Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Bericht door PietjePuk190 »

Zeg, ga ik nogeens Donateur genoemd worden of boek je me die 20 euro gewoon terug? Ja nee het PB systeem is niks mis mee maar dat ontwijk je gewoon dusja :D Kijk wat er onder mijn naam staat zal me strikt genomen worst wezen hoor, maar je snapt wel dat dit meteen de laatste keer geweest is toch? Jawel, dat snap je wel :thumb up: Zo dom ben je niet :) Hee weetje? Prettige avond allemaal, en heel veel plezier nog op dit best wel okeeje forum :thumb up:
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Hee Jeroen ouwe staakhaas!

Bericht door Ger1 »

Ik krijg het gevoel dat papierverzamelaars niet serieus genomen worden ondanks hun inbreng.
Wat ik gelezen/begrepen heb waren de perikelen uit het verleden met papierverzamelaars.
Mvg, :) .
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Oh okee, misschien ben ik dan wel gewoon degene die op de verkeerde plek beland is, dat kan natuurlijk ook :)
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Natuurlijk worden papiergeldverzamelaars serieus genomen, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet zo is.

Jeroen leest gewoon zijn PB's niet. Ik heb zelf er ook al eentje twee weken geleden gestuurd en die is nog niet gelezen.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Tja, 6 juli voor het laatst op het forum. Ik kan me voorstellen dat het voor velen behoorlijk irritant begint te worden, niet alleen voor de papiergeldverzamelaars.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik heb geen idee wat anderen vinden, maar ik neem papiergeldverzamelaars zeker serieus. Misschien is het niet direct mijn verzamelgebied, maar ik vind het wel leuk om verhalen te lezen en om biljetten te zien. En los van deze mening: dit forum heeft als subtitel "Hét forum voor de munten- en bankbiljettenverzamelaar", dus papiergeldverzamelaars horen er zeker bij. Zeker zulke actieve leden als PietjePuk.

Over PietjePuk gesproken: ik kan me zijn frustratie heel goed voorstellen. Een mens wil graag een beetje eer van zijn goede bedoelingen. Dat aanpassen van de rang is een kleine moeite en had allang gebeurd moeten zijn. En volgens mij wacht Hansafloep nog steeds op naamsverandering. Prima dat alleen een beheerder dit kan aanpassen, maar kom dan wel regelmatig langs op het forum, of benoem een tweede beheerder.

De laatste tijd loopt het best lekker op het forum (geen ruzies, geen problemen, toestanden), maar dat kan zomaar omslaan. En dan hebben we behalve een beheerder ook voldoende moderatoren nodig met de juiste bevoegdheden. Dit forum is zo rijk aan info en actieve leden, het zou echt zonde zijn als dat dadelijk zou verdwijnen doordat mensen gaan weglopen en de boel doodbloedt.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Okee, ik moet zeggen, ik heb zelf ook geen enkele reden om aan te nemen dat papiergeldverzamelaars niet serieus genomen zouden worden. Helemaal toppiejoppie zegt Inge :thumb up:

Maar het echte probleem is en blijft de chronische non-existentie van Jeroen. Recentelijk is ook al gebleken dat er geen plaatjes meer geüpload kunnen worden, omdat de server vol zit. Dat is toch echt iets waar alleen Jeroen iets aan kan doen. Zo zullen er in de toekomst steeds meer dingen omvallen simpelweg door falen van Jeroen. Door falen te doen wat je als webmaster hoort te doen, namelijk je website beheren, en secundair door falen een opvolger / waarnemer / whatever aan te wijzen die het wel kan en wil doen.

Dat is nu echt wel een probleem aan het worden. En hoe foutloos het PB-systeem ook werkt, daar ligt het niet aan. Het ligt aan Jeroen. Jeroen moet dingen gaan doen. Snel.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Je hebt gelijk, PietjePuk. Maar wat kunnen we eraan doen? We moeten het maar zonder hem zien te redden. En dat lukt vrij aardig, dacht ik zo. Zoals ik al zei: er zijn gelukkig weinig problemen de laatste tijd. In de zomer is er altijd wat minder activiteit op het forum, maar er zijn altijd vaste stamgasten zoals jij en ik en nog een heel aantal mensen meer die zich regelmatig laten zien.

