..Waar kom jij vandaan?
-
- Moderator
Zelfs de kleinste stad van nederland... Bronkhorst (niet die van het lintje)..hier om de hoek!
(dat roepen ze altijd..maar blijkt in realiteit de op 2 na kleinste)
Groet, Robin.
(dat roepen ze altijd..maar blijkt in realiteit de op 2 na kleinste)
Groet, Robin.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
-
- Moderator
Deventer wel!alfred schreef:Amsterdam is geen provincie, nooit geweest ook.
...die hebben in 1698 nog een eigen provinciale generaliteits gulden uitgegeven...

BERTJE!

Groet, Robin.
-
- Volledig lid
!!..AMSTERDAM..!!
Hallo Boeren,
Ook boeren zijn welkom op het forum..!!
Helaas Londoh, ik moet als geboren en getogen Amsterdammer zeggen,
dat je een aantal mensen boos hebt gemaakt.
Voorlopig staat Noord-Holland er niet best voor, de koplopers
zijn de "boeren" , Noord-Brabant en Overijssel.
Groetjes Peter.
Voorlopig staat Noord-Holland er niet best voor, de koplopers
zijn de "boeren" , Noord-Brabant en Overijssel.
Groetjes Peter.
IK VERZAMEL .. NEPGELD .. RECLAMEGELD .. SCHOOLGELD .. SPEELGELD ..
TESTNOTES .. IMITATIEBILJETTEN .. PENNINGEN .. KERMISTOKENS .. ETC.
Groetjes Peter.. www.NEPGELD.nl ..!!
Re: !!..AMSTERDAM..!!
Kom Neppert,NEPGELD schreef:Hallo Boeren,
Niet zo overdrijven, een geintje mot kenne of kom je soms uit Noord dat zou e.e.a. verklaren.

Hallo Londoh,Kom Neppert,
Niet zo overdrijven, een geintje mot kenne of kom je soms uit Noord dat zou e.e.a. verklaren.
Sinds wanneer neem jij een ..neppert.. serieus.

P.S. ik woon in het centrum.
Groetjes Peter.
IK VERZAMEL .. NEPGELD .. RECLAMEGELD .. SCHOOLGELD .. SPEELGELD ..
Hi PeterNEPGELD schreef: Hallo Londoh,
Sinds wanneer neem jij een ..neppert.. serieus.![]()
P.S. ik woon in het centrum.
Groetjes Peter.
Centrum, ja dan ben je echt, zijn we bijna buren, deze in Oud West.
-
- Moderator
Lon, de 'Kolenkit' is dat ook oud-West?Londoh schreef:deze in Oud West
Daar vlakbij woonden m'n ouders toen ik geboren werd...Lang Lang Geleden...
Groet, Robin.
Hi Robin,r.veldema schreef:Lon, de 'Kolenkit' is dat ook oud-West?Londoh schreef:deze in Oud West
Daar vlakbij woonden m'n ouders toen ik geboren werd...Lang Lang Geleden...
Groet, Robin.
Nee dat is Nieuw -West. Toen Londoh nog een Londohtje was waren ze dat land aan het opspuiten. Ik ben in de Kinkerbuurt geboren, echte aggenebisjbuurt toen (volgens mijn ouders) Na veel omzwervingen woon ik er weer en voel me er thuis, veel buitenlanders natuurlijk, maar ik vind dat kleurrijk.
-
- Moderator
Haha!
M'n vader komt uit West-Indië ...voelde ie zich in West Mokum waarsch nog een beetje thuis...
Woon nou in het verre oosten (nog 5 minuten verder en ik zou elke week Bratwurst eten
)
... m'n buren aan de ene kant zijn Indo's..aan de andere kant Molukkers en daarnaast Chinezen..
....en, de enige waar ik me aan stoor zijn de schreeuwerige boeren (sorry maar dat zijn ze dus écht!) op de hoek....
Verder heel fijn wonen hier met: de dijken, de Rijn en de Ijssel met bijbehorende recreatieplassen, de Bossages: Montferland en de Posbank...en de Arnhemse meisjes (hoewel de Nijmeegse leuker zijn)..
en niet te vergeten veel steden met een flinke munthistorie (Nijmegen, 's Heerenberg, Arnhem, Zutphen, Huissen) in de buurt.
Groet, Robin

M'n vader komt uit West-Indië ...voelde ie zich in West Mokum waarsch nog een beetje thuis...
Woon nou in het verre oosten (nog 5 minuten verder en ik zou elke week Bratwurst eten
... m'n buren aan de ene kant zijn Indo's..aan de andere kant Molukkers en daarnaast Chinezen..
....en, de enige waar ik me aan stoor zijn de schreeuwerige boeren (sorry maar dat zijn ze dus écht!) op de hoek....
Verder heel fijn wonen hier met: de dijken, de Rijn en de Ijssel met bijbehorende recreatieplassen, de Bossages: Montferland en de Posbank...en de Arnhemse meisjes (hoewel de Nijmeegse leuker zijn)..
en niet te vergeten veel steden met een flinke munthistorie (Nijmegen, 's Heerenberg, Arnhem, Zutphen, Huissen) in de buurt.
Groet, Robin

Hi Robin,r.veldema schreef:Haha!
M'n vader komt uit West-Indië ...voelde ie zich in West Mokum waarsch nog een beetje thuis...![]()
Woon nou in het verre oosten (nog 5 minuten verder en ik zou elke week Bratwurst eten)
Verder heel fijn wonen hier met: de dijken, de Rijn en de Ijssel met bijbehorende recreatieplassen, de Bossages: Montferland en de Posbank...en de Arnhemse meisjes (hoewel de Nijmeegse leuker zijn)..![]()
Groet, Robin
Ik zou nergens anders kunnen wonen dan Amsterdam, maar Amsterdammers zijn hier zeldzaam. Ik woon op een trap met 8 woningen. Ik hoor veel bekakte accentjes met bijpassend gedrag, alleen mijn benedenbuurvrouw is Amsterdams. Verder 2 woningen met Marokannen, 1 weduwe en 1 gescheiden vrouwtje. In de buurt veel middenstand Turken, Marokkanen en Perzen (Christenen). In het park tegenover mij zitten vaak Oostblokkers flessen met wit vuurwater leeg te halen. Op de hoek woont een vrouwtje die helemaal in het zwart is gekleed, met een kap over haar hoofd, als het mooi weer is dan loopt ze met balen schapenwol naar buiten, spreid een zeiltje uit en gaat die wol zitten drogen, ze zit er naast gaan zitten haken. Vlakbij de Ten Mate markt, veel van die Surinaamse vrouwen met van die immense wiegelende konten als bagagedragers, en van die schitterende Ethiopische en Eritrese vrouwen. Marokkaanse marktkooplieden die plat Amsterdams spreken. Eigenlijk veel provincialer dan in de provincie. In de supermarkt alleen maar jonge Turkse en Marokkaanse meiden, de een nog mooier dan de ander allemaal vriendelijk en goed Nederlands sprekend. Overigens is het voor mij bijna een must om in een multiraciale omgeving te wonen, dat is toch de toekomst van onze aarde, alles mengen zodat er 1 ras ontstaat. Dat zal Wilders niet leuk vinden.
Buiten Amsterdam vind ik alleen de kop van Noord-Holland, Gelderland en Overijssel leuk De rest kunnen ze voor wat mij betreft onder water zetten.

De Munttoren, Amsterdam
De naam van de toren verwijst naar het feit dat er in de 17e eeuw munten werden geslagen. De toren kreeg zijn huidige naam in het Rampjaar 1672, toen Amsterdam tijdelijk het recht van muntslag kreeg omdat Franse troepen grote delen van het land bezit hielden, en het niet mogelijk was zilver en goud te transporteren naar de muntplaatsen Dordrecht en Enkhuizen. In het wachthuis werd munt geslagen.
Houdt mijnheer er wel een beetje rekening mee dat mijn munthoudertjes NIET waterdicht zijn???londoh schreef: Buiten Amsterdam vind ik alleen de kop van Noord-Holland, Gelderland en Overijssel leuk De rest kunnen ze voor wat mij betreft onder water zetten.![]()
Jeroen uit Noord Brabant!

Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Je zou kunnen overwegen om naar zolder te verhuizen, het leger vaart vast wel een paar keer per week langs met noodrantsoenen. En de koningin komt langs kan je kijken of dat hoofd hetzelfde is die op je eurootjes staatMunthunter schreef:Houdt mijnheer er wel een beetje rekening mee dat mijn munthoudertjes NIET waterdicht zijn???londoh schreef: Buiten Amsterdam vind ik alleen de kop van Noord-Holland, Gelderland en Overijssel leuk De rest kunnen ze voor wat mij betreft onder water zetten.![]()

Wat mij betreft steken ze de randstad af en schuiven het de noordzee inlondoh schreef:Je zou kunnen overwegen om naar zolder te verhuizen, het leger vaart vast wel een paar keer per week langs met noodrantsoenen. En de koningin komt langs kan je kijken of dat hoofd hetzelfde is die op je eurootjes staatMunthunter schreef:Houdt mijnheer er wel een beetje rekening mee dat mijn munthoudertjes NIET waterdicht zijn???londoh schreef: Buiten Amsterdam vind ik alleen de kop van Noord-Holland, Gelderland en Overijssel leuk De rest kunnen ze voor wat mij betreft onder water zetten.![]()

Haha, zonder de Randstad zijn jullie echt op landbouw en veeteelt aangewezenWillem schreef:Wat mij betreft steken ze de randstad af en schuiven het de noordzee inlondoh schreef:Je zou kunnen overwegen om naar zolder te verhuizen, het leger vaart vast wel een paar keer per week langs met noodrantsoenen. En de koningin komt langs kan je kijken of dat hoofd hetzelfde is die op je eurootjes staatMunthunter schreef:
Houdt mijnheer er wel een beetje rekening mee dat mijn munthoudertjes NIET waterdicht zijn???

-
- Moderator
Re: ..Waar kom jij vandaan?
Uit de baarmoeder
Als de randstad in zee zou vallen zou er vanzelf weer op andere plaatsen een financieel hart komen. Voordeel is wel dat we meteen van het fileprobleem af zijn!!!
Veel van de talenten die in de Ranstad wonen komen toch ook echt van het platteland. Zo gaan die dingen gewoon. Over een paar eeuwens is de randstad mogelijk van geen enkel belang meer. Niemand die het weet.

Als de randstad in zee zou vallen zou er vanzelf weer op andere plaatsen een financieel hart komen. Voordeel is wel dat we meteen van het fileprobleem af zijn!!!

verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
Mooie stad achter de duinenDaveW schreef:Den haag Zuid Holland

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
ik kom uit Ridderkerk een rustig dorp onder de rook van rotterdam.

Elk papierke is er weer 1
-
- Senior lid
zelf ben ik geboren Venlo.
Vader geboren in Maasbree.
Moeder geboren in Mülheim an der Ruhr (Duitsland).
Opa vaderskant geboren in Venlo.
Opa Moederskant geboren in Maasbree.
Oma vaderskant geboren in Lage Zwaluwe.
Oma Moederskant geboren in Brüggen (Duitsland).
Maar oorspronkelijk komt mijn familie van vaderskant uit de buurt van Luik (Belgie)
Dus daar kom ik allemaal vandaan.
Vader geboren in Maasbree.
Moeder geboren in Mülheim an der Ruhr (Duitsland).
Opa vaderskant geboren in Venlo.
Opa Moederskant geboren in Maasbree.
Oma vaderskant geboren in Lage Zwaluwe.
Oma Moederskant geboren in Brüggen (Duitsland).
Maar oorspronkelijk komt mijn familie van vaderskant uit de buurt van Luik (Belgie)
Dus daar kom ik allemaal vandaan.

Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
GELDERLAND! Dicht bij Zevenaar in de buurt