extreme verzendkosten
extreme verzendkosten
ik koop bijna alle munten in het buitenland. Het valt me op dat meestal de verzendkosten erg netjes zijn. Meestal betaal je een euro extra voor de verpakking etc.
Maar vandaag kreeg ik een slab binnen waar ik 15 euro verzendkosten voor moest betalen vanuit ierland. Kijk ik eens goed op de postzegel, zit er maar 6,95 euro op. Dus 8,05 euro meer betalen dan wat erop zit.
Normaal? ik geef eigelijk nooit neutrale of negatieve feedback, maar ik twijfel deze keer wel heel erg. Even de verkoper's reactie afwachten maar.
Maar vandaag kreeg ik een slab binnen waar ik 15 euro verzendkosten voor moest betalen vanuit ierland. Kijk ik eens goed op de postzegel, zit er maar 6,95 euro op. Dus 8,05 euro meer betalen dan wat erop zit.
Normaal? ik geef eigelijk nooit neutrale of negatieve feedback, maar ik twijfel deze keer wel heel erg. Even de verkoper's reactie afwachten maar.
Re: extreme verzendkosten
Voor mij is dat ook een ergernis. Ik kan me indenken dat men een kleine bijdrage vraagt voor de verpakking, maar 8 euro voor een doosje en/of een bubbeltjesenvelop is wel erg veel.
Ik zou zeker verhaal halen en bij het uitblijven van een goede reden zou ik een neutrale feedback geven.
Persoonlijk reken ik altijd alleen de werkelijke portokosten. De doos of de envelop neem ik voor eigen rekening. Vaak recycle ik ook bubbeltjesenveloppen en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Ik zou zeker verhaal halen en bij het uitblijven van een goede reden zou ik een neutrale feedback geven.
Persoonlijk reken ik altijd alleen de werkelijke portokosten. De doos of de envelop neem ik voor eigen rekening. Vaak recycle ik ook bubbeltjesenveloppen en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ik reken meestal rond de 60 cent extra. Gebruik altijd nieuwe bubbelenveloppen, dan de kosten van tape, stickers etc. Maar ik las dat bij ebay bv het niet is toegestaan om dit soort extreme verzendkosten te gebruiken.
Persoonlijk vind ik het niet erg om 15€ aan verzending te betalen als de verzendkosten ook echt hoog zijn. Maar op deze manier....
Persoonlijk vind ik het niet erg om 15€ aan verzending te betalen als de verzendkosten ook echt hoog zijn. Maar op deze manier....
Ik had hem vriendelijk gevraagd of het klopte qua verzendkosten
Kreeg dit als antwoord. Laat ik me maar niet druk erom maken
Thanks for your e-mail,when I sell at auction with no reserve I accept the risk that I will not get back what I paid for the coin again I accept that.
what I can do is protect my other interests The answer to your question is multifactorial.The following list may help,
Payment to post office
Envelope
Printing order details-ink
-paper
-electricity
Wear on machines-computer
-printer
Parking fee at post office
Storage of coin
Use of car to get to post office
Heating
Plus more,
Take care,
Kreeg dit als antwoord. Laat ik me maar niet druk erom maken

Thanks for your e-mail,when I sell at auction with no reserve I accept the risk that I will not get back what I paid for the coin again I accept that.
what I can do is protect my other interests The answer to your question is multifactorial.The following list may help,
Payment to post office
Envelope
Printing order details-ink
-paper
-electricity
Wear on machines-computer
-printer
Parking fee at post office
Storage of coin
Use of car to get to post office
Heating
Plus more,
Take care,
Laatst betaalde ik bij Emporium in Hamburg 19,95 verzendkosten. Ik maak dan wel eerst de berekening of ik de prijs van de munt inclusief verzendkosten (nog) acceptabel vindt. Dat was hier het geval dus ik deed de bestelling. Maar als je dan op de envelop een zegel vindt van 5,65 euro dan vind ik dat op zijn minst wel vreemd. Ik heb in mijn positieve feedback (de munt was goed) wel aangegeven de betaalde verzendkosten t.o.v. de werkelijk gemaakte kosten buitensporig te vinden.
