De 1 gulden en de 2 1/2 gulden 1980 in coincard.
Moderator: maarten89
-
- Superlid
De 1 gulden en de 2 1/2 gulden 1980 in coincard.
1 gulden dubbelkop en de 2 1/2 gulden uit 1980 ter ere van de inhuldiging van Koningin Beatrix. Nu in gelimiteerde verzamelverpakking!
Voorzijde: dubbelportret van Juliana en Beatrix naar links, daarboven '30 APRIL 1980'
Keerzijde: gekroond Nederlands wapen, daaronder 'NEDERLAND - 1 GULDEN'
Bron : KNM
Groet
Dick
Voorzijde: dubbelportret van Juliana en Beatrix naar links, daarboven '30 APRIL 1980'
Keerzijde: gekroond Nederlands wapen, daaronder 'NEDERLAND - 1 GULDEN'
Bron : KNM
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Re: De 1 gulden en de 2 1/2 gulden 1980 in coincard.
Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
-
- Superlid
Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
De prijs is 10 euro per coincard excl. € 2,95 verzendkosten.
Groet
Dick
-
- Senior lid
Helaas heb ik bijna hetzelfde bericht geplaats.Dick schreef:Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
Groet
Dick
De coincards heb ik toch maar besteld omdat ze door de KNM worden heruitgegeven.
Zo heb ik onlangs van de oostenrijkse munt ook de herslag van de Maria-Theresia Taler gekocht.
Het blijven lokkertjes, maar mooi zijn ze ook.
http://www.muenzeoesterreich.at/produkt ... sien-taler
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
-
- Superlid
Kunnen ze ook niet zeggen dat ze het nergens gelezen hebben.Oom Dagobert schreef:Helaas heb ik bijna hetzelfde bericht geplaats.Dick schreef:Robin.Robin schreef:Wat kosten deze uiterst zeldzame verzamelobjecten?
Groet
Dick
De coincards heb ik toch maar besteld omdat ze door de KNM worden heruitgegeven.
Zo heb ik onlangs van de oostenrijkse munt ook de herslag van de Maria-Theresia Taler gekocht.
Het blijven lokkertjes, maar mooi zijn ze ook.
http://www.muenzeoesterreich.at/produkt ... sien-taler
Groet
Dick
-
- Senior lid
Toe maar! TWEE topics voor de kartonliefhebber over dezelfde waanzin!
Martin
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Als ze ze nou in het zilver zouden uitbrengen...
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
-
- Senior lid
Dan zou het HER-uitgeven zijn toch? Die bestaan er al 157!!!!Robin schreef:Als ze ze nou in het zilver zouden uitbrengen...
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
-
- Superlid
smaken en meningen verschillen gelukkig.Martin schreef:Toe maar! TWEE topics voor de kartonliefhebber over dezelfde waanzin!
Martin
Groet
Dick
maar waarom zo duur?
Waarom kunnen ze een gewone 5 euro munt "gratis" in een kartonnetje steken en voor 5 euro op het postagentschap verkopen en moet je voor een munt met numismatische waarde van minder dan een euro 9 euro betalen voor een stukje karton??????????
Ik snap best dat er verzamelaars zijn die een bepaal gevoel in hun broek voelen bij het aanzien van dat karton, maar dit gaat nergens meer over.
Zag pas op een veiling een erasmus in coincard voor ruim 40 euro afslagen worden. Belachelijk.
Waarom kunnen ze een gewone 5 euro munt "gratis" in een kartonnetje steken en voor 5 euro op het postagentschap verkopen en moet je voor een munt met numismatische waarde van minder dan een euro 9 euro betalen voor een stukje karton??????????
Ik snap best dat er verzamelaars zijn die een bepaal gevoel in hun broek voelen bij het aanzien van dat karton, maar dit gaat nergens meer over.
Zag pas op een veiling een erasmus in coincard voor ruim 40 euro afslagen worden. Belachelijk.
-
- Senior lid
Toch ben ik blij dat ik hem zo in mijn verzameling heb zitten. Ook bij postzegels heb je FDC, dan krijg je de zegels gestempeld op een envelop, toch betalen de filatelisten er ook een hoop meer voor dan de zegelwaarde. Dus belachelijk zou ik het niet noemen.neozion schreef:maar waarom zo duur?
Pecunia non olet
vind ik geen vergelijking eigelijk. bij fdc postzegels gaat het ook om de stempel.
hier gaat het alleen om een stukje karton. Maar goed, dit gaat een welles nietes verhaal worden ben ik bang voor.
(spaar zelf ook de 5 euro munten in coincard, maar als je opeens ipv 5 euro 14 euro moet betalen voor een 5 euro in coincard zou ik er toch echt mee stoppen)
hier gaat het alleen om een stukje karton. Maar goed, dit gaat een welles nietes verhaal worden ben ik bang voor.
(spaar zelf ook de 5 euro munten in coincard, maar als je opeens ipv 5 euro 14 euro moet betalen voor een 5 euro in coincard zou ik er toch echt mee stoppen)
Tja ik snap dit ook niet.
Die dubbelkop munten waren op zich wel leuk, maar ja die vis je een keer als bijvangst uit een setje munten en klaar. Dan heb je ze ook nog eens gecirculeerd wat voor mij meer charme heeft dan UNC/FDC.
Waarom iemand voor die kaartjes dan extra voor zou willen betalen, en ook nog eens 10 euro, kan ik even niet bij.
