(eventueel) Euro verzameling verkopen

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

(eventueel) Euro verzameling verkopen

Bericht door manuel »

Beste allemaal,

Ik zit er sterk aan te denken mijn 2 euro munten collectie te verkopen. Reden : Compleet blijven word langzaamaan onbetaalbaar en daarnaast vind ik koningsrijks munten en de gulden biljetten eigenlijk veel leuker. Nu is de vraag, wat is de handigste manier van verkopen? alles in 1 keer. Los op marktplaats, Ebay etc? ( Ik heb eigenlijk geen zin om mensen aan de deur te krijgen in deze tijd.

Het gaat om ( bijna) alle 2 euro cc munten tot 2010/2011 unc en enkele proof inclusief:
-San Marino ( muv 2004)
-Vaticaan 2004-2008
-Monaco 2007 Grace Kelly ( rode doosje heeft beschadigen, munt is prima)

Alle ideeën en tips zijn welkom
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: (eventueel) Euro verzameling verkopen

Bericht door Ilosab »

De duurdere munten zou ik separaat op MP zetten en de rest misschien per land aanbieden. Als je in een flat woont en men wil het ophalen dan gewoon beneden in de hal. Als je in een woonhuis woont dan op de hoek van de straat. Zou dan wel prettig zijn dat ze dan je volledige naam niet kennen. Maar als ze per bank betalen dan kan dat niet anders. Of alles naar een veilinghuis brengen en dan ben je er vanaf.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Hoi Manuel, flinke stap om zo te zetten. Maak dat ie wel overwogen is en dat je geen spijt krijgt. Als je wel munten blijft verzamelen, kijk dan beslist eens verder naar antiek spul, vroeg of laat middeleeuws en niet te vergeten de Nederlandse provinciale muntslag!
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Als je een ebay account hebt met een fatsoenlijke feedback score zou ik de duurdere munten zoals de Grace Kelly daar proberen te verkopen.
Probeer wel eerst een indruk van de recent behaalde prijzen te krijgen, we leven tenslotte in een vreemde tijd en dat kan ook effect hebben.
Op Marktplaats kom je behalve nogal wat bedriegers ook veel niet serieuze kopers en verkopers tegen. Ik zou zelf op Marktplaats bijvoorbeeld nooit een Grace Kelly munt kopen van een verkoper die ik niet ken zonder deze gezien te hebben en persoonlijk op te halen.
Naast de munten van de dwergstaatjes die je al noemt zijn er volgens mij niet zo veel die echt heel veel meer waard zijn dan de nominale waarde.
Uitzonderingen denk ik Slovenië 2007 en Finland 2004, misschien België 2006 Atomium nog een beetje...
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

llinde schreef: 10 mei 2020, 22:05 Als je een ebay account hebt met een fatsoenlijke feedback score zou ik de duurdere munten zoals de Grace Kelly daar proberen te verkopen.
Probeer wel eerst een indruk van de recent behaalde prijzen te krijgen, we leven tenslotte in een vreemde tijd en dat kan ook effect hebben.
Op Marktplaats kom je behalve nogal wat bedriegers ook veel niet serieuze kopers en verkopers tegen. Ik zou zelf op Marktplaats bijvoorbeeld nooit een Grace Kelly munt kopen van een verkoper die ik niet ken zonder deze gezien te hebben en persoonlijk op te halen.
Naast de munten van de dwergstaatjes die je al noemt zijn er volgens mij niet zo veel die echt heel veel meer waard zijn dan de nominale waarde.
Uitzonderingen denk ik Slovenië 2007 en Finland 2004, misschien België 2006 Atomium nog een beetje...
Op Marktplaats zitten heus nog wel serieuze kopers en verkopers, waaronder ik :lach:
Grace Kelly heb ik toevallig vorig jaar nog verkocht op Marktplaats, voor zowel koper als verkoper een leuke prijs. Munt is wel opgehaald en gekeurd door koper.
Wat betreft de opmerking "niet zo veel die echt heel veel meer waard zijn dan de nominale waarde" geldt dat er best wel wat verrassingen tussen kunnen zitten. Er zijn diverse munten die in de loop der jaren aardig in prijs omhoog zijn gegaan.
manuel schreef: 10 mei 2020, 14:26 Nu is de vraag, wat is de handigste manier van verkopen? alles in 1 keer. Los op marktplaats, Ebay etc? ( Ik heb eigenlijk geen zin om mensen aan de deur te krijgen in deze tijd.
Het handigste is natuurlijk alles in één keer, dan ben je er vanaf.
Bedenk eerst eens wat je voor de verzameling wilt krijgen.
Het hoogst haalbare? dan moet je zoveel mogelijk los verkopen
Dat wat je er aan uit hebt gegeven? dan in delen verkopen
Minder dan je hebt uitgeven? alles in een keer - waarschijnlijk kom je dan bij een handelaar uit.

