..Waar kom jij vandaan?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.

..UIT WELKE ( PROVINCIE ) KOM JE..??

FRIESLAND
4
2%
GRONINGEN
6
3%
DRENTHE
6
3%
OVERIJSSEL
13
7%
GELDERLAND
19
10%
FLEVOLAND
5
3%
NOORD-HOLLAND
26
14%
ZUID-HOLLAND
34
18%
UTRECHT
11
6%
ZEELAND
4
2%
NOORD-BRABANT
24
13%
LIMBURG
14
7%
BELGIE
22
12%
ANDERS
2
1%

Totaal aantal stemmen: 190

NEPGELD Nederland
Volledig lid
Volledig lid

..Waar kom jij vandaan?

Bericht door NEPGELD »

Hallo Verzamelaars,

Misschien een goed idee om eens te kijken waar iedereen zo vandaan
komt in Nederland ( of Belgie ).
Vandaar deze ..POLL.. uit welke provincie kom je..??

Groetjes Peter.
IK VERZAMEL .. NEPGELD .. RECLAMEGELD .. SCHOOLGELD .. SPEELGELD ..
TESTNOTES .. IMITATIEBILJETTEN .. PENNINGEN .. KERMISTOKENS .. ETC.

Groetjes Peter.. www.NEPGELD.nl ..!!
Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Haha!

Als Virgo uit Gelria win ik met de 2 topscores toch de wereldcup!

Groet, Robin.

Updeet....blijkt dat de gelderlanders alleen maar wat sneller waren met invullen vd Poll....
Laatst gewijzigd door Robin op 15 jul 2010, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Laarbeek - Noord Brabant :D
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Interessante pol, ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
NEPGELD Nederland
Volledig lid
Volledig lid

!!..AMSTERDAM..!!

Bericht door NEPGELD »

Hallo Alfred,

Bedankt voor je reactie, de poll wordt al flink ingevuld..!!

Groetjes Peter ( Noord-Holland )
IK VERZAMEL .. NEPGELD .. RECLAMEGELD .. SCHOOLGELD .. SPEELGELD ..
TESTNOTES .. IMITATIEBILJETTEN .. PENNINGEN .. KERMISTOKENS .. ETC.

Groetjes Peter.. www.NEPGELD.nl ..!!
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Het is op dit moment een 'nek aan nek' race tussen 3 plaatsen, wie weet hoe snel dit nog kan gaan veranderen! :lol:
Londoh

Bericht door Londoh »

Natuurlijk is zo een poll grappig, maar wat voor conclusies zou je eruit kunnen trekken? Je zou m.i. ook de bevolkingsaantallen per provincie er bij moeten betrekken. Deze waren per 1 – 1 – 2005 als volgt.

Friesland 642.977
Groningen 575.072
Drenthe 483.369
Overijssel 1.109.432
Gelderland 1.972.010
Flevoland 356.859
Noord-Holland 2.599.103
Zuid-Holland 3.458.381
Utrecht 1.711.291
Zeeland 379.978
Noord-Brabant 2.411.359
Limburg 1.136.695

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat een van de conclusies zonder deze bevolkingscijfers zou kunnen zijn dat boeren spaarzamer zijn dan stadsmensen. Daarbij komt het probleem of je Brabant als boerenprovincie moet aanmerken? Brabanders zouden dat niet leuk vinden, maar een Amsterdammer die in Brabant komt ruikt overal mest en lacht zich wezenloos in Eindhoven vanwege de dorpse sfeer die daar hangt. :lol:
rinuske

Bericht door rinuske »

een ras brabander ben ik
bij dit schrijven gaan we op kop!! :twisted:
Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Londoh schreef:maar een Amsterdammer die in Brabant komt ruikt overal mest en lacht zich wezenloos in Eindhoven vanwege de dorpse sfeer die daar hangt.
Daarentegen copuleren ze ongeveer evenveel! :wink:

Groet, Robin.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

Overijssel +1 :D
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

soort mensen

Bericht door leon voorn »

de uitslag hangt ook af van de meeste
typpetjes per provincie...
geef toe het zijn altijd wel erg typerende figuren
die munten en bankbiljetten verzamelen.
ook zijn er meer oudere mensen die verzamelen
dan jeugdige,die hebben andere intresses...
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Rotterdam.
tja..
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

import

Bericht door leon voorn »

ik ben een geimporteerde drenth,voel me geen drenth.
geboren en getogen in kudelstaart,aalsmeer!
Londoh

Bericht door Londoh »

Uit Amsterdam, staat er niet bij, ze weten zeker niet waar dat legt :wink:
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

londoh schreef:Uit Amsterdam, staat er niet bij, ze weten zeker niet waar dat legt :wink:
Al die keren dat ik in Amsterdam (op de wallen o.a) ben geweest, vraag ik mij altijd af in welk land ik ben geraakt :lol:

Gr. Willem
Londoh

Bericht door Londoh »

Gerardo schreef:De meeste mensen die in Amsterdam wonen zijn geen Amsterdammers maar komen ergens anders vandaan.
En heel veel (echte) Amsterdammers wonen ergens anders in Noord Holland.
Maak je geen zorg Gerardo, ik ben een echte, geboren in het WG. Hoewel vaak en lang in het buitenland gewoond. Sinds 1999 heb ik weer een appartementje midden in mijn geboortebuurt Oud West tegenover een park met ganzen, eenden, zwanen, meerkoeten, halsbandparkieten, eksters, net Brabant hiero :lol:
Londoh