Laatst 20 muntjes uit grabbelton, dat was een tientje. Daar zaten muntjes bij tussen 1900 en 1960 van leuke wereldlanden, echt geen Belgie of zo maar Oost Afrika, Brazilie, noem maar op. Stel je voor dat iemand dan vraagt om een ruil te doen, mijn munten tegen de genoemde coin cards, ik zou niet weten of ik moest of
Die dubbelkop munten waren op zich wel leuk, maar ja die vis je een keer als bijvangst uit een setje munten en klaar. Dan heb je ze ook nog eens gecirculeerd wat voor mij meer charme heeft dan UNC/FDC.
Waarom iemand voor die kaartjes dan extra voor zou willen betalen, en ook nog eens 10 euro, kan ik even niet bij.
Laatst 20 muntjes uit grabbelton, dat was een tientje. Daar zaten muntjes bij tussen 1900 en 1960 van leuke wereldlanden, echt geen Belgie of zo maar Oost Afrika, Brazilie, noem maar op. Stel je voor dat iemand dan vraagt om een ruil te doen, mijn munten tegen de genoemde coin cards, ik zou niet weten of ik moest of
Laatst gewijzigd door Houtenmunt op 28 feb 2013, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Volledig lid
Ik heb pas geleden zo'n setje gekocht in een heel mooi doosje met deksel en een gratis penning
Ik heb hier toch nog zo'n 4,50 (inclusief verzendkosten) voor betaald
Dus om het in een kartonnetje te kopen voor 12,95 inclusief verzending??????/
Ik heb hier toch nog zo'n 4,50 (inclusief verzendkosten) voor betaald
Dus om het in een kartonnetje te kopen voor 12,95 inclusief verzending??????/
Hier is maar weer eens aangetoond dat ze in Utrecht helemaal de kluts kwijt zijn. Wat een ongelovelijke rotzooi
Ze weten zelf ook wel dat die prijs totale waanzin is maar ze werken op het gemoed van de coincard verzamelaar om in dit kroningsjaar nog wat overgebleven bagger op een dure manier te slijten via een coincard. Ik verzamel ook coincards maar ik prakkizeer er niet over om een guldenmunt in een verzameling euro coincards te plaatsen. En het aantal van 1500 moet je ook maar met een korreltje zout nemen want als het op is dan zorgen ze wel voor aanvulling.
Groeten, Alfred
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik verzamel alle coincards (NL), of er nu guldens, euries of penningen inzitten. Ik ben er zo een die het geweldig vindt en heb het geld ervoor over.
Vanmiddag om 13.05 uur besteld.
Vanmiddag om 13.05 uur besteld.
Tja, ik begrijp de ophef hierover echt niet, voor de echte coincard verzamelaar is dat tientje natuurlijk geen belemmering om niet tot aankoop over te gaan.
Ik bedoel waar hebben we het over
Groeten , Cor.
Ik bedoel waar hebben we het over
Groeten , Cor.
Oke nog 1 vergelijking dan. Ik neem 10 euro, wat inderdaad geen groot bedrag is maar toch wel genoeg om wat leuks voor uit te zoeken.
Ik snuffel even rond op marktplaats of een beurs, en koop dan het volgende: een zilveren gulden Wilhelmina + een zilveren halve gulden Wilhelmina bijvoorbeeld.
Of nee, toch maar een overgewaardeerde munt in een stukje karton.
Ik snuffel even rond op marktplaats of een beurs, en koop dan het volgende: een zilveren gulden Wilhelmina + een zilveren halve gulden Wilhelmina bijvoorbeeld.
Voor een verzamelaar van dit soort producten maakt het natuurlijk niet uit of hij voor dat zelfde tientje een zilveren gulden van wilhelmina kan kopen, die is alleen geintresseerd in dergelijke muntjes in een leuk stukje karton.Houtenmunt schreef:Oke nog 1 vergelijking dan. Ik neem 10 euro, wat inderdaad geen groot bedrag is maar toch wel genoeg om wat leuks voor uit te zoeken.
Zo heeft iedereen zijn verzamelgebied.
Groeten, Cor.
Op zich vind ik het interessant om te zien wat er allemaal aan verschillende verzamelgebieden zijn.
Bijvoorbeeld dat bericht van "mijn verzameling in 3 maanden" met antieke munten, ver buiten mijn verzamelgebied en boven mijn budget, maar wel interessant om te bekijken.
Maar dit ruikt voor mij erg naar oplichting, misschien dat ik het daarom niet kan begrijpen.
Bijvoorbeeld dat bericht van "mijn verzameling in 3 maanden" met antieke munten, ver buiten mijn verzamelgebied en boven mijn budget, maar wel interessant om te bekijken.
Maar dit ruikt voor mij erg naar oplichting, misschien dat ik het daarom niet kan begrijpen.
De KNM mag vragen wat hij wil voor een dergelijk product echter moet je jezelf afvragen of je ook bereid bent om dit te betalen, daar is waar het omgaat.Houtenmunt schreef:Op zich vind ik het interessant om te zien wat er allemaal aan verschillende verzamelgebieden zijn.
Jij vindt het oplichting, dan kan ik je een tip geven, koop het niet !!
Ik koop het ook niet omdat het totaal niet mijn verzamelgebied is, maar was dit wel zo dan betaalde ik gewoon 10,- euro hiervoor.
Groeten, Cor.
-
- Donateur
mag ik terug denken aan dat euro dubbeltje met een oranje 10 erop
voor E4.95
voor E4.95
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Hilversum.: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Hilversum.: :thumb up:
-
- Senior lid
Op de site van de KNM kan ik ze al niet meer vinden. Uitverkocht?japansehans schreef:Hier is maar weer eens aangetoond dat ze in Utrecht helemaal de kluts kwijt zijn. Wat een ongelovelijke rotzooi
Pecunia non olet
Zolang mensen er geld voor over hebben, blijven ze met troep komen. Misschien moet ik zelf eens zo een verpakkingsmachine kopen...