Helpdesk 2.0
Helpdesk 2.0
Lang geleden dat ik hier was maar na een vraag van een forumlid over de mail toch even ingelogd en hopelijk zijn probleem kunnen verhelpen.
Heb ook een paar andere dingetjes opgepakt maar wie weet zijn er nog meer vragen die zijn blijven liggen.
Ik nodig jullie uit om die vragen hier te stellen dan zal ik kijken wat er van op te lossen is, toch zonde om een forum zo te laten verslonzen.
Gr. Jeroen - Munthunter
Heb ook een paar andere dingetjes opgepakt maar wie weet zijn er nog meer vragen die zijn blijven liggen.
Ik nodig jullie uit om die vragen hier te stellen dan zal ik kijken wat er van op te lossen is, toch zonde om een forum zo te laten verslonzen.
Gr. Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Re: Helpdesk 2.0
Verslonzen ? hoe bedoel je ?
Zo staat het er niet Jeroen ;-)
Hoi Jeroen,
Hoewel ik begrijp dat je prioriteit hier lang niet altijd ligt is het goed dat je je gezicht af en toe laat zien. Ik ben zeker niet ontevreden over de gang van zaken. Het enige wat ik graag anders zou zien is een opgeruimder forum. Alle topics waar bijvoorbeeld een half jaar lang niet op gereageerd is zouden naar een archief kunnen, zo blijft de informatie wel beschikbaar maar blijft het forum zelf overzichtelijker en opgeruimd.
Hoewel ik begrijp dat je prioriteit hier lang niet altijd ligt is het goed dat je je gezicht af en toe laat zien. Ik ben zeker niet ontevreden over de gang van zaken. Het enige wat ik graag anders zou zien is een opgeruimder forum. Alle topics waar bijvoorbeeld een half jaar lang niet op gereageerd is zouden naar een archief kunnen, zo blijft de informatie wel beschikbaar maar blijft het forum zelf overzichtelijker en opgeruimd.
Ja opruimen is een dingetje waar we mee aan de slag gaan. Staat genoteerd!
Hey Jeroen,
Mooie come back.
Leuk je hier weer te zien. Forum loopt prima, enige is dat veel oude foto's verdwenen zijn (tiny pics enzo). Hier zal wel weinig aan te doen zijn.
Enne, heb je de donateur lijst nog op orde?
Groet,
Jan
Mooie come back.

Enne, heb je de donateur lijst nog op orde?
Groet,
Jan
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar als ik naar de site ga dan krijg ik een melding dat mijn verbinding niet privé is en dat cybercriminelen mijn gegevens van munthunter proberen te stelen. De server kan niet bewijzen dat dit munthunter.nl is en het beveiligingscertificaat zou *.zxcs.nl zijn
Ik kan ook geen foto's meer uploaden en ik krijg nog steeds geen bericht als iemand een reactie heeft gegeven op een topic waar ik aan mee doe.
Ik kan ook geen foto's meer uploaden en ik krijg nog steeds geen bericht als iemand een reactie heeft gegeven op een topic waar ik aan mee doe.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
@ Alfred, We hebben wat zaken uit gezet om te achterhalen waar het inlogprobleem vandaan komt. Ik zie gelukkig iemand online die niet online kon komen dus hopelijk is het voor hem opgelost.
Donateursgebeuren is iets voor op het laatst, eerste maar eens zorgen dat alles weer is nagelopen, ook de afbeeldingen en topics die klaar zijn voor het archief. Foto's die verdwenen zijn ligt buiten het bereik van het forum, de hosters die foto's voor 'ons' opsloegen en toonden hebben het zo ingesteld dat de ge-uploade afbeeldingen na verloop van tijd verdwijnen. Hier is helaas dus niets aan te doen. We kunnen kijken wat mogelijk is om nieuwe afbeeldingen zelf te gaan opslaan op een eigen server/plaats
Donateursgebeuren is iets voor op het laatst, eerste maar eens zorgen dat alles weer is nagelopen, ook de afbeeldingen en topics die klaar zijn voor het archief. Foto's die verdwenen zijn ligt buiten het bereik van het forum, de hosters die foto's voor 'ons' opsloegen en toonden hebben het zo ingesteld dat de ge-uploade afbeeldingen na verloop van tijd verdwijnen. Hier is helaas dus niets aan te doen. We kunnen kijken wat mogelijk is om nieuwe afbeeldingen zelf te gaan opslaan op een eigen server/plaats
Ik krijg nog steeds dezelfde melding, kan nog steeds niet via de normale site inloggen maar moet dat geavanceerd doen via google waarschuwing. Hopelijk krijg je het wel voor elkaar. Mij maakt het niet zoveel uit dat foto's zijn verdwenen maar voor een ander misschien wel.
Succes, hoop er morgen weer normaal in te kunnen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Ik kom er in via een andere browser, lijkt er op dat Chrome het niet lukt, Bing weer wel. Er wordt aan gewerkt dus.Ilosab schreef: ↑08 dec 2020, 20:24 Ik krijg nog steeds dezelfde melding, kan nog steeds niet via de normale site inloggen maar moet dat geavanceerd doen via google waarschuwing. Hopelijk krijg je het wel voor elkaar. Mij maakt het niet zoveel uit dat foto's zijn verdwenen maar voor een ander misschien wel.

Gr. Jeroen
Goedemorgen,
Had mij lang geleden ingelogd om veel te leren en lezen over euromunten, maar sinds uw vertrek is hier niet veel meer te lezen over euromunten!
We moeten bij de Duitsers nu inloggen om u hier of daar nog eens tegen te komen.