Dat antwoord van die Ier is trouwens wel ontzettend grappig.

In Duitsland komt het volgens mij vaak voor dat het aangetekend zijn niet in de postzegel verrekend is, maar apart wordt betaald.
Ook een apart afgesloten verzekering kan daar van toepassing zijn. Neemt niet weg dat ik 19.95 wel behoorlijk hoog vind.
Luit
Ook een apart afgesloten verzekering kan daar van toepassing zijn. Neemt niet weg dat ik 19.95 wel behoorlijk hoog vind.
Luit
U heeft gelijk Luit.
Ik verzend ook wel een vanuit Duitsland omdat ik aan de grens woon.
Naar Nederland is aangetekende brief van Duitsland goedkoper dan aangetekend van Nederland naar Nederland.
De kosten zijn een enveloppe met daarop het juiste aantal postzegels,
naarmate het gewicht + €2,95 (voor aangetekend) extra (dit laatste bedrag is niet op het briefje of pakketje zichtbaar).
8 euro extra kosten lijkt me ook wel erg veel.
mvg,
Bert
Ik verzend ook wel een vanuit Duitsland omdat ik aan de grens woon.
Naar Nederland is aangetekende brief van Duitsland goedkoper dan aangetekend van Nederland naar Nederland.
De kosten zijn een enveloppe met daarop het juiste aantal postzegels,
naarmate het gewicht + €2,95 (voor aangetekend) extra (dit laatste bedrag is niet op het briefje of pakketje zichtbaar).
8 euro extra kosten lijkt me ook wel erg veel.
mvg,
Bert
Tja, als je zo als die Ier gaat denken moet je vooral niet vergeten slijtage aan je schoenen en een uurloon erbij op te tellen. Ik vind dat die kosten gewoon bij de munt zelf geteld moeten worden. Voor mij zou zoiets een reden zijn niet nog eens iets bij die persoon te bestellen.
Aan de andere kant kun je je nog afvragen of je ondanks die hoge verzendkosten toch een goeie deal hebt gehad...Je bent er immers zelf bij voorbaat mee akkoord gegaan.
Desondanks lijkt het op zo'n lokkertje van de vliegtuigmaatschappijen. Je kunt voor 20 euro een retourtje Barcelona krijgen, maar ze zeggen er niet bij dat je nog een kapitaal aan bijkomende belastingen kwijt bent.
Aan de andere kant kun je je nog afvragen of je ondanks die hoge verzendkosten toch een goeie deal hebt gehad...Je bent er immers zelf bij voorbaat mee akkoord gegaan.
Desondanks lijkt het op zo'n lokkertje van de vliegtuigmaatschappijen. Je kunt voor 20 euro een retourtje Barcelona krijgen, maar ze zeggen er niet bij dat je nog een kapitaal aan bijkomende belastingen kwijt bent.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Ik had ook de berekening gemaakt of ik de totaalprijs acceptable vond. Het kon net wat mij betreft. Maar om dan te zien dat hij de verzendkosten gebruikt om extra te verdienen vind ik wat minder.Jan W schreef:Laatst betaalde ik bij Emporium in Hamburg 19,95 verzendkosten. Ik maak dan wel eerst de berekening of ik de prijs van de munt inclusief verzendkosten (nog) acceptabel vindt. Dat was hier het geval dus ik deed de bestelling. Maar als je dan op de envelop een zegel vindt van 5,65 euro dan vind ik dat op zijn minst wel vreemd. Ik heb in mijn positieve feedback (de munt was goed) wel aangegeven de betaalde verzendkosten t.o.v. de werkelijk gemaakte kosten buitensporig te vinden.
Minder verzendkosten rekenen en de munt verkoopt wellicht beter. Maar nu heeft de verkoper minder veilingkosten verwacht ik.
