Hopelijk heb je ze dus bewust gekocht en ben je niet in de valsstrik gelopen. Valse munten kopen is geen schande hoor, er zijn vele verzamelaars van deze munten. Natuurlijk zijn eigentijdse vervalsingen dan gewilder dan een replica, maar toch.manuel schreef:het "ergste" is nog dat ik deze zelf heb gekocht![]()
(bewust puur om het verschil te kunnen zien en voelen)

helemaal mee eens! en nog erger: een stuk dat je voor echt koopt en geen weten hebt dat ie vals is, en dan uiteindelijk toch vals is...Spaarvarken schreef:Troep troep en nog eens troep. uit China komt steeds meer. Mijn advies niet kopen die rommel. Waarom zou je hun aanmoedigen in hun beleid dat ze er geld mee kunnen verdienen.
O.a. gezien valse zilveren afslag duit Holland 1739
Vervalsing scheepjesschelling 1678 enkhuizen in UNC! uit eigen collectie ha ha ha heel geloofwaardig. Ebay zou eigenlijks China moeten bannen, maar helaas vandaar de belachelijke regels van het zetten van replica erop. Ik gruw van deze rommel. OP ebay nederland zie je ze ook replica te koop net echt etc.
ik gruw van de mensen die deze troep maken en verhandelen. Dit gaat het echt het hele munten verzamelen verpesten voor veel mensen. En wat voor lol is er aan om rommel in je boek te stoppen. Ik verzamel zelf ook vervalsingen (eigentijds) Maar dit is rommel pur sang. Hoefde je je eerder druk te maken over zeldzame jaargangen straks moet je je nog zorgen gaan maken of je cent van wilhelmina 1948 wel echt is.
Als er China of Singapore Hong Kong in de advertentie staat afblijven. Het is vals. Geen van de aangeboden munten is in China aangeland noch hebben deze daar gecirculeerd.
Ook ik ben heel blij. Wellicht heel interessant om een lijst met afbeeldingen te maken welke munten zijn vervalst? Ik zie dit ook als studiemateriaal.Ilosab schreef:Ik ben blij met dit topic en de foto's die zijn geplaatst. Ik heb veel Nederlandse munten, heb ze eens laten nakijken door een veilinghandelaar en die vetelde me dat ik allemaal echt munten heb. Ik denk er hetzelfde over als Herman, zou niet weten of een munt vals is of niet dus ik ben blij dat er aandacht aan besteed wordt.
Gr. Alfred
Jep die valse van 1863 heb ik in mijn bezit.andres schreef:Het zijn overigens helemaal geen zeldzame of dure Willem III rikssen,
maar de 1853 en 1863 jaartallen zullen ongetwijfeld ook nagemaakt worden.
voor 30euro per stuk koop je een echte in ZF van de getoonde jaartallen.
ik ben benieuwd of het gewicht van 25 gram en de diameter van 38mm,
een beetje over eenstemmen met die van de originale exemplaren ?