Bizarre prijzen op BVA auctions
Bizarre prijzen op BVA auctions
Ik zat toevallig op de site van BVA auctions te kijken en kom echt bizarre biedingen tegen:
bijvoorbeeld:
61 euro! voor een FDC set 1983, die bij de KNM 6 euro kost.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 5879?pid=0
60 euro voor een set vergulde Euro biljetten die op Ali 2 euro kosten.
en zo zijn er nog meer. ik vraag me echt af wie er nu zulke bedragen biedt.
bijvoorbeeld:
61 euro! voor een FDC set 1983, die bij de KNM 6 euro kost.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 5879?pid=0
60 euro voor een set vergulde Euro biljetten die op Ali 2 euro kosten.
en zo zijn er nog meer. ik vraag me echt af wie er nu zulke bedragen biedt.
-
- Donateur
Re: Bizarre prijzen op BVA auctions
Haha, inderdaad bizar. Misschien moet ik ze maar eens gaan bellen dat ik nog wel wat te veilen heb...
Ja... was me al eerder opgevallen met Romeinse munten. Versleten denarius van Gordianus van een tientje. Staat doodleuk €1850 op. Wordt dan verkocht voor €150 oid (koopje!) en komt dan... op marktplaats! “Zeer zeldzame Romeinse munt, hogere prijscategorie”. 
Medicus, onderzoeker.
Wat me opvalt bij die FDC setjes, is dat iemand met een stempel een extra cirkel er in heeft gedrukt ter hoogte van het kwartje. Het lijkt net of het kwartje ook is vervormt hierdoor. Wellicht dachten een aantal mensen, dat dit waardeverhogend zou zijn. Volgens mij kan iedereen met een drukpers het resultaat verkrijgen 

Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
Ik heb één keer gekeken op die site en dat was ook de laatste keer. Volgens Grivnagozer zijn het oplichters en daar was ik het roerend mee eens.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik heb het idee dat deze site geen koosjere koffie is. De prijzen zijn onwaarschijnlijk hoog. Ik geloof ook nooit dat het allemaal rijke buitenlanders zijn die erop bieden. Ik geloof eerder dat de prijs automatisch wordt opgedreven. Hiervoor heb ik geen enkel bewijs, dus hang me nergens aan op. Het is slechts mijn gevoel.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Je schrijft precies datgene op waar ik ook aan dacht. Dit kan geen zuivere koffie zijn, bestaat gewoon niet. Bewijzen kan ik het ook niet maar als je ziet wat men soms voor bankbiljet wil neerleggen dan heb je er geen verstand van of je hebt geld teveel.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
[/quote]
BVA Auctions is een bedrijf dat al jaren failliete inboedels veilt.
Ik ken vele mensen die daar machines hebben gekocht en alleen klagen over het geld dat er na de veiling nog bij komt.
Het was mij wel opgevallen dat ze dat laatste tijd veel vaker munten en bankbiljetten veilen wat ze eerder nooit deden.
Waarschijnlijk is dat toch een lucratieve bezigheid.
Mvg,
.
janssenfrank schreef: ↑28 mei 2020, 19:33 Ik heb het idee dat deze site geen koosjere koffie is. De prijzen zijn onwaarschijnlijk hoog. Ik geloof ook nooit dat het allemaal rijke buitenlanders zijn die erop bieden. Ik geloof eerder dat de prijs automatisch wordt opgedreven. Hiervoor heb ik geen enkel bewijs, dus hang me nergens aan op. Het is slechts mijn gevoel.
En toch hoor je dit niet zo maar te schrijven op het openbare internet.
BVA Auctions is een bedrijf dat al jaren failliete inboedels veilt.
Ik ken vele mensen die daar machines hebben gekocht en alleen klagen over het geld dat er na de veiling nog bij komt.
Het was mij wel opgevallen dat ze dat laatste tijd veel vaker munten en bankbiljetten veilen wat ze eerder nooit deden.
Waarschijnlijk is dat toch een lucratieve bezigheid.
Mvg,

Mijn gevoel bij BVA auctions is dat er inderdaad veel non-numismatsiche artikelen worden geveild (faillissementinboedels, grote apparatuur, etc) en doorgaans voor relatief grote prijzen. Ik krijg de indruk de mensen die daarop bieden soms wat rondneuzen om ergens een 'koopje' te doen. Een Romeinse munt spreekt veel mensen aan, en als het huidige bod op €80 staat, maar er op de munthouder €1500 staat ... nou, da's een koopje!
Zoals gezegd komen de munten vervolgens op marktplaats, na enige tijd. En die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Er is nu iemand al ong. twee jaar bezig om een aureus van Titus (en ik vermoed stiekem dat het een vergulde denarius is! - gekocht voor €800 op BVA) te verkopen. De prijs daalt steeds verder, maar bijft nog ruim boven de €800
Ik denk dat het een combinatie van koopjeslust en onkunde is, voor mensen die wellicht iets te veel te spenderen hebben.
Zoals gezegd komen de munten vervolgens op marktplaats, na enige tijd. En die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Er is nu iemand al ong. twee jaar bezig om een aureus van Titus (en ik vermoed stiekem dat het een vergulde denarius is! - gekocht voor €800 op BVA) te verkopen. De prijs daalt steeds verder, maar bijft nog ruim boven de €800