Bericht door Londoh »

Willem schreef:
londoh schreef:Uit Amsterdam, staat er niet bij, ze weten zeker niet waar dat legt :wink:
Al die keren dat ik in Amsterdam (op de wallen o.a) ben geweest, vraag ik mij altijd af in welk land ik ben geraakt :lol:

Gr. Willem
Als ik buiten Amsterdam kom neem ik altijd mijn paspoort mee :lol: en voor sommige provincies een tolk
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Amsterdam is geen provincie, nooit geweest ook. :D

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:Amsterdam is geen provincie, nooit geweest ook. :D

Gr. Alfred
Hè, Hè kom je daar nu pas achter, is een STAD en anders dan alle anderen. Vaak durven mensen er niet eens te kommen, behalve als die boeren allemaal oranje dragen en/of de beest willen uithangen :lol:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

londoh schreef:
Ilosab schreef:Amsterdam is geen provincie, nooit geweest ook. :D Gr. Alfred
Hè, Hè kom je daar nu pas achter, is een STAD en anders dan alle anderen. Vaak durven mensen er niet eens te kommen, behalve als die boeren allemaal oranje dragen en/of de beest willen uithangen :lol:
Weet ik dat het een stad is, zelfde soort stad als Den Haag, zeker v.w.b. het openbaar vervoer. Zijn ze in Amsterdam een nieuwe tunnel aan het bouwen ( volgens mij voor een metro ) en de omwonende huizen gaan verzakken en vertonen scheuren. In Den Haag hebben ze een tramtunnel gebouwd en die heeft 6 maanden onder water gestaan.
Trouwens, als Hagenees kom ik graag in Amsterdam, gezellige stad met veel bezienswaardigheden. Als ik logé's heb uit Hongarije dan is de eerste tour naar Amsterdam.
Daar speelt ook mijn favoriete Nederlandse voetbalclub. Heeft een mooi stadion maar voor concerten is het waardeloos.

Ben je nu tevreden?

Je had het de laatste tijd zeker te druk met dat artikel over Hoorn maar je bent weer ouderwets bezig.

Gr. Alfred
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef: Weet ik dat het een stad is, zelfde soort stad als Den Haag, zeker v.w.b. het openbaar vervoer. Zijn ze in Amsterdam een nieuwe tunnel aan het bouwen ( volgens mij voor een metro ) en de omwonende huizen gaan verzakken en vertonen scheuren. In Den Haag hebben ze een tramtunnel gebouwd en die heeft 6 maanden onder water gestaan.
Je had het de laatste tijd zeker te druk met dat artikel over Hoorn maar je bent weer ouderwets bezig.

Gr. Alfred
Den Haag is toevallig ook een stad waar ik zonder bezwaar kom, ik zat laatst te denken wanneer ik voor het laatst in Rotterdam ben geweest, 10-tallen jaren geleden, kwam er gister nog langs op weg naar Antwerpen. Utrecht en Eindhoven, waar ik wellis kom vind ik echt een straf.

Nadat ik alles in het werk had gesteld om het De Ruiter topic te verzieken heb ik even rust genomen, er gebeurd gewoon weinig hiero. Vandaag maak ik een beetje lol en geef wat commentaar hier en daar.

Dat artikel over Hoorn heb ik in Mei 2007 geschreven en ben ik aan het recyclen. Ook op mijn blog is het komkommertijd.
Laatst gewijzigd door Londoh op 16 jul 2010, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

londoh schreef:
Ilosab schreef:Amsterdam is geen provincie, nooit geweest ook. :D

Gr. Alfred
Als ik in Amsterdam ben kom ik ook de beest uithangen, dus ben ik volgens jouw een boer.
En nog iets, als er geen boeren zijn, heb jij niets te vreten :lol:

Gr. Willem
Londoh

Bericht door Londoh »

Willem schreef:Als ik in Amsterdam ben kom ik ook de beest uithangen, dus ben ik
volgens jouw een boer.
En nog iets, als er geen boeren zijn, heb jij niets te vreten :lol:

Gr. Willem
Kijk Willem jij gaat naar de Wallen, daar zijn beesten zeer welkom. :wink: Ik bedoel meer die provinciaaltjes die naar de Jordaan en zo gaan, zich volgieten en dan lallend over straat lopen te zingen “geeft mijn maar Amsterdam” “bij ons is de Jordaan effies een bushokkie slopen en bij de kastelein moeilijk doen over de vertering. Uitgekken noemen ze dat.

Sorry Wim, ik koop mijn eten niet bij de boer maar in de supermarkt
Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

londoh schreef:Sorry Wim, ik koop mijn eten niet bij de boer maar in de supermarkt
SUPER de BOER? :wink:

Afbeelding

Groet, Robin (ook WG geboortig...maar al vele tientallen jaren tevreden habiterend in Boeronië)
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

ook in het oosten hebben we steden, ik woon in stad Delden, 1333, met het machtige aantal van 7000 inwoners. :wink:

Terug naar “Het Praathuis”