Nederland 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

RUUD87 Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nederland 2013

Bericht door RUUD87 » 07 feb 2013, 00:36

hoi allemaal,

heb het filmpje van het nieuws (dmv printscreen) in paint verwerkt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
website: www.ruud87.nl
e-mail: info@ruud87.nl

Dé website voor ALLE 2-euromunten commemorative én populaire jaarsets.
Tot snel!

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 07 feb 2013, 08:11

hierm schreef:
bernard3 schreef:Paul, komen de munten van koningin Beatrix met het jaartal 2013 gewoon uit in de muntrollenpaketten? Of worden dit al munten met de nieuwe koning en moeten we voor Beatrix een BU-set kopen?

Bernard
Ik heb ergens gelezen dat in november ook weer nieuwe muntrolpakketten uitgegeven worden.
Mogelijk dat in juni de serie met Beatrix uitgegeven worden en dat in november die met Willem Alexander, maar hopenlijk kan iemand dat kan bevestigen.
Ina
Ik heb nog geen officieel antwoord hierop. De muntensets die tot Koninginnedag worden uitgegeven bevatten in elk geval de munten met Beatrix erop. Daarna zullen de munten het portret van Willem Alexander moeten hebben. Dat betekent dus, dat zowel de muntrolpakketten die op de Dag van de Munt worden uitgegeven, als de muntrolpakketten die in december worden uitgegeven, de munten van Koning Willem Alexander zullen hebben, evenals de Dag van de Muntset, themaset en andere BU-sets die na 30 april verschijnen. De 2 euro herdenkingsmunt "200 jaar Koninkrijk" zal, tenzij de wet wordt aangepast, een portret van Koning Willem Alxander hebben...

Groeten Paul

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 feb 2013, 09:24

Zo en de rollen staan weer in de shop. Vraag mij af wat diegene achter de shop steeds aan het doen is. Bij Erasmus was dat precies hetzelfde, zo was hij er wel weer, dan weer niet. Ik zie het nut hier niet van in. En dan nog de vraag waar o waar is de 2 euro voor 2 euro. Deze bestelde ik voorheen altijd direct mee, de verzendkosten waren er toch al. Waarom staat deze er nu niet bij?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 feb 2013, 09:28

Ik kreeg woensdagavond een nieuwsbrief omtrent de nieuwe items en ik kon de munt en de coincard bestellen. Heb ik gedaan, kreeg een e-mail met de betalingsgegevens en heb gelijk betaald. Vanmorgen keek ik op hun website en zag dat de coincard al 5 € duurder was geworden. Gaat hard met de prijsverhogingen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 feb 2013, 09:33

Ilosab schreef:Ik kreeg woensdagavond een nieuwsbrief omtrent de nieuwe items en ik kon de munt en de coincard bestellen. Heb ik gedaan, kreeg een e-mail met de betalingsgegevens en heb gelijk betaald. Vanmorgen keek ik op hun website en zag dat de coincard al 5 € duurder was geworden. Gaat hard met de prijsverhogingen.

Gr. Alfred
Ik zie voor de coincard de prijs van €9,95 (met miniboekje) en €10,00 voor de BU versie in coincard. Alle prijzen zijn gelijk aan gisteren. Zijn ze daar misschien ook mee aan het knoeien?

In ieder geval staat het er nu dus hetzelfde als gisteren.

Gr. Jeroen

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 feb 2013, 09:57

Het stond niet op de site van de KNM maar in een nieuwsbrief van een handelaar waar ik wel eens iets koop.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 07 feb 2013, 10:02

Ach ik zie de proofversie al voor €45,- in de webshops staan. Met 10.000 stuks is dat denk ik heel erg aan de hoge kant.

Gr. Jeroen

Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nolster » 07 feb 2013, 14:17

Munthunter schreef:Zo en de rollen staan weer in de shop. Vraag mij af wat diegene achter de shop steeds aan het doen is.
En de rollen zijn alweer weg...
Munthunter schreef:Ach ik zie de proofversie al voor €45,- in de webshops staan. Met 10.000 stuks is dat denk ik heel erg aan de hoge kant.
Ik zie de Nederlandse VvR coincard al voor € 49,95 op MP staan. Dat lijkt mij helemaal schromelijk overdreven.

