Vraag en aanbod rubriek

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.

Is er behoefte aan een rubriek voor vraag en aanbod?

Ja
35
92%
Nee
3
8%

Totaal aantal stemmen: 38

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Vraag en aanbod rubriek

Bericht door janssenfrank »

Sinds we de forummarkt niet meer hebben, is kopen, verkopen of ruilen via het forum wat lastig geworden. Ik mis de forummarkt wel eens. Zou het anders een plan zijn om een rubriek met vraag en aanbod te hebben? Voordeel ten opzicht van de forummarkt is dat nieuwe post meteen zichtbaar zijn bij de nieuwe berichten. Wat denken jullie?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Re: Vraag en aanbod rubriek

Bericht door NijmegenMunten »

Goed idee. Ik zeg doen!
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

NijmegenMunten schreef: 01 feb 2019, 15:48 Goed idee. Ik zeg doen!
greeny

Op dit moment zijn 13 (87%) mensen voor en 2 (13%) mensen tegen. Ik wil de poll nog wel even laten staan om te zien of er nog iets gaat veranderen in de verhoudingen.

Maar als we dus graag zo'n rubriek willen, kan dan een beheerder of moderator dat aanmaken?

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Een vraag en aanbod rubriek is op zich wel een leuk idee, maar de forummarkt liep niet echt goed aan het einde van zijn bestaan. Wellicht hebben we nu weer genoeg nieuwe leden die het leuk vinden om hier op het forum te handelen, dus ik heb op ja gestemd!!
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

sgtravel schreef: 01 feb 2019, 19:52 Een vraag en aanbod rubriek is op zich wel een leuk idee, maar de forummarkt liep niet echt goed aan het einde van zijn bestaan. Wellicht hebben we nu weer genoeg nieuwe leden die het leuk vinden om hier op het forum te handelen, dus ik heb op ja gestemd!!
Het nadeel van de forummarkt vond ik dat je nieuwe posts niet automatisch kon zien. Daardoor vergat ik er ook vaak te kijken. Met een rubriek op het forum zie je de nieuwe posts wel. Maar of het echt gaat leven, dat weet ik niet. Maar we kunnen het altijd proberen.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ja hoor leuk. Doen!
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Zine Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Zine »

Goedendag Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en was al een tijd je opzoek naar de forummarkt, tot ik deze post tegen kwam.

Het verbaast dat hij gesloten is.
Snel weer aanmaken een forummarkt wat mij betreft!

IK/WIJ zijn een EUROBILJETTEN handel!
Wij Hebben de mogelijkheid om via een wisselkantoor in AMSTERDAM, bevrienden toeristen winkels en meerdere 5*Hotels in AMSTERDAM, aan redelijk veel verschillende UNC EURO BILJETTTEN te komen ,uit alle EU landen en van ELK JAAR! Het zijn verschillende UNC biljeten types (LETTERS en cijfers), MISDRUKKEN, enz EURO bankbiljetten in 100% UCN UNC Uncirculated kwaliteit en/of ZF+++ kwaliteit.

Voor meer informatie, om te kopen en/of om eerst kennis te maken neem dan gerust contact met ons op via e-mail; postzegel_verkoop@outlook.com en/of telefoon; 0031 06 31090486 (Whats App is mogelijk).

Stuur gerust een reactie en u krijgt meteen een reactie terug!

Bent u een handelaar of opkoper? Neem gerust contact op voor overleg.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Ik zou geen telefoonnummers hier vermelden.
Laatst gewijzigd door janssenfrank op 27 feb 2019, 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

De forummarkt was leuk, en zoiets dergelijks lijkt me wel weer handig. Maar ik zit er niet op te wachten dat het dan meteen volgeplaatst wordt met advertenties door handelaren, waarin vervolgens de advertenties van overige forumgebruikers 'verdrinken'. Ik heb natuurlijk niets tegen handelaren, er zijn er genoeg die een waardevolle aanvulling voor het forum zijn. Maar ik zie zo'n forummarkt wel als iets voor verzamelaars.
Zine schreef: 26 feb 2019, 22:47 IK/WIJ zijn een EUROBILJETTEN handel!
Wij Hebben de mogelijkheid om via een wisselkantoor in AMSTERDAM, bevrienden toeristen winkels en meerdere 5*Hotels in AMSTERDAM, aan redelijk veel verschillende UNC EURO BILJETTTEN te komen ,uit alle EU landen en van ELK JAAR! Het zijn verschillende UNC biljeten types (LETTERS en cijfers), MISDRUKKEN, enz EURO bankbiljetten in 100% UCN UNC Uncirculated kwaliteit en/of ZF+++ kwaliteit.

Voor meer informatie, om te kopen en/of om eerst kennis te maken neem dan gerust contact met ons op via e-mail; xxxx en/of telefoon;xxxx(Whats App is mogelijk).

Dit soort zelfpromotie zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten hier op het forum.
En iemand had je er al eerder op gewezen dat P+++ geen kwaliteitsaanduiding is die gebruikt wordt, dat geldt evenzeer voor ZF+++. Als je werkelijk een handelaar bent, dan hoop ik toch dat je van zoiets op de hoogte bent.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dat handelaren op het forum aanwezig zijn is geen probleem maar als ze willen promoten doe dat dan zoals Koevoets of Mooie Muntjes. Geef een verwijzing in hun eigen topic naar een website dat er weer iets aankomt, daar heeft iedereen wat aan. Een vraag en aanbod rubriek is meer bestemd voor particulieren die af en toe iets willen hebben of willen verkopen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Zelf ik ben het daarmee eens, hoewel ik handelaar ben. Dus, handelaren die een actieve bijdrage leveren aan het forum mogen hun waar aanprijzen in hun eigen topic, via links, niet rechtstreeks en particulieren mogen hun waar of ruilmateriaal aanbieden in een aparte forumsectie.

