Ik heb een briefje uit Oostenrijk, uit 1916. Kan iemand hier iets meer over vertellen? Ik zag in andere topics wel wat interessante links voorbij komen van websites, maar denk probeer het hier eerst.
Het is 1 Krone Oostenrijk of 1 Korona Hongarije volgens mij uit 1916 van de Oostenrijks/Hongaarse bank.
Voor zover ik het kan bekijken is het biljet ongeveer 1 euro waard want het is een veel voorkomend biljet.
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Tot 1918 was de Donaumonarchie actief. Na de eerste wereldoorlog werden nieuwe landen als Bosnia-Herzegovina, Hongarije, Tsechoslowakije gevormd, waartoe de residus van het oude keizerrijk voorzien werd met de opdruk DEUTSCH-OSTERREICH. De biljetten werden gestempeld in 1918 en circuleerden door tot en met 1923.Daarna in 1924 neemt de Oostenrijkse republiek een nieuwe munteenheid aan, de Schilling.