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 07 feb 2013, 14:25

Ik vraag mij trouwens af waarom het thema van de 2euro Herdenkingsmunt van Nederland 200 jaar Koninkrijk heeft. Ik begrijp het thema wel, maar het lijkt hier bij wel alsof er maar 1 munt van komt ik dacht er een serie van zou komen net als bijv Malta.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 07 feb 2013, 15:43

Wie zegt dan dat er in de periode t/m 2015 niet nog meer munten binnen ditzelfde thema worden uitgegeven? Op 30 november wordt er een munt uitgebracht met als thema de landing van de latere Koning Willem I op Scheveningen. De vieringen 200 jaar Koninkrijk sarten op 30 november.

In 2014 en 2015 kunnen er ook munten verschijnen binnen het thema van de vieringen 200 jaar Koninkrijk. Alleen dit jaar verschijnt de eerste, niet meteen een hele serie. Er is ook een limiet aan het uitgeven van 2 euro herdenkingsmunten...

Groeten Paul

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon » 07 feb 2013, 16:06

Ja Paul de begrijp ik. Maar het was mij niet bekend dat het thema van de munt 30 nov Landing van Koning Willem I op Schevening was. Ik dacht dat 200 jaar Koninkrijk het thema was. Want dat klinkt als het als een geheel op één munt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus de serie heet 200jaar Koninkrijk. En de eerste munt heeft als thema de landing van....

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 07 feb 2013, 17:12

Het thema van de 2 euro herdenkingsmunt die op 30 november wordt uitgegeven is:

200 jaar Koninkrijk der Nederlanden: de landing van Willem I op Scheveningen op 30 november 1813.

Het ministerie van Financiën heeft het voornemen uitgesproken om in de komende jaren 2 euro herdenkingsmunten uit te geven. Voor 2014 en 2015 is het dus aannemelijk dat er een 2 euro herdenkingsmunt wordt uitgegeven binnen het thema 200 jaar Koninkrijk...

Groeten Paul

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 07 feb 2013, 18:01

Bij de prijslijst van Theo Peters zit een los formulier voor de troonswisseling.
Hierop staan ook de Kroningsmunten 2013:
10 euro zilver proof €49,95
10 euro verzilverd BU €15,-
20 euro goud Proof €499,95
50 euro goud Proof €699,95

Prijzen onder voorbehoud
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC/MS64>
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 12 feb 2013, 11:10

euromunter schreef:
Ik heb nog geen officieel antwoord hierop. De muntensets die tot Koninginnedag worden uitgegeven bevatten in elk geval de munten met Beatrix erop. Daarna zullen de munten het portret van Willem Alexander moeten hebben. Dat betekent dus, dat zowel de muntrolpakketten die op de Dag van de Munt worden uitgegeven, als de muntrolpakketten die in december worden uitgegeven, de munten van Koning Willem Alexander zullen hebben, evenals de Dag van de Muntset, themaset en andere BU-sets die na 30 april verschijnen.
Paul, omdat jij het ook niet zeker weet, heb ik voor deze kwestie maar even de Munt gecontacteerd. Ik zal niet het hele antwoord hier op een openbaar forum citeren, maar het komt er op neer dat zij afhankelijk zijn van het MinFin. Als de KNM voor mei een opdracht krijgt voor nieuwe munten, zullen die in het muntrollenpakket zitten, als dat niet gebeurt, dan zullen zij "noodgedwongen nog munten met Beatrix in het nieuwe muntrollenpakket" stoppen. Het is dus nog onduidelijk of we een BU-setje moeten aanschaffen om de Nederlandse munten op jaartal en type compleet te houden...

Bernard

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 12 feb 2013, 11:48

Tot 30 april mogen munten geslagen worden met de beeltenis van koningin Beatix. Munten die vanaf 1 mei worden geslagen, zullen de beeltenis hebben van Willem Alexander. Munten worden altijd in opdracht van het ministerie van finaciën geslagen, al dan niet op aanvraag van de KNM, zoals de BU-sets en Proofset.