Ja mag me altijd een PB sturen, ik heb eventueel interesse in diverse munten waaronder Grace.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Lumi schreef: 11 mei 2020, 19:25 Op Marktplaats zitten heus nog wel serieuze kopers en verkopers, waaronder ik :lach:
Grace Kelly heb ik toevallig vorig jaar nog verkocht op Marktplaats, voor zowel koper als verkoper een leuke prijs. Munt is wel opgehaald en gekeurd door koper.
Wat betreft de opmerking "niet zo veel die echt heel veel meer waard zijn dan de nominale waarde" geldt dat er best wel wat verrassingen tussen kunnen zitten. Er zijn diverse munten die in de loop der jaren aardig in prijs omhoog zijn gegaan.
Van jou durf ik ook wel iets op Marktplaats te kopen, en zo zijn er nog wel meer die betrouwbaar zijn.
Maar ik blijf er bij dat er ook erg veel kaf tussen het koren zit, zowel bij kopers als verkopers.
Zo heb ik een hekel aan verkopers die je de mogelijkheid geven om vanaf een bepaald bedrag te bieden, maar dan totaal niet reageren als je geboden hebt.
Als ze een bepaald minimumbedrag willen hebben en mijn bod te laag vinden, kan het ook gewoon gezegd worden, of beter nog simpel ingesteld worden op Marktplaats...

Ik ben best wel nieuwsgierig wat dan volgens jou de verrassingen zijn behalve de al door mij genoemde munten...
Tja, en voor de Grace Kelly kan je zelfs bij de oorspronkelijke verkopers 2000 euro krijgen, dus dat zal toch veruit de duurste munt uit je verzameling zijn die je dus het beste los kunt verkopen.
http://www.comptoir-philatelique.com/no ... hat_euros/

en wat je hier van moet denken weet ik niet...
https://www.ebay.nl/itm/Original-Monaco ... SwfZpeqDlq
https://www.ebay.nl/itm/Original-Monaco ... SwfZpeqDlq

2x in een maand een Grace Kelly verkopen voor een belachelijk lage prijs door een verkoper met een feedback van 2

En als je nog even verder zoekt op ebay vind je er nog wel meer bijzonder verdachte transacties met Grace Kelly.
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

llinde schreef: 11 mei 2020, 22:58 Van jou durf ik ook wel iets op Marktplaats te kopen, en zo zijn er nog wel meer die betrouwbaar zijn.
Dank je wel!
llinde schreef: 11 mei 2020, 22:58 Ik ben best wel nieuwsgierig wat dan volgens jou de verrassingen zijn behalve de al door mij genoemde munten...
Je bent actief genoeg op muntengebied om dat in te schatten :knipoog:
Ik ben mede afhankelijk van marktplaats om mijn voorraad op peil te houden, en regelmatig zijn daar nog koopjes te vinden. Dus ik moet niet alles prijsgeven en mensen op andere "prijs ideeën brengen)… :sttt:

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel »

@Lumi

Ik wil er zeker niet het hoogst haalbare voor hebben ( nouja willen wel maar das gewoon niet realities.) Mocht ik besluiten de stap te zetten dan ben jij de eerste die het hoort, ik verkoop liever (deels) aan een betrouwbaar forumlid dan via marktplaats o.i.d

@sjors-sjors Ik blijf zeer zeker nog wel verzamelen, punt is dat ik die eigenlijk 3 dingen verzamel. Koninkrijk munten , Nederlands papier geld en dus 2 euro munten. Nu groeit het geld helaas niet aan bomen dus alles leuk bijhouden gaat niet. Daarom wil ik toch iets specifieker gaan verzamelen en dan moet ik helaas keuzes maken

@llinde Bedankt voor je suggesties. Marktplaats is inderdaad niet echt de beste plek voor de duurdere munten. Ebay zou een optie zijn. Maar dan kom je al snel ook bij PayPal uit en laat ik daar nu net even klaar mee zijn ;)

@Ilosab Afspreken thuis ga ik met onbekenden nu helemaal niet doen, forumleden uitgesloten eventueel. helaas woon ik niet in een flat maar thanks voor de input.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

manuel schreef: 13 mei 2020, 14:41 Ebay zou een optie zijn. Maar dan kom je al snel ook bij PayPal uit en laat ik daar nu net even klaar mee zijn ;)
Jij ook al? Ik had tot volle tevredenheid Paypal gebruikt maar opeens kwamen ze erachter dat ik niet meer in NL woon maar in Hongarije, alsof dat wat uitmaakt internationaal bekeken. Voor ik het wist hadden ze me uit Paypal gegooid.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

manuel schreef: 13 mei 2020, 14:41 @llinde Bedankt voor je suggesties. Marktplaats is inderdaad niet echt de beste plek voor de duurdere munten. Ebay zou een optie zijn. Maar dan kom je al snel ook bij PayPal uit en laat ik daar nu net even klaar mee zijn ;)
Volgens mij moet ebay zonder Paypal ook lukken. Ik heb al een hele tijd niets meer verkocht op ebay, maar als ik wat koop kan het toch vaak zonder Paypal. Gelukkig, want ik ben er ook helemaal klaar mee, nadat ik er achter kwam dat hun zogenaamde kopersbescherming niets voorstelt als je het nodig hebt.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Klopt, Paypal doet aan zakken vullen maar kopersbescherming pretenderen ze maar stelt niets voor.
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel »

Klopt , en zelfs met 2 staps verificatie is het mogelijk die verificatie te omzeilen. Sindsdien heb ik zowel mijn rekening als cc ontkoppeld van PayPal. ( Moet wel zeggen dat ik na fraude mijn geld wel terug heb gehad)

Terug naar “Het Praathuis”