In 1998 bestond Den Haag 750 jaar. Ter gelegenheid van dit feit werden er 5 Haagse Jantjes uitgegeven waarmee je in Den Haag mee kon betalen. Ik verzamel dit soort munten niet maar als geboren Hagenaar moest ik ze wel aanschaffen.
Gr. Alfred
's-Gravenhage
Moderator: Arjena3
's-Gravenhage
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Tasu,
Als verzamelaar van o.a. roulatiemunten vanaf Willem I is dit nu niet bepaald mijn verzamelgebied maar er is altijd wel iets waar je een zwak voor blijft houden. Naast de Haagse Jantjes heb ik de kennismakingset van de euro en de gewokkelde set van het afscheid van de gulden.
Van mijn werk kreeg ik ooit eens in mijn Kerstpakket het boek " De Laatste Gulden ". (Op forumveiling staat er ook eentje van me). Mijn exemplaar heb ik gevuld met inderdaad de laatste Nederlandse munten t.w. 2 centen van 1980 en stuivers, dubbeltjes, kwartjes, guldens, rijksdaalders en 5 gulden munten van 2001.
Nostalgie ten top.
Gr. Alfred.
Als verzamelaar van o.a. roulatiemunten vanaf Willem I is dit nu niet bepaald mijn verzamelgebied maar er is altijd wel iets waar je een zwak voor blijft houden. Naast de Haagse Jantjes heb ik de kennismakingset van de euro en de gewokkelde set van het afscheid van de gulden.
Van mijn werk kreeg ik ooit eens in mijn Kerstpakket het boek " De Laatste Gulden ". (Op forumveiling staat er ook eentje van me). Mijn exemplaar heb ik gevuld met inderdaad de laatste Nederlandse munten t.w. 2 centen van 1980 en stuivers, dubbeltjes, kwartjes, guldens, rijksdaalders en 5 gulden munten van 2001.
Nostalgie ten top.
Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Re: 's-Gravenhage
In 2004 werden ook nog eens 5 Blufjes uitgegeven. Voor afbeeldingen zie nieuwe aanwinsten week 51 2011.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Den haag... Speciaal voor alle Haagse (en ook die ene Honghaagse) Harries...
Particulier noodgeld WO-I Pariculier deelnamebewijs in de Coöperatie WO-I Niet uitgegeven Noodgeldbon ter waarde van ƒ 10,= Eind WO-II
Particulier noodgeld WO-I Pariculier deelnamebewijs in de Coöperatie WO-I Niet uitgegeven Noodgeldbon ter waarde van ƒ 10,= Eind WO-II
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Heel mooi spul maar dat zat er wel in want alles wat uit het Haagse komt ziet er goed uit op mij na dan.
Groeten, Alfred
Groeten, Alfred