Postellende

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Coinmaster Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Postellende

Bericht door Coinmaster » 24 jun 2021, 18:32

Laatste tijd wat bankbiljetten via Ebay en Delcampe gekocht. Helaas heeft een op de vier biljetten geleden onder het vervoer met als gevolg vouwen in het (UNC) bankbiljet. Echt balen, maar ik ben vast niet alleen?
Misschien beter een beurs afwachten?

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Postellende

Bericht door Ilosab » 24 jun 2021, 18:52

Misschien ligt het aan de verkoper. Ik koop via eBay wel eens bij een handelaar in Engeland en die verpakt de biljetten altijd tussen karton en dan in een envelop met daarop de tekst niet vouwen. Ik heb heel veel bij hem gekocht en nooit iets mee gebeurd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Coinmaster Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Coinmaster » 24 jun 2021, 19:44

Tja, ze zijn op zich wel goed verpakt (tussen stevig karton in een plastic mapje), maar vandaag nog eentje uit Quatar, aangetekend nog wel, maar helaas..
30,- euro koste het biljet incl. verzending, niet onoverkomelijk, maar wel jammer.

Ger1 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Ger1 » 24 jun 2021, 21:25

Ja, dat kan gebeuren, maar ik denk dat het karton niet stevig (hard) genoeg was.

Ik heb een biljet in een oud boekje klussen in en om het huis naar Alfred in Hongarije gestuurd zonder problemen.
Misschien optie om er gelijk een oud boekje van een euro bij te kopen.

Mvg, :) .

p.s. maar hij laat al zijn klussen nog steeds door anderen uitvoeren. :D .

surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 24 jun 2021, 22:01

Coinmaster schreef:
24 jun 2021, 18:32
Laatste tijd wat bankbiljetten via Ebay en Delcampe gekocht. Helaas heeft een op de vier biljetten geleden onder het vervoer met als gevolg vouwen in het (UNC) bankbiljet. Echt balen, maar ik ben vast niet alleen?
Misschien beter een beurs afwachten?
Nooit problemen mee gehad. Zelfs met amper bescherming gaat het eigenlijk altijd goed.

Nouja, 1x maar die was dubbelgevouwen verstuurd.... was dan ook geen handelaar of verkoper met ervaring :lach:
Verzamelaar van bankbiljetten.

Coinmaster Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Coinmaster » 25 jun 2021, 08:54

Dank voor de reacties!
:thumb up:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 25 jun 2021, 09:22

Ger1 schreef:
24 jun 2021, 21:25
Ik heb een biljet in een oud boekje klussen in en om het huis naar Alfred in Hongarije gestuurd zonder problemen.
Misschien optie om er gelijk een oud boekje van een euro bij te kopen.

Mvg, :) .

p.s. maar hij laat al zijn klussen nog steeds door anderen uitvoeren. :D .
Klopt, inmiddels zijn ze alweer bezig. Klussen doe ik niet bij 40 graden, eigenlijk niet bij iedere temperatuur. :lollig:
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”