Bericht
door koenmunten » 08 nov 2014, 11:50
dutchgalego schreef:Het lijkt mij een of andere beschadiging die per toeval is ontstaan.
Ik heb veel interesse in Chinese munten, vooral Chinese Empire (Dollar/Candereens)en heb ik nooit wat gelezen over munten met klop!
Hoe dan ook, jij hebt daar een mooi muntje.

Ik denk niet dat dit per toeval is ontstaan... volgens mij bewust geklopt. Maar het lijkt me geen officiële klop maar gewoon aangebracht door iemand die het leuk vond om er twee driehoekjes in te meppen...
Het zal dus waarschijnlijk lastig zijn om te achterhalen waarom deze klopjes aangebracht zijn, officiële klops zijn al lastig maar dit soort dingen daar kom je bijna nooit met zekerheid achter. Tja en het hangt van de verzamelaar af of je een munt als deze nou interessant vind of niet. Officieel is het gewoon een beschadigde munt en wordt ie daardoor minder waard, zeker als het geen officiële klop is. Aan de andere kant zijn er verzamelaars zoals ik, die die soort munten juist interessant vinden.
Dus wat mij betreft dus zeker een interessant en verzamelwaardige munt

Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl