V.O.C. munten uit je collectie kun je hier laten zien
Moderators: koenmunten, Frans
-
- Donateur
V.O.C. munten uit je collectie kun je hier laten zien
leuk idee,moderator;even afsplitsen?dan kan iedereen wat v.o.c spul laten zien
deze van mij zijn niet zo bijzonder
maar leuk in de map
deze van mij zijn niet zo bijzonder
maar leuk in de map
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: V.O.C. munten uit je collectie kun je hier laten zien
Mijn Voc muntjes
De eerste is een schaars muntje Heeft een burcht tussen 2 roosjes ipv sterren.

1790 met gesloten jaartal

1790 met ruimte tussen 17 en 90

Rest volgt nog.
Gr Mark
De eerste is een schaars muntje Heeft een burcht tussen 2 roosjes ipv sterren.

1790 met gesloten jaartal

1790 met ruimte tussen 17 en 90

Rest volgt nog.
Gr Mark
Laatst gewijzigd door koiboyke op 01 jan 2011, 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
niet veel te zien in deze thread, hoofdzakelijk rode XXXXX 

Dan is er toch iets mis.
Ik kan hier gewoon de foto,s zien.
Gr Mark
Ik kan hier gewoon de foto,s zien.
Gr Mark
VOC duit Zilver holl, 1758 met kartelrand geslagen met gepolijste stempels op een eveneens gepolijst muntplaatje

Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
-
- Donateur
een lust voor het oog 
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes al 12,5 jaar met een lach en een traan: :thumb up:
Philippines em.notes al 12,5 jaar met een lach en een traan: :thumb up:
Bedankt leon voor het compliment: wat dacht je van deze een stuiver van Jaffna 1783 scholten, #1328, RRRR
een muntje die zelfs Jan Lingen niet in de coll, heeft, (hij heeft weer munten die ik weer niet heb)

deze munt is uit eigen coll, en deze afbeelding mag door een ieder gebruikt worden.
groet: frans,,,
een muntje die zelfs Jan Lingen niet in de coll, heeft, (hij heeft weer munten die ik weer niet heb)

deze munt is uit eigen coll, en deze afbeelding mag door een ieder gebruikt worden.
groet: frans,,,
Zo,n mooie heb ik niet Frans
Ik heb er ook nog niet zoveel.
Is een tak van mijn verzameling die niet zo hard groeit.
Gr Mark
Ik heb er ook nog niet zoveel.
Is een tak van mijn verzameling die niet zo hard groeit.
Gr Mark
@Frans,
Leuke stukken, maar hoe compleet ben je in verhouding tot Scholten. Waarschijnlijk heb je ook vele stukken die niet in Scholten staan, aangezien die al gedateerd is. Ik heb zelf een zilveren afslag van een halve duit VOC Utrecht 1792, daar ben ik wel erg blij mee. Verder heb ik op het gebied van de VOC niets bijzonders. Ik zou toch nog wel graag de VOC duit van 1736 West Friesland willen hebben met de drie binnenringen.
Mvg
Francois
Leuke stukken, maar hoe compleet ben je in verhouding tot Scholten. Waarschijnlijk heb je ook vele stukken die niet in Scholten staan, aangezien die al gedateerd is. Ik heb zelf een zilveren afslag van een halve duit VOC Utrecht 1792, daar ben ik wel erg blij mee. Verder heb ik op het gebied van de VOC niets bijzonders. Ik zou toch nog wel graag de VOC duit van 1736 West Friesland willen hebben met de drie binnenringen.
Mvg
Francois
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
Hoi Francois:Spaarvarken schreef:@Frans,
Leuke stukken, maar hoe compleet ben je in verhouding tot Scholten. Waarschijnlijk heb je ook vele stukken die niet in Scholten staan, aangezien die al gedateerd is. Ik heb zelf een zilveren afslga van een havle duit VOC Utrecht 1792, daar ben ik wel erg blij mee. Verder heb ik op het gebied van de VOC niets bijzonders. Ik zou toch nog wel graag de VOC duit van 1736 West Friesland willen hebben met de drie binnenringen.
Mvg
Francois
voor wat betreft het voc gedeelte wat in scholten staat over de duiten ben ik op enkele jaartallen en varianten compleet dwz dat ik bijna eigelijk alle duiten wel heb van alle provincién, het is me alleen nog niet gelukt de duit 1764 van W-Friesland te vinden, ik heb wel een mooie overslag 1765/64, van de zilveren afslagen heb ik er nog niet zo erg veel voornamelijk van holland en utrecht heb ik wat zilveren afslagen van hele en halve voc duiten, ik heb wel alle X stuiverstukken met voc monogram bij elkaar gekregen, verder heb ik me vooral op 'voor indié' gericht met het verzamelen
oa Galle, negapatnam, trinconomale, pulicat, cochin, en natuurlijk colombo, verder heb ik wat onderzoek gedaan naar de muntslag door de voc in murshidabad en hier wat munten van gekocht via ebay-india, ook heb in mij verdiept in de japanse handelsmunten van nagasaki (cashmunten) en de javaanse tinnen imitaties van chinese cashmunten die samen circuleerden in indonesié voor de invoering van de voc duit in 1726, op dit moment probeer ik zoveel mogelijk javaanse imitaties van voc duiten te verzamelen, hiervan zijn sommige echte kunstukjes voor wat betreft de graveringen die er op staan (afb,onder) en soms nauwlijks van echte duiten te onderscheiden,
De duit die jij hierboven beschrijft is scho, # 260-b en is uiterst zeldzaam (RRR) die ik overigens ook nog niet heb, ik geloof dat ik in het W-fries museum in hoorn er ooit een gezien heb (kon er helaas niet bijkomen met m'n vingers

