Lachen om MA-Shops

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Lachen om MA-Shops

Bericht door Jan W »

Of misschien liever om te huilen...

Emporium Hamburg bood een 5 Lire 1879 R (BU Kleine Kratzer und Henkelspur (montagespoor))aan voor maar liefst 1720 euro......

Ik stuurde een berichtje:
Dear Madam, Sir, Why is this coin so expensive? It's just a normal year in so so quality (mounting mark). Are you confusing this coin with 1878? Kind regards, Jan (1878 is een zeldzaam jaar, 1879 totaal niet met een oplage van 4.000.000 stuks).

Kreeg als reactie terug:
Dear Mr,
thank you for your remark. We're are not confusing the year, but we made a typing error. The offer will be updated accordingly.
Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Münzhandelsgesellschaft mbH
Emporium Hamburg

Vol verwachting keek ik naar het nieuw aanbod: 1325 euro!... :suprised: https://www.ma-shops.nl/emporium/item.p ... 41&lang=nl

Serious? :hahaha: Ik zou er in theorie nog geen 100 euro voor over hebben in deze staat maar zou 'm helemaal niet kopen met dat montagespoor. Op MA-Shops worden er momenteel 50 aangeboden voor heel wat vriendelijker prijzen...

Het valt me op dat op MA-Shops de laatste maanden enorm veel munten worden aangeboden met slechte prijs/kwaliteit verhoudingen en/of veel te hoog gewaardeerde munten.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Lachen om MA-Shops

Bericht door janssenfrank »

Tja, ik heb MA-shops eigenlijk nooit serieus genomen. Alleen handelaren bieden er aan en het zijn altijd veel te hoge prijzen
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Vaak zijn de prijzen bij MA-shops 2 tot 10 keer te duur :knipoog: . Daarom blijven veel items vaak lang onverkocht ook al zijn de items vaak wel interessant. Ik heb er er tot nu toe denk ik 3 keer iets gekocht. Het is goed zoeken, maar heel soms zijn er zeer interessante stukken die wel een normale prijs hebben. Dus wat geduld en mazzel hebben en dan direct toeslaan :LoneRanger:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Jan W schreef:ol verwachting keek ik naar het nieuw aanbod: 1325 euro!..
Ik ben nu zelf een amateur verzamelaar, maar als ik dit zie vraag ik mij toch soms af wie is eigenlijk "den amateur".
Waar is hun beroeps ernst vraag ik me soms af ?
En eerlijk voor dat bedrag kun je toch een veel interessantere en prachtige zilver munt aankopen.
Groeten Luc. :D
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Emporium gooit haar naam een beetje te grabbel. Twee weken geleden hadden ze een Italiaanse 5 Lire 1812 M met Napoleon erop te koop van 22,31 gram (moet zijn 25 gram) die er overduidelijk fake uitzag en waarvoor ze 150 euro vroegen. Er stond bij dat het om een Zeitgenössige oder spätere Falschung ging.

Even zoeken* op internet leverde al gauw op dat het om een recente vervalsing ging die je voor een paar euro op internet kunt krijgen.
(* = lees: tien seconden)

Berichtje gestuurd:
Dear Sir, This is a modern copy. Most likely of Chinese origin. Only worth a few euro's. There are some more examples of this coin on the internet. Best to avoid selling these fakes. Kind regards, Jan

Kreeg een berichtje terug:
Dear Mr. ,
thank you for your advice. We are aware of the not-genuine state of the coin. We will consider our offer again.
Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Münzhandelsgesellschaft mbH
Emporium Hamburg

Dan denk ik, hoe kom je er nu bij om als munthandel met toch een naam zo'n overduidelijke moderne fake munt te verkopen en dan ook nog te suggereren dat het om een Zeitgenossige Falschung kan gaan. Ik denk dat de afdeling kwaliteitscontrole al een tijdje op vakantie is en amateurisme hoogtij viert... :knipoog:
Deze munt hebben ze trouwens wel gelijk van de site gehaald.
Spengler7 Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Spengler7 »

Ongelooflijk :)

Ik negeer alle MA-aanbiedingen op marktplaats altijd, mijn gevoel zegt me dat het niet 100% reliable is... duur en kwaliteit af en toe inderdaad dat je je afvraagt wie deze "bepaald". Maar ja, ik ben maar een amateurtje :lollig:

Enige wat ik er wel zou kopen... een penning zijn van Venlo 1839 (mits deze niet meer dan 100 kost) en venlo 600 of 625 jaar stad (waarvan ik al eerder schreef dat ik deze zocht) ;)

Inmiddels ben ik er een op het spoor... Venlo 625 jaar stad :D
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Pegasus uit Zweden is ook wel een mooi voorbeeld: zij verkopen heel veel munten in slabs.
Neem deze: https://www.ma-shops.nl/pegasus/item.ph ... 03&lang=nl Een 5 Bolivar uit 1905, Venezuela. XF details Cleaned aldus NGC. Volgens de (handige!) site van datzelfde NGC is deze munt in VF 27 en XF 120 dollar waard. https://www.ngccoin.com/price-guide/wor ... id-1603861
Waarom Pegasus dan 549 euro vraagt?.. :suprised: Denkelijk in de veronderstelling dat sommige potentiële kopers alles in slabs voor zoete koek aannemen? :thumb down:
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Deze is ook wel redelijk bizar: https://www.ma-shops.com/noel/item.php?id=23542&lang=nl

Een gulden 1938 in VF+ in de aanbieding van 50 euro nu voor 40 euro....

In de NVMH muntalmanak 2018 staat deze voor 35 euro maar dan moet de munt wel FDC zijn. :suprised:

Deze Belgische handelaar hanteert trouwens wel meer fantasieprijzen. :roll:
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

De commissie voor MA-shops moet ergens vandaan komen :)

En misschien zijn er verzamelaars die minder op de prijs letten, maar vooral een 'koopje' willen hebben...
MA-Shops Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door MA-Shops »

Gelukkig kan er gemakkelijk vergeleken worden tussen de verschillende aanbieders. Dus het heeft grote voordelen om te filteren op de verschillende kwaliteiten en prijzen :)
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Weer een wel heel bizarre reactie gekregen.

Deze Gothic Crown 1847 Plain Edge Pobjoy Mint staat te koop voor 1000 euro: https://www.ma-shops.nl/tosunidis/item.php?id=1223

Het betreft hier een wel zeer duidelijke restrike/naslag dus ik vroeg de verkoper: Dear Karen, why are you asking 1000 euro for a modern restrike of the Gothic Crown? Regards.

Krijg ik als antwoord: Because the original is selling for 50000 euro :shock: :wtf:

Volgens mij heeft het geen zin om hier verder nog over in discussie te gaan met verkoper.... :silent:
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Deze is veel mooier dan die oude meuk, dus terecht dat er een stevig prijskaartje aan hangt. :knipoog:

Terug naar “Het Praathuis”