfde kant op gaat als met het forum wat in België was jaren geleden. Dat was ook een leuk forum maar werd verkocht aan de Verzamelaarsmarkt dus dat ging ter ziele.

Grivnagozer moderator - laatste keer op forum op 1 juli.
Munthunter webmaster - laatste keer op forum op 6 juli.
Rinuske moderator - laatste keer op forum op 16 november 2014.
Koiboyke moderator - laatste keer op forum op 29 juni.
Robin moderator - laatste keer op forum op 17 mei.
Atox moderator/webmaster - laatste keer op forum op n.n.
Ik schrik hier van, het is niet van de laatste tijd dus :roll:
Met vriendelijke groet, Ruud H :LoneRanger:
Christian Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Christian »

Ruud, begrijp mij niet verkeerd. Dat de personen van vroeger niet echt actief zijn weten we. Belangrijkste is dat we met de huidige leden een leuk en spontaan kennis almanak hier hebben.

Ook ik ben iemand die op dit forum een niet actief account heeft.
Meer dan 10 jaar geleden ben ik destijds zacht gezegd op mijn pik getrapt, door slechte persoonlijke omstandigheden afstand van alles gedaan van vroeger (ander discussie punt) :lollig:

Het hield me lang tegen om hier weer aan te melden, uiteindelijk gedaan paar jaar geleden.

Ik weet hoe het was, maar was vroeger alles beter? Het was anders, voor mij.

Laten we met z’n allen er wat moois van maken!!
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

@Ron Tholen ik ben het wel een beetje met Alfred eens, sommige zaken zoals naamsveranderingen, donateursbijdragen, persoonlijke aanvallen, gewenste reclame zou toch beter gereguleerd kunnen worden met "frisse" moderators, die ook een topic kunnen aanwakkeren zoals jijzelf vaak doet in bijv. OP DAT WIJ NIET VERGETEN. Dat geeft ook mooie discussies en leermomenten. Als beginners zien dat er weinig verkeer op dit forum is, zal het nieuwe animo ook niets worden. Ik ben ook van mening dat die oude moderators niets meer toevoegen en juist de desinteresse laat zien!
Dit verhaal is nu 3 keer aangekaart door 3 terugkomende leden die ook wel topics plaatsen, dus ik ben zeker van mening dat het relevant is.
En nog erger een gezonde discussie hierover wordt gewoon afgekapt door een moderator die wel actief is :thumb down:

De wensen die sommige leden hebben op een forummarktplaats of iets dergelijks worden bijvoorbeeld volledig genegeerd, Ik vond het best een goede actie van Michiel om zijn "ontzamelen" juist aan forumleden eerder te gunnen, tegen gereduceerde prijzen. Dat is hoe je publiek aantrekt! Niet door alleen te voorzien in droog leesvoer.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

@CorioCoins,

Ik zou het ook wel willen, maar we krijgen de middelen en de vrijheden niet van de forumeigenaar. Daarnaast laat in ieder geval bij mij, de ict kennis hier voor te wensen over.
Het is absoluut geen onwelwillendheid.

Elke keer opnieuw wordt het opgerakeld, echter kunnen we er als huidige moderatoren niets mee.
Op de een of andere manier krijgen we dat maar niet over de buhne.

Hopelijk schept dit duidelijkheid, en als er leden zijn die zich blijven storen is dat hun goed recht, maar weet dan in ieder geval dat het niet zal veranderen.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Ron het is niet als aanval bedoeld, maar zoals je ziet valt het "moderator" gebeuren wel meerdere nieuwkomers op, wellicht kunnen jullie toch eens om de tafel gaan zitten om een oplossing te verzinnen, dat kost denk ik minder energie en kan nog leuk zijn ook, dan telkens het hele riedeltje weer opnieuw aan te horen?

Betreffende een Forummarkt, misschien een idee om gewoon iedereen die het wilt een topic aan te laten maken, met daarin hetgeen wat hij of zij wilt verkopen.
- Het geeft wat extra posts
- Forumleden zijn vaak gunnend naar elkaar
- Zo creëer je wellicht ook interactie met mensen die "eenmalig" op het forum komen voor een taxatie, zij kunnen het getaxeerde dan aanbieden?
Daar is echt geen ict oplossing voor nodig denk ik.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

CorioCoins schreef: 03 feb 2022, 12:00 Ron het is niet als aanval bedoeld, maar zoals je ziet valt het "moderator" gebeuren wel meerdere nieuwkomers op, wellicht kunnen jullie toch eens om de tafel gaan zitten om een oplossing te verzinnen, dat kost denk ik minder energie en kan nog leuk zijn ook, dan telkens het hele riedeltje weer opnieuw aan te horen?

Betreffende een Forummarkt, misschien een idee om gewoon iedereen die het wilt een topic aan te laten maken, met daarin hetgeen wat hij of zij wilt verkopen.
- Het geeft wat extra posts
- Forumleden zijn vaak gunnend naar elkaar
- Zo creëer je wellicht ook interactie met mensen die "eenmalig" op het forum komen voor een taxatie, zij kunnen het getaxeerde dan aanbieden?
Daar is echt geen ict oplossing voor nodig denk ik.
@CorioCoins: Het probleem is dat geen enkele moderator nog Ron in de achterkant van het forum kunnen, hierdoor is het onmogelijk om aanpassingen in het forum te maken.
We hebben al meerdere pogingen gedaan maar de eigenaar wil deze codes niet afstaan. We hebben geprobeerd om het forum te kopen van hem, dat wil hij niet. Wij kunnen dus ook geen inactive moderators verwijderen, ook Ron kan dat niet, alleen de eigenaar van het forum kan dat.
Het is dus een beetje oneerlijk dat de actieve moderators worden "aangevallen"over iets of om iets waar we met de beste wil van de wereld geen verandering in kunnen brengen, puur en alleen omdat wij die rechten niet hebben en ook niet krijgen van de eigenaar.

