Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Bericht door Jan W »

Munthunter schreef:Er is veel gebeurd Alfred, leuke dingen maar ook minder leuke. Met name de minder leuke zaken hebben mij het plezier wel ontnomen. Toch is het niet helemaal weg en blijft het forum toch een soort paradepaardje van me. Welke ik eerlijk is eerlijk zeer slecht verzorg. Vandaar de bedenkingen om eens te kijken of ik het forum kan overdragen, vaker leuke aanbiedingen gehad maar altijd afgehouden.
Gr. Jeroen
Jeroen, misschien moet je jezelf meer gaan zien als de eigenaar van dit forum. Niet als verantwoordelijke voor de inhoud maar voor het bestaan van het forum. Kun je op de achtergrond de boel waarnemen. Mits je maar zorgt dat andere mensen de lopende zaken kunnen uitvoeren zoals het aanpassen van rubrieken, het bijhouden van donateurs, et cetera. De boel dus delegeren. Hoef je het forum ook niet te verkopen en kan het blijven bestaan als onafhankelijk medium waar ook ruimte is voor kritische kanttekeningen.

Zelf zou ik het forum niet gauw wegdoen als ik er zoveel tijd en moeite in had gestoken. :thumb up:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Jan W schreef:Jeroen, misschien moet je jezelf meer gaan zien als de eigenaar van dit forum. Niet als verantwoordelijke voor de inhoud maar voor het bestaan van het forum. Kun je op de achtergrond de boel waarnemen. Mits je maar zorgt dat andere mensen de lopende zaken kunnen uitvoeren zoals het aanpassen van rubrieken, het bijhouden van donateurs, et cetera. De boel dus delegeren. Hoef je het forum ook niet te verkopen en kan het blijven bestaan als onafhankelijk medium waar ook ruimte is voor kritische kanttekeningen.
Zelf zou ik het forum niet gauw wegdoen als ik er zoveel tijd en moeite in had gestoken. :thumb up:
Helemaal mee eens.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Ja, goed verhaal Jan, vind ik ook. Op die manier is het voortbestaan gewaarborgd en de dagelijkse gang van zaken ook. Lijkt me niks mis mee. :thumb up:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Klopt Jan en dat is zeker een mogelijkheid. Feit is dat ik het forum nooit zal verpatsen om er maar van af te zijn. Er zit te veel werk en plezier in om dat maar aan de kant te gooien.

Van de geïnteresseerden hoor ik even niets en misschien moet ik daar maar eens aan denken, zal zelf ook wat aan de slag gaan om de boel wat op te schudden en op te schonen de komende dagen. Krijg er weer wat zin in in ieder geval en dat kan nooit geen kwaad natuurlijk. Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog:

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Munthunter schreef:Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog: Gr. Jeroen
Wel up-t0-date houden die verzameling, al koop je het alleen maar. En altijd goed voor de kids later.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ilosab schreef:
Munthunter schreef:Gisteren zelfs m'n 2 euromuntenverzameling weer eens tevoorschijn gehaald, 2015 laatste toevoeging dus daar ligt ook wel wat werk :knipoog: Gr. Jeroen
Wel up-t0-date houden die verzameling, al koop je het alleen maar. En altijd goed voor de kids later.
Euhm heb de 2 euro's zowat allemaal 3x (3 kids) op de duurste na maar wel Vaticaan en San Marino... :oops:

Ga binnenkort wel flink wat overschot op de forummarkt gooien. Euro maar ook gulden en provinciaal. Wil alleen de 2 euro's overhouden...

Gr. Jeroen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Als je denkt dat je het e.e.a. niet kan verkopen op de forummarkt of privé probeer het dan naar een veiling te brengen, MPO bijvoorbeeld. Voor november ben je net te laat maar voor mei volgend jaar heb je alle tijd om het uit te zoeken. Voor provinciaal zullen er hier genoeg belangstellenden zijn denk ik. Is alles een beetje teveel geworden qua verzamelen? Had ik ook, heb munten Koninkrijk en papiergeld WO I kampgeld en NL Overzeese Gebiedsdelen laten veilen. Alles verkocht voor een goede prijs en daardoor meer aanwinsten papiergeld NL, Hongarije en Wereld kunnen kopen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Hoi Alfred,

Inderdaad was ik wat te hard van stapel gelopen en was alles wat rond, van metaal en een betaalwaarde had, rete interessant. Lastige daarbij is dat wanneer je er meer dan 1 hebt ik het al als een verzameling zie en er maar moeilijk afstand van kan nemen. Resultaat is een aantal kasten vol met verzamelingen munten en biljetten. Ga het sowieso weer van de hand doen en kijk wel waar ik eindig. 2 euro's blijven mij trekken en nog steeds draai ik elke 2 euro even om of te zien of het er 1 is.

MPO is inderdaad een goede tip die ik zal overwegen, echter is het nou ook weer niet zo spectaculair hoor.

