Ontzamelen

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
spatbord
Donateur
Donateur

Ontzamelen

Bericht door spatbord »

John Lennon schreef:Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Mijn verzameling heeft het laatste jaar maar weinig nieuwe aanwinsten gezien, en dat gaat de komende tijd niet verbeteren. Soms komen er dingen op je pad waar je geen rekening mee hield. Zo ga ik, vrij onverwachts, over een niet al te lange tijd verhuizen naar Verweggistan.

Een verzameling meenemen naar buiten de EU heeft wat haken en ogen, dus ik moet de verzameling gaan 'rationaliseren'. Het beste spul zal goed opgeborgen worden (ik ben al begonnen een diepe kuil te graven :D), maar er is ook een hoop dat weg kan/mag/moet. Doubletten, mindere kwaliteiten, 'bijvangst' uit veilingen etc. Ik ben nu begonnen met sorteren en opruimen, en zal de komende tijd hier af en toe wat dingen plaatsen die weg mogen. Misschien dat ik er anderen nog blij mee kan maken.

Qua prijsstelling geldt: alles wat ik graag kwijt wil kan in principe weg voor prijzen waar je het nergens anders tegen zult komen. Omdat ik ruimte moet maken, is in principe alles te koop, maar dat wat ik graag wil houden kan alleen weg tegen 'marktconforme' prijzen. Mocht je dus op zoek zijn naar iets specifieks, dan kun je dus altijd eens vragen wat ik heb. Bij interesse, stuur me een email (liever niet via PB, die inbox zit al bijna vol, en moet ik eerst opschonen).

Ik heb al een paar dingen op marktplaats gezet:
2 muntrollen met 5 euromunten (WNF en schilderkunst), mogen weg tegen nominaal (20x5=100 euro per rol)
Een serier herdenkingsmunten in originele verpakking in proof (ook los te koop)
Een stuiverset.

Wat er nog aan gaat komen:
Australische zilveren 1 oz munten
Coincards: een stapel koninkrijksmunt, en wat stapeltjes niet-zilveren 5 euromunten in BU, en nog een stapeltje muntgebouw met boekje
Moderne verzamelmunten in proof (zonder originele verpakking)
Juliana-albums zonder zilver
Scheepswrakmunten
Veel koninkrijk, vooral lagere kwaliteiten (dus goedkoop :)), waaronder ook zeldzame jaren.
Wat provinciaal
Laatst gewijzigd door spatbord op 17 jun 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Ontzamelen

Bericht door sjors-sjors »

Lijkt me geen makkelijke keus maar wel goed overwogen gezien de omstandigheden. Leuk dat je het deelt met het forum zodat wellicht een deel van je collectie zijn weg kan vinden naar andere leden!
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

sjors-sjors schreef: 17 jun 2021, 11:15 Lijkt me geen makkelijke keus maar wel goed overwogen gezien de omstandigheden. Leuk dat je het deelt met het forum zodat wellicht een deel van je collectie zijn weg kan vinden naar andere leden!
Dat wat ik wil houden zal ik in principe wel houden hoor. :) Maar in de loop der jaren is er een hoop vervangen door betere exemplaren, of kocht ik munten die ik nu toch niet meer zo bijzonder vind, of kocht je een lotje voor een enkele munt die erin zat. En in al die tijd heb ik vrijwel nooit munten weggedaan. Dus nu tijd voor een grote schoonmaak, omdat ik anders opslag moet hebben voor spul wat ik toch niet wil houden...
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dus ook jij gaat NL verlaten, voor werk of vanwege andere redenen? Heb ik nog mazzel, ik bleef in de EU dus kan nog verder met verzamelen. Ik neem aan dat je wel gewoon lid blijft van dit forum en eventueel wat nieuwe aanwinsten kan laten zien, al dan niet afgeleverd bij familie in NL. Ik heb nog wel familie in NL maar weinig tot geen contact meer mee. Wel hele goede vrienden die een soort van ontvangstadres hebben voor nieuwe aanwinsten die men niet naar Hongarije wil sturen. Dat combineren we dan met een pakket (pindakaas, hagelslag enz.) en 1 x per half jaar sturen we dat op via DPD, voor € 11, - mag ik 10 kg laten versturen.
Als hij niet te duur is wil ik wel een scheepswrakmunt van je overnemen, gewoon als hebbedingetje, Nederlandse geschiedenis.
Succes.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Als reisverslaafde ben ik wel erg benieuwd, waar in verwegistan je gaat wonen (wellicht ben ik een keer in de buurt :knipoog: )
Mochten er tussen de Australische 1 oz munten nog Lunar serie 1 zitten, dan heb ik wellicht wel interesse!!

