Vaticaanstad 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Re: Vaticaanstad 2013

Bericht door Oom Dagobert » 04 jul 2013, 12:36

Vandaag een e-mail ontvangen van het Vaticaan met o.a. de volgende mededeling:

We are sorry to inform you that due to the last exceptional events relating to the Sede Vacante and The Beginning of the Pontificate of Pope Francis, all the orders sent to Our Office, will be dealt with a delay.

Also, the e-mail service is temporarily suspended, therefore You are kindly requested not to answer this message since it will not be possible to process your request .

Best regards
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 07 jul 2013, 08:46

u krijgt nog een mail oom Dagobert :lach:

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 07 jul 2013, 09:57

jacky007 schreef:u krijgt nog een mail oom Dagobert :lach:
Vermoedelijk omdat ik een klantnummer heb, en al vaker met ze gemailt heb.
Pecunia non olet

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 07 jul 2013, 20:32

heb ik ook maar weinig antwoord terug

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 10 jul 2013, 18:29

Vandaag is het bedrag van de BU-set en coincard 2013 afgeschreven van mijn creditcard. Voorheen stond de Proofset ook op het formulier, maar deze had ik doorgekrast. Werkt dus perfect :thumb up:

Nu geduldig wachten tot de bestelling wordt thuis gebracht en de 2 euro Sede Vacante wordt afgeschreven :angel:

Groeten Paul

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 14 jul 2013, 08:52

bij mijn doorstreepte bestelling (coincart) nog steeds niet niks van creditcart gegaan ...

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 14 jul 2013, 15:13

Ik heb mijn eerste bestelling van 2013 zelfs al ontvangen. :suprised: (de BU-set en de coincard dus). De BU gaat trouwens dit jaar in de verkoop; ik wacht weer op die van volgend jaar met paus Franciscus.

Bernard

MikeGSM Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door MikeGSM » 15 jul 2013, 14:47

jacky007 schreef:bij mijn doorstreepte bestelling (coincart) nog steeds niet niks van creditcart gegaan ...
Bij mij het zelfde.
Niks doorgestreept..
Maar ook nog niks vaan mijn creditcard geboekt... gaat vreemd dit jaar
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 15 jul 2013, 16:24

Door de eerdere blokkering van het creditcard systeem door de Italiaanse bank hebben ze vertraging opgelopen. Gewoon geduld hebben, zoals voorgaande jaren zal alles wel goed komen. Vooral niet met z'n allen gaan mailen, hebben ze meer tijd over om creditcards te gaan belasten en de bestellingen te versturen :knipoog:

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 17 jul 2013, 20:01

vat100_13.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout » 17 jul 2013, 21:35

De bu set vandaag ontvangen, en de 50 cent coincard.
Helaas heeft de 2 cent een lelijke zwarte smeervlek. Ik krijg deze er met water, zeep en poetsen niet af. Mijn vermoeden is dat er smeer op het muntplaatje zat en dat met het slaan dit erin gebrand is. Iemand een idee om het er wel af te krijgen?

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 28 jul 2013, 10:27

is er al bij iemand geld van de creditcart gegaan voor de sede vacante ?

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 jul 2013, 14:33

Bij mij ook nog niet, gaat nog wel even duren denk ik want de paus is op vakantie in Brazilië

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 28 jul 2013, 14:44

jacky007 schreef:is er al bij iemand geld van de creditcart gegaan voor de sede vacante ?
Ik heb net eens even deze zoekopdracht gedaan: http://munthunter.nl/search.php?author_id=2247&sr=posts

Al je 25 posts tot nu toe gaan over Vaticaanstad 2013 en zonder uitzondering vraag je of er al bestelformulieren zijn aangekomen, of er al geld is afgeboekt en of mail door UFN beantwoord wordt...
Als formulieren aankomen, of afschrijvingen beginnen, is er altijd wel iemand die daar melding van maakt, dus als je het forum gewoon volgt is jouw vraag overbodig.
Alle antwoorden die aangeven dat er GEDULD nodig is als je bij UFN besteld, lijk je volkomen te negeren, door telkens maar weer dezelfde vragen te stellen en daarmee lok je vaak ook nog een groot aantal andere posts uit van mensen die ook nog geen formulier of afboeking hebben.
Voor jou lijkt het me verstandiger dat je je Vaticaan munten in het vervolg bij een handelaar besteld, dan heb je dat geduld niet nodig.
Nogmaals: UFN werkt uitermate betrouwbaar, maar je hebt alleen veel geduld nodig! Heb je dat niet, bestel er dan niet.

