Vraagje, rustig hier ?
Vraagje, rustig hier ?
Hallo mede verzamelaars,
Misschien trap ik een open deur in maar wat is het rustig hier op het Forum.
Komt dit door de tijd van het jaar of zijn er gewoon minder mensen die verzamelen/bodemvondsten doen ?
Groet Ruud H
Misschien trap ik een open deur in maar wat is het rustig hier op het Forum.
Komt dit door de tijd van het jaar of zijn er gewoon minder mensen die verzamelen/bodemvondsten doen ?
Groet Ruud H
Met vriendelijke groet, Ruud H 

Re: Vraagje, rustig hier ?
Hee Ruud,
Het schijnt een stuk rustiger te zijn dan in de periode toen je hier eerder was. Sowieso is het deze maand nog rustiger dan afgelopen maanden.
In december was een nieuw lid dit ook al opgevallen. Petertje geloof ik.
Het ligt aan ons allemaal om dit forum actief te houden, echter tijden zijn ook veranderd en daarmee ook de manier van contact houden, informatie opzoeken en dergelijke.
Ik zou zeggen, zodra het kan vanwege een virus, grote forummeeting.
Het schijnt een stuk rustiger te zijn dan in de periode toen je hier eerder was. Sowieso is het deze maand nog rustiger dan afgelopen maanden.
In december was een nieuw lid dit ook al opgevallen. Petertje geloof ik.
Het ligt aan ons allemaal om dit forum actief te houden, echter tijden zijn ook veranderd en daarmee ook de manier van contact houden, informatie opzoeken en dergelijke.
Ik zou zeggen, zodra het kan vanwege een virus, grote forummeeting.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland en Groot Brittannië met name 1937-1970
www.muntenvanxander.nl
www.muntenvanxander.nl
Ja er is al veel over gezegd, voor mij is de grote vraag of een forum op deze manier nog wel van deze tijd is. Anderzijds staat er een schat aan informatie op.
Dat het wat rustiger is op het forum maakt het forum niet minder belangrijk.
Er is zoveel informatie op terug te vinden over allerlei onderwerpen.
Tijden veranderen dus ook de manier hoe wij communiceren, er zijn bijvoorbeeld heel veel groepen op facebook om maar iets te noemen.
en ik als ik voor mijzelf spreek staat de verzamel hobby op dit moment op een lager pitje, ik verzamel nog steeds, ga naar veilingen ed maar ben er gewoon minder actief mee bezig, mede door corona in mijn geval.
Het forum zal met pieken en dalen gaan, iedere dag valt er wel iets te lezen hier dus wat dat betreft denk ik dat het forum nog lang niet dood is
fijne dag
Er is zoveel informatie op terug te vinden over allerlei onderwerpen.
Tijden veranderen dus ook de manier hoe wij communiceren, er zijn bijvoorbeeld heel veel groepen op facebook om maar iets te noemen.
en ik als ik voor mijzelf spreek staat de verzamel hobby op dit moment op een lager pitje, ik verzamel nog steeds, ga naar veilingen ed maar ben er gewoon minder actief mee bezig, mede door corona in mijn geval.
Het forum zal met pieken en dalen gaan, iedere dag valt er wel iets te lezen hier dus wat dat betreft denk ik dat het forum nog lang niet dood is
fijne dag
10 jaar geleden waren er een aantal leden zeer actief met de euromunten, dagelijks waren er wel berichten over de nieuwste uitgifte. Op èèn of andere manier is dit vrijwel still komen te liggen.
De leden die nu zeer actief zijn op het forum, verzamelen vooral oudere munten en bankbiljetten. Hier staat al zeer veel informatie over op het forum, waardoor er maar weining nieuwe informatie bij komt. Maar rubrieken zoals de nieuwe aanwinsten zijn nog steeds populair, waardoor het forum best nog wel levendig is. Maar wel een op een andere manier dan 10 jaar geleden.
De leden die nu zeer actief zijn op het forum, verzamelen vooral oudere munten en bankbiljetten. Hier staat al zeer veel informatie over op het forum, waardoor er maar weining nieuwe informatie bij komt. Maar rubrieken zoals de nieuwe aanwinsten zijn nog steeds populair, waardoor het forum best nog wel levendig is. Maar wel een op een andere manier dan 10 jaar geleden.
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
Dat heb je goed verwoord Sander,sgtravel schreef: ↑31 jan 2022, 12:46 10 jaar geleden waren er een aantal leden zeer actief met de euromunten, dagelijks waren er wel berichten over de nieuwste uitgifte. Op èèn of andere manier is dit vrijwel still komen te liggen.
Want het is inderdaad heel erg rustig aan het euro front.
Zo zijn er wel meer hoofdstukken waar het logischerwijs ook rustig is.
Ik vind het nog wel meevallen en zou persoonlijk niet veel meer lezen dan wat ik nu doe.
Dat komt omdat ik nog andere hobby’s heb dan alleen numismatiek.
En door de corona zit ik al meer dan anders voor de pc.
Mvg,