Dus muntensets die na 30 april worden uitgegeven mogen wel de munten met Beatrix erop hebben. Ze mogen alleen niet meer geslagen worden na 30 April. Ben dus erg benieuwd welke munten in de muntensets van september t/m december zitten.

En eigenlijk ook wel naar de uitgiten op de Dag van de Munt. Ideale gelegenheid om de euromunten met Willem Alexander uit te geven!

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 14 feb 2013, 19:24

KNM schreef:

De euro van Willem-Alexander

Binnenkort zullen de Nederlandse euromunten verschijnen met het portret van Willem-Alexander. Als de geschiedenis wordt gevolgd, zal de kijkrichting van zijn portret rechts zijn. De geschiedenis leert ons dat de kijkrichting van de muntportretten wijzigt bij elke troonswisseling. Overigens verscheen het portret van Willem-Alexander, samen met dat van Máxima, in 2002 al op hun huwelijksmunt.
Binnenkort...? Zou je toch niet 2014 mee verwachten...maar 2013!

groeten Paul

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 15 feb 2013, 21:23

Wie weet komen er zelfs wel mixrollen in de muntrolpakketten.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 15 feb 2013, 21:28

Heel goed mogelijk. Dag van de Munt is na de troonaftreding van Beatrix.

Binnenkort is net zoals Paul zegt niet in 2014. :lach:

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 16 feb 2013, 08:06

Collecteuro's schreef:Wie weet komen er zelfs wel mixrollen in de muntrolpakketten.
Niet onmogelijk natuurlijk, maar ik acht de kans zeer klein. Zie het niet gebeuren dat ze bij de KNM de munten eerst mixen in een bak (beschadigingen!!!) en vervolgens in rollen gaan doen. Lijkt mij een omslachtig proces. Maar goed, niks is onmogelijk :knipoog:

groeten Paul

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 feb 2013, 14:59

Na overleg in moderatorgedeelte dit topic opgeschoond. Vraag voor ontwerpen voor nieuwe Nederlandse euromunten kunnen in het Praathuis worden besproken.

Gelieve niet meer op dit bericht te reageren.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 22 mar 2013, 10:36

Themaset van 2013 kent drie mogelijke thema's:

- Troonswisseling
- Koninginnedag
- Koning Willem Alexander

Deze set verschijnt in september en er kan worden gekozen uit één van deze drie thema's!
Stem & Win de Themaset 2013! Wij willen graag samen met u de Themaset 2013 maken. Stem op uw favoriete thema, het thema met de meeste stemmen komt op de Themaset 2013!

Stem op Facebook in onze poll of stuur een e-mail naar online@knm.nl!

De deelnemers die hebben gestemd op het populairste thema maken kans om deze set te winnen! U kunt tot en met donderdag 28 maart uw stem uitbrengen.
Jammer dat ze niet gewoon de 75e verjaardag van Koningin Beatrix doen...

groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 03 apr 2013, 20:19

KNM schreef:

Het thema ‘Koninginnedag’ heeft de meeste stemmen gekregen! Dit wordt het thema voor de Themaset 2013. Iedereen die heeft mee gedaan: bedankt voor het stemmen! De winnaar van de Themaset 2013 maken we binnenkort bekend!
groeten Paul

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

10 euromunt Nederland Koningsmunt

Bericht door Petijsach » 05 apr 2013, 21:00

Zojuist uit de nieuwsbrief van Eurocoinhouse het bericht gelezen dat er meteen na de troonswisseling een 10 euromunt beschikbaar zal zijn met de afbeelding van Koning Willem Alexander.
Een 10 euro Koningsmunt dus :thumb up:
De traditie wordt dus voortgezet voor wat betreft 10 euromunten!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: 10 euromunt Nederland Koningsmunt

Bericht door euromunter » 05 apr 2013, 22:39

En een gouden 20 en 50 euromunt...

Groeten Paul

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: 10 euromunt Nederland Koningsmunt

Bericht door Petijsach » 06 apr 2013, 00:01

Inderdaad Paul, die was ik nog vergeten ;)
Het ontwerp zal mij benieuwen, hopelijk worden deze keer de vakmanschap en ervaring van de KNM duidelijk toegepast op de munt!!

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”