Ik hoop dat met Jeroen alles goed gaat en dat hij zich snel weer hier meld. Tot die tijd moeten we er maar het beste van maken. Dat we geen foto's meer kunnen uploaden is lastig, maar we kunnen ze altijd nog extern posten en dan de url plaatsen. Dat is een lapmiddel, maar altijd beter dan niks.

surbe Barbados
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe »

Als er concreet iemand is die eea wil overnemen, hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn? Er zal vast iemand zijn die Jeroen persoonlijk kent en/of zijn telefoonnummer heeft?
Verzamelaar van (graded) bankbiljetten.
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Ik heb Jeroen een voorstel gedaan om de site over te nemen, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Misschien contact opnemen met ATOX, hij deed ook het nodige aan de site.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Koevoets numismatics schreef:Ik heb Jeroen een voorstel gedaan om de site over te nemen, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
ik zal jeroen wel vragen. Helaas heb dit weekend erg druk, verjaardag ,trouwerij... Maar zal volgende week met hem erover hebben over hoe nu verder met het forum.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 »

maarten89 schreef:
Koevoets numismatics schreef:Ik heb Jeroen een voorstel gedaan om de site over te nemen, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
ik zal jeroen wel vragen. Helaas heb dit weekend erg druk, verjaardag ,trouwerij... Maar zal volgende week met hem erover hebben over hoe nu verder met het forum.
Dank alvast, Maarten. Ik ken het aanbod natuurlijk niet, maar ik denk dat een opvolging van Jeroen in de vorm van Jan Koevoets een goede zaak is. Het forum heeft lang zonder beheerder kunnen draaien, maar nu begint het toch te kraken.

Bernard
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Jeroen (of Atox) heeft zojuist als het goed is de serverruimte opgelost. Ik heb Jeroen hierover gebeld een half uurtje geleden.
Tevens heb ik de donatie en naamsverandering aangehaald.

Betreffende de overhandiging van het forum:
Het blijft natuurlijk lastig als de prioriteiten in je leven veranderen en om dan iets wat je hebt opgebouwd direct te verkopen omdat je 1 jaar minder animo toont is natuurlijk GEEN makkelijke keuze. Je hebt ziel en zaligheid 8 jaar lang met bloed zweet en tranen erin gestopt. 8 jaar lang dus ook netjes onderhouden.
En ik begrijp zeker dat niet iedereen content is geweest met de gang van zaken de laatste tijd maar denk ook aan hetgeen dat is opgebouwd.
Het in diskrediet brengen van de grondlegger is natuurlijk ook niet de juiste keuze als we willen dat het forum blijft voortbestaan, dit zal nieuwe mensen afschrikken het forum te gebruiken!
Kortom als ik voor Jeroen mag praten :
Hij gaat erover nadenken om het forum over te dragen, maar uiteraard moet de doelstelling in de lijn liggen die in het verleden voor ogen is gehouden.
Het voorstel om het forum over te nemen heb ik overigens een half jaar geleden al geopperd (maar ik heb geen concreet bod gedaan), maar toen wilde hij het nog niet van de hand doen.
Mochten meer mensen geïnteresseerd zijn behalve Jan Koevoets dan kunnen die zich wellicht ook melden.

mvg,

Bert
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik had al ATOX aangekaart en hij heeft inderdaad snel e.e.a. opgelost.
Ik kan me wel voorstellen dat Jeroen het moeilijk vindt om het forum over te dragen. Van mij hoeft dat niet eens als er maar goede afspraken worden gemaakt met moderatoren, met Atox en met nieuw te benoemen webbeheerders. Het maakt mij geen moer uit wie er verantwoordelijk is als de werkzaamheden/problemen maar opgelost worden.

CorioCoins schreef:Jeroen (of Atox) heeft zojuist als het goed is de serverruimte opgelost. Ik heb Jeroen hierover gebeld een half uurtje geleden.
Tevens heb ik de donatie en naamsverandering aangehaald.
Betreffende de overhandiging van het forum:
Het blijft natuurlijk lastig als de prioriteiten in je leven veranderen en om dan iets wat je hebt opgebouwd direct te verkopen omdat je 1 jaar minder animo toont is natuurlijk GEEN makkelijke keuze. Je hebt ziel en zaligheid 8 jaar lang met bloed zweet en tranen erin gestopt. 8 jaar lang dus ook netjes onderhouden. mvg, Bert
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ilosab schreef:Ik kan me wel voorstellen dat Jeroen het moeilijk vindt om het forum over te dragen. Van mij hoeft dat niet eens als er maar goede afspraken worden gemaakt met moderatoren, met Atox en met nieuw te benoemen webbeheerders. Het maakt mij geen moer uit wie er verantwoordelijk is als de werkzaamheden/problemen maar opgelost worden.
Eens met Alfred. Jeroen's werkzaamheden en inzet waardeer ik zeer. Als hij nu (even) geen tijd heeft voor het forum is niet erg. Als er maar duidelijke afspraken zijn gemaakt over adequate vervanging als problemen zijn of zaken moeten worden opgepakt op het forum.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Een website wordt opgebouwd en onderhouden door de webmaster/beheerder en aanzet gegeven om een forum te beginnen.

