Indonesië 10.000 Rp 2010 Blauw

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de biljetten van de hele wereld.
andres

Indonesië 10.000 Rp 2010 Blauw

Bericht door andres »

Vandaag enkele nieuwe (blauwe) 10.000 Rp biljetten binnengekregen
zoek de verschillen met het oude (paarse) biljet :)

Afbeelding

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Indonesië 10.000 Rp 2010 Blauw

Bericht door Ilosab »

Herman schreef:Een mooi biljet weer Andres, en ja lijkt wel heel sterk op de vorige. Ik had er een bij Lon besteld, maar die is volgend jaar pas weer terug.
Herman
Is Lon al weg dan, moet je nog even wachten op jouw exemplaar.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
andres

Bericht door andres »

Je hebt de meeste verschillen goed gezien, Gerardo
wat niet goed te zien is op de foto, het nieuwe blauwe biljet heeft een veiligheids strip ingebed aan de voorzijde ,
loopt ter hoogte van de één na laatste 0 in 10000.

Het lijkt er inderdaad op dat de biljetten anders versneden zijn,

Ik had ze ook besteld bij Lon, maar hij kon er niet aankomen,
heb ze dus maar zelf gekocht, dit nieuwe biljet is een replacement met een leuk serienummer :)

en 't oude biljet heeft een ""solid"" serienummer.
andres

Bericht door andres »

replacements beginnen in Indonesië met een X in de lettercombinatie , hier is het XBD 004343
een solid is een serienummer dat uit dezelfde cijfers is opgebouwd, hier dus 6 x een 1
Londoh

Bericht door Londoh »

Herman schreef:Een mooi biljet weer Andres, en ja lijkt wel heel sterk op de vorige.
Ik had er een bij Lon besteld, maar die is volgend jaar pas weer terug.

Herman
Hi Herman,

Omdat ik je als een goede klant beschouw zal ik je eind november dit biljet vanuit Indonesië toesturen, je adres gaat bij de reisbescheiden. Ik kom, ijs en weder dienende, waarschijnlijk pas in April terug, dan ben ik dit forum al helemaal vergeten de lol ister al een tijdje af.

Groetjes

Lon
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Lon,

We zijn het niet altijd eens, ik weet ook niet wanneer je vertrekt maar ik wens je toch een hele fijne zonnige vakantie toe, een voorspoedige reis en een behouden thuiskomst volgend jaar. Zorg goed voor jezelf.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
andres

Bericht door andres »

Hoi Lon,

Blijf je wel een beetje uit de buurt van de Merapi ?

Afbeelding
Afbeelding

groet uit Belanda,
André
Londoh

Bericht door Londoh »

Ilosab schreef:Lon,

We zijn het niet altijd eens, ik weet ook niet wanneer je vertrekt maar ik wens je toch een hele fijne zonnige vakantie toe, een voorspoedige reis en een behouden thuiskomst volgend jaar. Zorg goed voor jezelf.

Gr. Alfred
Hi Alfred,

Ik vertrek 17 november. Het is niet logisch dat mensen die elkaar helemaal niet kennen en van zeer verschillende pluimage zijn, het altijd met elkaar eens zijn. Van mijn kant in ieder geval “No hard feelings”

Bedankt.

andres schreef:Hoi Lon,

Blijf je wel een beetje uit de buurt van de Merapi ?

groet uit Belanda,
André
Wow Andre, ik heb 11 jaar op de Merapi uitgekeken, het was net alsof die aan het eind van de straat lag. Ik kon dat nooit omvatten, bijna 3000 meter hoog, 44 kilometer weg, maar dan toch zo groot. En natuurlijk die dooie Merbabu ernaast. In 2006 kwam er ook een asregen naar beneden, net sneeuw, leuk denk je, maar na een paar uur heb je een vieze smaak in de mond en legt die rotzooi door het hele huis.

Salam dari Amsterdam

Herman schreef: Lon, ik wens je een heel fijn verblijf in de Gordel van Smaragd, maar dat zal wel lukken daar.
Bedankt alvast dat je dat wilt doen, komt wel goed als je terug bent. :)
Pas goed op jezelf :)

Groeten, Herman Bagus perjalanan
Ok-lah Om Herman, banyak terimah kasih.

Terug naar “Wereldbiljetten”