Rustig aan het Euro front, de Moderator is al ff niet meer online geweest lijkt mij.Ger1 schreef: ↑31 jan 2022, 14:59Dat heb je goed verwoord Sander,sgtravel schreef: ↑31 jan 2022, 12:46 10 jaar geleden waren er een aantal leden zeer actief met de euromunten, dagelijks waren er wel berichten over de nieuwste uitgifte. Op èèn of andere manier is dit vrijwel still komen te liggen.
Want het is inderdaad heel erg rustig aan het euro front.
Zo zijn er wel meer hoofdstukken waar het logischerwijs ook rustig is.
Ik vind het nog wel meevallen en zou persoonlijk niet veel meer lezen dan wat ik nu doe.
Dat komt omdat ik nog andere hobby’s heb dan alleen numismatiek.
En door de corona zit ik al meer dan anders voor de pc.
Mvg,.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Nog een Moderator die al een tijdje niet online is geweest op het euro front.

Als iemand anders veel van euro"s weet kan diegene zich melden en het misschien nieuw leven inblazen. Dat zou leuk zijn voor het forum. Want er zijn zat mensen die euro"s verzamelen.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Ook in de metaaldetectie hoek is de beheerder al een poosje afwezig.

En daar geldt hetzelfde. Het is logisch dat mensen op een gegeven moment stoppen. Niet iedereen blijft 15 jaar hetzelfde doen. En dat is dan een kans voor nieuwe mensen om in te stappen. Dat het forum er is, dat is geregeld. We moeten het met z'n alleen draaiend en levendig houden.
Snap ik niks van, Euro's zijn dodelijk saai namelijk. Ook de biljettenkoenmunten schreef: ↑31 jan 2022, 22:46 Als iemand anders veel van euro"s weet kan diegene zich melden en het misschien nieuw leven inblazen. Dat zou leuk zijn voor het forum. Want er zijn zat mensen die euro"s verzamelen.
![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)
Er is gewoon te weinig of bijna geen jeugd die verzameld.
En wat betreft Euro munten ik denk dat er veel verzamelaars mee gestopt zijn.
Te duur en te veel setjes om bij te houden.
Groeten luc
En wat betreft Euro munten ik denk dat er veel verzamelaars mee gestopt zijn.
Te duur en te veel setjes om bij te houden.

Groeten luc
Ruud jij bent een van de weinige die na een melding dat het hier rustig is zelf wel veel berichten plaatst.

Waarschijnlijk omdat je een oudgediende bent met nog echt verzamelbloed in de aderen.
Ik heb begrepen dat je in beide groepen actief bent dus wat let je om hier weer leven in te blazen.
Bij metaaldetectie is op dit moment de vutter de enige die hier nog leuke en interessante berichten plaatst.