Maar een forum wordt opgebouwd en valt of staat door de inbreng van de leden, hierbij is/was zijn inbreng als lid natuurlijk ook waardevol.

Mvg, :) .
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Fijn dat de problemen zijn opgelost. Atox als beheerder lijkt me prima. Als hij af en toe even kijkt of alles nog loopt, dan moet het wel goedkomen. De rest moeten de leden zelf doen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Atox was al degene die het meeste werk doet qua beheerder. Hij is alleen geen persoon die bijdragen levert aan topics dus als er iets is dan moet men hem een PB sturen.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ilosab schreef:Atox was al degene die het meeste werk doet qua beheerder. Hij is alleen geen persoon die bijdragen levert aan topics dus als er iets is dan moet men hem een PB sturen.
Uitstekend, doen we dat gewoon :thumb up:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik heb zojuist de starter van het topic als donateur verwerkt.

Mijn nederige excuses (het zoveelste) voor de hele gang van zaken. Ik heb inmiddels contact met Jan en Bert en ga nadenken wat ik wil met het forum. Nu ik er weer even ben voelt het ook weer zo vertrouwd en krijg ik weer energie om zaken weg en af te werken. Maar goed dat is eerder ook het geval geweest en uiteindelijk kwam het er maar niet van.

In het verleden ook diverse keren een overnamebod ontvangen maar hier nooit op in gegaan. Er zit een hele hoop werk in dit forum en ik heb het nog niet helemaal af kunnen sluiten op een of andere manier... Er broeit nog wat denk ik.

Ik zal de komende uren/dagen wat rond gaan neuzen hier en de boel wat op orde brengen.

Vragen en verzoeken graag even via PB aan mij stellen of in een topic wat alleen voor die zaken gebruikt gaat worden, is wat mij betreft ook in orde.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Als alles goed geregeld gaat worden dan vind ik het best. Wat ik niet begrijp is dat je er vanaf het begin zoveel tijd in hebt gestoken, zoveel moeite hebt gedaan en waarom zou je het moeten afsluiten? Wat is er in hemelsnaam gebeurd met de munten verzamelaar die zo fanatiek bezig was? Het forum loopt naar de 3000 leden, misschien 10% is actief bezig maar je wilde toch een goed forum hebben?
Ik kan er niet bij met mijn pet.
Laatst gewijzigd door Ilosab op 04 sep 2017, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Mooi, we wachten met spanning op nieuwe ontwikkelingen :thumb up: En bedankt voor mijn statusupdate :)
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ilosab schreef:Als alles goed geregeld gaat worden dan vind ik het best. Wat ik niet begrijp is dat je er vanaf het begin zoveel tijd in hebt gestoken, zoveel moeite hebt gedaan en waarom zou je het moeten afsluiten? Wat is er in hemelsnaam gebeurd met de munten verzamelaar die zo fanatiek bezig was? Het forum loopt naar de 3000 leden, misschien 10% is actief bezig maar je wilde toch een goed forum hebben?
Ik kan er niet bij met mijn pet.
Er is veel gebeurd Alfred, leuke dingen maar ook minder leuke. Met name de minder leuke zaken hebben mij het plezier wel ontnomen. Toch is het niet helemaal weg en blijft het forum toch een soort paradepaardje van me. Welke ik eerlijk is eerlijk zeer slecht verzorg. Vandaar de bedenkingen om eens te kijken of ik het forum kan overdragen, vaker leuke aanbiedingen gehad maar altijd afgehouden.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Denk er goed over na of je het wel over wilt dragen. Eenmaal overgedragen ben je het kwijt. Ben je überhaupt nog wel verzamelaar?

Terug naar “Het Praathuis”