Ter indicatie waar ze nu bijvoorbeeld mee bezig zijn:
Afgelopen week kreeg ik een brief van UFN dat ze geprobeerd hadden mijn creditcard te belasten voor de numisbrief uit 2012 en dat dit niet gelukt was. Doordat dit al enige tijd geleden was, had ik ondertussen een andere creditcard.
Ik werd verzocht alsnog de juiste gegevens op te sturen.
Oftewel, door de creditcardproblemen hebben ze een flinke achterstand, maar blijven zorgvuldig doorwerken.

Luit

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 28 jul 2013, 15:12

llinde schreef:
jacky007 schreef:is er al bij iemand geld van de creditcart gegaan voor de sede vacante ?
Ik heb net eens even deze zoekopdracht gedaan: http://munthunter.nl/search.php?author_id=2247&sr=posts

Al je 25 posts tot nu toe gaan over Vaticaanstad 2013 en zonder uitzondering vraag je of er al bestelformulieren zijn aangekomen, of er al geld is afgeboekt en of mail door UFN beantwoord wordt...
Als formulieren aankomen, of afschrijvingen beginnen, is er altijd wel iemand die daar melding van maakt, dus als je het forum gewoon volgt is jouw vraag overbodig.
Alle antwoorden die aangeven dat er GEDULD nodig is als je bij UFN besteld, lijk je volkomen te negeren, door telkens maar weer dezelfde vragen te stellen en daarmee lok je vaak ook nog een groot aantal andere posts uit van mensen die ook nog geen formulier of afboeking hebben.
Voor jou lijkt het me verstandiger dat je je Vaticaan munten in het vervolg bij een handelaar besteld, dan heb je dat geduld niet nodig.
Nogmaals: UFN werkt uitermate betrouwbaar, maar je hebt alleen veel geduld nodig! Heb je dat niet, bestel er dan niet.

Ter indicatie waar ze nu bijvoorbeeld mee bezig zijn:
Afgelopen week kreeg ik een brief van UFN dat ze geprobeerd hadden mijn creditcard te belasten voor de numisbrief uit 2012 en dat dit niet gelukt was. Doordat dit al enige tijd geleden was, had ik ondertussen een andere creditcard.
Ik werd verzocht alsnog de juiste gegevens op te sturen.
Oftewel, door de creditcardproblemen hebben ze een flinke achterstand, maar blijven zorgvuldig doorwerken.

Luit
Ze zijn idd betrouwbaar en het is vaak afwachten.
Ook ik wacht al een tijdje op afschrijvingen maar ga ze niet met vragen bestoken.
Het komt wel goed is mijn ervaring met de UFN.
Pecunia non olet

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 jul 2013, 15:58

Ik doe helemaal niets. Ik heb het formulier ingevuld en wacht wel wanneer het wordt afgeschreven. Wordt het niet afgeschreven dan is dat jammer maar ik ga ze niet achter hun reet nalopen. Graag of niet.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 28 jul 2013, 16:30

En voor ongeduldigen die bang zijn te veel te betalen als ze bij een handelaar bestellen in plaats van bij UFN nog een tip:

Bestel bij UFN.
Koop zodra de munten uitkomen bij een handelaar, je hebt ze dan snel.
Zodra ook de UFN munten binnenkomen, zoek je de mooiste uit en verkoopt de andere.