Mvg,

Ja logisch. Je abonneren op al die setjes die vanzelf wel een keer op de mat ploffen, daar is precies NUL "verzamelplezier" aan. Dat is veel meer een dwangneurose "compleet blijven".
Verzamelplezier is internet afstruinen, beurzen bezoeken, veilingen bijwonen, schimmige winkeltjes in, bakken doorpluizen, albums doorbladeren, op zoek naar net die ene munt of biljet. En na veel omzwervingen uiteindelijk iets vinden wat je verzameling nog mooier maakt. DAT is de lol van verzamelen

Er staan nog moderatoren in het forum die helemaal niets meer doen, ook niet meer op het forum komen. De webmaster die dit forum ooit is gestart bijna 1 jaar geleden. Euromunter was ruim 3 jaar geleden hier actief. Grivnagozer 3 jaar geleden. Stephan O ruim 3 jaar geleden en ga zo maar door. Ik ben geen jongen van metaaldetectie maar ik kan geweldig genieten van de topics van Vutter wat hij gevonden heeft. Ik heb in het verleden ook euromunten verzameld maar daar ben ik van afgestapt, zag het nut er niet van in om automatisch iets in de bus te krijgen. Het enige wat ikzelf nog verzamel zijn UNC losse jaarmuntjes Nederland en onze dochters coincards.
Ik houd het bij papiergeld.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
@PietjePuk190,
Je vergeet nog een belangrijk punt.
Het contact dat ontstaat met andere verzamelaars en daar heerlijk mee te kletsen over jouw of zijn verzamelgebied.
Helaas is op dit moment dat bijna onmogelijk geworden door die vervelende corona pandemie.
Maar hopelijk binnenkort weer langzaam naar het oude normaal.
Ik vind dat onze Belgische zuiderburen ook wel meer van zich mogen laten horen!
Kom op met die oude munten en biljetten uit België,
Ben zelf nog op zoek naar één gouden dukaat uit de periode 1824B t/m 1830B in redelijke staat.
Mvg,
.
Je vergeet nog een belangrijk punt.
Het contact dat ontstaat met andere verzamelaars en daar heerlijk mee te kletsen over jouw of zijn verzamelgebied.
Helaas is op dit moment dat bijna onmogelijk geworden door die vervelende corona pandemie.
Maar hopelijk binnenkort weer langzaam naar het oude normaal.
Ik vind dat onze Belgische zuiderburen ook wel meer van zich mogen laten horen!
Kom op met die oude munten en biljetten uit België,
Ben zelf nog op zoek naar één gouden dukaat uit de periode 1824B t/m 1830B in redelijke staat.
Mvg,

Ik ben nog altijd blij met dit forum. Mijn interesse is breed en ik lees graag over van alles en nog wat (munten, biljetten, detectie). Dat er in de loop van jaren een aantal oudgedienden lijken af te haken snap ik wel, dat zie je overal. Gelukkig komt er ook nieuwe aanwas terug. En zijn er nog steeds veel vragen van (nieuwe) leden, kritische stukjes, humor (van flauw tot lachend achter je PC zitten) en goed geschreven, informatieve, bijdragen.
Zelf sta ik wat stil met aanschaf van munten. Enerzijds omdat ik allerlei munten die ik graag wilde hebben intussen ook in mijn bezit heb maar ook omdat de prijzen wel heel erg gestegen zijn zodat het echt grote uitgaven worden (en ik me afvraag: word ik met deze aanschaf een gelukkiger mens?
). Maar het forum bezoek ik bijna iedere dag en ik hoop dat dit ook nog lang zo zal blijven. 

Zelf sta ik wat stil met aanschaf van munten. Enerzijds omdat ik allerlei munten die ik graag wilde hebben intussen ook in mijn bezit heb maar ook omdat de prijzen wel heel erg gestegen zijn zodat het echt grote uitgaven worden (en ik me afvraag: word ik met deze aanschaf een gelukkiger mens?