In iedergeval veel succes met dit mooie avontuur :thumb up: :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik heb zojuist weer het een en ander op Marktplaats gezet, waaronder stapels met catalogi, meer dan 30 jaar Beeldenaars in mappen en een verzameling boeken. Voor alle literatuur kan er voor forumleden nog wel 10 euro van de prijs af. Dus de dingen die er voor 10 euro op staan, zijn gratis voor forumleden. :)
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik heb foto's van een flinke hoeveelheid munten hier geplaatst.
Veel koninkrijk, maar ook redelijk wat provinciaal.
Meer dan genoeg 'voor de beginnende verzamelaar', maar ook voor de gevorderde verzamelaar zit er van alles tussen. Soms hoge kwaliteiten, redelijk wat zeldzame tot zeer zeldzame stukken (maar geen zeldzame stukken in hoge kwaliteit, die hou ik zelf :)).
Mocht je op zoek zijn naar specifieke munten die hier niet tussen staan, dan kun je altijd vragen of ik wat voor je heb. Voor munten die hier niet tussen staan zal de prijs echter wel meer marktconform zijn.

Prijzen staan er niet bij, maar voor alle munten geldt dat het mijn doel is dat je dezelfde munt niet ergens anders goedkoper zult vinden. Ik sta open voor biedingen, maar voel je ook vrij door te geven waar je interesse naar uit gaat, en dan kan ik je een prijs noemen.

En voor Mika heb ik nog een speciale munt ertussen verstopt. :)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik zou iets kunnen gebruiken van Willem I maar ik weet wel zeker dat het boven mijn budget gaat dus ik neem geen moeite om je lastig te vallen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Als het je gaat om halve guldens of groter, dan zijn de prijzen zelfs voor lage kwaliteit nog steeds aanzienlijk. Maar het kleingeld is soms zeer betaalbaar...
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Tja, dat is het hem nu juist, ik heb alleen nog een halve gulden, 1 gulden, 2½ gulden en 3 gulden nodig dus je begrijpt mijn dilemma. Daarnaast gaan we binnenkort op vakantie en de kinderen willen ook plezier en dat vind ik belangrijker dan een paar muntjes.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Ik heb ook een paar muntjes bij forumlid spatbord opgehaald en ben daar erg blij mee.
Ik wens hem en zijn gezin veel geluk en voorspoed in zijn nieuwe homeland.
Laat zo af en toe nog wat horen hoe het daar met jullie gaat op dit forum.

Mvg, :) .
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, die zien we dan wel bij de nieuwe aanwinsten van augustus.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Wees niet bang, Ger, op het forum actief blijven kan ook heel goed vanuit het buitenland (zoals Alfred ons al heeft laten zien :)).

Dit keer heb ik niet een munt, maar een muntkabinet waar misschien nog iemand interesse in heeft.
50 muntladen, allen bedekt met groene vilt, en een diepe lade onderin. Laden lopen niet allemaal even soepel. Met slot. 85 cm hoog, 41 diep en 53 breed (ongeveer). Voor 80 euro mag je hem komen ophalen in Amersfoort.
IMG_20210806_103850.jpg
IMG_20210806_103825.jpg
IMG_20210806_103802.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Mooie kast, even een tip, de delen die moeten schuiven ga daar met een kaars overheen en hij schuift als de beste. :suprised:
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Dat laat ik over aan de nieuwe eigenaar. :)
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Ik neem m graag van je over spatbord!

Hartelijke groet,

Ron
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ron, je weet dat het om een leeg kastje gaat? Dat de munten er al uit zijn?
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

spatbord schreef: 06 aug 2021, 23:07 Ron, je weet dat het om een leeg kastje gaat? Dat de munten er al uit zijn?
:lach: :lach:
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Hehe jazeker! : - )
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Hé spatbord, hoe gaat het ontzamelen?
Ben je je er al een beetje doorheen, anders moet je hier weer even promoten. :knipoog:
Mvg, :)
Laatst gewijzigd door Ger1 op 17 aug 2021, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Haha, gaat maar langzaam... Het duurdere spul gaat verrassend goed, maar juist de mindere/goedkopere munten is maar weinig belangstelling voor...

Ik heb inmiddels al wel heel wat meer op marktplaats staan, inmiddels bijna al het koninkrijk van 1 cent tot rijksdaalder. Hogere denominaties en provinciaal ben ik nog mee bezig.

De prijzen op marktplaats zijn overigens vaak onderhandelbaar, zeker als je meerdere munten over wilt nemen.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Laatste update: veel is inmiddels weg, maar er is nog steeds redelijk wat beschikbaar. Ik heb veel prijzen recentelijk verlaagd, om te proberen nog iets meer kwijt te raken. De laatste paar dagen heb ik nog een paar leuke dingen toegevoegd, zoals een zeldzame halve Karolusdaalder Nijmegen, een setje proofmunten in slab uit 1966, en een mooie set gouden en zilveren munten uitgegeven ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Sydney in 2000.

En speciaal voor al die mensen die graag hun kennis over munten willen verbreden en verdiepen: 45 jaargangen muntkoerier!

Over een week (of twee) gaat alles weer van Marktplaats af, dus grijp nu nog even je kans!
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Nog eenmaal een update hier: het allerlaatste spul dat ik nog kwijt wilde, maar niet kwijt ben geraakt, zit vandaag in de veiling van Jan Koevoets op Ebay. Al mijn spul heeft een startprijs van 50 cent, en er is tot nu toe nog maar weinig geboden. Dus wie weet kun je er nog een mooi koopje vinden.

Terug naar “Het Praathuis”