Nederlands of en andere taal?

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Nederlands of en andere taal?

Bericht door Ger1 »

Ik heb een paar vragen over het communiceren in een andere taal dan Nederlands.
Als men op een buitenlandse site een vraag stelt doet men dat dan in de taal van het land waar dat forum staat?
Ik persoonlijk doe dat dan wel en doe mijn best omdat zo goed als mogelijk te doen.

Ik kan mij wel voorstellen dat men in eerste instantie (als men de taal beheerst) op de vraag een antwoord geeft in de taal van de vraagsteller.
Maar niet dat men hele discussies gaat voeren in een buitenlandse taal.

Als men dat dan ook gaat doen in Frans, Italiaans, Spaans, Portugees, Zweeds, Noors, Duits, Hongaars, Grieks, Russisch, Chinees, Japans, enz. enz.
Dan kan meer dan de helft van de leden het hier op het forum niet meer volgen.
Of gaat men er maar vanuit dat iedereen dat wel kan?

Mvg, :) .

PS,
Ik bedoel hiermee moeten buitenlanders die hier vragen stellen zich aanpassen aan onze taal of de vragen in dat geval alleen in het Engels stellen?
Laatst gewijzigd door Ger1 op 13 okt 2022, 09:57, 3 keer totaal gewijzigd.
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Re: Nederlands of en andere taal?

Bericht door willemo »

:twisted: gebeurd ook echt zoveel…
...........afwezig..... :wave:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Op een buitenlandse veiling geef ik de voorkeur aan Engels of Duits.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Nederlanders zijn een volk dat zich snel aanpast aan anderstaligen. Het gevaar zit hem in het verkeerd begrijpen wanneer je de vreemde taal
niet goed machtig bent. Met Engels kun je de hele wereld over ook al is het wat behelpen. Als oud zeeman heb ik van alles geprobeerd, zelfs
Swahili omdat ik voornamelijk op ZuidOost Afrika voer. Maar ga je over techniek praten haal er dan een tolk bij, dat gaat ook voor munten op
volgens mij.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Ik heb er ook geen moeite mee als buitelanders in het Engels of Duits een vraag stellen. Het is incidenteel en juist wel leuk dat ze iets Nederlands verzamelen en hun weg naar ons hebben gevonden.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Als ik de taal niet machtig ben, doe ik het zelf in het Engels. Ik spreek op zich wel wat Frans en Duits, maar ik waag me er toch niet aan om het te schrijven.

Tegenwoordig kun je ook de vertaalsite deepl gebruiken. Die is echt heel goed. Veel beter dan Google translate.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Het Praathuis”