Zegelboekje Fonds Bouwnijverheid info gevraagd

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Zegelboekje Fonds Bouwnijverheid info gevraagd

Bericht door koenmunten »

Beste mensen,

Een collega kwam aanzetten met een zegelboekje 1969 -1970, voor het plakken van pensioenzegels en vakantiezegels van de Stichting Sociaal Fonds Bouwnijverheid. Zie onderstaande foto's van de voorzijde (naam persoon even afgeplakt) en van de 2e pagina en een deel van de 3e pagina. Op twee pagina's zijn pensioenzegels ingeplakt:
Zegelboekje bouwnijverheid.jpg
Zegelboekje bouwnijverheid 2e en deel derde pagina.jpg
Dit is niet mijn verzamelgebied en ik vind het dus lastig om dit op waarde te schatten en ik zou graag wat meer info willen hebben over dit boekje/fenomeen. Wie kan er meer over vertellen?
Het geeft in ieder geval een mooi beeld hoe zoiets zo'n vijftig jaar geleden ging, met sparen voor pensioen en vakantie.
Maar zijn er ook verzamelaars van dit soort boekjes? Zijn ze bijzonder of nog heel gangbaar? En heeft zoiets (naast nostalgische/emotionele waarde) nog een geldelijke waarde en waar zou ik dan aan moeten denken?
Ik ben benieuwd of iemand er meer over kan vertellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Het Praathuis”