VOC Zilveren rijder 1739 op MP

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

VOC Zilveren rijder 1739 op MP

Bericht door Jan W »

http://link.marktplaats.nl/570187701

Lijkt mij een vervalsing toe.
michel2602
Volledig lid
Volledig lid

Re: VOC Zilveren rijder 1739 op MP

Bericht door michel2602 »

Inderdaad een duidelijke replica, bepaalde details zijn veel te vaag/onscherp in vergelijk met andere delen van de munt. Waarschijnlijk zo uit China geimporteerd voor enkele dollars, in de hoop even flink te scoren over de rug van een onwetende of onoplettende verzamelaar. Erg jammer, dit soort praktijken.
andres

Bericht door andres »

Je kan deze munt melden bij marktplaats:
helemaal onderaan de pagina staat: in strijd met de regels --> aanmelden als : valse munt aangeboden als echt
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ik heb MP een berichtje gestuurd. Afwachten wat ze doen. Ik denk trouwens niet dat hier een echte verzamelaar intrapt.
michel2602
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door michel2602 »

Een ervaren (ik denk dat je dat bedoelt met "echte"?) verzamelaar zal hier wel niet intrappen, maar iemand die net begint met verzamelen kon er wel eens voor vallen.
andres

Bericht door andres »

Op Marktplaats brengt rotzooi vaak veel geld op, en op het goede spul wordt meestal , veel te weing geboden.
Zet deze nep munt in op 5 euro en de biedingen stromen binnen, blijkbaar gaan bieders af op andere bieders, en zo drijven ze de prijs lekker op.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Op MP is de munt inmiddels verdwenen. Misschien is de munt verkocht of wellicht heeft de melding geholpen dat het hier om een valse munt ging? Ik heb in ieder geval geen reactie van MP ontvangen op mijn mailtje.

Terug naar “Valse munten”