Maar ik was gewoon benieuwd wat jullie ervan vonden. Jan's voorbeeld is nog extremer 19,95 tov 5,95. Dus ik zat niet eens zo slecht nu

Volgens mij is de Ier uit het voorbeeld het daar ook mee eens, maar hij gebruikt als argument dat hij de veiling zonder minimumprijs heeft geplaatst en dus het risico loopt dat hij veel te weinig voor de munt zelf krijgt en in ieder geval de door hem genoemde kosten terug wil zien, waarvan jij ook aangeeft dat ze er zijn.janssenfrank schreef:Ik vind dat die kosten gewoon bij de munt zelf geteld moeten worden. Voor mij zou zoiets een reden zijn niet nog eens iets bij die persoon te bestellen.
Aangezien deze kosten ook vooraf genoemd zijn is er dus eigenlijk ook niets mis met deze werkwijze, hooguit zijn de kosten wat hoog....
Luit
Ik vind het gewoon pure oplichterij van die Ier en zijn argumenten slaan nergens op, zo lust ik er nog wel een paar. Oostenrijkers hebben daar ook een handje van, vaak hebben ze advertenties op eBay met een direct kopen prijs van bijvoorbeeld 2 euro en de verzendkosten zijn dan 5 euro of meer. Als de verzendkosten buitensporig zijn dan kijk ik niet eens of het aantrekkelijk is maar zal ik principieel niet bieden of kopen. Als bij een item geen verzendkosten staan dan zou ik eerst eens navragen wat gerekend wordt voordat men gaat bieden. Laatst een veiling van Antigoon gewonnen, opgeld is 23% maar verzending was gratis, inclusief track and trace. Ook eens een veiling bij de Verzamelaarsmarkt gewonnen, verzendkosten waren 16 euro exclusief koffiepauze en toiletbezoek. Die veiling laten we dus voortaan links liggen.
Handelaren of adverteerders die buitensporige verzendkosten hanteren en minder gebruiken zijn voor mij pure oplichters.
Alfred
Handelaren of adverteerders die buitensporige verzendkosten hanteren en minder gebruiken zijn voor mij pure oplichters.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Als duidelijk van tevoren is aangegeven wat de verzendkosten waren is op deze werkwijze inderdaad niets af te dingen. Je hebt immers met je bod rekening gehouden met de verzendkosten.
Zelf heb ik geëxperimenteerd met verschillende verzendkosten, gratis verzending, verzendkosten naar gewicht met opslag, verzendkosten per item plus een opslag per item en momenteel alleen de werkelijke verzendkosten.
Ondanks het feit dat alles altijd duidelijk vermeld werd heb ik bij de verzendkosten per item + een opslag per item (4 dollar + 1 dollar per item extra) zo verschrikkelijk veel klachten gehad dat ik daar weer vanaf gestapt ben. Bij de gratis verzendkosten waren de mensen natuurlijk het meest enthousiast, maar de extra opbrengsten dekten de kosten niet, bovendien waren mensen dan niet meer bereid om extra te betalen voor aangetekende verzending, het was toch immers gratis dus moest ik ook maar die kosten dragen. De werkelijke verzendkosten + een kleine opslag werkte wel goed, vrijwel alle Nederlandse handelaren werken zo, maar om me positief te onderscheiden neem ik zelf de kosten voor de verpakking op me en reken slecht de werkelijke kosten. Ik koop de postzegels wel wat goedkoper in, maar anderzijds rekent Ebay VS gewoon keihard commissie over de verzendkosten (!) en PayPal natuurlijk idem dito.
Uiteindelijk nivelleert alles zich via de hoogte van het bod, maar dat merk je als verkoper pas na een tijdje als je bieders eraan gewend zijn.
In het geval van deze verkoper zou ik als ik hem was direct teruggaan naar de werkelijke verzendkosten, uiteindelijk zullen daardoor zijn biedingen iets hoger worden, maar vooral zal hij minder klachten krijgen.
Langetermijndenken is hierbij mijns inziens belangrijk.
