Vaticaanstad 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

zneel
Volledig lid
Volledig lid

Re: Vaticaanstad 2013

Bericht door zneel » 24 okt 2013, 18:02

Het is altijd leuk om zo'n pakketje van de paus te krijgen ........
Bestelformulier nieuwe 2 euro CC ligt al weer een weekje in Vaticaanstad, nu maar wachten wanneer de creditcard belast wordt.
Direct van de paus is toch net wat goedkoper.
frogwink

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 okt 2013, 18:58

Nog steeds geen bestelformulier ontvangen, gaat me toch weer pegels kosten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

zneel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door zneel » 24 okt 2013, 19:27

Dat komt natuurlijk door die Hongaarse vlag in je forumprofiel ......
:lollig:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 okt 2013, 20:13

In Hongarije hebben we wel onze dochter laten dopen dit jaar dus dat zou toch wel een formuliertje waard zijn. Ik heb hem dit jaar voor het eerst gehad maar volgens mij was dat éénmalig

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 25 okt 2013, 11:39

Op het moment dat je een klantnummer plus pincode krijgt ben je een klant van UFN.Gewoon even geduld hebben :knipoog:

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 25 okt 2013, 12:17

euromunter schreef:Gewoon even geduld hebben :knipoog:
Ik ben normaal wel voor geduld, maar de praktijk leert dat de formulieren van Vaticaan eigenlijk altijd binnen één a twee weken binnenkomen, waar dan ook in Europa. Kan zijn dat UFN er in dit geval geen verstuurd heeft omdat dit jaar blijkt dat er ineens overal veel te weinig van is, maar het kan net zo goed zijn dat PostNL het formulier niet in de juiste brievenbus heeft gestopt.
Hoe dat precies zit met al die uitgiften die wel aan klanten zijn toegewezen, maar toch niet geleverd kunnen worden is vooralsnog een raadsel, handelaren klagen eveneens over het feit dat ze gekort zijn.

De wetmatigheid van éénmaal klant, altijd klant en ook zeker van levering zolang je geen wijzigingen in het formulier aanbrengt is in ieder geval voorbij, helaas. :thumb down: :thumb down: :sad:

Dit jaar zijn in ieder geval de BU set, Proof set en 5 euro Sede Vacante lang niet aan iedereen geleverd die deze op het formulier hadden staan.

Luit

zneel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door zneel » 25 okt 2013, 13:03

Tot nu toe heb ik altijd gekregen wat ik besteld heb .......
Al sinds 2003.

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 31 okt 2013, 21:30

Vandaag deze mail gekregen van vaticaan,,,is dit goed of slecht nieuws???

Dear Collector,

with reference to your request, we inform you that so to buy Vatican coins, your name has to be included in a waiting list for the numismatic section of our Office.
Only in the eventuality of a future availability of Vatican coins and only if this material will be allotted, our Office will contact you sending you an official order form.

Sincerely yours

In considerazione del notevole carico di lavoro conseguente al periodo di Sede Vacante e Inizio Pontificato, siamo spiacenti di informarLa che tutti gli ordini di materiale filatelico e numismatico inviati all’Ufficio verranno evasi con ritardo.

Suite aux derniers événements extraordinaires du Siège Vacant et Début du Pontificat de Pape François, on est désolés de vous informer que toutes les commandes de matériel philatélique et numismatique seront expédiés en retard.

We are sorry to inform you that due to the last exceptional events relating to the Sede Vacante and The Beginning of the Pontificate of Pope Francis, all the orders sent to Our Office, will be dealt with a delay.

Les informamos que debido a la gran cantidad de trabajo por la Sede Vacante y el inicio del Pontificado de Papa Francisco, todas las solicitudes enviadas a nuestra oficina se procesarán con retraso.

Aufgrund der ausserordentlich hohen Mehrbelastung dieses Amtes, die durch die Zeitperiode der Sedisvakanz und den Pontifikatsbeginn verursacht wurde, bedauern wir es Ihnen mitteilen zu müssen, dass sämtliche Briefmarken- und Münzenbestellungen nur mit erheblicher Verspätung bearbeitet werden können.

Lara Mangano

Marketing & Customer Care

Ufficio Filatelico e Numismatico

Governatorato

00120 Città del Vaticano
Tel. +39 06 69883414
Fax. +39 06 69881308
order.ufn@scv.va

http://www.vaticanstate.va

groetjes Luc

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 31 okt 2013, 21:41

is een standaardbrief. komt op wachtlijst voor evt. in de toekomst klant te mogen worden.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 31 okt 2013, 22:01

Oké bedankt maar zal nog wel even duren zeker voor je van die wachtlijst af bent?
groetjes Luc

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 nov 2013, 09:55

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :knipoog: ...maar houdt maar rekening met een paar jaar.

groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 nov 2013, 16:58

Ik wil je niet teleurstellen maar ik heb een jaar of 5 moeten wachten. En tot op heden heb ik nog steeds geen bestelformulier gekregen voor de nieuwe 2 euromunt dus ik ga maar eens een e-mail sturen. Zal wel niet helpen maar proberen kan altijd.