Ik denk dat het een combinatie van koopjeslust en onkunde is, voor mensen die wellicht iets te veel te spenderen hebben.
Medicus, onderzoeker.
Overigens heb ik sterk de indruk dat het de voorraad van een handelaar, of een verzamelaar is. Het is natuurlijk vrij lucratief om het zo te verkopen:
6 indo-scytische muntjes, in deze conditie samen ~ €50 waard, huidig bod €110 (en individueel geprijsd op €75-110)
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 8870?pid=0
idem €180
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 8781?pid=0
De Titus aureus op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1547790067
Gekocht ZONDER vermelding van gewicht ... op een veiling die geen enkele garantie geeft over authenticiteit. Ik snap het echt niet. Nog steeds in dezelfde BVA-auction munthoudertje
En dan met zulke foto's op MP. Hoop niet dat het een van de onzen is?
6 indo-scytische muntjes, in deze conditie samen ~ €50 waard, huidig bod €110 (en individueel geprijsd op €75-110)
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 8870?pid=0
idem €180
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... 8781?pid=0
De Titus aureus op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1547790067
Gekocht ZONDER vermelding van gewicht ... op een veiling die geen enkele garantie geeft over authenticiteit. Ik snap het echt niet. Nog steeds in dezelfde BVA-auction munthoudertje

En dan met zulke foto's op MP. Hoop niet dat het een van de onzen is?
Medicus, onderzoeker.
-
- Donateur
Mee eens, het zijn vermoedelijk voornamelijk mensen die een koopje denken te scoren..Roerbakmix schreef: ↑29 mei 2020, 10:25 Mijn gevoel bij BVA auctions is dat er inderdaad veel non-numismatsiche artikelen worden geveild (faillissementinboedels, grote apparatuur, etc) en doorgaans voor relatief grote prijzen. Ik krijg de indruk de mensen die daarop bieden soms wat rondneuzen om ergens een 'koopje' te doen. Een Romeinse munt spreekt veel mensen aan, en als het huidige bod op €80 staat, maar er op de munthouder €1500 staat ... nou, da's een koopje!
Zoals gezegd komen de munten vervolgens op marktplaats, na enige tijd. En die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Er is nu iemand al ong. twee jaar bezig om een aureus van Titus (en ik vermoed stiekem dat het een vergulde denarius is! - gekocht voor €800 op BVA) te verkopen. De prijs daalt steeds verder, maar bijft nog ruim boven de €800![]()
Ik bied ook regelmatig op BVA, alleen niet op de muntjes..

E zijn inderdaad wel 'koopjes' te scoren als je enig verstand van zaken heb bij bepaalde aangeboden goederen aldaar.
Heb in het verleden wel op de BVA "Philamunt" veiling in 2013 goed kunnen scoren..

Ik ben toch al niet zo'n liefhebber van (online-)veilingen en als ik aan het rondkijken ben op marktplaats sla ik BVA auctions meteen over.
Wat helemaal bizar is dat ik een paar weken geleden ook zo'n setje FDC munten uit 1983 heb gekocht bij een marktkraam winkeltje, voor €2,-. Daar kon ik het setje niet voor laten liggen
Wat helemaal bizar is dat ik een paar weken geleden ook zo'n setje FDC munten uit 1983 heb gekocht bij een marktkraam winkeltje, voor €2,-. Daar kon ik het setje niet voor laten liggen

Op marktplaats heb ik dat ook met catawiki (vaak meerdere keren dezelfde advertentie). Overigens gaan hier sommige dingen ook voor bizarre prijzen weg.
...........afwezig..... :wave:
Marktplaats is Nederlands georienteerd, catawiki meer op wereldniveau
Ook deze weer, staat nu al op 260 euro. Al de biljetten die bovenop liggen zijn niet echt interessant. Het 100tje is waarschijnlijk nog het meest leuke biljet. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je onderop een vondst doet want die hadden ze anders wel bovenop gelegd.. ( aan de zijkanten zie je al de rommel opvul biljetten)
https://www.bva-art.com/nl/auction/lot/ ... XHts&pid=0
https://www.bva-art.com/nl/auction/lot/ ... XHts&pid=0
Bizar inderdaad. Ik tel zo snel 100 Euro waarde. Waardeloze Joegoslavische biljetten onderop.
En dan de omschrijving: "doos bankbiljetten". Ik zou eerder zeggen, nipt bedekte bodem van een doos bankbiljetten
En dan de omschrijving: "doos bankbiljetten". Ik zou eerder zeggen, nipt bedekte bodem van een doos bankbiljetten

Vanmorgen ook een poging gewaagd op bva. Niet te doen, veel te duur. Stuk voor stuk biljetten die op marktplaats veel goedkoper te krijgen zijn...
bva aucion
70 !! euro voor 1 biljet. hoe dan?
70 !! euro voor 1 biljet. hoe dan?
80 ondertussen...
Gewoon, domme mensen. DIe vergulde troep is overal voor een krats te krijgen. Maar als je dat niet weet..