Zelf heb ik geëxperimenteerd met verschillende verzendkosten, gratis verzending, verzendkosten naar gewicht met opslag, verzendkosten per item plus een opslag per item en momenteel alleen de werkelijke verzendkosten.
Ondanks het feit dat alles altijd duidelijk vermeld werd heb ik bij de verzendkosten per item + een opslag per item (4 dollar + 1 dollar per item extra) zo verschrikkelijk veel klachten gehad dat ik daar weer vanaf gestapt ben. Bij de gratis verzendkosten waren de mensen natuurlijk het meest enthousiast, maar de extra opbrengsten dekten de kosten niet, bovendien waren mensen dan niet meer bereid om extra te betalen voor aangetekende verzending, het was toch immers gratis dus moest ik ook maar die kosten dragen. De werkelijke verzendkosten + een kleine opslag werkte wel goed, vrijwel alle Nederlandse handelaren werken zo, maar om me positief te onderscheiden neem ik zelf de kosten voor de verpakking op me en reken slecht de werkelijke kosten. Ik koop de postzegels wel wat goedkoper in, maar anderzijds rekent Ebay VS gewoon keihard commissie over de verzendkosten (!) en PayPal natuurlijk idem dito.
Uiteindelijk nivelleert alles zich via de hoogte van het bod, maar dat merk je als verkoper pas na een tijdje als je bieders eraan gewend zijn.
In het geval van deze verkoper zou ik als ik hem was direct teruggaan naar de werkelijke verzendkosten, uiteindelijk zullen daardoor zijn biedingen iets hoger worden, maar vooral zal hij minder klachten krijgen.
Langetermijndenken is hierbij mijns inziens belangrijk.
Tuurlijk kijk ik altijd of ik de prijs van de munt + de aangegeven verzendkosten samen reëel vind voor de munt die ik er voor terug krijg.
Maar ik ga er van uit dat de verzendkosten die aangegeven worden reële verzendkosten zijn, dus de porto en eventueel een beetje extra voor enveloppe/verpakking (zo doe ik het).
Als iemand dan aantoonbaar veel te veel gevraagd heeft, vind ik dat oplichting en krijgt hij zij een vriendelijk mailtje met het verzoek om het verschil terug te betalen.
Dat is ook al een aantal keer gedaan omdat men zelf ook wel inzag dat het gevraagde bedrag voor verzending niet redelijk was.
Als men niet of onredelijk reageert geef ik een lage feedback score (qua sterren op Ebay), vermeld ik het in mijn feedbackreactie en geef eventueel een neutrale of negatieve beoordeling.
In het geval van deze Ier dus 1 ster bij verzendkosten, tekstuele vermelding van de te hoge portokosten en eventueel neutrale feedback... hopelijk gaat hij dan een volgende keer naar de werkelijke verzendkosten.
Maar ik ga er van uit dat de verzendkosten die aangegeven worden reële verzendkosten zijn, dus de porto en eventueel een beetje extra voor enveloppe/verpakking (zo doe ik het).
Als iemand dan aantoonbaar veel te veel gevraagd heeft, vind ik dat oplichting en krijgt hij zij een vriendelijk mailtje met het verzoek om het verschil terug te betalen.
Dat is ook al een aantal keer gedaan omdat men zelf ook wel inzag dat het gevraagde bedrag voor verzending niet redelijk was.
Als men niet of onredelijk reageert geef ik een lage feedback score (qua sterren op Ebay), vermeld ik het in mijn feedbackreactie en geef eventueel een neutrale of negatieve beoordeling.
In het geval van deze Ier dus 1 ster bij verzendkosten, tekstuele vermelding van de te hoge portokosten en eventueel neutrale feedback... hopelijk gaat hij dan een volgende keer naar de werkelijke verzendkosten.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Het is nooit oplichting als de verkoper de verzendkosten van tevoren aangeeft. Ook al zijn die veel hoger dan de werkelijke kosten. Op sommige Ebay sites geldt de commissie niet over de verzendkosten, het is dan mogelijk een manier om wat minder aan Ebay af te dragen.