De huidige situatie is van dien aard dat wanneer de eigenaar besluit om het forum te verwijderen alles weg is, we kunnen ook geen backup maken van de database...

Betekend dus dat we alleen maar kunnen doen wat we nu doen: spam verwijderen en zorgen dat e.e.a zo schoon mogelijk blijft.

Het is wat mij betreft geen enkel probleem of bezwaar als er een verkoop topic wordt gemaakt, het lijkt mij dan wel dat we dat op dezelfde manier doen als het nieuwe aanwinsten topic zodat het modereren ook eenvoudig blijft. Overigens moet het naar mijn mening dan wel gaan over particulieren die iets aan te bieden hebben, geen handelaren dus, anders is het forum niets meer dan een extra verkoop site maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is: de wil is er wel bij de actieve moderators maar we kunnen niet meer dan wat we nu doen bij gebrek aan rechten en de eigenaars - lees- forum super admin login

Groet, Arjen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik snap wel wat hiervoor allemaal is geschreven, degenen die over alle rechten gaan van het forum zijn Jeroen en Atox, waar je dus niets meer van hoort en die bepalen wat er met het forum gebeurd. Maar volgens mij zijn er nog steeds leden die een bijdrage als donateur geven om het forum draaiende te houden want dat zal ook geld kosten. Als niemand meer een bijdrage levert wat gebeurd er dan met het forum?
Christian Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Christian »

Duidelijk Arjen :thumb up:
Arjena3 schreef: 03 feb 2022, 12:33 Het is wat mij betreft geen enkel probleem of bezwaar als er een verkoop topic wordt gemaakt, het lijkt mij dan wel dat we dat op dezelfde manier doen als het nieuwe aanwinsten topic zodat het modereren ook eenvoudig blijft. Overigens moet het naar mijn mening dan wel gaan over particulieren die iets aan te bieden hebben, geen handelaren dus, anders is het forum niets meer dan een extra verkoop site maar dat is mijn persoonlijke mening.

Groet, Arjen
wat betreft dit onderwerp, vandaar mijn idee eens om het anders om te doen. Niet wat heb je aan te bieden maar wat zoek je.

"Gezocht rubriek" net als "nieuwe aanwinsten" mocht iemand desbetreffende munt of bankbiljet PB naar diegene sturen en het bericht citeren met reactie iets van PB gestuurd.
Zodat iedereen weet dat het bericht oud/afgehandeld is.

Even hersenspinsel
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef: 03 feb 2022, 13:06 Ik snap wel wat hiervoor allemaal is geschreven, degenen die over alle rechten gaan van het forum zijn Jeroen en Atox, waar je dus niets meer van hoort en die bepalen wat er met het forum gebeurd. Maar volgens mij zijn er nog steeds leden die een bijdrage als donateur geven om het forum draaiende te houden want dat zal ook geld kosten. Als niemand meer een bijdrage levert wat gebeurd er dan met het forum?
Als niemand meer een financiele bijdrage levert dan is het de vraag wat er dan gebeurd en ook daar hebben de moderators dus geen enkele mogelijkheden in.
De eigenaar kan besluiten het forum te verwijderen omdat het hem dan geld kost, of niet natuurlijk.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Christian schreef: 03 feb 2022, 13:10 Duidelijk Arjen :thumb up:
Arjena3 schreef: 03 feb 2022, 12:33 Het is wat mij betreft geen enkel probleem of bezwaar als er een verkoop topic wordt gemaakt, het lijkt mij dan wel dat we dat op dezelfde manier doen als het nieuwe aanwinsten topic zodat het modereren ook eenvoudig blijft. Overigens moet het naar mijn mening dan wel gaan over particulieren die iets aan te bieden hebben, geen handelaren dus, anders is het forum niets meer dan een extra verkoop site maar dat is mijn persoonlijke mening.

Groet, Arjen
wat betreft dit onderwerp, vandaar mijn idee eens om het anders om te doen. Niet wat heb je aan te bieden maar wat zoek je.

"Gezocht rubriek" net als "nieuwe aanwinsten" mocht iemand desbetreffende munt of bankbiljet PB naar diegene sturen en het bericht citeren met reactie iets van PB gestuurd.
Zodat iedereen weet dat het bericht oud/afgehandeld is.

Even hersenspinsel
Dat zou prima kunnen werken :thumb up:
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

De kosten van het forum worden door Jeroen zelf betaald, eventuele donaties worden daarop in mindering gebracht.
Er is op dat gebied dus geen risico, Jeroen heeft nimmer aan gegeven te willen stoppen.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

rtholen schreef: 03 feb 2022, 13:49 De kosten van het forum worden door Jeroen zelf betaald, eventuele donaties worden daarop in mindering gebracht.
Er is op dat gebied dus geen risico, Jeroen heeft nimmer aan gegeven te willen stoppen.
Het is zeker niet mijn bedoeling om iets dergelijks te insinueren.

Maar de werkelijkheid is wel zo dat wij als moderator team / leden geheel afhankelijk zijn van de eigenaar omdat niemand anders
in de ict kant van het forum kan. Op zich niet erg als de eigenaar ook aktief zou zijn.....
Sigismund Liberia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Sigismund »

Beide voorstellen van zowel Bert en Christian zijn een goed idee.
Het zou voor positieve interactie brengen op het forum.
Doen dus :thumb up:
Groeten luc

Terug naar “Het Praathuis”