Toch log ik hier alle dagen nog eens in.
Groetjes,
Marc
Had mij lang geleden ingelogd om veel te leren en lezen over euromunten, maar sinds uw vertrek is hier niet veel meer te lezen over euromunten!
We moeten bij de Duitsers nu inloggen om u hier of daar nog eens tegen te komen.
Toch log ik hier alle dagen nog eens in.
Groetjes,
Marc
Vandaag kon ik weer normaal inloggen, nu nog e-mails met notificaties.
Ik heb even gekeken Alfred maar kan het zijn dat je deze emails ontvangt in je spambox of ongewenste mailbox? Kan mij voorstellen dat je, gezien het aantal berichten hier op het forum waar je een notificatie van wilt ontvangen, je enorm veel mails moet ontvangen bij elke nieuwe reactie in een topic. Of heb je een soort virusscanner die deze mails blokkeert?
In ieder geval staan je instellingen zo te zien wel goed.
Uit ervaring weet ik dat sommige email providers dit soort emails vanuit forumsoftware weigeren, en dus zelfs niet als spam gemarkeerd naar de bestemming sturen.
Misschien kan Jeroen dit ergens in de logging terugvinden...
Luit
Misschien kan Jeroen dit ergens in de logging terugvinden...
Luit
Er staat bij mij niets in een spambox, heb ook een paar keer mijn instellingen bekeken en volgens mij staan die goed. Nu moet ik mezelf aanleren om naar het forum te gaan terwijl ik voorheen een bericht kreeg en gelijk reageerde als ik voor de pc zat.
Ik heb ook nog wel een ergenis(je).
Waarom worden foto's geregeld ondersteboven geplaatst en hoe kan je dat voorkomen?
Als ik dezelfde foto elders upload wordt hij op de juiste wijze gepresenteerd.
Waarom worden foto's geregeld ondersteboven geplaatst en hoe kan je dat voorkomen?
Als ik dezelfde foto elders upload wordt hij op de juiste wijze gepresenteerd.
Dank voor de input, lijstje weer aangevuld en we gaan er naar kijken.
-
- Donateur
Alfred, heb je toevallig een gmail adres? Ik merk dat ik geen notificatie krijg als er een prive-bericht is, maar heb het idee dat het probleem bij gmail ligt. Krijg namelijk ook geen notificaties meer van marktplaats en en de school van de kinderen. Bij de laatste staat in het systeem dat de emails terugkomen omdat de mailbox vol is of emailadres juist, terwijl dat niet het geval is.
Al een tijd kan ik geen jpg-bestanden (foto's) plaatsen die ik met mij telefoon maak (Android). Ik krijg dan de melding:
Fout
Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is.
En dan gaat het over een klein (925KB) bestandje. JPG Plaatjes van aangekochte munten die ik van internet haal (bijvoorbeeld site van Schulman of MPO) worden wel geaccepteerd.
Kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen maar dan hoor ik graag of iemand hier een oplossing voor heeft?
Mijn tussenoplossing is dat ik mijn eigen JPG bestanden omzet naar .PNG formaat. Die worden wel geaccepteerd (al moet ik die vaak verkleinen omdat het aantal MB's dan teveel wordt).
Fout
Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen. Controleer of de URL die je hebt ingevoerd juist is.
En dan gaat het over een klein (925KB) bestandje. JPG Plaatjes van aangekochte munten die ik van internet haal (bijvoorbeeld site van Schulman of MPO) worden wel geaccepteerd.
Kan natuurlijk ook aan mijn telefoon liggen maar dan hoor ik graag of iemand hier een oplossing voor heeft?
Mijn tussenoplossing is dat ik mijn eigen JPG bestanden omzet naar .PNG formaat. Die worden wel geaccepteerd (al moet ik die vaak verkleinen omdat het aantal MB's dan teveel wordt).
Klopt, ik heb gmail en maar van MP krijg ik wel notificaties als ik eventueel ben overboden. Ik krijg van het hele forum geen notificaties meer, niet als er een privé bericht is en ook niet als er een reactie op een topic is verschenen.
spatbord schreef: ↑04 jan 2021, 10:21Alfred, heb je toevallig een gmail adres? Ik merk dat ik geen notificatie krijg als er een prive-bericht is, maar heb het idee dat het probleem bij gmail ligt. Krijg namelijk ook geen notificaties meer van marktplaats en en de school van de kinderen. Bij de laatste staat in het systeem dat de emails terugkomen omdat de mailbox vol is of emailadres juist, terwijl dat niet het geval is.
-
- Donateur
Dan denk ik dat gmail het probleem is, en selectief berichten tegenhoudt. Ik heb me niet op topics geabonneerd, dus krijg dat soort notificaties nooit, maar heb zo'n vermoeden dat alle mails van het forum aan mij worden tegengehouden.
Ik denk niet dat marktplaats mails voor alle gebruikers worden tegengehouden, maar alleen voor sommige gebruikers. Geen idee wat de oorzaak is, maar het is wel opvallend dat ik dit de laatste tijd bij een aantal websites merk. Misschien doorgeslagen kunstmatige 'intelligentie'?
Nou zeg, nu kreeg ik een notificatie in mijn mailbox omdat je had gereageerd, heb ik al een hele tijd niet gehad. Misschien heb jij er nu ook eentje gekregen?
-
- Donateur
Ik heb niet aangezet dat ik dat soort notificaties wil ontvangen, dus heb ik niets ontvangen. Ik merk pas of het weer werkt wanneer ik weer eens een PB ontvang.