groet: frans,
Javaanse eigentijdse vervalsing van een Hollandse VOC duit

Laatst gewijzigd door Frans op 01 jan 2011, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie hier alleen maar rode kruisjes in dit topic,
ben ik de enige blijkbaar
plaats hier maar even een collectie VOC duiten 1790 , kijken of mijn eigen bericht wel te zien is

ben ik de enige blijkbaar

plaats hier maar even een collectie VOC duiten 1790 , kijken of mijn eigen bericht wel te zien is

Hier nog een paar van mijn VOC muntjes.

Hieronder op de foto zie je een gedeelte van Het VOC monogram doorkomen.
Gr Mark

Hieronder op de foto zie je een gedeelte van Het VOC monogram doorkomen.

Gr Mark
Laatste aanwinst, gisteren gekocht op e-bay een zeeuwse voc duit 1792, scholten nr,204-B(RRR+)
al ruim tien jaar naar gezocht en eindelijk gevonden

al ruim tien jaar naar gezocht en eindelijk gevonden

Is ook een zelzaam muntje.
Wordt dit de aanwinst van 2011
En nu Frans.
Volgende in het rijtje.
gr mark
En nu Frans.
Volgende in het rijtje.
gr mark
Helaas niet de staatsloterij gewonnen(5,-€)koiboyke schreef:Is ook een zelzaam muntje.
En nu Frans.
Volgende in het rijtje.
gr mark

Nee, ik ook de staatsloterij niet gewonnen. Maar als je al 10 jaar naar deze munt zocht en je hebt hem bij het begin van het nieuwe jaar op eBay gewonnen dan kan je jaar niet meer stuk. Gefeliciteerd, het kon niet beter beginnen. Op die staatsloterij na dan.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik heb nog even contact gehad met Jan lingen en Ton eijkelenkamp over deze duit en voor zover als ik het begreep heeft moquette dus het enige andere bekende exemplaar van deze voc variant, volgens mij dus best wel een ontdekking te noemen als ik zo bescheiden mag zijn, maar het lijkt me toch sterk dat dit de enige duiten van deze slag zijn wereldwijd ,
mocht dit toch zo zijn dan is deze duit nog zeldzamer dan de bataviase kroon op mijn avatar
groet: frans
mocht dit toch zo zijn dan is deze duit nog zeldzamer dan de bataviase kroon op mijn avatar
groet: frans
-
- Senior lid

Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
hoi Oom DagobertOom Dagobert schreef:De enige die ik heb, maar geen idee wat de waarde er van is

Dit jaartal van Zeeland komt vrij veel voor zoals veel andere jaartallen van Zeelandse voc duiten, de duit die ik boven beschrijft is erg zeldzaam deze variant tenminste van het jaartal 1792 met halve krans boven het monogram, ik denk gezien de kwaliteit van je duit op de foto dat deze wel ZF+ kan zijn maar helaas zit er vrij veel corrosie op, de waarde schat ik zo op ongeveer tussen de 9,- en 17,- euro, afhankelijk welke variant dit is ik kan dit niet echt goed zien op de foto's,
A. punten v d sterren naar beneden (S,schaars) of B. punten opzij (1R, zeldzaam)
groet: frans,
Ik meen te zien dat de punten van de sterren opzij staan.
Is toch al iets zeldzamer.
Gr Mark
Is toch al iets zeldzamer.
Gr Mark
Owh heb er ook een aantal, maar heb totaal geen verstand van hoor! En heb misslagje
Heb hem aan Dhr. Eijkelenkamp laten zien. En deze zei dat weldegelijk om een echt ging. Maar nu is de volgende vraag wat is hij waard?

Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
en nog paar
NOg 3
En de laatste 3. 

Wat het verzamelen betreft ben ik altijd voor kwaliteit gegaan , stukken die ik aankoop moeten aan een bep. norm voldoen en die lat ligt vrij hoog.
Bodemvondsten heb ik niets mee en heb ik dan ook nooit verzameld.
Af en toe raak je op een beurs in gesprek met een mede verzamelaar die mij dan probeert uit te leggen waarom hij verzamelt in mindere kwaliteiten , de voornaamste reden is dan het financiele plaatje.
Als ik hem er dan op wijs dat die 10 nieuwe aanwinsten van hem bijelkaar even duur waren als die ééne nieuwe aanwinst van mij dan blijkt al snel dat het niet om het finaciele plaatje gaat maar de manier waarop je wilt verzamelen!
Veel verzamelaars willen een zo groot en compleet mogelijke verzameling en dit moet op de één of andere manier zo snel mogelijk ( de behoefte moet telkens door een nieuwe aanwinst bevredigd worden ).
Mijn mening is dat wanneer je net zoals ik niet over voldoende financiele middelen beschikt , je beter af en toe ( 1 á 2 keer per jaar ) een stuk in topkwaliteit kunt kopen dan wekelijks of maandelijks een aantal in roulatie kwaliteit.
Op deze manier heb je over 20 jaar een kleine maar kwalitatief hoge verzameling welke ik vele malen hoger waardeer dan een grote verzameling gevuld met roulatie kwaliteit.
Groeten, Cor.
Bodemvondsten heb ik niets mee en heb ik dan ook nooit verzameld.
Af en toe raak je op een beurs in gesprek met een mede verzamelaar die mij dan probeert uit te leggen waarom hij verzamelt in mindere kwaliteiten , de voornaamste reden is dan het financiele plaatje.
Als ik hem er dan op wijs dat die 10 nieuwe aanwinsten van hem bijelkaar even duur waren als die ééne nieuwe aanwinst van mij dan blijkt al snel dat het niet om het finaciele plaatje gaat maar de manier waarop je wilt verzamelen!
Veel verzamelaars willen een zo groot en compleet mogelijke verzameling en dit moet op de één of andere manier zo snel mogelijk ( de behoefte moet telkens door een nieuwe aanwinst bevredigd worden ).
Mijn mening is dat wanneer je net zoals ik niet over voldoende financiele middelen beschikt , je beter af en toe ( 1 á 2 keer per jaar ) een stuk in topkwaliteit kunt kopen dan wekelijks of maandelijks een aantal in roulatie kwaliteit.
Op deze manier heb je over 20 jaar een kleine maar kwalitatief hoge verzameling welke ik vele malen hoger waardeer dan een grote verzameling gevuld met roulatie kwaliteit.
Groeten, Cor.