Kan ik heel goed mee leven, mits goed gemodereerd. Dus als een gebruiker dat gaat volspammen met tientallen aanbiedingen mag daar best een rem op, want dan gaat het wel heel erg op bedrijfsactiviteit lijken.
Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden »

spatbord schreef: 27 feb 2019, 10:57 De forummarkt was leuk, en zoiets dergelijks lijkt me wel weer handig. Maar ik zit er niet op te wachten dat het dan meteen volgeplaatst wordt met advertenties door handelaren, waarin vervolgens de advertenties van overige forumgebruikers 'verdrinken'. Ik heb natuurlijk niets tegen handelaren, er zijn er genoeg die een waardevolle aanvulling voor het forum zijn. Maar ik zie zo'n forummarkt wel als iets voor verzamelaars.
Zine schreef: 26 feb 2019, 22:47 IK/WIJ zijn een EUROBILJETTEN handel!

Voor meer informatie, om te kopen en/of om eerst kennis te maken neem dan gerust contact met ons op via e-mail; xxxx en/of telefoon;xxxx(Whats App is mogelijk).

Dit soort zelfpromotie zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten hier op het forum.
En iemand had je er al eerder op gewezen dat P+++ geen kwaliteitsaanduiding is die gebruikt wordt, dat geldt evenzeer voor ZF+++. Als je werkelijk een handelaar bent, dan hoop ik toch dat je van zoiets op de hoogte bent.
Huh, is dat niet dezelfde als die van de week een post plaatste over de waarde van unc biljetten via wisselkantoren en touristenwinkels ?
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden »

Ik vind het niet zo’n probleem als een handelaar een aantal aanbiedingen doet, maar zoals koevoets het doet vind ik het ook goed, ik kijk toch meestal bij zo,n aankondiging.
Waar mijn nekharen van overeind gaan staan zijn de hierboven door spatbord geplaatste voorbeelden. Dat mag van mij wel gemodereerd worden.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

spatbord schreef: 27 feb 2019, 10:57 Dit soort zelfpromotie zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten hier op het forum.
Helemaal mee eens, misschien een moderator die dit kan verwijderen?

Overigens is de software die de "oude" forummarkt mogelijk maakte niet geschikt voor de nieuwere versie van de forumsoftware waar dit forum gebruik van maakt.
Even een nieuwe forummarkt maken is dus niet zo eenvoudig...
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

En dat zal best moeilijk zijn want de webmasters geven niet thuis.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

llinde schreef: 27 feb 2019, 19:37 Even een nieuwe forummarkt maken is dus niet zo eenvoudig...
Het gaat ook niet om een forummarkt, maar om een aparte rubriek. Kleinigheidje, maar toch...

En actieve leden en moderatoren hebben we genoeg. Alleen de beheerders zie je wat minder vaak :sad:

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

en ik word een beetje moe van al die foutmeldingen. Heb ik verdorie mijn bericht ineens 6 keer erop :jajajaja: staan

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

janssenfrank schreef: 28 feb 2019, 17:28
En actieve leden en moderatoren hebben we genoeg. Alleen de beheerders zie je wat minder vaak :sad:
Misschien moeten de beheerders dan één of meer van die moderatoren administrator rechten geven, alhoewel dat ook vaak niet voldoende is om dit soort problemen op te lossen.
Vaak heeft het ook te maken met waar een site gehost is en het beheer daarvan.

Ik vind het jammer om te zien dat op deze manier een forum te gronde wordt gericht.

Luit
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Heb ook 'voor' gestemd en de forummarjt terug laten komen is niet simpel maar hopelijk toch wel mogelijk

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
avandamme Jamaica
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door avandamme »

Vandaag nieuw gekomen en ik mag al meebeslissen! Ik stem voor een rubriek vraag en aanbod omdat ik wat aan te bieden heb en geen rubriek vond.
Al heel wat jaren 'sleep ik het mee': Het buideltje met muntstukken welke ik kado kreeg van m'n suikeroom.
De boodschap luidde destijds: Leg ze weg en wees verstandig... Inmiddels is de beste man niet meer bij ons. Ik ben groter geworden en hopelijk ook
verstandiger. Ik heb niets met munten, nooit gehad. Maar deze zijn van goud en oud, dan denk ik toch: Wat moet ik ermee? En: Ik kan er beter iets anders
voor in de plaats hebben.
Bij een pandjeshuis op de hoek geven ze direct contanten. Daar krijg ik een naar gevoel bij. Volgens mij gaat alles de smelt in en het gaat hier toch om een
stukje historie. Ook zie ik de wenkbrouwen van 'Oompje' fronsen....nee.
Zodoende zoek ik de liefhebber op en hoop op dit forum de liefhebber te treffen. Iemand die er oprecht blij van wordt. Ook niet onbelangrijk: Mij een eerlijk
bod doet voor de waar. Marktplaats of pandjeshuis kan altijd nog, maar ik zit niet zozeer om centen verlegen.
Waar gaat het over? Dus maakte ik wat foto's van een deel van de muntjes uit het buideltje.
De vraag is nog even waar en hoe ik deze foto's het beste kan delen...
A. van Damme.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Nou u kunt allicht hier foto's plaatsen (na 3 berichten zover ik weet) goud beloofd veel goeds en ik wil best een eerlijk bod doen :-)

mvg,

Bert

Terug naar “Het Praathuis”