Ik denk dat er ook hoop verzamelaars zijn die niet van het bestaan van dit Forum afweten, dat zij andere vorm van media gebruiken zoals facebook.
Ik zelf heb geen facebook of andere vormen van social media. Dit forum is waar ik informatie weg haal en soort van contact heb met lotgenoten
Hopelijk wordt dat in de toekomst anders zodra het bekende virus verder afgezwakt is.
Wat betreft de euromunten kan ik mij weel voorstellen dat verzamelaars er mee stoppen, voor mij een te grote diversiteit en vooral te grote commercie geworden.
Ik zelf heb geen facebook of andere vormen van social media. Dit forum is waar ik informatie weg haal en soort van contact heb met lotgenoten

Hopelijk wordt dat in de toekomst anders zodra het bekende virus verder afgezwakt is.
Wat betreft de euromunten kan ik mij weel voorstellen dat verzamelaars er mee stoppen, voor mij een te grote diversiteit en vooral te grote commercie geworden.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland en Groot Brittannië met name 1937-1970
www.muntenvanxander.nl
www.muntenvanxander.nl
En vergeet bij de euromunten niet wat je gewoon in je portemonnee kunt vinden. Dat vind ik zelf leuker dan die unc stukken die je op internet kunt bestellen.PietjePuk190 schreef: ↑01 feb 2022, 10:19
Ja logisch. Je abonneren op al die setjes die vanzelf wel een keer op de mat ploffen, daar is precies NUL "verzamelplezier" aan. Dat is veel meer een dwangneurose "compleet blijven".
Verzamelplezier is internet afstruinen, beurzen bezoeken, veilingen bijwonen, schimmige winkeltjes in, bakken doorpluizen, albums doorbladeren, op zoek naar net die ene munt of biljet. En na veel omzwervingen uiteindelijk iets vinden wat je verzameling nog mooier maakt. DAT is de lol van verzamelen![]()
Het komt niet goed over naar nieuwe leden lijkt mij, ik had dat zelfde gevoel toen ik binnen stapte.Ilosab schreef: ↑01 feb 2022, 10:36 Er staan nog moderatoren in het forum die helemaal niets meer doen, ook niet meer op het forum komen. De webmaster die dit forum ooit is gestart bijna 1 jaar geleden. Euromunter was ruim 3 jaar geleden hier actief. Grivnagozer 3 jaar geleden. Stephan O ruim 3 jaar geleden en ga zo maar door. Ik ben geen jongen van metaaldetectie maar ik kan geweldig genieten van de topics van Vutter wat hij gevonden heeft. Ik heb in het verleden ook euromunten verzameld maar daar ben ik van afgestapt, zag het nut er niet van in om automatisch iets in de bus te krijgen. Het enige wat ikzelf nog verzamel zijn UNC losse jaarmuntjes Nederland en onze dochters coincards.

Ik ga proberen mijn best te doen

Ook voor mij is het vrijwel over: enkel nog de Belgische en de munten die ik mooi vind.
Mijn forumnaam komt nog van de beginjaren en zou eigenlijk eens hernoemd mogen worden

EurocoinsNOfun ?eurocoinsfun schreef: ↑01 feb 2022, 18:27
Ook voor mij is het vrijwel over: enkel nog de Belgische en de munten die ik mooi vind.
Mijn forumnaam komt nog van de beginjaren en zou eigenlijk eens hernoemd mogen worden![]()
www.muntenvanxander.nl
www.muntenvanxander.nl
Dan kun je toch een leuk topic over Belgische euromunten maken lijkt meeurocoinsfun schreef: ↑01 feb 2022, 18:27Ik ga proberen mijn best te doen![]()
Mijn forumnaam komt nog van de beginjaren en zou eigenlijk eens hernoemd mogen worden![]()