Groeten, Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 nov 2013, 17:23

E-mail gestuurd maar ontving gelijk een antwoord:

Dear Customer,
We inform you that the email service is suspended until November 3 included. All incoming emails will be automatically cancelled, whereas all emails received previously will be dealt with as soon as possible.

Schiet ook niet echt op dus, maandag maar weer proberen.

Groeten, Alfred

Jaspergemert
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Jaspergemert » 05 nov 2013, 11:34

Ik heb ook zojuist een standaardmail ontvangen van Vaticaanstad. Maar nu ga ik einde dit jaar verhuizen. Wat zou de beste methode zijn om mijn adreswijziging ook daadwerkelijk door te laten komen? Heb namelijk geen zin dat ik over een paar jaar op mijn oude adres een bestelformulier ontvang en dat diegene die er dan woont het weg gooit :crying:
Geld maakt WEL gelukkig!

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 05 nov 2013, 11:51

Jaspergemert schreef:Ik heb ook zojuist een standaardmail ontvangen van Vaticaanstad. Maar nu ga ik einde dit jaar verhuizen. Wat zou de beste methode zijn om mijn adreswijziging ook daadwerkelijk door te laten komen? Heb namelijk geen zin dat ik over een paar jaar op mijn oude adres een bestelformulier ontvang en dat diegene die er dan woont het weg gooit :crying:
Dan zou ik ze een adreswijzing toesturen liefst in het Engels, met het klantnummer. En ze ook nog een e-mail toesturen met al je gegevens en vragen om bevestiging. Succes.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 05 nov 2013, 17:34

Kreeg vandaag deze mail van vaticaan maar begrijp hem niet goed.
Velen onder jullie zullen wel weten wat ik nu moet doen en vraag jullie daarom om raad.
Alvast bedankt.

Dear Customer,

We inform You that it is necessary to be included as a customer in our lists so to buy Vatican coins.

Therefore, You should let us know if You want to be one of them.

In order to do that, then, we please ask You to send us Your name, address, telephone and email to register you with an official client code and with the PIN code that you will need to enter into the telephone answering system
Waiting for an answer, we send You our best regards.

Gaat mij vooral over die Pin code die je moet invoeren in je telefoonnummer :eeeh:
groetjes Luc

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 05 nov 2013, 18:47

Je krijgt een klantnummer en een pincode. Bij bestellingen heb je je klantnummer nodig. Wanneer je vragen over je account of bestelling hebt, dan kun je dit telefonisch doen. Hiervoor heb je een pincode nodig.

Je kunt je dus op de wachtlijst laten zetten.

Groeten Paul

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 05 nov 2013, 18:57

Maar nu moet ik niets meer doen dan geduldig afwachten tot ze me die klantnummer en pincode door sturen.
Klopt het wat ik zeg? En als ik iets wil bestellen moet ik gewoon wachten tot ze me bestelformulieren opsturen zeker?
Je kan niet op de site gaan om iets te bestellen dacht ik.
Bedankt voor je reactie Paul :thumb up:
groetjes Luc

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 05 nov 2013, 19:09

we please ask You to send us Your name, address, telephone and email to register you
Als je alle bovenstaande gegevens hebt doorgegeven hoef je verder niets te doen, anders de email beantwoorden met de nog niet verstuurde gegevens.

Luit

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 05 nov 2013, 20:16

Had mijn telefoonnummer er niet bij staan in de vorige mail, heb dus even het gsm nummer, mailadres en al de rest even teruggestuurd.
En nu maar afwachten!!!

Bedankt voor de raad mannen :thumb up:
groetjes Luc

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 10 nov 2013, 12:20

Hebben de meeste leden nu hun sede vacante al ontvangen ?
of zijn er nog vele wachtenden ?

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 10 nov 2013, 12:36

jacky007 schreef:Hebben de meeste leden nu hun sede vacante al ontvangen ?
of zijn er nog vele wachtenden ?
Bij mij is alles binnen :thumb up:
Pecunia non olet

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 10 nov 2013, 13:31

Bij mij ook. Gisteren kreeg ik een envelop van het Vaticaan en ik verwachtte een bestelformulier voor de laatste 2 euromunt maar het bleek een bestelformulier voor )(*&^%$# postzegels te zijn. Het zijn inderdaad geen slimbo's die daar werken.

Groeten, Alfred

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 10 nov 2013, 13:46

Ilosab schreef:Bij mij ook. Gisteren kreeg ik een envelop van het Vaticaan en ik verwachtte een bestelformulier voor de laatste 2 euromunt maar het bleek een bestelformulier voor )(*&^%$# postzegels te zijn. Het zijn inderdaad geen slimbo's die daar werken.

Groeten, Alfred
Vreemd, dat bestelformulier heb ik op 15-10 al verzonden. Wel heb ik de zilveren munten die je er ook mee kon bestellen doorgestreept. En nu maar afwachten of en wanneer het van de creditcard word afgeschreven. Ze stuurden mij vorige week ook het bestelformulier voor de zegels, maar die verzamel ik niet meer.
Pecunia non olet

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 21 nov 2013, 15:53

gisteren weer 21 € van de visa gegaan maar nu weet ik niet of het van de sede vacante is of de wereld jongerendagen in rio de janero is.

is er al bij iemand die munt afgegaan of zou dat nog te vroeg zijn ??

grt J...

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”