Door verkoopkosten (bijvoorbeeld ebay provisie) en prijsdaling kost dit wel iets meer dan dat je geduldig afwacht, maar je hebt ze dan wel snel en ook nog keuze uit twee, en bij de twee euro CC is dit toch goedkoper dan alleen bij de handel te bestellen. Voor de BU set lijkt het me nauwelijks meer de moeite waard, die is bij de handel niet veel duurder dan bij UFN.

Luit

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 28 jul 2013, 16:46

@jacky007 Ik lees net op een Duits muntenforum het volgende door een handelaar gepost:
Die Bearbeitung der Sede Vacante Bestellungen wird Mitte bis Ende September beginnen...
Met andere woorden, pas over anderhalf tot twee maanden beginnen ze met het verwerken van de Sede Vacante bestellingen, dus het kan ook nog gemakkelijk drie tot vier maanden duren voordat je creditcard belast wordt.

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 28 jul 2013, 17:25

En het kan inderdaad zo eind van het jaar zijn dat je de munt ontvangt. En voor de ongeduldigen: bestel alsjeblieft de tweede 2 euro herdenkingsmunt van Vaticaanstad bij een handelaar :knipoog:
De officiële uitgifte staat gepland (!) voor de tweede helft van oktober, maar de uitlevering aan klanten en ook het belasten van de creditcard kan dus wel even duren.
En dan komt 2014 en krijgen we het verhaal weer van voren af aan... De nieuwe euromunten met de nieuwe Paus.

Groeten Paul

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 28 jul 2013, 18:02

euromunter schreef:En het kan inderdaad zo eind van het jaar zijn dat je de munt ontvangt. En voor de ongeduldigen: bestel alsjeblieft de tweede 2 euro herdenkingsmunt van Vaticaanstad bij een handelaar :knipoog:
De officiële uitgifte staat gepland (!) voor de tweede helft van oktober, maar de uitlevering aan klanten en ook het belasten van de creditcard kan dus wel even duren.
En dan komt 2014 en krijgen we het verhaal weer van voren af aan... De nieuwe euromunten met de nieuwe Paus.

Groeten Paul
:lach: Er is altijd wel wat te doen in Numismatica-land. :dizzie:
Pecunia non olet

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 02 aug 2013, 12:12

En het geduldig wachten heeft effect :knipoog:

Vandaag bij het postkantoor opgehaald, nadat ik woensdag een briefje op de deurmat had liggen dat ik een aangetekende verzending kon afhalen:

Afbeelding

Groeten Paul

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 07 aug 2013, 11:03

Mijn creditcard is inmiddels wel belast voor de Sede Vacante sets.
Nu maar afwachten wanneer ik ze ontvang....

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak » 07 aug 2013, 15:54

llinde schreef:En voor ongeduldigen die bang zijn te veel te betalen als ze bij een handelaar bestellen in plaats van bij UFN nog een tip:

Bestel bij UFN.
Koop zodra de munten uitkomen bij een handelaar, je hebt ze dan snel.
Zodra ook de UFN munten binnenkomen, zoek je de mooiste uit en verkoopt de andere.

Luit
En bij welke handelaar koop je dan het beste? Neem nu die munten van vaticaan, hoe en bij wie kan je die bestellen?
Ik koop mijn munten via een website want ken geen andere manier maar hoor graag waar jullie ze aankopen.
En sorry voor mss nog een lompe vraag maar wat zijn UFN munten?
groetjes Luc

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 08 aug 2013, 09:00

UFN is de munt van het Vaticaan.
Hier kun je je op de wachtlijst laten plaatsen. Doorgaans duurt het een aantal jaren voordat je munten kunt gaan bestellen.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 08 aug 2013, 09:17

Collecteuro's schreef:UFN is de munt van het Vaticaan.
Hier kun je je op de wachtlijst laten plaatsen. Doorgaans duurt het een aantal jaren voordat je munten kunt gaan bestellen.
Hier hun adres om je te laten registreren.:

Ufficio Filatelico e Numismatico
00120 CITTA' DEL VATICANO
Telefono:
+39.06.69883414
Fax:
+39.06.69881308
E-Mail:
order.ufn@scv.va
Pecunia non olet

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”