5 euro cent afwijkende kleur
Re: 5 euro cent afwijkende kleur
Nee wacht rustig even af en neem geen overhaaste beslissingen. Wellicht kan deze misslag nog wel eens een mooi bedrag opleveren... Die 400 euro geven ze over een paar maanden ook nog wel.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Dat weet je maar nooit, zoals je zelf al hebt gezegd, het is wat de gek er voor geeft en in de loop der tijd worden er steeds meer misslagen gevonden, en zijn de meeste gekken voorzien en gaat de prijs omlaag.Munthunter schreef:Die 400 euro geven ze over een paar maanden ook nog wel.
Luit
-
Senior
- Volledig lid

De getoonde afbeeldingen zijn helaas te onscherp om te kunnen gebruiken in een verdere beoordeling. Een goede scan i.p.v. een foto zou wellicht kunnen helpen indien je geen scherpere foto's kunt maken. Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het exacte gewicht (laten wegen bij de lokale apotheker of juwelier).
De beoordeling verder daargelaten, indien je zelf geen afwijkende munten verzameld, lijkt € 400,00 me een heel aardige opbrengst. Hoewel ik me nooit zozeer met prijzen heb beziggehouden denk ik dat de prijzen voor dergelijke misslagen (er even van uitgaande dat het inderdaad om een foutieve rondel gaat) in de eerste jaren van de euro tot maximaal zo'n € 1000,00 à € 1200,00 liepen. De 'oudgedienden' op euro-misslagengebied op de grotere Duitse muntenfora kunnen daarover wellicht nog wat meer duidelijkheid verschaffen. Je zou eventueel nog een paar dagen kunnen wachten om te zien of er nog hoger geboden wordt.
Uit numismatisch oogpunt hoop ik wel dat mijn resterende vragen alsnog beantwoord worden.
Groeten,
Senior
De beoordeling verder daargelaten, indien je zelf geen afwijkende munten verzameld, lijkt € 400,00 me een heel aardige opbrengst. Hoewel ik me nooit zozeer met prijzen heb beziggehouden denk ik dat de prijzen voor dergelijke misslagen (er even van uitgaande dat het inderdaad om een foutieve rondel gaat) in de eerste jaren van de euro tot maximaal zo'n € 1000,00 à € 1200,00 liepen. De 'oudgedienden' op euro-misslagengebied op de grotere Duitse muntenfora kunnen daarover wellicht nog wat meer duidelijkheid verschaffen. Je zou eventueel nog een paar dagen kunnen wachten om te zien of er nog hoger geboden wordt.
Uit numismatisch oogpunt hoop ik wel dat mijn resterende vragen alsnog beantwoord worden.
Groeten,
Senior
Hallo, hoe is het afgelopen met je 5 cent munt, ik heb namelijk precies de zelfde, afwijkend gewicht iets dunner aan 1 kant niet perfect rond en niet magnetisch en goudkleurig(net als de 20 centen) dus exact het zelfde eigenlijk. Ben wel benieuwd.