Of het verstandig is van de verkoper is een tweede, want je werkt onbegrip en lage beoordelingen in de hand.
Of het verstandig is van de verkoper is een tweede, want je werkt onbegrip en lage beoordelingen in de hand.
ik reken altijd 50 eurocent starttarief (enveloppe) en 75 eurocent per postzegel van 69 eurocent.
Voor europese zendingen reken ik dezelfde 50 eurocent, en dan 1,25 per postzegel van 1,15.
Voor europese zendingen reken ik dezelfde 50 eurocent, en dan 1,25 per postzegel van 1,15.
website: www.ruud87.nl
e-mail: info@ruud87.nl
Dé website voor ALLE 2-euromunten commemorative én populaire jaarsets.
Tot snel!
e-mail: info@ruud87.nl
Dé website voor ALLE 2-euromunten commemorative én populaire jaarsets.
Tot snel!
Ik reken niets voor de envelop en de verpakking en de werkelijke kosten van de postzegel.
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Als ik jullie allemaal zo hoor is het dus niet normaal om ruim 8 euro extra te vragen.
Ik twijfel nog aan de feedback. positief met mededeling van de extreme verzendkosten of een neutrale. Ik ben niet echt gek op negatieve. Hij heeft de munt wel goed verpakt.
Ik zal de verkoper nog even laten zweten
Ik twijfel nog aan de feedback. positief met mededeling van de extreme verzendkosten of een neutrale. Ik ben niet echt gek op negatieve. Hij heeft de munt wel goed verpakt.
Ik zal de verkoper nog even laten zweten

Persoonlijk zou ik neutraal geven met de aantekening erbij is ook zo eerlijk voor andere kopers :-)
Ben er weer ingetrapt. 7 euro verzendkosten per lot. Koop 2 lotjes, maar geen combined shipping. Kreeg wel 1.50 korting dan. dus 12,50 verzending voor 40 muntjes. Ben erg benieuwd wat er echt aan verzendkosten op zit. Maar vrees het ergste.
Misschien een stomme opmerking maar als de werkelijke verzendkosten beduidend lager zijn, kun je dan geen paypalclaim indienen?
Ik merk ook dat in USA vaak taxes na de veiling wordt gerekend (vaak onduidelijk en hoog),
als antwoord kreeg ik dan dat het een soort van verkoopprogramma van eBay is waarbij verzendkosten en tax door eBay automatisch berekend worden en
ook niet zijn aan te passen? Inmiddels heb ik hierdoor al 2 maal een koop moeten annuleren.
Ik merk ook dat in USA vaak taxes na de veiling wordt gerekend (vaak onduidelijk en hoog),
als antwoord kreeg ik dan dat het een soort van verkoopprogramma van eBay is waarbij verzendkosten en tax door eBay automatisch berekend worden en
ook niet zijn aan te passen? Inmiddels heb ik hierdoor al 2 maal een koop moeten annuleren.
Mooi voorbeeld van verschillende verzendkosten: http://www.ma-shops.com/shops/search.ph ... &days_new=
De prijs voor een Euro starterkit Nederland varieert van 25 tot 29 euro. De verzendkosten bedragen echter tussen de 5 en 17 euro!
De prijs voor een Euro starterkit Nederland varieert van 25 tot 29 euro. De verzendkosten bedragen echter tussen de 5 en 17 euro!
Geen schijn van kans, het gaat immers om vooraf al bepaalde verpakking en verzendkosten.xntriq-coins schreef:Misschien een stomme opmerking maar als de werkelijke verzendkosten beduidend lager zijn, kun je dan geen paypalclaim indienen?
Als er niets van gecombineerde verzendkosten bij een veiling staat moet je eerst vragen aan de verkoper hoe hij dat gaat afhandelen.
Alle kosten die de Ier uit de eerste posting opsomt mogen ook echt beschouwd worden als verpakking en verzendkosten.
