Suriname 25000 Gulden

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Suriname 25000 Gulden

Bericht door Ilosab »

Het is een schitterend biljet. Ik vind trouwens de hele serie mooi. Als je ze allemaal naast elkaar legt dan is het een schitterend gezicht. Suriname heeft zowiezo veel kleuren gebruikt in hun papiergeld. Als verzamelaar van de overzeese gebiedsdelen heb ik die serie uiteraard. Qua prijs heb je inderdaad gelijk maar v.w.b. die serie had ik een mazzeltje. Zoals iedereen weet probeer ik ieder jaar naar de Papermoneyfair in Valkenburg te gaan en meestal lukt me dat wel. Ik kwam er een keer en er stond een handelaar die o.a. papiergeld uit Suriname verkocht. Hij had deze serie te koop voor de overweldigende som van 30 euro. Ik heb mezelf niet afgevraagd of hij überhaupt wel wist wat het waard was maar voor 30 euro verdwenen ze heel snel in mijn verzameling. Ik had er al 2 of 3 maar die heb ik later nog eens verkocht.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dat artikel van Gerardo ken ik ook, zowaar geplaatst op 2e Kerstdag 2009, hij had toen zeker niets te doen.
De prijs van 250 euro voor alleen het 25000 gulden biljet verrast me toch enigszins, aardig aan de hoge kant. Maar ik moet toegeven dat als ik eenmaal een biljet heb gekocht dat ik me dan verder niet meer verdiep in de eventueel stijgende prijzen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Herman,

nu snap ik wel waarom je geverfde/gekleurde munten wilt zien....

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

llinde schreef:Herman,nu snap ik wel waarom je geverfde/gekleurde munten wilt zien.... Luit
Je zou er kleurenblind van worden maar zo bij elkaar is het toch een geweldige serie Luit?

Gr. Alfred
surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe »

Herman schreef:Ik plaats gewoon mijn complete Suriname vogelserie, weten we allemaal (ook muntenverzamelaars waar we het over hebben!!)
Je zou toch als je dit ziet, gewoon ook met biljetjes willen beginnen, ja toch? :thuink: :gniffel:

Herman
inderdaad, pas maar op, bij mij is het ook ooit met de 5 gulden hiervan begonnen. :lach:
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:maar zo bij elkaar is het toch een geweldige serie Luit?
Helemaal mee eens!! Ik houd ook wel van kleurige bankbiljetten, zeker als het ook nog eens om tropische natuurmotieven gaat.
Ik mis ook best de bankbiljetten ui Nederland zoals de zonnebloem en de vuurtoren...

Ben er alleen nooit toe gekomen om ze te gaan verzamelen, maar je weet maar nooit...

Luit
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Herman schreef:Wie zouden er allemaal zoal mee gaan, op zo'n numismatische oversteek? :jajajaja:
P.S. Zie net dat Luit toch de kleurige zijde niet geheel afzweert, die trekken we wel over de streep voor de bankbiljetten en misschien zelfs kleurige munten :sarcasm1:
Nou, reken maar niet op mij om naar Engeland te gaan voor een numismatische oversteek want ik heb helemaal niets met Engeland. Één keer geweest en helemaal niet bevallen. Voorlopig even niet i.v.m. privé beslommeringen. T.z.t. naar Schotland is een heel ander verhaal, geweldige rondreis gemaakt over de Highlands maar ik denk niet dat het numismatische gedeelte daar vertoefd.
Zouden we het nog meemaken dat Luit ook papiergeld gaat verzamelen, het moet niet gekker gaan worden.

Gr. Alfred
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Ilosab schreef:Zouden we het nog meemaken dat Luit ook papiergeld gaat verzamelen, het moet niet gekker gaan worden.
Je weet maar nooit, ik heb ook wel wat biljetten:

Afbeelding

Voor Herman wat te weinig kleur denk ik...
Biljet is overigens wel uit dezelfde omgeving als het biljet uit deze topic.

Luit

Terug naar “Zuid Amerika”