extreme verzendkosten

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
CorioCoins

Re: extreme verzendkosten

Bericht door CorioCoins »

Juist omdat PayPal nog onderdeel van eBay is.

Ik ken een voorbeeld van iemand die verbannen is door opvoering van hoge verzendkosten.
Hoe kun je 17 euro uitleggen als de werkelijke kosten slechts 5 euro zijn?

Op Catawiki heeft mij dat ook gestoord, een verkoper rekende destijds 13 euro verzendkosten.
Het pakket was van gerecyclede verpakkingsmaterialen en geplakt met de toen nog heeeeeeeel goedkope gulden zegels (volgens verkoper voor 50% ingekocht),
als gewoon pakket dus niet eens aangetekend. werkelijke kosten rond €3,50.
In mijn geval is er toen niets ondernomen omdat ik dit eerder had moeten aangeven? Hoe dan ?
Maar daarna is uniform een regel in het leven geroepen dat verzendkosten + 1,50 het maximale is...

Als gecombineerde verzending niet mogelijk en het komt dan in 1 pakketje aan dan is dat toch oplichting?
Want dan zouden de pakketjes ook los van elkaar verzonden dienen te worden?
Neemt inderdaad niet weg dat vragen voor de veiling afloopt een prima idee is om dit soort vreemde afhandelingen en kosten te kunnen voorkomen.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

bij het laatste geval was ik er gewoon vanuit gegaan dat er geen extra kosten zijn als je een paar muntjes meer zou kopen. in bijna alle aankopen de laatste jaren was het geen probleem met gecombineerde verzending. Vaak komt het erop neer dat je eens een euro meer betaal.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

xntriq-coins schreef:Als gecombineerde verzending niet mogelijk en het komt dan in 1 pakketje aan dan is dat toch oplichting?
Want dan zouden de pakketjes ook los van elkaar verzonden dienen te worden?
Neemt inderdaad niet weg dat vragen voor de veiling afloopt een prima idee is om dit soort vreemde afhandelingen en kosten te kunnen voorkomen.
Het voelt inderdaad als oplichting, maar dat is het niet.
Het gaat om verzend en verpakkingskosten, en nogmaals zoals de Ier al aangaf mag je daar van alles onder scharen, misschien is het wel verschrikkelijk lastig om een tweede item in dezelfde envelop te stoppen, en misschien ga je wel net over een grens wat gewicht betreft en zo zijn er nog tientallen zaken te bedenken.
Ik ben met je eens dat in principe de pakketjes ook apart verzonden dienen te worden.
Een Duitse verkoper die mij vertelde dat ik geen korting op de verzending kreeg heeft dat ook inderdaad gedaan.
KNM waar ik wel eens vlak achter elkaar twee zaken in de online shop had besteld, heeft voor beide bestellingen porto berekend, en toch ook gezamenlijk in één pakket verzonden, en dat voelt inderdaad niet echt lekker.

Luit
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Vandaag weer een leuke mee gemaakt.
je koopt 2 lotjes bij dezelfde persoon.
lotje 1 is de verzending 4.
lotje 2 is de verzending 1

krijg je een combined invoice voor 6 :S

heb maar vriendelijk gevraagd of hij het los wilt versturen ;)
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik was net even op ebay aan het kijken. Zie ik een leuk muntje. Kosten € 23,00. okay, is te doen. Wel nog even € 21,95 aan verzendkosten erbij.

Zou die vent het dan persoonlijk komen brengen ?? :problem:
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Wordt ongetwijfeld met een taxi gebracht.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Jan W schreef:Laatst betaalde ik bij Emporium in Hamburg 19,95 verzendkosten. Ik maak dan wel eerst de berekening of ik de prijs van de munt inclusief verzendkosten (nog) acceptabel vindt. Dat was hier het geval dus ik deed de bestelling. Maar als je dan op de envelop een zegel vindt van 5,65 euro dan vind ik dat op zijn minst wel vreemd. Ik heb in mijn positieve feedback (de munt was goed) wel aangegeven de betaalde verzendkosten t.o.v. de werkelijk gemaakte kosten buitensporig te vinden.
Blijkbaar heeft mijn kritisch positieve feedback effect opgeleverd: ik zie dat Emporium nu 9,90 berekent voor verzendkosten naar NL met een waarde tot 500 euro... scheelt een tientje. :knipoog:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dat zullen ze in Klaaswaal niet doen.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Ilosab schreef:Dat zullen ze in Klaaswaal niet doen.

Groeten, Alfred

ooit 1 keer wat daar gekocht, soms vind je daar toch ook koopjes als je maar blijf zoeken. Maar de verzending vond ik destijds erg netjes. ver onder de werkelijke prijs.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, ik heb daar een keer 2 veilingen gewonnen van papiergeld en moest € 16 betalen, echt niet normaal meer.