Anders wordt het als er bijvoorbeeld ebay kosten of Paypal kosten in rekening worden gebracht.
En Paypal is volgens mij nog steeds een 100% ebay bedrijf en zal daar dus niet tegenin gaan...
Luit
Ik begrijp het eigelijk niet zo goed....
Voor je iets koopt, kan je vrijwel altijd de verzendkosten zien, die de verkoper berekend.
En indien je ze niet ziet, kan je de vraag stellen wat de verzendkosten zijn, alvorens je tot aankoop over gaat.
Vind je de verzendkosten die vermeld worden te hoog, dan laat je de aanbieder toch gewoon links liggen?
Vind je dat je achteraf te veel hebt betaald omdat de 'geplakte postzegelwaarde' veel lager was dan wat je hebt betaald? Dan kan je beter de volgende keer, vooraf bekijken wat verzending de verkoper precies kost, en of dat in overeenstemming is met wat de verkoper berekend.
(Vergelijking tarieven tussen verschillende aanbieders vanuit 1 land is ook een mogelijkheid)
Als je 2 loten apart koopt, en er is geen vermelding over combined shipping, dan is het heel verstandig om ook dit, voor je tot aankoop over gaat, even te vragen of de mogelijkheid al dan niet aanwezig is.
Anders heb je inderdaad de kans, dat er een flinke som aan verzendkosten bij komt.
Kortom, je bent er altijd zelf bij wanneer je een keuze maakt.
Stel je vooraf geen vragen bij onduidelijkheden, dan zijn er natuurlijk altijd handelaren die er van gaan profiteren.
Voor je iets koopt, kan je vrijwel altijd de verzendkosten zien, die de verkoper berekend.
En indien je ze niet ziet, kan je de vraag stellen wat de verzendkosten zijn, alvorens je tot aankoop over gaat.
Vind je de verzendkosten die vermeld worden te hoog, dan laat je de aanbieder toch gewoon links liggen?
Vind je dat je achteraf te veel hebt betaald omdat de 'geplakte postzegelwaarde' veel lager was dan wat je hebt betaald? Dan kan je beter de volgende keer, vooraf bekijken wat verzending de verkoper precies kost, en of dat in overeenstemming is met wat de verkoper berekend.
(Vergelijking tarieven tussen verschillende aanbieders vanuit 1 land is ook een mogelijkheid)
Als je 2 loten apart koopt, en er is geen vermelding over combined shipping, dan is het heel verstandig om ook dit, voor je tot aankoop over gaat, even te vragen of de mogelijkheid al dan niet aanwezig is.
Anders heb je inderdaad de kans, dat er een flinke som aan verzendkosten bij komt.
Kortom, je bent er altijd zelf bij wanneer je een keuze maakt.
Stel je vooraf geen vragen bij onduidelijkheden, dan zijn er natuurlijk altijd handelaren die er van gaan profiteren.
En beide uitersten zouden best wel eens echte verzendkosten kunnen zijn, een aangetekend pakket vanuit Duitsland komt wel op dat soort bedragen en als er met Paypal betaald kan worden, kan ik mij goed voorstellen dat de verkoper die verzendwijze verplicht stelt in verband met mogelijke claims.Jan W schreef:Mooi voorbeeld van verschillende verzendkosten: http://www.ma-shops.com/shops/search.ph ... &days_new=
Luit
Ik denk dat je daar precies de kern van het probleem raakt.rtholen schreef:Als je 2 loten apart koopt, en er is geen vermelding over combined shipping, dan is het heel verstandig om ook dit, voor je tot aankoop over gaat, even te vragen of de mogelijkheid al dan niet aanwezig is.
Als het niet om grote en zware zaken gaat, dan ga je er heel gemakkelijk van uit dat de verkoper dat wel even samen verstuurt en geen of weinig extra kosten voor het tweede item berekent.
Soms is de tijd voor de veiling afloopt ook nog eens te kort om op antwoord te wachten.
Maar het is inderdaad je eigen risico als je het niet vraagt.
Luit