Gr. Jeroen
Christian Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Christian »

Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar wat je van de hand wilt doen.
Eerst maar op het forum zetten :lol:
MPO kan altijd nog
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland en Groot Brittannië met name 1937-1970
www.muntenvanxander.nl
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Christian schreef:Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar wat je van de hand wilt doen.
Eerst maar op het forum zetten :lol:
MPO kan altijd nog
Inderdaad. Als je het aan een forumlid verkoopt, blijft het toch nog een beetje in de familie, zeg maar greeny
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Het is tof en mooi om te lezen dat de oprichter van dit forum terug reageert op topics.
Ik ben zelf een nieuw lid anno 2016, en voor mij is dit wel aangenaam om te lezen.
En ik denk voor leden van het eerste uur, dag, maand, (jaar) zal je aanwezigheid op het forum plezier doen en misschien terug hun een boost geven om hen aan te zetten
om topics te lanceren waar het forum positief op reageert zodanig dat het forum terug de glans krijgt dat ik waarschijnlijk niet heb gekend.
Niemand vraagt of verwacht van jou dat je elke dag online bent en je bent zeker niet verplicht op elke topic te reageren.
Dus "ouwe staakhaas" (ik heb dit woord opgezocht niet gevonden, ja jullie Noord-Nederlanders staan bekend om nieuwe woorden uit te vinden en te lanceren. :lach: )
Maar ik denk als je af en toe "je hoofd eens boven water steekt " en het forum op orde houd iedereen tevreden is.
Groeten van een Zuid-Nederlander die wegens omstandigheden nu Belg word genoemd. :D
Luc. :thumb up:
Christian Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Christian »

janssenfrank schreef: Inderdaad. Als je het aan een forumlid verkoopt, blijft het toch nog een beetje in de familie, zeg maar greeny
In de familie mooi verwoord, ik wilde het niet zo verwoorden.
Ik ben te nieuw en post te weinig, ben voornamelijk een lezer op dit forum
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland en Groot Brittannië met name 1937-1970
www.muntenvanxander.nl
Mischaop82 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 »

Eigenaar
Webmaster
Beheerder(s)
Moderator(s)

Zo zou je het Forum verder kunnen laten draaien.
Nooit wegdoen/verkopen, zeker niet aan firma gestampte muis.

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Kan iemand mij uitleggen wat '' gestampte muis " betekend ???
Is dat een rijke persoon of een firma die niet geliefd is of zo ???
Groeten Luc. :wtf:
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

gestampte-muisjes.jpg
misschien dat er nu een lampje gaat branden greeny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

:lollig: :lollig: :lollig:

Ik vind deze wel grappig maar ook begrijpelijk dat niet iedereen het snapt natuurlijk.
De Ruiter uit Klaaswaal hebben idd al een groot bedrijf met een redelijk monopolypositie opgebouwd, dus niet bij elke forumgebruiker geliefd.
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 28 sep 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes
:lol:
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

CorioCoins schreef: 28 sep 2018, 21:02 :lollig: :lollig: :lollig:

Ik vind deze wel grappig maar ook begrijpelijk dat niet iedereen het snapt natuurlijk.
De Ruiter uit Klaaswaal hebben idd al een groot bedrijf met een redelijk monopolypositie opgebouwd, dus niet bij elke forumgebruiker geliefd.
De Ruiter heeft in het verleden ook een goedlopend forum overgenomen, www.muntstukken.be
Vanaf dat moment werd dat een commercieel forum in dienst van de firma De Ruiter (Verzamelaarsmarkt) en werd dus alles wat de nieuwe forumeigenaar niet welgevallig was gecensureerd.
Feitelijk werd dat forum dus de nek omgedraaid en als je nu zoekt vind je hier recentelijk niets meer terug en is het domein in handen van een domeinhandelaar.
Ik snap dus dat Mischa het niet leuk zou vinden als dit forum ook zo'n weg volgt. Het is heel lastig om een commerciële eigenaar van een forum te hebben. In Duitsland zijn wel een paar voorbeelden te vinden, maar er doen zich toch altijd wat ongemakkelijke situaties voor.
Ik snap het gevoel van Jeroen ook wel trouwens, heb zelf de laatste jaren ook wat minder aan mijn verzameling gedaan, maar toch weer besloten actief te blijven verzamelen, en zeker ook mijn forum euroswapper in leven te houden omdat ook dat in een behoefte voorziet.
Ik zie wel dat er op eurogebied weinig meer te vinden is op dit forum, wat eigenlijk jammer is, want daardoor ga je dus vanzelf naar Duitse forums, en zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht.

Luit
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Dit forum voor munten, penningen en momenteel zeer actieve bankbiljetten verzamelaars, zit heel goed in elkaar, prachtig gedaan, eigenlijk uniek, bedankt daarvoor Jeroen en Co.
Hier komen mensen bij een, wereldmunten, daalders, duiten, dukatons, denarius, enz...,verzamelaars, historici, handelaars.
Maar alle leden hebben het zelfde doel
en delen de zelfde passie of het nu gaat over een munt of biljet . Dit is ons erfgoed, en ook al zijn we een uitstervend ras, we houden dit mooi forum brandend door telkens actiief mee te doen. Soms heel informatief, soms met een beetje humor, en soms slagen we de bal of munt eens verkeerd. :lach:
Dit prachtig forum staat of valt door zijn actieve leden.
Vriendelijke groeten Luc.

Terug naar “Het Praathuis”