Alfred
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

zo uit mijn hoofd was het 3,95 verzending en kwam het als pakket.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Laatst bij Mevius in Vriezenveen een tweetal munten besteld. De verzendkosten bedroegen slechts 4,50 euro. Ze hadden de munten verpakt in een bubbelenvelop en deze weer in een kartonnen doos van ongeveer 33x23x8 (lxbxh) gestopt, verder helemaal opgevuld met kranten en folders. Onherkenbaar verpakt dus. 's Ochtends besteld, gelijk geld overgemaakt en dezelfde middag werd het nog verzonden. De andere dag al thuis. Zeer netjes! :klap:

Juper munten deed het qua kosten nog mooier: gratis verzending.. :knipoog:
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten »

Verzend en verpakkingskosten bij Karel de Geus veilingen is 20 euro voor 3 munten. Beetje jammer.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

De " Big Boys " rekenen maar raak.
Mevius en Juper zijn dus duidelijk nog wel klantvriendelijk.

Alfred
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

NijmegenMunten schreef:Verzend en verpakkingskosten bij Karel de Geus veilingen is 20 euro voor 3 munten. Beetje jammer.
Hmm, bij mij is 12,50 in rekening gebracht. Nog steeds niet goedkoop, maar beter dan 20 euro voor 3 munten. Misschien toch eens een mailtje hun kant op sturen?
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

spatbord schreef:
NijmegenMunten schreef:Verzend en verpakkingskosten bij Karel de Geus veilingen is 20 euro voor 3 munten. Beetje jammer.
Hmm, bij mij is 12,50 in rekening gebracht. Nog steeds niet goedkoop, maar beter dan 20 euro voor 3 munten. Misschien toch eens een mailtje hun kant op sturen?
Ook bij mij is 12,50 euro in rekening gebracht.
Jammer, want ik had aangegeven de gewonnen kavels op te willen gaan halen........

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Lumi schreef:
spatbord schreef:
Ook bij mij is 12,50 euro in rekening gebracht.
Jammer, want ik had aangegeven de gewonnen kavels op te willen gaan halen........

Ludo
Heel apart dat ik dan 20 euro moet betalen maar had ze al gebeld dat ik het op kom halen. Ben er binnenkort in de buurt en dan is het wel de moeite voor 20 euro.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

Vandaag ook weer een mooie. Een belgische veiling, voor verzendkosten buiten belgie moest je contact opnemen. Dus ook netjes gedaan. Moest twee euro verzending betalen. Daarna pas geboden. Vandaag gewonnen, kreeg de factuur, 4 euro verzending. Ik had de factuur aangevraagd via een reply op de twee euro mail, dus vergeten kon ze het niet zijn.

Gaat me niet om die twee euro's, maar meer om de arrogantie. Afgelopen jaren is dit de zoveelste keer dat ik voor het bieden de verzendkosten navraag en dat je daarna in verhouding flink meer moet betalen.

Dit soort aanbieders......
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Tja, als het via eBay was dan wachten tot alles afgehandeld is en dan negatieve feedback geven.

Alfred
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Kreeg vandaag een munt van een Zwitserse veiling. 25 frank verzendkosten, maar op de envelop zat slechts 8.60. Lekker verdienen zo.
Wat wel weer meeviel was dat hij ongemerkt langs de douane is gegaan, dus ik heb geen BTW/inklaringskosten hoeven betalen. Dat maakt het dan wel weer een stuk beter. :)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Als er in een advertentie op eBay uit Oostenrijk of Zwitserland geen verzendkosten staan aangegeven dan altijd even navragen. Mijn ervaring is dat je daar over het algemeen een oor wordt aangenaaid als je dat niet doet.

Alfred
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Zijn er eigenlijk mensen die wel eens munten in Zwitserland hebben gekocht en die wel BTW+inklaringskosten moesten betalen?
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Laatst via Catawiki een munt gekocht van een Belg. Verzendkosten aangetekend 20 euro. Een heel bedrag, zeker als je dat vergelijkt met andere Belgische aanbieders (tussen 5,60 en 9,90). Om opheldering gevraagd bij Catawiki kreeg ik de reactie dat 20 euro nog net binnen hun marge valt en dat de verkoper blijkbaar gebruik maakt van een duurdere verzendservice. De prijs voor de munt plus de hoge verzendkosten waren voor mij nog steeds goed genoeg dus laat maar waaien was mijn gedachte.

Toen ik de munt in huis kreeg zag ik op de envelop een zegel van 9,95 euro... Laat de bubbelenvelop nu 25 cent kosten dan betaal ik dus 9,80 teveel. Niet wereldschokkend maar wel een irritatiefactortje (om met Jochem Meijer te spreken :knipoog: ). Weer een mailtje naar Catawiki gestuurd en ze gaven aan dat dit inderdaad niet netjes is, dat het echter nog steeds in de marge zit tot 20 euro maar dat ze er meer op zullen gaan letten.

Vervolgens de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag waarom hij/zij 20 euro rekent en de werkelijke kosten 9,95 bedragen. Nog geen reactie ontvangen, in mijn feedback zal ik hier eventueel dus rekening mee gaan houden. In dit geval gaat het mij om het principe dat een verkoper niet winst moet gaan maken op zoiets basaal als porto.
Bij Ebay zag ik ook wel eens hoge verzendkosten staan maar dan kun je verkoper daar vooraf nog over mailen om een toelichting. Bij catawiki kun je pas met de verkoper gaan mailen als de koop gesloten is.
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Als hij niet reageert zou ik dit zeker in de feedback terug laten komen inderdaad.
Palmbird België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Palmbird »

Op het moment zelfs geen Belgische post meer.(Stakingen).
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.

Terug naar “Het Praathuis”