wat is hier mis mee

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

sangi4711 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

wat is hier mis mee

Bericht door sangi4711 » 22 jan 2021, 19:23

Uit een nalatenschap boven water gekomen, mogelijk misslag gulden 1964, zie ook brief Koninklijk Kabinet van Munten, Penningen en gesneden stenen.

Zelf zie ook wel een afwijking in de beeltenissen, maar zijn gewicht, diameter, dikte, niet magnetisch voor zover ik kan vaststellen identiek.

Wat staat mij te doen om volledige uitsluitsel te krijgen wat hier speelt, misslag of vervalsing ?

Ik hoor graag jullie adviezen.

Ignas Janssens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

spatbord
Donateur
Donateur

Re: wat is hier mis mee

Bericht door spatbord » 22 jan 2021, 19:53

Als de heer Enno van Gelder het niet wist, dan denk ik niet dat er hier op het forum iemand zal zijn die het wel weet. (Dat neemt niet weg dat sommigen misschien denken dat ze meer weten dan Enno van Gelder...) :lollig:

Je zou eens contact op kunnen nemen met Schulman in Amsterdam of Heritage Auctions in IJsselstein. Met die brief erbij is het toch een leuke set!

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 23 jan 2021, 16:43

Wellicht is het wat handiger om betere foto's te plaatsen van de "afwijkende" munt alleen en wellicht is het mogelijk om ook het hele randschrift te duidelijk te fotograferen.

Ik zie vanaf de foto niet echt heel veel verschillen (behalve in kwaliteit) en een van de echtheidskenmerken doet wel vermoeden dat het om een "origineel" exemplaar gaat. Overigens de brief met handtekening van Enno erbij geeft al een significante meerwaarde aan deze munt!

Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins » 24 jan 2021, 14:10

CorioCoins schreef:
23 jan 2021, 16:43
Wellicht is het wat handiger om betere foto's te plaatsen van de "afwijkende" munt
Op basis van deze foto's ben ik niet zeker van de verschillen die ik meen te zien. Wat mij o.a. opvalt is de kop van de 'J' van Juliana, maar dit kan een buts blijken...

Mvgr, Mel

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”